Lampje Senseo-apparaat blijft knipperen
Ik heb nu mijn derde Senseo-apparaat. De vorige apparaten lieten het na ongeveer 2 jaar afweten. Oorzaak: het aan/uit-lampje blijft knipperen, ongeacht hoeveelheid water in het reservoir. Nu heb ik een nieuwe Senseo nog geen jaar en wéér hetzelfde probleem. Ontkalken doe ik regelmatig, drink 5 à 6 kopjes koffie per dag. Ik heb het vorige apparaat om die reden al een keer opgestuurd en kreeg hem na een tijdje weer retour met de boodschap "niets aan de hand" , maar hij werkte wel weer normaal. Wat kan het probleem zijn, wie heeft dezelfde ervaringen. Ik zit nog ruim binnen de garantie (2 jaar), maar ben het een beetje zat. Is dit een typisch Senseo probleem?
Het heeft blijkbaar te maken dat het vlottertje van de waterbak wat vast blijft zitten.
Op de site van Kieskeurig adviseren gebruikers om het vlottertje eruit te halen en te ontkalken met azijn.
Of anderen, die zeggen, volgens advies Philips, de waterbak met een sopje van warm water vullen en een nachtje laten staan.
Het vlottertje van het laag waterpeil blijft op de bodem plakken na het vullen van het reservoir. Deze moet weer ietsje omhoog komen. Een leeg reservoir een minuutje heen en weer schudden zodat je duidelijk het vlottertje op en neer hoort gaan, daarna het vlottertje naspoelen met warm water en meestal is het euvel opgelost.
Persoonlijk ben ik van mening dat je beter 'n apparaat kunt kopen, waarmee je wel koffie kunt zetten.
Bij ons knippert het ook wel eens door ook als het water is bijgevuld. Hier is het simpel op te lossen, gewoon even goed (hard) aandrukken van het waterreservoir tegen het apparaat en hij gaat weer in de normale stand. Afgezien van dit werkt het apparaat verder prima.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer