Nieuwe telefoon uitgekozen bij mijn abonnement mijn oude mobiel een iphone 5 was een leasetoestel. Contact opgenomen met KPN of ik hem aangetekend moest versturen maar dat hoefde niet zo gezegd zo gedaan. maar nu is mijn pakketje nooit aangekomen bij KPN.. En ben ik bijna 200 euro lichter door het overname bedrag wat ik moest betalen en heb ik er niks voor terug. Heb al contact opgenomen met Post NL & Kpn maar zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Pakjes raken regelmatig zoek bij de PostNL, en daar nemen ze geen enkele verantwoordelijkheid voor als je het pakketje niet aangetekend / verzekerd hebt verzonden. Dat geld ben je dus helaas kwijt omdat je € 1,65 wilde besparen.
De verzender moet kunnen bewijzen dat hij/zij iets verzonden heeft, dat kunt u niet. De kans dat een gsm/smartphone met briefpost zoekraakt bij onze vroeger betrouwbare post.nl aankomt is even groot als in verhouding een grote prijs in de loterij te winnen.
Niet dat het u helpt maar dit gebeurt veelvuldig. Vandaag las ik in de krant dat een TNT medewerker 10-tallen telefoons had gestolen, d.w.z. gewoon niet had "geleverd". Nu heeft men dus een dader kunnen vinden maar ben bang dat u ook slachtoffer van zo'n 'grapje' bent geworden. Dure les, jammer dat het niet aangetekend was verzonden.
Wil niet vervelend doen, maar waar staat dat er geen T&T code is? Je krijgen bij het versturen van een pakket, niet aangetekend, via het loket ook een T&T code.
Ik zeg niet dat het geen brievenbuspakketjes was, maar ik heb TS dat niet zien schrijven. Dus het kan net zo goed een via het loket, niet aangetekend, verzonden pakket zijn.
Wij waren er niet bij, dat één. Als er geen verzendbewijs is, dan kan het a/ via een bubbeltjes enveloppe in de bus op straat (oid) zijn gedaan of op het postkantoor in een soortgelijke postzak, zonder enige registratie. b/Als het via het postkantoor verzonden is, kan dit mits geregistreerd verzonden, getraceerd worden, dan wel bewijs geleverd worden dat de verzender iets verzonden heeft.
maar nu is mijn pakketje nooit aangekomen bij KPN..En ben ik bijna 200 euro lichter door het overname bedrag wat ik moest betalen en heb ik er niks voor terug. Heb al contact opgenomen met Post NL & Kpn
Uit deze zinsnede van de TS leid ik af dat er kennelijk geen verzendbewijs is gekregen of niet mogelijk met de verzendwijze. Maar als de vraagsteller kan vertellen HOE de verzendwijze was, zijn we daar in elk geval uit.
[quote=mahadma schreef op maandag 7 sep 2015, 21:30]Bij een brievenbuspakje, dus niet naar het postkantoor gebracht met T & T, heb je geen T & T, en dus geen bewijs van verzending. Als ik een vraag stel, dan stel ik hem aan de topicstarter en niet aan jou.
[quote=mahadma schreef op maandag 7 sep 2015, 22:34]Wij waren er niet bij, dat één. Als er geen verzendbewijs is, dan kan het a/ via een bubbeltjes enveloppe in de bus op straat (oid) zijn gedaan of op het postkantoor in een soortgelijke postzak, zonder enige registratie. b/[u]Als het via het postkantoor verzonden is, kan dit mits geregistreerd verzonden, getraceerd worden, dan wel bewijs geleverd worden dat de verzender iets verzonden heeft.[/u] ... Dat maakt verders niets uit. KPN geeft aan de telefoon niet ontvangen te hebben, de telefoon is onverzekerd verzonden. Ergo, geld kwijt. Zo werkt PostNL, op standaard verzenden kan je niet vertrouwen en zo dwingen ze je bijna aangetekend (en dus verzekerd) te verzenden.
[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 8 sep 2015, 18:41]Je hebt het op aanraden van KPN zo gedaan, dus die 200 euro hoef jij niet te betalen, die zou ik dus maar heel gauw gaan terugvorderen c.q. storneren.
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 8 sep 2015, 18:52][quote=akkerdistel schreef op dinsdag 8 sep 2015, 18:41]Je hebt het op aanraden van KPN zo gedaan, dus die 200 euro hoef jij niet te betalen, die zou ik dus maar heel gauw gaan terugvorderen c.q. storneren.
Grappig, en hoe bewijs je dat dan weer? Nogmaals jouw vraag stellen aan KPN, maar dan schriftelijk :-).
[quote=diumenge schreef op maandag 7 sep 2015, 20:23]Pakjes raken regelmatig zoek bij de PostNL, en daar nemen ze geen enkele verantwoordelijkheid voor als je het pakketje niet aangetekend / verzekerd hebt verzonden. Dat geld ben je dus helaas kwijt omdat je € 1,65 wilde besparen.
Ook aangetekend blijft het moeilijk. Ik heb er ervaring mee. Uiteindelijk heeft post.nl coulance toegepast na maanden klagen en zeuren! Maar het kwam niet van harte! Groet, G.
Zeer recent nog een kapotte tomtom (€299,-) verstuurd voor reparatie omdat het scherm beschadigd was, naar een online reparatie dienst, omdat deze stukken goedkoper is dan de reparatie dienst die bij de desbetreffende zaak hoort. Kreeg netjes een mailtje naar aanmelding dat de tomtom aangetekend verzonden moest worden omdat zij niet verantwoordelijk waren voor pakketjes die niet bezorgd worden. Het koste mij €8,60 maar je bent verzekerd tot €500,- bij verlies of beschadiging. De geadresseerde tekent voor ontvangst en je krijgt een ontvangstbewijs met een track&trace barcode en meer informatie. Vervolgens is de tomtom netjes aangekomen en in behandeling genomen. Dit ook de volgen via de track&trace barcode. En een lease telefoon bij KPN was de grootste fout in mijn leven maar als je een eigen bedrijf hebt heeft het zijn voordelen maar daar ging het niet over. Wel raar dat KPN niet voor het aangetekende versturen ging want als je een telefoon besteld moet je altijd tekenen en legitimeren volgens mijn ervaring omdat ik nog steeds klant ben voor mobiel bij de KPN.
Wat is dit hier nou voor argumenteren of het al dan niet een briefpost pakketje was . Het was een briefpostpakket. Maar wat ik vreemd vind aan de vraag : TS verklaart dat zij KPN heeft gevraagd of er aangetekend moet worden verzonden. En dat vind ik een heel vreemde vraag. Want : als je je abo opzegt bij KPN dan ontvang je een speciale retour enveloppe voor de telefoon van KPN. Waarom ga je dan vragen of je aangetekend moet verzenden ?
Als je een leasetoestel terug stuurt naar de provider krijg je daar een envelop voor toegestuurd. Daarmee ga je naar een inname punt en daar krijg je een bewijs dat je je toestel hebt ingeleverd. Je kunt je toestel ook inleveren bij een KPN winkel en daar krijg je een bewijs van inlevering. Heb dit al meerdere keren bij de hand gehad, met verschillende providers, is altijd goed gegaan, als het pakje kwijt raakt heb je bewijs van inlevering.
PostNL is gewoon een rotbedrijf. verzekerde zendingen of niet, als er iets mis is dan schuiven ze altijd de schuld van zich af en weigeren bij hoog en laag om schuld te bekennen en de schade te vergoeden. het is altijd de afzender die de schuld heeft als er iets mis is of de zending verloren gaat. (waardezendingen verdwijnen regelmatig door de onbetrouwbare medewekers van dit bedrijf) RECENT OOK WEER IN HET NIEUWS, VOORRAL TELEFOONS EN TABLADS ZIJN GELIEFD BIJ HUN PERSONEEL. en ja, als het niet aankomt is het de verzender die schuldig is zegt de post. verzeker of niet? het baat allemaal niet, ze keren toch niet uit. het word hoogtijd dat er een goede concurent voor dit asosiaal bedrijf komt. ze hebben nu nog teveel macht op deze markt. waardering voor PostNl voor mij een 2, meer verdienen ze zeker niet.
keesje nu ga je te ver. niet alle postbodes van postnl zijn dieven. en wat je verder schrijft is totale onzin. je hebt zeker zelf nog nooit een aangetekend pakket verstuurt. ik verstuur er zo'n 20 per maand en tot nu toe is er 2x iets misgegaan. heb keurig mijn centen terug gekregen. 1 tip. verstuur alle waardevolle pakketten aangetekend of als het meer waarde heeft dan € 500 verstuur het dan met verzeker service.
Jaren geleden kocht ik een pistool in Duitsland (niet zeuren, met wapenvergunning) Ik kreeg bericht dat ik het kon ophalen bij een postkantoor dat voor zulke zaken een speciale kluis heeft. Het pistool was niet te vinden, paniek alom. Groot onderzoek van de postale recherche, want een pistool weg is niet nix. 2 maanden later was het pistool er opeens wel. Men weigerde mij te vertellen wat er gebeurd was. Het was intern afgehandeld werd mij verteld. Een postbediende kon aan de begeleidende papieren zien wat de inhoud van het pakket was, en had wel zin in een pistool. En zo is het ook met die telefoon envelop. Een post medewerker weet wat er in de envelop zit. JAJA
de ervaring van keesje 65 deel ik vol. wij hebben dit ook meerdere keren meegemaakt. zending die kapot aankwam, een geopende verpakking die weer opnieuw dichtgeplakt was en ook kapot ontvangen zending die verzekerd was. klachten gemeld bij postnl maar de smoesje machine loopt weer. schuld verwijzen ze naar de verzender en ze keren het verzekerde schadebedrag niet uit. ook vandaag gepost voor 17.00 morgen bezorgd maken ze meer niet dan wel waar. ik heb maandag een pakket verstuurd, stond maandag op :word morgen 8 september bezorgd, status staat nu nog op ontvangen door postnl word vandaag bezorgd. het pakket staat alleen nog op ontvangen door post nl, moet dan nog naar sorteercenter en nog op status: bezorger onderweg. zie ik vandaag niet meer gebeuren. als het morgen bezorgd word dan is het pakket 3 dagen onderweg geweest. waardeloos bedrijf.
bij een brievenbuspakje heb je een trac en trace code. er is dan dus een mogelijkheid om te zien waar het pakketje gebleven is. wel is het zo dat als het zoek raakt de inhoud niet verzekerd is. het dus bij een waardevolle inhoud altijd belangrijk om aangetekend te verzenden. bij post nl raakt er nl nog wel een post zoek.
Dit is de manier om een gsm naar KPN retour te sturen.
[quote] Kosteloos bij een PostNL Postkantoor. Geef aan dat je de retourenvelop als antwoordnummer pakketverzending wilt versturen. Als inleverbewijs ontvang je dan een track & trace bewijs. Bewaar deze goed. (Klik hier voor een Postkantoor bij jou in de buurt). Als vraagsteller de gsm in een envelop met daarop het antwoordnummer in de brievenbus heeft gedeponeerd is de kans dat dat goed gaat 99% maar als het mis gaat valt niet te bewijzen dat de gsm ook daadwerkelijk in de brievenbus is gedeponeerd.
Een GSM met oplader in een envelop krijg je volgens mij niet in een brievenbus. Die zal je moeten afgeven bij een postagentschap. Daar krijg je bij een brievenbuspakket altijd een verzendbewijs. In de voorwaarden van TNT staat dat als een onverzekerd brievenbuspakket vermist wordt, er geen recht is op schadevergoeding. Kort en goed : TS is de pineut.
[quote=christiaan33 schreef op woensdag 9 sep 2015, 13:13]Het koste mij €8,60 maar je bent verzekerd tot €500,- bij verlies of beschadiging. De geadresseerde tekent voor ontvangst en je krijgt een ontvangstbewijs met een track&trace barcode en meer informatie. Als er dan getekend wordt voor ontvangst en het pakketje is toch niet aangekomen (wat dus veelvuldig voorkomt; googel maar eens) heb jij alsnog een probleem en kun jij fluiten naar jouw geld. Oftewel dat aangetekend versturen is leuk, maar compleet zinloos (althans bij PostNL).
Echter ga jij dit nu niet geloven, prima, komt een dag dat ook jij het haasje bent en nog eens aan mij denkt :-).
[ Akkerdistel, ik snap niets van uw betoog. Als er getekend wordt voor ontvangst dan is de postbode toch aan de deur, en dan ontvang je toch gelijk het pakket. ? +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===
quote=akkerdistel schreef op vrijdag 11 sep 2015,
Als er dan getekend wordt voor ontvangst en het pakketje is toch niet aangekomen (wat dus veelvuldig voorkomt; googel maar eens) heb jij alsnog een probleem en kun jij fluiten naar jouw geld.
[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 11 sep 2015, 19:14]Akkerdistel, ik snap niets van uw betoog. Als er getekend wordt voor ontvangst dan is de postbode toch aan de deur, en dan ontvang je toch gelijk het pakket? Klopt, zo zou het ook moeten gaan. Praktijk is echter anders; ieder willekeurig persoon kan hiervoor tekenen.
Het 'beste' is om dit zelf in praktijk mee te maken, dan besef je pas echt hoe het 'werkt' bij PostNL. En dat ze daar niet zo heel veel om hun klanten geven.
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten. Direc
...
Lees meer
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Lees meer
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht. je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer