fi
door fiatindiecream Oct 22, 2014 om 14:56
Auto & vervoer

Lakstift Fiat Indie Cream

Recent is er een deuk in mijn auto gereden. Ik kwam er bij de Fiat-dealer achter dat ze geen lakstift hebben in mijn auto-kleur. De auto heb ik verleden jaar augustus gekocht en is de kleur: Indie Cream.
heeft iemand dit eerder meegemaakt? En welke stappen heb jij ondernomen om dit op te lossen?
Het voelt alsof ik een kat in de zak gekocht heb....

2591 19 Rapporteer

door 14peter - Oct 22, 2014 om 15:25
567 Antwoorden / 2 Vragen

Niet eerder meegemaakt, maar lakstiften kun je ook laten maken bij autospuiterijen.

me
door mein33 - Oct 22, 2014 om 16:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=fiatindiecream schreef op woensdag 22 okt 2014, 14:56]
Het voelt alsof ik een kat in de zak gekocht heb....

Nee dat niet, maar wel een Fiat ;))
Zo'n jonge auto is, naar ik aanneem, toch wel All-Risk verzekerd en waarom laat u die schade dan niet herstellen. Gaan zitten prutsen met een lakstift is toch eeuwig zonde bij een z.g.a.n. auto en het zal altijd een ergernis blijven.
Voor een lakstift verwijs ik naar het antwoord van @14peter.

door 1953 - Oct 22, 2014 om 18:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Rijd zelf ook Fiat Panda 2012.

Voor een lakstift ga ik bij mijn Fiat-dealer (Woerden) om deze voor mij te bestellen.

Mogelijk ook in België of Duitsland te verkrijgen?

haarp
door haarp - Oct 22, 2014 om 18:28
514 Antwoorden / 62 Vragen

Al eens met de importeur gebeld?

tenormin
door tenormin - Oct 22, 2014 om 19:03
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt me stug dat je met een lakstift een deuk uit je auto kan halen. Verder sluit ik me aan bij @14peter.

fi
door fiatindiecream - Oct 22, 2014 om 19:48
6 Antwoorden / 1 Vragen

14Peter: idd zal bij de reparatie van de deuk, mijn achterkant opnieuw gespoten worden.De schadegarage(niet mijn Fiat garage) had ook gecheckt en kwam er ook achter dat er geen lakstift in mijn autokleur is. Maar, zoals jij al zei: boden ze aan een potje verf mee te geven, want ze moeten mijn kleur toch maken en dan kan ik in de toekomst dat met een kwastje op een kras smeren. Dat is aardig van dit bedrijf, maar ik vind dat Fiat voor een originele lakstift moet gaan zorgen.

fi
door fiatindiecream - Oct 22, 2014 om 19:52
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wilde t hele verhaal niet er neer zetten, maar iemand anders heeft de deuk en krassen in mijn auto gemaakt. Gelukkig bestaat er zoiets als het waarborgfonds, want anders was ik mijn no claim kwijt, en zou mijn all risk verzekering met 65 euro per maand om hoog gaan.Dit als reactie op de reacties van Tenormin en Mein33.

fi
door fiatindiecream - Oct 22, 2014 om 19:54
6 Antwoorden / 1 Vragen

Haarp en 1953: Nee, de Fiat lakstift bestaat (nog) niet. Ook niet in Italie.

fi
door fiatindiecream - Oct 22, 2014 om 19:59
6 Antwoorden / 1 Vragen

Oh ja, en dit schadebedrijf geeft de verf zonder kosten aan me mee. Dat is pas service!
14Peter: kun je me zeggen of de lakstift hetzelfde resultaat geeft als de verf die ik er straks op kan doen?

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2014 om 20:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een lakstift kunt u ietwat vergelijken met een potje nagellak maar dan met de kleur die u bedoelt, en met dus ook een dun kwastje. Voor kleine krasjes kun u dan dat potje verf gebruiken met bijv. een fijne penseel. Kleine krasjes kun je overigens vaak ook wel met autowax wegkrijgen zoals bijv. die van Commandant.

costnix
door costnix - Oct 22, 2014 om 21:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@aurora1
Dan moet de kleurlaag wel intact zijn.

pi
door pieterwolters - Oct 22, 2014 om 21:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 22 okt 2014, 20:25]Kleine krasjes kun je overigens vaak ook wel met autowax wegkrijgen zoals bijv. die van Commandant.

Commandant is geen wax maar meer een soort heel fijn schuurmiddel waarmee je lak een beetje oplost en in krasjes wrijft. Het werk niet bij metallic lak.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2014 om 21:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het kost u wel uw eigen risico. Ook bij het Waarborgfonds.

En hebt u dan kunnen aantonen dat een ander motorvoertuig die schade heeft veroorzaakt?

fi
door fiatindiecream - Oct 22, 2014 om 22:24
6 Antwoorden / 1 Vragen

Tijgert:Idd heb je altijd een eigen risico, maar dat is beter dan alles zelf moeten betalen.Het gaat hier om een schadebedrag van 650 Euro. Die door een onbekend persoon is gedaan.Daar ben ik echt verontwaardigd over. Ik hoop dan ooj ooit verhalen te horen van mensen die wel weten dat je voor fouten moet boeten. En ik hoop in:What goes around, comes around...je hebt toch pleisters nodig voor dit soort wonden ;)

tenormin
door tenormin - Oct 22, 2014 om 22:40
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=fiatindiecream schreef op woensdag 22 okt 2014, 22:24]Tijgert:Idd heb je altijd een eigen risico, maar dat is beter dan alles zelf moeten betalen.Het gaat hier om een schadebedrag van 650 Euro. Die door een onbekend persoon is gedaan.Daar ben ik echt verontwaardigd over. Ik hoop dan ooj ooit verhalen te horen van mensen die wel weten dat je voor fouten moet boeten. En ik hoop in:What goes around, comes around...je hebt toch pleisters nodig voor dit soort wonden ;)

Ja, ben het wel met je eens dat je een pleister nodig hebt, maar....Soms gaan dingen niet zoals het behoort te gaan. Kreeg eens een auto, die wachtend als eerste voor stoplicht vol in zijn achteruit ging: leek hartstikke aardige vent: auto's aan de kant zetten was zijn voorstelling. Natuurlijk, dus weg vrijmaken. En dan gaat ie er als een haas vandoor. Stom, niet op kenteken gelet. €1500,00 schade. Had een grote pleister;-). Maar die dingen gebeuren, helaas.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2014 om 22:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik was alleen benieuwd of u tegenover het Waarborgfonds hebt kunnen asntonen dat dus een ander motorvoertuig die schade had veroorzaakt. Meestal is dat niet zo ernvoudig.

Blijkbaar is u dat gelukt. Mooi.

fi
door fiatindiecream - Oct 22, 2014 om 22:55
6 Antwoorden / 1 Vragen

Tenormin, dat is helemaal schandelijk! Wat bezielt sommige mensen? En natuurlijk ging je geen foto maken vh kenteken vd auto, het leek er op dat deze man fatsoen had...walgelijk gedrag. Maar...gelukkig zijn er ook nog mensen die elkaar willen helpen zoals in dit forum...zijn er toch nog lichtpuntjes :)

door 14peter - Oct 23, 2014 om 00:21
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=fiatindiecream schreef op woensdag 22 okt 2014, 19:59]Oh ja, en dit schadebedrijf geeft de verf zonder kosten aan me mee. Dat is pas service!
14Peter: kun je me zeggen of de lakstift hetzelfde resultaat geeft als de verf die ik er straks op kan doen?

Ik heb nog nooit een lakstift of potjes verf gebruikt, dus ik heb geen idee. In een ver verleden heb ik wel lakstiften gehaald voor anderen, vandaar dat ik dat wist.

door 1953 - Oct 23, 2014 om 02:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=fiatindiecream schreef op woensdag 22 okt 2014, 19:48]14Peter: idd zal bij de reparatie van de deuk, mijn achterkant opnieuw gespoten worden.De schadegarage(niet mijn Fiat garage) had ook gecheckt en kwam er ook achter dat er geen lakstift in mijn autokleur is. Maar, zoals jij al zei: boden ze aan een potje verf mee te geven, want ze moeten mijn kleur toch maken en dan kan ik in de toekomst dat met een kwastje op een kras smeren. Dat is aardig van dit bedrijf, maar ik vind dat Fiat voor een originele lakstift moet gaan zorgen.

Het is sowieso geen metaallak, wel een speciale pastelkleur.

Deuk en lakstift, potje lak meegeven, gaat u dan zelf na het uitdeuken de voormalige deuk lakken?