ik
door ik_rianne Sep 7, 2015 om 20:14
Computers & telefonie

Kwijtraken Iphone bij Post NL

Nieuwe telefoon uitgekozen bij mijn abonnement mijn oude mobiel een iphone 5 was een leasetoestel.
Contact opgenomen met KPN of ik hem aangetekend moest versturen maar dat hoefde niet zo gezegd zo gedaan.
maar nu is mijn pakketje nooit aangekomen bij KPN..
En ben ik bijna 200 euro lichter door het overname bedrag wat ik moest betalen en heb ik er niks voor terug.
Heb al contact opgenomen met Post NL & Kpn maar zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Met vriendelijke groet,

Rianne

8750 32 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2015 om 20:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Pakjes raken regelmatig zoek bij de PostNL, en daar nemen ze geen enkele verantwoordelijkheid voor als je het pakketje niet aangetekend / verzekerd hebt verzonden. Dat geld ben je dus helaas kwijt omdat je € 1,65 wilde besparen.

mahadma
door mahadma - Sep 7, 2015 om 20:36
11537 Antwoorden / 51 Vragen

De verzender moet kunnen bewijzen dat hij/zij iets verzonden heeft, dat kunt u niet. De kans dat een gsm/smartphone met briefpost zoekraakt bij onze vroeger betrouwbare post.nl aankomt is even groot als in verhouding een grote prijs in de loterij te winnen.

Conclusie, belangrijke dingen ALTIJD aangetekend verzenden.

U bent nu € 200,00 lichter maar € 2.000,00 wijzer.

tenormin
door tenormin - Sep 7, 2015 om 21:10
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Niet dat het u helpt maar dit gebeurt veelvuldig. Vandaag las ik in de krant dat een TNT medewerker 10-tallen telefoons had gestolen, d.w.z. gewoon niet had "geleverd". Nu heeft men dus een dader kunnen vinden maar ben bang dat u ook slachtoffer van zo'n 'grapje' bent geworden. Dure les, jammer dat het niet aangetekend was verzonden.

zoekster
door zoekster - Sep 7, 2015 om 21:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe zit het met de track & trace? Heeft u wel een track & trace en waar is dat naartoe gegaan. Was het een antwoordnummer?

mahadma
door mahadma - Sep 7, 2015 om 21:30
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Bij een brievenbuspakje, dus niet naar het postkantoor gebracht met T & T, heb je geen T & T, en dus geen bewijs van verzending.

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2015 om 21:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar staat dat het een brievenbuspakketje is?

mahadma
door mahadma - Sep 7, 2015 om 22:02
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als er geen verzendbewijs is, ga ik van een briefpakje/bubbeltjes enveloppe uit. Anders was er wel een T & T code.

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2015 om 22:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wil niet vervelend doen, maar waar staat dat er geen T&T code is? Je krijgen bij het versturen van een pakket, niet aangetekend, via het loket ook een T&T code.

Ik zeg niet dat het geen brievenbuspakketjes was, maar ik heb TS dat niet zien schrijven. Dus het kan net zo goed een via het loket, niet aangetekend, verzonden pakket zijn.

mahadma
door mahadma - Sep 7, 2015 om 22:34
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Wij waren er niet bij, dat één. Als er geen verzendbewijs is, dan kan het a/ via een bubbeltjes enveloppe in de bus op straat (oid) zijn gedaan of op het postkantoor in een soortgelijke postzak, zonder enige registratie. b/Als het via het postkantoor verzonden is, kan dit mits geregistreerd verzonden, getraceerd worden, dan wel bewijs geleverd worden dat de verzender iets verzonden heeft.

maar nu is mijn pakketje nooit aangekomen bij KPN..En ben ik bijna 200 euro lichter door het overname bedrag wat ik moest betalen en heb ik er niks voor terug. Heb al contact opgenomen met Post NL & Kpn

Uit deze zinsnede van de TS leid ik af dat er kennelijk geen verzendbewijs is gekregen of niet mogelijk met de verzendwijze. Maar als de vraagsteller kan vertellen HOE de verzendwijze was, zijn we daar in elk geval uit.

zoekster
door zoekster - Sep 7, 2015 om 22:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 7 sep 2015, 21:30]Bij een brievenbuspakje, dus niet naar het postkantoor gebracht met T & T, heb je geen T & T, en dus geen bewijs van verzending.
Als ik een vraag stel, dan stel ik hem aan de topicstarter en niet aan jou.

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2015 om 22:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 7 sep 2015, 22:34]Wij waren er niet bij, dat één. Als er geen verzendbewijs is, dan kan het a/ via een bubbeltjes enveloppe in de bus op straat (oid) zijn gedaan of op het postkantoor in een soortgelijke postzak, zonder enige registratie. b/[u]Als het via het postkantoor verzonden is, kan dit mits geregistreerd verzonden, getraceerd worden, dan wel bewijs geleverd worden dat de verzender iets verzonden heeft.[/u]
...
Dat maakt verders niets uit. KPN geeft aan de telefoon niet ontvangen te hebben, de telefoon is onverzekerd verzonden. Ergo, geld kwijt. Zo werkt PostNL, op standaard verzenden kan je niet vertrouwen en zo dwingen ze je bijna aangetekend (en dus verzekerd) te verzenden.

mahadma
door mahadma - Sep 7, 2015 om 22:59
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik gaf ook geen antwoord op je vraag, @Zoekster.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 8, 2015 om 18:41
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt het op aanraden van KPN zo gedaan, dus die 200 euro hoef jij niet te betalen, die zou ik dus maar heel gauw gaan terugvorderen c.q. storneren.

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2015 om 18:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 8 sep 2015, 18:41]Je hebt het op aanraden van KPN zo gedaan, dus die 200 euro hoef jij niet te betalen, die zou ik dus maar heel gauw gaan terugvorderen c.q. storneren.

Grappig, en hoe bewijs je dat dan weer?

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 8, 2015 om 18:55
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 8 sep 2015, 18:52][quote=akkerdistel schreef op dinsdag 8 sep 2015, 18:41]Je hebt het op aanraden van KPN zo gedaan, dus die 200 euro hoef jij niet te betalen, die zou ik dus maar heel gauw gaan terugvorderen c.q. storneren.

Grappig, en hoe bewijs je dat dan weer?
Nogmaals jouw vraag stellen aan KPN, maar dan schriftelijk :-).

me
door meinie1957 - Sep 9, 2015 om 12:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

DOM, pakjes versturen met waardevolle inhoud ALTIJD aangetekend versturen.
Het is maar € 1,65 duurder maar een kopzorg minder.

gisela_1
door gisela_1 - Sep 9, 2015 om 12:59
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 7 sep 2015, 20:23]Pakjes raken regelmatig zoek bij de PostNL, en daar nemen ze geen enkele verantwoordelijkheid voor als je het pakketje niet aangetekend / verzekerd hebt verzonden. Dat geld ben je dus helaas kwijt omdat je € 1,65 wilde besparen.

Ook aangetekend blijft het moeilijk. Ik heb er ervaring mee. Uiteindelijk heeft post.nl coulance toegepast na maanden klagen en zeuren! Maar het kwam niet van harte! Groet, G.

ch
door christiaan33 - Sep 9, 2015 om 13:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zeer recent nog een kapotte tomtom (€299,-) verstuurd voor reparatie omdat het scherm beschadigd was, naar een online reparatie dienst, omdat deze stukken goedkoper is dan de reparatie dienst die bij de desbetreffende zaak hoort. Kreeg netjes een mailtje naar aanmelding dat de tomtom aangetekend verzonden moest worden omdat zij niet verantwoordelijk waren voor pakketjes die niet bezorgd worden. Het koste mij €8,60 maar je bent verzekerd tot €500,- bij verlies of beschadiging. De geadresseerde tekent voor ontvangst en je krijgt een ontvangstbewijs met een track&trace barcode en meer informatie. Vervolgens is de tomtom netjes aangekomen en in behandeling genomen. Dit ook de volgen via de track&trace barcode. En een lease telefoon bij KPN was de grootste fout in mijn leven maar als je een eigen bedrijf hebt heeft het zijn voordelen maar daar ging het niet over. Wel raar dat KPN niet voor het aangetekende versturen ging want als je een telefoon besteld moet je altijd tekenen en legitimeren volgens mijn ervaring omdat ik nog steeds klant ben voor mobiel bij de KPN.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 9, 2015 om 13:22
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat is dit hier nou voor argumenteren of het al dan niet een briefpost pakketje was .
Het was een briefpostpakket.
Maar wat ik vreemd vind aan de vraag : TS verklaart dat zij KPN heeft gevraagd of er aangetekend moet worden verzonden.
En dat vind ik een heel vreemde vraag.
Want : als je je abo opzegt bij KPN dan ontvang je een speciale retour enveloppe voor de telefoon van KPN.
Waarom ga je dan vragen of je aangetekend moet verzenden ?

clio23
door clio23 - Sep 9, 2015 om 17:11
46 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een leasetoestel terug stuurt naar de provider krijg je daar een envelop voor toegestuurd. Daarmee ga je naar een inname punt en daar krijg je een bewijs dat je je toestel hebt ingeleverd. Je kunt je toestel ook inleveren bij een KPN winkel en daar krijg je een bewijs van inlevering. Heb dit al meerdere keren bij de hand gehad, met verschillende providers, is altijd goed gegaan, als het pakje kwijt raakt heb je bewijs van inlevering.

ke
door keesje65 - Sep 9, 2015 om 17:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

PostNL is gewoon een rotbedrijf.
verzekerde zendingen of niet, als er iets mis is dan schuiven ze altijd de schuld van zich af en weigeren bij hoog en laag om schuld te bekennen en de schade te vergoeden.
het is altijd de afzender die de schuld heeft als er iets mis is of de zending verloren gaat. (waardezendingen verdwijnen regelmatig door de onbetrouwbare medewekers van dit bedrijf)
RECENT OOK WEER IN HET NIEUWS, VOORRAL TELEFOONS EN TABLADS ZIJN GELIEFD BIJ HUN PERSONEEL.
en ja, als het niet aankomt is het de verzender die schuldig is zegt de post.
verzeker of niet?
het baat allemaal niet, ze keren toch niet uit.
het word hoogtijd dat er een goede concurent voor dit asosiaal bedrijf komt.
ze hebben nu nog teveel macht op deze markt.
waardering voor PostNl voor mij een 2, meer verdienen ze zeker niet.

me
door meinie1957 - Sep 9, 2015 om 18:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

keesje nu ga je te ver.
niet alle postbodes van postnl zijn dieven.
en wat je verder schrijft is totale onzin.
je hebt zeker zelf nog nooit een aangetekend pakket verstuurt.
ik verstuur er zo'n 20 per maand en tot nu toe is er 2x iets misgegaan.
heb keurig mijn centen terug gekregen.
1 tip. verstuur alle waardevolle pakketten aangetekend of als het meer waarde heeft dan € 500 verstuur het dan met verzeker service.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 9, 2015 om 19:02
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Jaren geleden kocht ik een pistool in Duitsland (niet zeuren, met wapenvergunning)
Ik kreeg bericht dat ik het kon ophalen bij een postkantoor dat voor zulke zaken een speciale kluis heeft.
Het pistool was niet te vinden, paniek alom.
Groot onderzoek van de postale recherche, want een pistool weg is niet nix.
2 maanden later was het pistool er opeens wel.
Men weigerde mij te vertellen wat er gebeurd was.
Het was intern afgehandeld werd mij verteld.
Een postbediende kon aan de begeleidende papieren zien wat de inhoud van het pakket was, en had wel zin in een pistool.
En zo is het ook met die telefoon envelop.
Een post medewerker weet wat er in de envelop zit.
JAJA

do
door don45 - Sep 9, 2015 om 20:13
57 Antwoorden / 21 Vragen

de ervaring van keesje 65 deel ik vol.
wij hebben dit ook meerdere keren meegemaakt.
zending die kapot aankwam, een geopende verpakking die weer opnieuw dichtgeplakt was en ook kapot ontvangen zending die verzekerd was.
klachten gemeld bij postnl maar de smoesje machine loopt weer.
schuld verwijzen ze naar de verzender en ze keren het verzekerde schadebedrag niet uit.
ook vandaag gepost voor 17.00 morgen bezorgd maken ze meer niet dan wel waar.
ik heb maandag een pakket verstuurd, stond maandag op :word morgen 8 september bezorgd, status staat nu nog op ontvangen door postnl word vandaag bezorgd.
het pakket staat alleen nog op ontvangen door post nl, moet dan nog naar sorteercenter en nog op status: bezorger onderweg.
zie ik vandaag niet meer gebeuren.
als het morgen bezorgd word dan is het pakket 3 dagen onderweg geweest.
waardeloos bedrijf.

lp
door lpaard1981 - Sep 10, 2015 om 11:42
50 Antwoorden / 1 Vragen

bij een brievenbuspakje heb je een trac en trace code. er is dan dus een mogelijkheid om te zien waar het pakketje gebleven is. wel is het zo dat als het zoek raakt de inhoud niet verzekerd is. het dus bij een waardevolle inhoud altijd belangrijk om aangetekend te verzenden. bij post nl raakt er nl nog wel een post zoek.

ro
door ron530 - Sep 10, 2015 om 12:08
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dit is de manier om een gsm naar KPN retour te sturen.

[quote] Kosteloos bij een PostNL Postkantoor. Geef aan dat je de retourenvelop als antwoordnummer pakketverzending wilt versturen. Als inleverbewijs ontvang je dan een track & trace bewijs. Bewaar deze goed. (Klik hier voor een Postkantoor bij jou in de buurt).
Als vraagsteller de gsm in een envelop met daarop het antwoordnummer in de brievenbus heeft gedeponeerd is de kans dat dat goed gaat 99% maar als het mis gaat valt niet te bewijzen dat de gsm ook daadwerkelijk in de brievenbus is gedeponeerd.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 10, 2015 om 13:46
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Een GSM met oplader in een envelop krijg je volgens mij niet in een brievenbus.
Die zal je moeten afgeven bij een postagentschap.
Daar krijg je bij een brievenbuspakket altijd een verzendbewijs.
In de voorwaarden van TNT staat dat als een onverzekerd brievenbuspakket vermist wordt, er geen recht is op schadevergoeding.
Kort en goed : TS is de pineut.

ro
door ron530 - Sep 11, 2015 om 11:35
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@wimmi20 de oplader hoef je niet eens mee terug te sturen enkel de gsm en batterij.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 11, 2015 om 18:31
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=christiaan33 schreef op woensdag 9 sep 2015, 13:13]Het koste mij €8,60 maar je bent verzekerd tot €500,- bij verlies of beschadiging. De geadresseerde tekent voor ontvangst en je krijgt een ontvangstbewijs met een track&trace barcode en meer informatie.
Als er dan getekend wordt voor ontvangst en het pakketje is toch niet aangekomen (wat dus veelvuldig voorkomt; googel maar eens) heb jij alsnog een probleem en kun jij fluiten naar jouw geld.
Oftewel dat aangetekend versturen is leuk, maar compleet zinloos (althans bij PostNL).

Echter ga jij dit nu niet geloven, prima, komt een dag dat ook jij het haasje bent en nog eens aan mij denkt :-).

diumenge
door diumenge - Sep 11, 2015 om 18:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik_rianne reageert kennelijk ook via PostNL...

wimmi20
door wimmi20 - Sep 11, 2015 om 19:14
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[
Akkerdistel,
ik snap niets van uw betoog.
Als er getekend wordt voor ontvangst dan is de postbode toch aan de deur, en dan ontvang je toch gelijk het pakket. ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===

quote=akkerdistel schreef op vrijdag 11 sep 2015,

Als er dan getekend wordt voor ontvangst en het pakketje is toch niet aangekomen (wat dus veelvuldig voorkomt; googel maar eens) heb jij alsnog een probleem en kun jij fluiten naar jouw geld.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 11, 2015 om 19:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 11 sep 2015, 19:14]Akkerdistel, ik snap niets van uw betoog.
Als er getekend wordt voor ontvangst dan is de postbode toch aan de deur, en dan ontvang je toch gelijk het pakket?
Klopt, zo zou het ook moeten gaan. Praktijk is echter anders; ieder willekeurig persoon kan hiervoor tekenen.

Het 'beste' is om dit zelf in praktijk mee te maken, dan besef je pas echt hoe het 'werkt' bij PostNL. En dat ze daar niet zo heel veel om hun klanten geven.