ve
door verwijderd May 6, 2007 om 12:20
Vrije tijd & tuin

Lacoste

Hallo,

Ik weet niet zo goed in welke rubriek ik dit moet zetten,maar probeer het maar even hier.

Ik zou wel eens willen weten hoe je nep artikelen kunt herkennen,en dan met name in dit geval lacoste polo's die veelvuldig op marktplaats worden aangeboden.

Misschien kan iemand helpen.....

Mvg

Rabia

5005 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag rabia,

Een goed nepartikel is meestal uitsluitend door een expert te onderscheiden van echt. Een praktische indicatie is: ga er maar van uit dat vrijwel alles wat op Marktplaats wordt aangeboden in deze branche nep is.

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen aan de prijs zou een leek kunnen merken dat je een imitatie van iets koopt.

En dan nog is het voor een leek altijd de vraag of je niet bedonderd wordt.

Koop het in een gerenommeerde zaak en je dan mag er toch vanuit gaan dat je de originele koopt.

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

prijs en kwaliteit in de meeste gevallen. Soms is de namaak vrijwel niet van echt te onderscheiden maar vaak toch wel. Let bijvoorbeeld ook op kleine vetrschillen in het logo en met name ook de grootte van het logo. Neem aan dat alles wat je niet koopt in een winkel die het merk voert namaak kan zijn, uiteraard uitgezonderd kringloop winkels.

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rabia,

Waarom maak je hier een probleem van, in negen van de tien gevallen is het moeilijk te zien .Maar waar je het altijd goed aan kunt zien is de prijs .Vaak komen imitaties uit dezelfde hoek alleen maakt de verkoper minder dure reclame en verkoopt in minder chique winkels .Ik zeg leve de imitatie dan kan ook Jan de arbeider in *merkkleding* lopen .Dus profiteer van de nep !!!!!!

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog nooit iets gelezen over NEP Hema, NEP C&A, NEP Zeeman, NEP Wibra, enz enz.

NEP artikelen herken je alleen maar aan de prijs en zeker niet altijd aan de kwaliteit, kun je nagaan wat er op de echte artikelen een winst wordt gemaakt.

Bassie (geheimpje: ik heb een NEP-neus)

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Zoals reeds verteld is door anderen: een (ogenschijnlijk) te lage prijs voor merkartikelen is meestal verdacht. Als iemand je Windows Vista voor € 10,- aanbiedt dan moeten er toch ook belletjes gaan rinkelen, of niet?

Wat die kledingexperts betreft: de meeste kleding komt tegenwoordig uit China en geloof me daar is echt alles mogelijk. De Levi's fabriek (om maar een voorbeeld te noemen) en de "nepvariant" staan gewoon naast mekaar daarzo LOL. Het is allemaal één pot nat en of echt van namaak te onderscheiden is, vraag ik me af... Wat in dergelijke landen speelt dat wil je helemaal niet weten. Over onbegrensde mogelijkheden gesproken...

Groetjes. ;-)

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd dat er nog steeds stumpers zijn die onder het mom van een merkartikel toch nog nepspullen willen dragen.
Als voormalig freelance medewerker van de stichting Namaakbestrijding, weet ik als geen ander waar je op moet letten om namaakspullen van echt te kunnen onderscheiden. Ik zou dom wezen om die prijs te geven.
Ga er maar van uit dat de kwaliteit heel vaak te wensen overlaat. Vaak na een paar keer wassen zie je als leek onmiddelijk dat de kleuren niet meer zo helder zijn. Kijk eens in de kraag van een artikel of zich daar een ingenaaid etiket bevind. Heel vaak is dit etiket in europa erin genaait door zogenaamde huiswerkers. Om dat daarvoor de naad in de kraag een stukje los moet worden gemaakt waar men vervolgens een net-etiket in drukt en vervolgens weer de boel dichtnaait, kun je onmiddelijk zien of het om foute handel gaat. Je moet met een daarvoor geschikte loep een dubbele rijgnaad aantreffen. Veel sucses met het kopen van al die goedkope rommel

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

varabas@ grapje, ook varalid of nep?

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ben net terug uit Turkije, en heb een shirtje van Scapa gewassen... Bij het embleem wat er op genaait is zitten nu allemaal gaten.

Het zag er echt heel mooi uit toen we het kochten voor acht (8) euro.

In Turkije wordt je overspoeld met nepkleding, en het is heel aantrekkelijk om die via internet te verkopen.

Wij hebben er gelukkig niet meer van gekocht en toch een paar dagen gedragen ;-))

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor een leek moeilijk te herkennen.

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via Marktplaats kopen is nooit echt safe. Koopt U iets rechtstreeks, kijk dan op het was-voorschrift. Is het een echt merk, dan staat dat er in, plus alle wasvoorschriften. Lacoste made in Verweggistan is NEP! R.

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik deze discussie goed begrijp kun je de kleding herkennen doordat artikel te goedkoop wordt aangeboden.

Ik denk dat ik mijn prijzen maar een keer of 5 verdubbel, en iedereen is tevreden.

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Frederiek: Ik begrijp niet goed waarom je als (gewezen) vrijwilliger van de stichting namaakbestrijding niet zou kunnen vertellen waaraan je een nepartikel kunt herkennen.
De mensen hebben er alleen maar baat bij als ze nepartikelen kunnen herkennen, zowel de koper/drager, als anderen die daardoor snel een nepartikel bij een drager kunnen herkennen. Dat laatste remt mensen nep te kopen.
De makers van nepproducten: ach die weten wel waaraan je een nepartikel herkent, dus daarvoor hoef je het niet te laten.

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Smart move! LOL

Zou ik ook doen... :-)))

ve
door verwijderd - May 8, 2007 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

leo22@ nep kan, let wel kan te herkennen zijn als het te goedkoop wordt aangeboden. het vergelijken met de prijzen in "merk-detailzaken"kan dus geen kwaad en de meesten weten ook wel dat kleding vaak "wel een aantal keren over de kop gaan", zeker als het merkkleding betreft. maar dat geldt dan voor alle kledingzaken.

De intentie m.i. van alle opmerkingen is dat bij aanbiedingen via marktplaats (of andere i-net) enige voorzichtigheid wel op zijn/haar plaats is.

ve
door verwijderd - May 9, 2007 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk dat er hier eens iets over op het internet staat.

Ik kan op het moment niet helpen aangezien ik nog met een artikel over LaCoste bezig ben.

Ik heb al wel veel artikelen geschreven over andere merken met hun echte en nep producten. Mijn site is wel in het Engels aangezien veel meer mensen willen weten hoe het nou zit.

Hopelijk kan ik er jullie toch mee helpen:
http://www.rofcheck.net

Mijn ervaringen met nep artikelen:
- dunnere/slechtere kwaliteit
- slecht gestikt (afwerking slecht)
- logotjes die normaal erg gedetailleerd zijn, zijn vaak wat oppervlakkiger bij de neppe.

Probeer dus altijd foto's te vragen van het product wat je gaat kopen (het liefst met een naamkaartje erbij). 9/10 lacoste polo's op marktplaats hebben een "standaard" polo fototje zo van Google geplukt.

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

deze pagina helpt je waarschijnlijk wel heel veel voor nep Lacoste polos! :)

http://users.actrix.co.nz/dobson/Lacoste/lacoste_polo_authenticity.htm