diva deka
door diva deka Sep 14, 2014 om 18:41
Computers & telefonie

Kwaliteit extended accu Samsung S3

Ik ben toe aan een nieuwe accu voor mijn Samsung S3 en nu denk ik er over zo'n extended accu te kopen, waar je langer mee kunt doen. Als ik daarover informatie zoek kom ik extended accu's tegen van 3300 mAh die duurder zijn dan zo'n vergeijkbare accu van 4800 mAh. Dan krab ik toch even achter mijn oren en vraag ik me af waar dat verschil in zit. Is het echt een kwestie van kwaliteitsverschil? Of kan ik ook gerust die goedkopere met meer mAh kopen? Wie heeft ervaring met dit soort accu's?

1134 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 14, 2014 om 22:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat lijkt mij ook een goede tip. Ik zou alleen originele batterijen gebruiken en geen risico willen lopen voor schade o.i.d. wegens een alternatieve batterij.
Lees ook eens klik hier.
En eventueel klik hier voor enige tips over accuduur.

macwouter
door macwouter - Sep 15, 2014 om 00:11
825 Antwoorden / 9 Vragen

Is je batterij wel aan vervanging toe?

gompy2
door gompy2 - Sep 15, 2014 om 09:20
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen ervaring met de vervangende batterijen voor een Galaxy S3, wel met een andere, en een ander merk.
Die prijs die ik voor dat ding moest betalen (uit China) was niet veel in vergelijking met de prijs voor een originele batterij, maar de batterij zelf ook niet.
Mijn tip, begin niet aan die "vervangers"...
Hou het bij de originele, voor 13 Euro heb je er al 1, gratis thuis bezorgd.
Dan maar wat eerder opladen of vaker, maar je hebt met een originele ook minder kans dat door calamiteiten met zo'n batterij je smartphone beschadigd raakt.
Het heet dan: "Penny wise, and Pound foolish ".

Klik hier voor de prijzen die je bij Tweakers.net kunt vinden, en wat via die site aangeboden wordt als "origineel" kun je denk ik wel aannemen dat het ook origineel is.

Klik-> Tweakers-batterijen Galaxy S3

diva deka
door diva deka - Sep 15, 2014 om 09:22
5 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor jullie advies. Ik had me over laten halen door een vriendin, die er zelf ook zo'n extended in heeft, maar ik denk nu inderdaad ook dat ik maar liever een gewone extra erbij koop.

diva deka
door diva deka - Sep 15, 2014 om 09:29
5 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=macwouter schreef op maandag 15 sep 2014, 00:11]Is je batterij wel aan vervanging toe?

Mijn fototoestel is stuk en nu wil ik vaker foto's gaan nemen met mijn mobiel, maar dat vreet gewoon mijn batterij snel leeg, dus ja, het gaat hier niet om een oud en versleten toestel of zo.

gompy2
door gompy2 - Sep 15, 2014 om 18:41
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diva deka schreef op maandag 15 sep 2014, 09:29]
Mijn fototoestel is stuk en nu wil ik vaker foto's gaan nemen met mijn mobiel, maar dat vreet gewoon mijn batterij snel leeg, dus ja, het gaat hier niet om een oud en versleten toestel of zo.
Met jouw Galaxy S3 kun je ook de mooiste foto's maken hoor.
De Galaxy S3 die jij hebt heeft een 8-megapixel camera en die foto's zijn echt schitterend.
Ik heb zelf de Samsung Galaxy Core, de "mindere" broeder/zuster van de S3, met een 5-megapixel camera (ik weet het, megapixels zegt niet alles), en die vind ik al mooie foto's maken.
Je kunt ze bekijken, klik-> Foto's Galaxy Core
Als je bovenin op "Diashow" klikt en daarna op "Afspelen" , zie je wat een 5-megapixel camera van de Samsung Galaxy Core kan, en die van jou is nog beter.

diva deka
door diva deka - Sep 16, 2014 om 09:25
5 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 15 sep 2014, 18:41]
Met jouw Galaxy S3 kun je ook de mooiste foto's maken hoor.

Gompy2, daarom wil ik ook geen nieuw fototoestel, maar mijn Samsung daarvoor gebruiken. Een ander voordeel vind ik dat mijn Samsung gelinkt is aan mijn internet en dat ik mijn foto's niet meer handmatig hoef te uploaden.

Mijn probleem is dus dat foto's nemen met dit toestel veel vraagt van de accu/batterij en ik dan al snel met een lege accu/batterij zit. Daarom ben ik gaan kijken naar wat meer mogelijk is en een vriendin gebruikt zo'n extended accu en ben ik die mogelijkheid voor mezelf gaan onderzoeken.

gompy2
door gompy2 - Sep 16, 2014 om 16:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Alles begrepen diva deka.

Er kan echter ook iets anders met jouw Galaxy S3 aan de hand zijn waarom je batterij zo gauw leeg is.
Maar eerst maar eens een nieuwe batterij proberen, helpt dit niet, en er zijn hier meer topics die daar over gaan, dan moet je je melden bij Samsung over dit probleem.
Het is daar bekend.

Klik-> Android 4.3 update Galaxy S3 en Note 2: batterij snel leeg, WiFi onstabiel, crashende apps, en andere problemen + mogelijke oplossingen.