sa
door samv1 Oct 12, 2015 om 18:57
Auto & vervoer

Kwikfit wil geen banden meer repareren

Ik heb een spijker in mijn achterband gehad en daarvoor wil de kwikfit niet de band repareren , maar mij een geheel nieuwe band laten kopen en omdat het profiel van de achterbanden een klein beetje versleten is dient de tweede achterband ook vervangen te worden. Is dit correct? Ikk krijg het idee dat kwikfit dit soort momenten aangrijpt om meer banden te verkopen.

18390 48 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zij hoeven uw band natuurlijk niet te repareren en u hoeft daar geen nieuwe banden aan te schaffen, ga naar een andere garage.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo samv1,

Ze kunnen je hooguit adviseren om je banden te vervangen omdat het profiel te slecht zou zijn.
Lijkt me stug dat ze weigeren om je band te repareren.
Tenzij je band niet meer aan de wettelijke profieldiepte voldoet.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er nog genoeg profiel op zit is er geen reden voor een nieuwe band.
Ga naar een andere garage.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeveel KM is er mee gereden, denk eens of de APK keuring er doorheen komt als dit gaat gebeuren. Het is voor u en een ander een probleem als er wat gebeurt door de band als dat de oorzaak blijkt te zijn.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Valt me nog mee dat ze u buiten 2 nieuwe banden geen nieuwe schokbrekers en een nieuwe dure katalysator aangesmeerd hebben.
Dat is de werkwijze van deze firma, firma list en bedrog.

Ze willen u gewoon 2 nieuwe banden verkopen, levert meer voor ze op.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Joentje1978

wel wat kort door de bocht.

Kom zelf al jaren bij KwikFit Ridderkerk en die is top, denken met je mee en ook aan je portemonee omdat ze je graag tevreden zien terugkomen !
Kan zijn dat de spijker in de zijkant van de band zit en dit valt niet (veilig) te repareren met een plug. Ook 2 dezelfde banden op de aandrijfassen is altijd veiliger dan 2 verschillende.
Ga anders eerst naar een andere (Kwikfit? ) garage voor een second opinion,
u betaalt dus u bepaald !! En nee ik heb geen aandelen in Kwikfit :))

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het staat een bedrijf vrij om een bepaalde dienst wel of niet aan te bieden. En iedereen mag natuurlijk zeggen dat iets vervangen moet worden. Maar je bent er zelf bij en kunt ook beoordelen of het profiel voldoende is of niet. Verder is het ook niet raar dat een bedrijf dat leeft van de verkoop van banden, banden probeert te verkopen. Zoiets zal je zelf toch ook wel doen als je aan het werk bent op 1 of andere manier.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

omdat het profiel van de achterbanden een klein beetje versleten is dient de tweede achterband ook vervangen te worden. Is dit correct?

Wat is in restprofieldikte van de band, een "beetje versleten"is een rekbaar verschil. Verder moet je altijd twee banden tegelijk vervangen (voor of achter). 1 goede en een minder goede dan wel slecht is gevaarlijk.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als een band (aanzienlijk) beschadigd is, is het beste om de band te verwisselen voor een nieuwe (of occasion)band.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt anders naar een bandenspecialist gaan zoal bijv. Euromaster en er zijn er meer.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

samv1 schreef op maandag 12 okt 2015, 18:57: Ikk krijg het idee dat kwikfit dit soort momenten aangrijpt om meer banden te verkopen.

Héél goed gedacht. En laat dat 'Ik krijg het idee' maar weg.

Dit is een heel bekende truc van dit 'bedrijfje'. Lees ook mijn (en anderen) ervaring eens.
2x daar geweest (door omstandigheden) en 2x hebben ze mij geprobeerd te belazeren.
Voor die ervaringen klik * * en * *.

Mijn advies: ga nooit (!) meer naar Kwikfit. Buiten dat werken er ook zogenaamde 'monteurs', die die naam niet eens mogen hebben. Amateurs die aangenomen zijn alléén om zoveel mogelijk producten aan te smeren.

Gauw naar een echte garage (pas ook op voor -andere- beunhazen).

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Repareren is altijd goedkoper dan nieuwe banden als die nog niet nodig zijn.
De Kwik Fit vestiging heeft een 'aardig' verdienmodel op deze wijze.

Reparatie is spijker eruit, plug erin, oppompen (op spanning brengen) en niet meer en niet minder.
Het vervangen is niet hun verantwoordelijkheid hoewel men uiteraard wel mag adviseren maar als u dat advies niet opvolgt is het niet hun zaak.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Repareren is niet altijd goedkoper en kost ook zo ruim 20 euro en als de band er vele duizenden kilometers op ligt kun je beter voor een nieuwe band gaan.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de lekke band echt niet meer te repareren is dan zal vervanging de enige optie zijn.
U geeft alleen niet aan om welke reden de lekke band volgens Kwik-Fit niet meer gerepareerd kan worden.
Mocht vervanging echt noodzakelijk zijn, kijk dan eens naar het reservewiel, bij veel auto's ligt er vaak een nieuwe velg met band in de kofferbak.
Als dit geen thuiskomertje is kunt u die gebruiken voor de ene kant en voor de andere kant een nieuwe gelijksoortige band laten monteren.
Het nog goede, maar gebruikte, wiel kunt u dan als reservewiel gebruiken.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 03:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

slobberbone schreef op dinsdag 13 okt 2015, 10:50: Repareren is niet altijd goedkoper en kost ook zo ruim 20 euro en als de band er vele duizenden kilometers op ligt kun je beter voor een nieuwe band gaan.

...en het blijft een zwakke plek in/op de band, gevoelig voor herhaling.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

1953 schreef op woensdag 14 okt 2015, 03:44:
slobberbone schreef op dinsdag 13 okt 2015, 10:50: Repareren is niet altijd goedkoper en kost ook zo ruim 20 euro en als de band er vele duizenden kilometers op ligt kun je beter voor een nieuwe band gaan.

...en het blijft een zwakke plek in/op de band, gevoelig voor herhaling.

@1953,

Dit is je reinste kletspraat van u.
Een spijkergat wordt gerepareerd door er een rubberenprop in te stoppen welke zich zelf vulkaniseert en daarmee even strek is als de rest van de band.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

mein33 schreef op woensdag 14 okt 2015, 10:20:
1953 schreef op woensdag 14 okt 2015, 03:44:
slobberbone schreef op dinsdag 13 okt 2015, 10:50: Repareren is niet altijd goedkoper en kost ook zo ruim 20 euro en als de band er vele duizenden kilometers op ligt kun je beter voor een nieuwe band gaan.

...en het blijft een zwakke plek in/op de band, gevoelig voor herhaling.

@1953,

Dit is je reinste kletspraat van u.
Een spijkergat wordt gerepareerd door er een rubberenprop in te stoppen welke zich zelf vulkaniseert en daarmee even strek is als de rest van de band.

Ik bedoel te zeggen als band er al 40.000 km opligt en je moet tot 27,50 bij fastfitter betalen voor een prop leg ik liever een paar euro erbij voor een nieuwe band.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

repareren of nieuw,ligt aan prijs band,heb er net 2 nieuwe achter op laten zetten,kosten 398 euro,dus reparatie zou veel goedkoper zijn bij spijkergaatje,je kan ook een spuitbus kopen helpt ook,die vult het gaatje (alleen voor band gebruiken :)

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

ga naar "auto 5" ....

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Samv1,
Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde gehad. Ik ging naar Euromaster die wilde de band niet repareren, omdat dit niet veilig zou zijn. Ik geloofde er niets van en ben naar Quickfit gegaan, en
daar vertelden zij mij hetzelfde verhaal. Ik had tubeless banden, dat heeft ermee te maken. Een band met binnenband had men wel veilig kunnen repareren maar een tubeless band niet. Als het
verschil in profiel tussen de nieuwe band en de oude band die blijft zitten te groot is, wordt altijd
geadviseerd om de oude band te vervangen. Waarom? Daar kom je pas achter als je een noodstop moet maken op een natte weg. Dat ze bij Quickfit oplichters zijn moet ik tegenspreken, ik heb andere ervaringen. Ik heb een keer problemen gehad met een band die heel langzaam leegliep,
bij Quickfit kon men niets vinden. Men heeft de band uiteindelijk van de velg gehaald, en ook het ventiel vervangen. Probleem opgelost, en ik hoefde niets te betalen!

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@samv1, enkelen jaren geleden had ik een dikke schroef in mijn rechter voorband, in mijn garage (Reanault Dealer Wageningen) hebben ze deze keurig gerepareerd. Even een prop erin en rest gaat vanzelf. Jaren mee gereden onder alle snelheden, 3 maanden geleden nieuwe voorbanden laten monteren, was nodig. Rechter voorband naar achter geplaatst en rijden maar, totaal geen probleem mee. Überhaupt nooit naar Kwik Fit.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

samv1 schreef op maandag 12 okt 2015, 18:57: Ik heb een spijker in mijn achterband gehad en daarvoor wil de kwikfit niet de band repareren , maar mij een geheel nieuwe band laten kopen en omdat het profiel van de achterbanden een klein beetje versleten is dient de tweede achterband ook vervangen te worden. Is dit correct? Ikk krijg het idee dat kwikfit dit soort momenten aangrijpt om meer banden te verkopen.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@samv1 ook ik heb slechte ervaringen in het verleden met Kwik Fit, ze vinden altijd wel wat waarvoor je niet daar komt, gaat altijd onnodig geld kosten.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hadden een boor van 8mm in de band gereden (hoe het mogelijk was, weet ik niet)
advies van de garage.... een binnenband erin doen
nooit meer last gehad...
zo kan het dus ook....

maar het is inderdaad normaal dat beide banden vernieuwd worden,
of, zo als al gezegd een band en wisselen met de reserveband

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

jodocus2 schreef op woensdag 14 okt 2015, 12:15: Een band met binnenband had men wel veilig kunnen repareren maar een tubeless band niet.!

Onzin. Binnenbanden bestaan al decennia bijna niet meer in autobanden. Ze zijn vrijwel zonder uitzondering Tubeless. Daar komt die hele prop reparatie methode ook vandaan. Die werkt namelijk niet op banden met binnenband.

Kwikfit staat bekend als een aftroggel bedrijf met onervaren monteurs. Aan te raden daar niet meer heen te gaan.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kwikfit weigerde onlangs ondanks hun slogan "klaar terwijl u wacht" de olie van mijn auto te verversen. Ik vond het bedrijf eerder al twijfelachtig.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle negatieve ervaringen over KwikFit ten spijt: ik heb geen spijker in mijn band gehad maar een schroef en ik kon dezelfde middag bij de KF in Tiel terecht en is de lekke band diezelfde middag nog gerepareerd met een zogenaamde 'plop'. Helemaal gratis als service van de zaak!
U kunt dus beter een andere garage bezoeken.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

samv1 schreef op maandag 12 okt 2015, 18:57: Ik heb een spijker in mijn achterband gehad en daarvoor wil de kwikfit niet de band repareren , maar mij een geheel nieuwe band laten kopen en omdat het profiel van de achterbanden een klein beetje versleten is dient de tweede achterband ook vervangen te worden. Is dit correct? Ikk krijg het idee dat kwikfit dit soort momenten aangrijpt om meer banden te verkopen.

Dit is echt te korte reactie. Na inspectie in en extern zou dit de conclusie kunnen zijn als:
Gat aan de bandano zit
Gat te groot is
Koordlagen en of staal koorden ernstig beschadigd zijn

Dus na demontage band van de velg en goede inspectie van de band zelf in- en extern

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

mein33 schreef op woensdag 14 okt 2015, 10:20:
1953 schreef op woensdag 14 okt 2015, 03:44:
slobberbone schreef op dinsdag 13 okt 2015, 10:50: Repareren is niet altijd goedkoper en kost ook zo ruim 20 euro en als de band er vele duizenden kilometers op ligt kun je beter voor een nieuwe band gaan.

...en het blijft een zwakke plek in/op de band, gevoelig voor herhaling.

@1953,

Dit is je reinste kletspraat van u.
Een spijkergat wordt gerepareerd door er een rubberenprop in te stoppen welke zich zelf vulkaniseert en daarmee even strek is als de rest van de band.

Oh, daarom is het verboden om in Duitsland een band te "proppen", omdat het zo veilig is.
Ik heb zelf een vijftien jaar geleden een gerepareerde band gekocht, die was afkomstig uit Duitsland, en heb er in Duitsland met hoge snelheid een klapband mee gehad.
Nu weet ik dus beter!!

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt hier veel gesproken over proppen. Ca. 7 jaar geleden had ik ook een schroef in het loopvlak van een band. Zowel bij kwik-fit als bij een andere bandenexpert werd mij toen gezegd dat de band niet geplopt meer mocht worden omdat dat verboden was.
Is dit gewijzigd? of was dit gel...?

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

let op bij het repareren van de band want die moet namelijk van de velg af en van binnen uit geplakt worden EEN PLUG MAG NIET MEER dat is wetelijk verboden dus alleen aan de binnen kant plakken

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ chrisantonis:

Je schrijft:
" Oh, daarom is het verboden om in Duitsland een band te "proppen", omdat het zo veilig is.
Ik heb zelf een vijftien jaar geleden een gerepareerde band gekocht, die was afkomstig uit Duitsland, en heb er in Duitsland met hoge snelheid een klapband mee gehad.
Nu weet ik dus beter!!"

Je klapband kan ook door een andere oorzaak zijn gekomen, b.v. door iets dat daar op de straat lag.

Het is in Duitsland volgens de Strassen Verkehrs Ordnung niet verboden een band te "proppen", maar het moet wel "fachgerecht" gebeuren.
D.w.z. de band moet van de velg, zodat men enig zicht heeft op evt. schade van binnen. Het gat moet eerst gereinigd worden zodat eventuele roest/rommel van het inwendige rubber in het gat verwijderd wordt. Dit gebeurt met een z.g.n. ruimer, waardoor het gat iets groter kan worden. Daarna wordt de zelfvulkaniserende prop aangebracht. Aan de binnenkant MOET wettelijk een zelfvukaniserende pleister over de reparatieplek aangebracht worden.
Daarna wordt de band weer aangebracht op de velg en, indien nodig, het wiel weer gebalanceerd.
Zie ook: http://www.reifen.de/static/de/tipps-tricks/reifentipps/reifenreparatur

Zelf zou ik een vreemde band (b.v. van de sloop) nooit op de voorwielen laten monteren. Je kent de vóórgeschiedenis immers niet!
Met een echte klapband op een achterwiel is de (volbeladen)auto prima op de weg te houden bij 125 km/uur, weet ik uit ervaring. En dat was geen gerepareerde band!
Ook bij 55 km/uur in een flauwe bocht een klapband rechtsvoor op een personenwagen gaf geen problemen.
Verder in 2,5 miljoen km nooit een klapband gehad, alhoewel ik sinds 23 jaar mijn achterbanden van de sloop haal, waar ik ze zelf uitzoek op proppen en/of andere beschadigingen. Die laat ik liggen, ook al is het profiel nóg zo goed.

Er mogen voor de APK rustig twee verschillende banden op een as aanwezig zijn, als de maat maar hetzelfde is en het profiel voldoende is. Op de vóórassen is dit echter niet verstandig, want het kan scheef remmen tot gevolg hebben. Tegen een boom of een tegenligger te stoppen lijkt me niet prettig....

Het verdient aanbeveling bij winterbanden om bij voorwiel aangedreven auto's de beste set banden (jongste en meeste profiel) op de achteras te monteren! Dit om te voorkomen dat de auto om z'n as gaat draaien (spinnen) bij remmen.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch knap dat een bedrijf zo groot kan worden door, als ik de commentaren hier mag geloven, alleen list en bedrog.
Of je Kwik Fit en prettig bedrijf vindt is persoonlijk, maar het zo af te branden is wat overdreven. Tegenover deze slechte ervaringen ( ik schat zelfs is dat veel van deze mensen er zelf nog nooit zijn geweest........) staan een veelvoud van goede ervaringen, anders was KF er al lang niet meer geweest.
Ik had onlangs een schroef in mijn band. KF zit hier in de buurt, dus daar langs gereden. Ze hebben hem keurig gerepareerd ( niet met een plug want dat, vertelde zij mij, is tegenwoordig niet meer toegestaan. Kosten €10.
Helemaal niets mis mee.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan nieuwe banden leveren ligt een nieuwe overeenkomst ten grondslag en dat heb je niet gesloten, het strookt ook niet met je wilsuitlating. Dus eis dat ze het afhalen en je oude band terugzetten.

Ga met je losse band naar een bandenreparateur en laat het daar repareren.

Overigens HOE KAN een spijker aan de zijkant in een band dringen???

Voor en echter, per positie, dezelfde banden zetten is natuurlijk een beetje overdreven. Hoe doe je het als je je reservewiel gebruikt, heb je daar ook 2 van???????

Sterkte ermee, Karel

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een verhalen/belevenissen allemaal.
Maar volgens mij is het heel simpel,namelijk een keus maken.
Of bij kwik fit laten doen of naar een echte banden specialist.
Succes.
Bedenk wel zoveel mensen zoveel antwoorden /wensen/ervaringen.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

kunt er zelf een stop inslaan....is goedkoop....en 5 minuten werk...:)

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees op de site van kwik fit wel een heel rare manier van een lekke band dicht maken. Ze halen de band van de velg en schieten dan een prop op de plaats van het lek, daarna wordt het ventiel vervangen?? en de band weer op de velg gelegd. Om vervolgens het wiel te balanceren. Er zijn voldoende andere methodes om een prop in een band te schieten als de juiste apparatuur maar beschikbaar is. Maar ja bij kwik fit gaat het niet om repareren maar om de omzet dus verzinnen ze allerlei zaken waarom een band vervangen moet worden en met wat pech zien ze ook dat de remmerij aan vervanging toe is en dat is een duur geintje.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kwik-fit adverteert ook met goedkope banden en dat ziet er zeer aantrekkelijk uit tot je hoort dat er en ventiel en uitbalanceren bijkomt. Ben je € 20 of € 25 per band verder.
Ridder: met alle respect maar een spijker in de zijkant van de band lijk mij niet zo waarschijnlijk tenzij er een boze buurman of vandaal iets gedaan heeft. Mijn jaren geleden ervaring zoals de vraagsteller omschrijft heb ik ook gehad. Sindsdien rij ik er met een boog omheen.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

WALSUM107 wat ga je nu doen met de band?

ve
door verwijderd - Oct 14, 2015 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

het kan inderdaad zijn dat een band niet meer kan of gerepareerd mag worden
als je het loopvlak bekijkt haal je van beide zijkanten ongeveer 12.5 % af de ruimte die dan van het loopvlak over blijft mag gewoon gerepareerd worden mits het gat niet te groot is
de 12,5 % aan de buitenkant en de wang van de band mag niet gerepareerd worden dit deel van de band vervormd tijdens het rijden en het nemen van bochten waardoor het gerepareerde deel weer kan gaan lekken of een klapband kan veroorzaken

een uitzondering hier op zijn runflat banden deze mogen nooit gerepareerd worden

als de banden al een stuk op weg zijn met de slijtage wordt er meestal geadviseerd om beide banden te vervangen om zo op 1 as banden met een gelijkwaardig profiel te houden
omdat van een nieuwe band en een half versleten band de omtrek anders is ouder wagens merk je hier niet veel van de wat moderne wagens zijn vaak uitgerust met een hoop elektronica die o.a. ook van elke band de omtreksnelheid meet die voor verschillende data zorgen voor de wagen zoals b.v. het ABS systeem , Snelheidsmeter, Banden spanning bewakingen systeem enz..
als er 2 banden een ander omtrek snelheid hebben door verschillend profiel kan de computer van de auto foutmeldingen gaan geven op de board computer

dit is 1 van de redenen dat er vaak geadviseerd wordt om 2 banden te vervangen is het profiel van de andere band nog perfect is dat nog niet nodig

bij gebruik van een reserve band of gebruikte bant let dan wel goed op de productie datum van een band deze is altijd terug te vinden op de band aan 1 zijde doormiddel van 4 cijfers b.v. 3104 dan is de productie datum week 31 van 2004 dit staat meestal in een omlijnt kader
hoe de staat van de band ook is kwa profiel banden van 8-10 jaar oud niet meer gebruiken
de karkas laag wordt zwakker en kans op klapband wordt groter

laat je nier zomaar 1 of 2 nieuwe banden aansmeren maar vraag altijd een duidelijke uitleg waarom ze dit adviseren ( zouden ze eigenlijk al gedaan moeten hebben op het moment dat ze dit aan je melden )

Succes

Ron Lukas werkzaam als o.a banden specialist in delft

ve
door verwijderd - Oct 15, 2015 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

WALSUM107 wat ga je nu doen met de band?
Bussy02. Misschien heeft u het niet begrepen wat ik bedoel. Jaren geleden dezelfde ervaring gehad bij Kwik-fit. Wat ga ik nu doen met de band is dus niet relevant het is immers verleden tijd. En ben blij met mijn eigen garage misschien geen prijsvechter maar zeer betrouwbaar.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2015 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

walsum107 schreef op donderdag 15 okt 2015, 16:41: WALSUM107 wat ga je nu doen met de band?
Bussy02. Misschien heeft u het niet begrepen wat ik bedoel. Jaren geleden dezelfde ervaring gehad bij Kwik-fit. Wat ga ik nu doen met de band is dus niet relevant het is immers verleden tijd. En ben blij met mijn eigen garage misschien geen prijsvechter maar zeer betrouwbaar.

Sorry was niet voor u bedoeld.
Maar voor de vraagsteller.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2015 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zitten kennelijk grote verschillen in benadering bij de verschillende Kwik-Fit bedrijven. Persoonlijk heb ik alleen maar zeer goede ervaringen. Zo werd een paar maanden geleden bij mij kosteloos een band gerepareerd, waar een spijker in zat. De monteur had ook nog op eigen initiatief de nieuwe reserveband met de gerepareerde verplaatst. Zelfs een fooi wilde hij niet aannemen. Sjapo!

ve
door verwijderd - Oct 16, 2015 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ridder schreef op maandag 12 okt 2015, 21:19: Joentje1978

wel wat kort door de bocht.

Kom zelf al jaren bij KwikFit Ridderkerk en die is top, denken met je mee en ook aan je portemonee omdat ze je graag tevreden zien terugkomen !
Kan zijn dat de spijker in de zijkant van de band zit en dit valt niet (veilig) te repareren met een plug. Ook 2 dezelfde banden op de aandrijfassen is altijd veiliger dan 2 verschillende.
Ga anders eerst naar een andere (Kwikfit? ) garage voor een second opinion,
u betaalt dus u bepaald !! En nee ik heb geen aandelen in Kwikfit :))

Wat kort door de bocht?
Hier heeft u 24 pagina's leesvoer over de geweldige service van Kwikfit.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2015 om 09:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Joentje1978

Als u echt gaat zoeken...............
Er staan inmiddels tienduizenden paginas over VW op internet maar dan is een VW auto nog geen slechte wagen !!.
Je kan je afvragen waarom zoveel mensen bij zon grote organisatie als KF hun auto laten onderhouden of keuren als ze niet tevreden zijn. .
Mijn eigen ervaring is dat voor kleine reparatiesof keuringen een dealer ook fouten maakt en veelal toch duurder is zoals werkplaattarieven van 65 - 80, EUR /uur voor ruitenwissers vervangen , lampje vervangen, vloeistof bijvullen. OOK dat dealers regelmatig op je gevoel werken dat zgn. bepaalde onderdelen nodig moeten worden vervangen niet voor jouw belang maar om hun omzet te halen.
Maar we dwalen af TS zal het nu wel weten wat te doen

ve
door verwijderd - Oct 18, 2015 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de spijker niet in de zijkant (wang) van de band zit maar in het profiel kunt u voor een beperkt bedrag zelf een bandereparatieset aanschaffen bijvoorbeeld deze
http://www.vdhtools.nl/10234976/banden-reparatie-set-2-naalden-30-koorden-380421
U kunt dan voor ongeveer €30 u banden wel 30 x repareren heel eenvoudig.
Dan kunt u het altijd zelf doen en bent u niet meer afhankelijk van de openingstijden en de hulpvaardigheid van garages en het is snel terugverdiend het kost anders al snel €15per keer.
Succes

ve
door verwijderd - Oct 22, 2015 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reclame folder van Kwikfit, geldig 18 t/m 31 okt., vermeld:

Lekke band repareren ?
Altijd voor € 10,00
Binnen zonder afspraak.

Hoezo, Kwikfit wil geen banden meer repareren!!

ve
door verwijderd - Nov 30, 2015 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

mein33 schreef op donderdag 22 okt 2015, 09:47: Reclame folder van Kwikfit, geldig 18 t/m 31 okt., vermeld:

Lekke band repareren ?
Altijd voor € 10,00
Binnen zonder afspraak.

Hoezo, Kwikfit wil geen banden meer repareren!!

Deze aanbieding staat nog steeds online. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn: 'Het repareren van een lekke band kost altijd €10. Dit is inclusief de reparatie, balanceren en een nieuw ventiel.'

Balanceren vd banden kost bij kwikfit normaal al 15 euro.
Iemand ervaring met deze service?????