aquarius
door aquarius Aug 21, 2014 om 14:54
Computers & telefonie

Laadt de batterij van mijn Nokia 108 wel op?

Naar aanleiding van antwoorden van forumleden op mijn vraag van 25 juli heb ik een Nokia 108 gekocht. Ik ben geholpen met het in gebruik nemen van het toestel. Nadat de simkaart en de batterij waren aangebracht en het zeer moeilijk te openen toestel weer gesloten was ging ik de batterij opladen. Nu, 24 uur later geeft het icoontje van de batterij nog steeds aan dat die maar voor ca.20% opgeladen is. Ca. 20% van het icoontje is wit, de rest niet. Kan dat kloppen? Ik heb geprobeerd de Helpdesk van Nokia te zoeken om deze vraag te stellen, maar nadat ik het product op hun website heb geselecteerd blijft de mogelijkheid een vraag te stellen uit. Wie weet raad?

919 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 21, 2014 om 15:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo aquarius,

.....Ik heb geprobeerd de Helpdesk van Nokia te zoeken om deze vraag te stellen, maar nadat ik het product op hun website heb geselecteerd blijft de mogelijkheid een vraag te stellen uit......
Klik hier en dan eventueel op 'meer contactopties'.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Aug 21, 2014 om 15:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oeps, de link is weggevallen.

Klik hier.

diumenge
door diumenge - Aug 21, 2014 om 16:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ga er mee terug naar de winkel, want dat is niet normaal.

aquarius
door aquarius - Aug 21, 2014 om 19:14
259 Antwoorden / 63 Vragen

Bedankt voor de reacties. Contact maken met Nokia is zeer omslachtig, in dit geval onmogelijk. Na het invullen van het IMEI-nummer volgen er ettelijke vragen. Ik ben blijven hangen bij de vraag: "Is het oplaadapparaat onbeschadigd en werkt het correct? Ja. Nee." Het eerste deel van de vraag moet met "ja" worden beantwoord, het tweede deel van de vraag met "nee". Maar dat kan dus niet, er is immers maar 1 antwoord mogelijk.
Zoals gemeld heeft iemand me bij het gebruiksklaar maken van het toestel geholpen. Dat was een telefoondeskundige bij Zorgzaam. Je zou dus zeggen dat die wel weet hoe e.e.a. moet. Maar iedereen kan een fout maken. Het toestel kan aan/uit; er kan ook mee gebeld worden, men kan mij ook bereiken. Kan het desalniettemin zo zijn dat de deskundige de batterij ondersteboven of zo geplaatst heeft? De achterkant zit echter zo vast dat ik dat niet 1, 2, 3 controleren kan met mijn reumahanden. Ook de deskundige had er moeite mee, maar hij zei dat ik die achterkant nooit meer hoefde te openen.
Terug naar de winkel (Kijkshop) zit er dik in. Alleen.... de service, zo merkte ik toen ik het toestel daar kocht, is zeer onvriendelijk en afwijzend. Vandaar dat ik eerst bij Vraag en Beantwoord een mogelijke oplossing hoop te krijgen.

diumenge
door diumenge - Aug 21, 2014 om 19:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De accu kan er niet ondersteboven of omgekeerd in zitten. Als dat fysiek al mogelijk zou zijn, wat vrijwel zeker uitgesloten is, dan zou de telefoon helemaal niet werken. Misschien zit de accu er niet helemaal goed in, maar zelfs die kans lijkt mij klein.

Op basis van de gegevens informatie is natuurlijk weinig zinnigs te zeggen, maar ik heb nog geen Nokia meegemaakt die niet in pak 'm beet twee uur volledig is opgeladen. Dus er is iets mis met de lader, de accu of de telefoon zelf. Tenzij er hier een ervaringsdeskundige langskomt die het probleem kent en een oplossing heeft zit er weinig anders op dan terug te gaan naar de onvriendelijke Kijkshop.