pe
door peter23 Sep 21, 2007 om 14:07
Voeding & gezondheid

Lampen die de lucht zuiveren

Sinds enige tijd wordt er geadverteerd met Lightfresh TL buizen deze zouden met de effectieve ionisator luchtzuiverend werken, tevens zou de dubbele ionisator vuil afstoten waardoor deze niet hoeven te worden schoongemaakt.De extra daglichtopbrengst en de luchtzuiverende werking verbeteren de woon en werkomgeveing zelfs op stallen zou het effectief werken?????

is dit gebakken lucht?

Heeft hier iemand ervaring mee, en zo ja graag reactie.

11980 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 21, 2007 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Peter,

TL-buizen die lucht zuiveren ??

Dat zou alleen kunnen als ze de stof / het vuil naar zich toe trekken terwijl het er doorheen stroomt !
Maar ja, de dubbele ionisator zorgt er juist voor dat het vuil wordt afgestoten... en als het afgestoten wordt, waar komt het dan terecht ?
In de lucht neem ik aan....

Tenzij het met een enorme goocheltruc verdwijnt !

Je merkt het al, ik geloof hier absoluut niet in !

Gr. Phinder

ve
door verwijderd - Sep 21, 2007 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Peter, Ik denk gezien de publicitet dat het geen gebakken lucht is ,dus waarom niet uitproberen de uitgave is geen wereldbedrag.

Product Informatie

Vol spectrum TL-lamp met een lichtopbrengst van 6400 L (Daglicht!) in combinatie met de luchtzuiverende ionentechniek.

Toepassingen:
Kantoor, woonkamer, keuken, fabriek, school, medische ruimtes, stallen, tuinbouw, overheid etc.

Capaciteit ionisatie ca. 3.000.000 ionen per cm3 per seconde.

Prijs: €24.50

ve
door verwijderd - Sep 21, 2007 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze lampen kwam ik toevallig tegen op internet, klinkt overtuigend. De lampen zijn alleen niet in de winkels te koop, de lampenzaken zien er geen brood in, zij doen alleen in de buitenkant. Op www.lightfresh.nl vindt je meer informatie.

succes met je zoektocht! Groetjes naaister

ve
door verwijderd - Sep 22, 2007 om 06:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Peter23.

Als dit produkt werkelijk zo goed zou zijn als ze beweren, zouden er volgens mij geen andere TL-buizen meer worden verkocht.

Waarom wordt dit produkt alleen gemaakt door een Koreaans(e) fabriek(je)?  Gepatenteerd? Aan een patent is meer te verdienen als aan fabricage, als het echt zou werken.

Geloof mij, werkt het, dan hadden ALLE lampenfabrikanten al zo'n buis gemaakt.

Valt dus onder de categorie Broodje Aap cq. Gebakken Lucht. Met als gangmaker speculeren op de angst voor Fijn Stof.

Groeten Harrie.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2007 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de luchtzuiverende lampen van de fa lightfresh zelf ook in mijn woonkamer, keuken en slaapkamer geplaatst. Ik ben er erg tevreden mee. Ze zuiveren inderdaad de lucht en ze nemen vervelende nare geurtjes weg. We hebben dit o.a. in het toilet uitgeprobeerd. Ik merk ook dat de dwarrelende stofdeeltjes verminderd zijn, dit zie je ook aan de structuur van het stof als je de meubels afstoft. Het rult ipv dat het weer opvliegt en de kans weer krijgt om te dwarrelen. Ook ruikt het lekker fris als je binnenkomt. Je merkt dat trouwens vrijwel meteen als je de lampen aanzet.Ik vind het zeker geen gebakken lucht en kan mijn goede ervaring met de fa.lightfresh iedereen aanraden.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk Manon: iedereen gelooft jouw verhaal.......NIET.

Denk je nu werkelijk dat we niet door jouw verschrikkelijk positieve verhaal heenprikken? Wel érg toevallig dat jouw EERSTE posting over dit onderwerp gaat!

Eet smakelijk verder van je broodje aap!

ve
door verwijderd - Oct 28, 2007 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Manon,

Ik heb ook bij jou het gevoel dat je gewoon een schuilnaam bent van iemand van Lightfresh zelf, ik zag ook al een reactie van je op allergieplein staan. Verder heb je op niets gereageerd alleen op vragen over Lightfresh.

Groeten, Marianne

ve
door verwijderd - Oct 28, 2007 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Peter,

Ik kan je alleen maar één ding zeggen uit ervaring en dat is dat mijn zoon die last heeft van bronchitus, astma en pseudokroep aanvallen baad had bij een ionisator. Maar ik wil benadrukken dat ik geen ervaring heb met lightfresh, ik ken het product wel want ik heb een demonstratie gezien, maar ik heb het zelf niet aangeschaft.

Groeten, Marianne

ve
door verwijderd - Oct 28, 2007 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zegt het astmafonds over dit zogenaamde wondermiddel?

ve
door verwijderd - Oct 28, 2007 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zijn die dingen alleen via een webshop te koop terwijl ze bij elke apotheek en drogist op de toonbank zouden moeten staan en elke arts en kinderarts ze zouden moeten voorschrijven, of is het toch een broodje aap verhaal.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2007 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ionisator heb ik destijds zo'n 10 jaar geleden aangeschaft op advies van mijn huisarts, ik woon in Rotterdam-Overschie en we hebben hier de A13 dwarsdoorheen, de A20 langs en Rotterdam-Airport vlakbij. Ik ben ook in een uitzeniding van Netwerk geweest dit jaar over die luchtvervuiling. Ook mijn huisarts was daarin te zien.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2007 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb enkele producten in huis van Lightfresh en het werkt. Bv op de slaapkamer, schone lucht en ik slaap beter.

Voordat mensen ineens iets af gaan kraken, kunnen ze zich beter eerst wat verdiepen erin. Er is veel onzin op de markt, maar er zijn ook goede producten.

TNO is ze aan het testen.

Waarom worden ze nog niet verkocht? Omdat het een nieuw product is, hier in NL.

Waarom verkoopt niet iedereen dit, is niet iedere TL hiervan gemaakt? Omdat het duurder is.
Lampenwinkels bv verkopen helemaal niet graag spaarlampen. Ik vraag hier vaak naar en ze willen dit niet of hebben ze niet.

Daglicht breedspectrum licht bestaat al langer, bv Philips Bright. Dit zit ook in sommige lampen van Lightfresh.
Beter in huis dan een uur voor een lamp moeten zitten zou ik denken.

Oordeel aub gefundeerd of niet. Ik ben ook voorzichtig maar merk, ruik, ervaar dat het werkt.

Ben zelf erg benieuwd naar wat TNO ervan gaat zeggen.

Zo duur is het ook weer niet om een nachtionisator of auto ionisator of lampje aan te schaffen!

Ze verkopen ze niet in winkels omdat, volgens hun zeggen, de prijs dan hoger wordt> Dat is een keuze van een beginnend bedrijf.Geen reden om in te vullen dat winkels ze niet willen, als je dat niet weet kun je ook beter je mond houden.

Nee ik werk niet bij Lightfresh en ken hen alleen van advertenties en de door mij gekochte producten!

Ja ik ben er tevreden over.

Wil je het niet, dan koop je het toch lekker niet

ve
door verwijderd - Mar 2, 2008 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ooit heb ik een eenvoudige lucht ionisator gebouwd. Die werkte in zoverre dat er rond de plek waar het apparaat zich bevond een zwarte neerslag ontstond. Echt zwart.
Dat werkt dus.
Hoe effectief? Ik weet het niet.

Maar hoe zit dat dan met de ionisatie lampen. Waar blijft de zwarte neerslag?

ve
door verwijderd - Mar 3, 2008 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zo'n groene ionisatie lamp in de keuken en de zwarte neerslag bevindt zich rondom deze lamp. Op de tegels van de keuken en de wandcontactdoos.

Het is dus wel zaak op te letten waar je zoiets hangt, want eromheen wordt het echt zwart! Als je dus een hanglamp hebt zal de zwarte neerslag neerdalen.

In de keuken ideaal schoonmaken. Op slaapkamer ook een lamp, altijd frisse lucht, nauwelijks zwarte neerslag (niet zo'n vervuilde ruimte, ik lucht sowieso regelmatig)

ve
door verwijderd - Oct 12, 2009 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Alles wat verteld word over de luchtzuiverende lampen is waar, het werkt gewoon.

Heb zelf al enige tijd geleden Ioniserende lampen gekocht, en heb ze werkelijkwaar overal hangen.

Vind je ze te duur en wilt het daarom niet proberen. Ga simpelweg naar www.airbright.eu daar heb ik ze erg goedkoop gekocht.    20stuks voor 11 euro.

Voor degene die TL's wilt hebben. Ze hebben hier echt alles. LED TL, Andere energie sparende TL's, maar dan tegen normale prijzen.

Levering had ik na 2 dagen na betaling binnen gekregen. Vond het zlef erg snel.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2009 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Alles wat verteld word over de luchtzuiverende lampen is waar, het werkt gewoon.

Heb zelf al enige tijd geleden Ioniserende lampen gekocht, en heb ze werkelijkwaar overal hangen.

Vind je ze te duur en wilt het daarom niet proberen. Ga simpelweg naar www.airbright.eu daar heb ik ze erg goedkoop gekocht.    20stuks voor 11 euro.

Voor degene die TL's wilt hebben. Ze hebben hier echt alles. LED TL, Andere energie sparende TL's, maar dan tegen normale prijzen.

Levering had ik na 2 dagen na betaling binnen gekregen. Vond het zlef erg snel.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2009 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb even op de site gekeken, alleen de prijs die je noemt vind ik niet terug hoor> Prijzen zijn hetzelfde als bij Lightfresh.nl

Anders had ik direct een auto ionisator gekocht...

ve
door verwijderd - Oct 12, 2009 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb zojuist nog even gekeken.

De kortings staffels zie ik niet meer staan, zie ook dat de webshop is veranderd. Misschien zijn ze de shop aan het veranderen.

Echter zie je onder overige 12V auto ionisator staan. Alleen laad het fototje bij mij niet. dus ze zullen er wel mee bezig zijn.

Maar nu je het zegt, ik bestel er ook gelijk één.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2009 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga voor dat geld liever naar de efteling.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2009 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

PS: Hoe bedoel je prijzen zijn hetzelfde als die lightfresh? is meer als de helft goedkoper als ik het goed zie...

ve
door verwijderd - Oct 12, 2009 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tramontana,

Ineens een reactie op een vraag van 21.09.2007. Een lofzang op een product en een vermelding van een goedkoop adresje, waar ze te koop zijn.

GA ERGENS ANDERS RECLAME MAKEN !!!!!!!!!!!!!!!

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 12, 2009 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot voor een paar maanden terug had ik persoonlijk nog niks gehoord over dit produkt.

Heb het nu een tijdje in gebruik en ben er over te spreken. zelfs zo over te spreken dat ik erover nadenk om in het dealer programma te zitten van Airbright, heb ze namelijk nog niet in de winkels zien liggen. Er staat nu een advertentie van ze op Speurders dus vandaar.

Dus dan wil je nog wel eens over het internet kijken wat de mensen er over denken.

Vind jouw opmerking misplaatst, maar kan me voorstellen dat je zo denkt als je alleen al kijkt naar wanneer deze topic is geplaatst. Was mij niet opgevallen.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2009 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja is steeds alleen maar bezig met onzinnige opmerkingen over topics die wellicht eerder geplaatst zijn maar zeer actueel. Ik vind het juist interessant na langere tijd, dan is er meer ervaring met een product> dank dus voor de aanvullende info!