hc
door hcrama Apr 6, 2014 om 12:42
Auto & vervoer

Laag btw tarief

Ik heb een serviceabonnement bij CS Centrale Verwarming
Geld voor een serviceabonnement het lage BTW tarief van 6% ?
m.vr.gr.

843 2 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 6, 2014 om 13:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja.

Dit is een openbaar forum.
Heb daarom de redactie gevraagd je persoonlijke gegevens te verwijderen.

Metvr.gr.

Cookies
door Cookies - Apr 6, 2014 om 13:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, maar alleen op het arbeidsloon.

Verbouwen is aantrekkelijk, want het valt in 2014 (net als vorig jaar) onder het lage BTW-tarief van 6%. Wat veel mensen niet weten: dat lage tarief geldt ook voor onderhoudscontracten. Wie daar niet op let betaalt al gauw teveel.

Stichting VvE Belang is een belangenorganisatie voor verenigingen van eigenaren. Uit een onderzoek van de stichting blijkt dat er bij 42% van de respondenten ten onrechte 21% BTW werd berekend. Dat moet bij onderhoudscontracten voor bijvoorbeeld lift, CV-ketel en groenvoorziening vanaf maart 2013 tot eind 2014 6% zijn.

Het volledige artikel + fragment uitzending klik hier