je
door jeroenvm Oct 6, 2014 om 12:51
Auto & vervoer

Kwik fit

4 weken geleden auto bij de kwikfit gebracht, aantal onderdelen vervangen waaronder ashoes. Bij het ophalen van de auto werkte mijn centrale deurvergrendeling niet meer, werd mij vriendelijk verzocht contact op te nemen met de klantenservice of naar de dealer te gaan. Week later mocht ik in een ander filiaal terug komen deze hebben er naar gekeken maar constateerde dat het slijtage was en of ik even 150 euro wilde betalen dit heb ik uiteraard niet gedaan omdat ik er niet mee akkoord ben. Nu heb ik maandag mijn auto bij een andere garage gebracht en daar een kleine beurt laten uitvoeren en deze constateerde een waslijst aan manco's die bij de apk van kwikfit niet gezien zijn, waaronder een lekke uitlaat storing in de motor omdat de kat niet werkt abs kabel gebroken omdat deze niet was vast gezet door kwikfit bij het vervangen van de ashoes, ashoes is verkeerd gemonteerd en het deur mechanisme is niet kapot door slijtage en ga zo maar door. kwik fit wil hier niks van weten en ik heb geen rechtsbijstand wat moet ik doen?

4293 8 Rapporteer

bussy02
door bussy02 - Oct 6, 2014 om 13:13
145 Antwoorden / 37 Vragen

Het bekende verhaal over sommige filialen.
Ze zijn goedkoop maar het kan ook overslaan in ergernis cq ellende.
Toch maar proberen in gesprek te gaan met filiaal manager.
Succes.

ja
door janf43 - Oct 6, 2014 om 15:14
733 Antwoorden / 0 Vragen

wat moet ik doen?

Voortaan naar aar een echte garage gaan

komsja
door komsja - Oct 6, 2014 om 15:43
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Ben het helemaal met janf43 eens oftewel ga alleen naar kwikfit om je auto door de wasstraat te laten halen en voorderest moet je bij die gasten wegblijven

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 6, 2014 om 18:40
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben juist dolblij met mijn garage die 'een waslijst aan manco's bij de apk' over het hoofd ziet :-)*.

* Althans dat denk ik.

@TS als je een goede, dus betrouwbare, garage gevonden hebt, kun je daar beter altijd naar toe gaan. Ook al kan deze soms iets duurder zijn. Die 2 tientjes (ik betaal het dubbele) voor de keuring bij Kwik-Fit lijkt leuk, in praktijk pakt het anders uit.

grindweg
door grindweg - Oct 6, 2014 om 21:42
2308 Antwoorden / 28 Vragen

er zijn nog veel mensen die de methodes van de kwik fit boefjes niet door hebben.
er is op dit medium veel over te lezen.
het is achteraf niet altijd gemakkelijk om dat in hun schoenen te schuiven en je gelijk te krijgen.
zijn ze eigenlijk bovag lid?
dan is de geschillen commissie een opolossing.

je
door jeroenvm - Oct 6, 2014 om 21:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=grindweg schreef op maandag 6 okt 2014, 21:42]er zijn nog veel mensen die de methodes van de kwik fit boefjes niet door hebben.
er is op dit medium veel over te lezen.
het is achteraf niet altijd gemakkelijk om dat in hun schoenen te schuiven en je gelijk te krijgen.
zijn ze eigenlijk bovag lid?
dan is de geschillen commissie een opolossing.

Helaas geen Bovag maar dat verbaasd me niks aangezien ze dan niet verder kunnen met hun praktijken en daadwerkelijk goede reparaties moeten uitvoeren.

komsja
door komsja - Oct 7, 2014 om 17:04
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Het is algemeen bekend dat als men zijn of haar auto voor een laag prijsje APK laat keuren bij dat bedrijf dat ze zelfs bij een nieuwe auto nog wel weten te vinden (ik stel het een beetje overdreven) maar daar komt het wel op neer heb een keer zo,n APK keuring daar zijdelings kunnen aanschouwen en om bijvoorbeeld de uitlaat te testen prikken ze niet maar steken ze met gepast geweld met een scherpe schroevendraaier in de uitlaatdemper(s) en zo zou ik nog wel wat meer voorbeelden noemen.Neejjj voor een apk of reparatie moet je daar niet wezen.
Heb eerder gezegd dat je daar alleen maar je auto door de wasstraat moet halen,maar voor een paar nieuwe banden of een accu kan je daar wel voor een redelijke prijs terecht en ook om de olie te laten verversen en een nieuw olie-filter en lucht-filter maar dan moet je er wel BIJBLIJVEN staan

ro
door ron530 - Oct 7, 2014 om 17:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Er is een wezenlijk verschil tussen een APK en een (kleine) onderhoudsbeurt. Bij de APK moet de auto aan minimale veiligheidseisen voldoen terwijl bij een onderhoudsbeurt hoe klein ook vitale onderdelen op de mate van slijtage worden gecontroleert. De ABS en de katalysator hebben ten tijde van keuring gewerkt want dat zijn defecten die bij keuring direct zichtbaar zijn. Dat de centrale vergrendeling na de keuring niet meer werkt zal een samenloop van omstandigheden zijn want geen enkele monteur gaat daar mee lopen klooien. Er moet u iets opgevallen zijn na het ophalen van de auto, 1 het ABS signaal lampje blijft branden 2 het motor signaallampje blijft branden want een niet werkende katalysator brengt het motormanagement in de war met als gevolg dat de noodloop cyclus actief wordt. Heeft u geen van beide opgemerkt en is de motor goed blijven lopen dan valt Kwikfit niets te verwijten omdat de APK een moment opname is. Ik ben zeker geen fan van Kwikfit maar uit vele klachten blijkt dat ze meer repareren dan noodzakelijk is want dat is omzet genereren. In uw geval laten ze dat volgens de andere garage na, ik heb zo mijn twijfels of die garage wel een eerlijke garage is.