kr
door kreeftje Jul 8, 2014 om 00:33
Computers & telefonie

Lampjes op modem

Meestal branden er 7 lampjes op mijn modem.
Soms echter 8.
Ik kan niet zien welke woorden/afkortingen erbij staan vermeld maar ik vind dit toch wel vreemd of is dit normaal?
Ik heb al gecontroleerd of het soms is als ik de telefoon ( vadte lijn) gebruik of de desk-top heb aanstaan maar dat heeft geen invloed op het aantal lampjes.
Ook brandde er een keer één lampje blauw terwijl de rest groen is.
Misschien wel een onnozele vraag maar ik heb er weinig tot geen verstand van.
Mijn vraag luidt dus: is het normaal dat er meestal 7 maar soms 8 lampjes op mijn modem branden en zo ja wat is daar de oorzaak van?
Groet en alvast bedankt voor de moeite voor degenen die mij eventueel gaan antwoorden.

30060 23 Rapporteer

costnix
door costnix - Jul 8, 2014 om 02:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Welk merk en type modem gebruik u. Wat voor een verbinding ADSL, kabel, glasvezel)?

br
door brui0929 - Jul 8, 2014 om 06:47
634 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is hoort zo aldus gebeld wordt of zelf gaat bellen bijvoorbeeld

ltmvz
door ltmvz - Jul 8, 2014 om 08:21
949 Antwoorden / 18 Vragen

Zolang alles werkt naar wens zal het aantal en de kleur van de lampjes zeer waarschijnlijk in orde zijn.

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2014 om 09:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kreeftje,

Dat die lampjes op je modem branden is normaal.
Dat geeft aan dat de verbindingen werken.
.....Ik kan niet zien welke woorden/afkortingen erbij staan vermeld maar ik vind dit toch wel vreemd of is dit normaal?......
Dat staat waarschijnlijk wél bij een afbeelding in de handleiding/beschrijving.
Over welk modem gaat het? (Merk/type)
Pas als je problemen hebt en een lampje NIET brandt kan het handig zijn om te weten.
Zou me er maar niet druk om maken.

gerbera
door gerbera - Jul 8, 2014 om 15:20
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Is het de Kpn Experiabox dan zie je van links naar rechts, Power, Ethernet, WPS, Voice, Broadband, Internet, TV, en Upgrade van de laatste zie je soms het blauwe lampje branden ten teken dat het systeem wordt bijgewerkt. Zet je de TV aan dan gaat ook dat lampje branden. Dus het is normaal dat het aantal lampjes verschillend kan zijn.

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2014 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die volgorde is niet bij elke Experiabox zo ingedeeld.

gerbera
door gerbera - Jul 8, 2014 om 21:43
7364 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 8 jul 2014, 17:16]Die volgorde is niet bij elke Experiabox zo ingedeeld. Sorry, vergeten het typenummer er bij te zetten. ARV 7519 PSTN

ka
door kam - Jul 9, 2014 om 11:54
20 Antwoorden / 1 Vragen

ik zit bij ziggo en daar moeten alle lampjes branden van de modum voor alle verbindingen.

christin
door christin - Jul 9, 2014 om 14:30
105 Antwoorden / 4 Vragen

Bij mij branden er altijd 7 lampjes waarvan er één knippert. Gister brandden er maar 4 en had onze hele wijk storing in het netwerk. Dit duurde tot na middernacht. Dan is een 3 in een pakket vervelend want geen TV, internet en telefoon is balen. Nu branden alle lampjes weer gelukkig.

mabje
door mabje - Jul 9, 2014 om 15:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

wij zitten ook bij Ziggo, maar op onze modem branden toch echt maar 7 lampjes en een knippert er de hele dag! de rest van de lampjes ( 6 zijn er uit) En dat is zo door Ziggo zelf ingesteld!

kr
door kreeftje - Jul 9, 2014 om 16:22
86 Antwoorden / 36 Vragen

Beste reageerders,
Hartelijk dank allen voor uw reactie.
Ik weet nu wat er bij de betreffende lampjes staat, dat is als volgt : power, DS. US. RDY. TEL1. TEL 2. ( deze brandt niet). WLAN ( deze knippert héél subtiel). WPS, LAN 1, 2, 3 en 4.
De lampjes vanaf WPS t/m LAN4 branden ook niet.
Mijn modem is een Ubee modem, ik zit bij Ziggo met een Alles in één Plus pakket.
Ik heb héél vaak dat op mijn iPad de internetverbinding wordt verbroken tijdens het tv kijken en ook gaat mijn " personal recorder" aangesloten op mijn tv soms zomaar uit zichzelf laden zodat mijn ingeprogrammeerde programma's uitvallen. Knap waardeloos.
Ik heb al een 2e recorder gekregen van Ziggo en voor het tv kijken op mijn iPad heb ik al een versterkertje voor in het stopcontact aangebracht ( kan nu even niet op dat woord komen) maar helpt allemaal niets.
Overigens heeft mijn dochter als zij met haar iPad bij mij is ook last van onderbrekingen en thuis bij haar ( KPN) niet.
Ik overweeg bij Ziggo weg te gaan maar wat moet ik dan nemen?
Dit zijn mijn antwoorden op enkele voornoemde reacties. Ik heb dus wel degelijk ( regelmatig) problemen.
M.vr.gr.,
Kreeftje

Voor de liefhebbers: * dat Oranje maar mag winnen vanavond! *

kr
door kreeftje - Jul 9, 2014 om 16:23
86 Antwoorden / 36 Vragen

Ben er één vergeten: RTR bij het laatste lampje, dit brandt weer wel.

gompy2
door gompy2 - Jul 9, 2014 om 16:59
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Meld je aan bij de gebruikersgroep van je provider, daar heb je de grootste kans van slagen op de oplossing voor je probleem als je daar je vraag stelt.
Wat ik daar zo lees ben je niet de enige met die problemen.

Klik hier-> Ziggo-gebruikers.nl

kr
door kreeftje - Jul 9, 2014 om 17:42
86 Antwoorden / 36 Vragen

Bedankt Gompy2, ik wist niet van het bestaan van deze site!
Ik heb er even gekeken maar moet me aanmelden dus zodra ik meer tijd heb ga ik dat op mijn gemakje doen.
Groet , Kreeftje ( zondag jarig geweest vandaar mijn nickname)

gompy2
door gompy2 - Jul 9, 2014 om 17:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kreeftje schreef op woensdag 9 jul 2014, 16:22]
Mijn modem is een Ubee modem, ik zit bij Ziggo met een Alles in één Plus pakket.
Ik heb héél vaak dat op mijn iPad de internetverbinding wordt verbroken tijdens het tv kijken **knip**
Overigens heeft mijn dochter als zij met haar iPad bij mij is ook last van onderbrekingen en thuis bij haar ( KPN) niet.

Misschien eens een ander kanaal op je modem uitproberen?
Je hebt een Ubee modem las ik zojuist, type heb je niet vermeld, maar misschien is die in de link die ik hieronder geef hetzelfde en daarin staat simpel beschreven hoe je op eenvoudige manier het wifi kanaal kunt veranderen en vastzetten.
De apparatuur die gebruik maakt van je wifi heeft er geen hinder van, die vind dat vanzelf wel, maar het kan een wat "rustiger" kanaal zijn zodat je geen of minder uitval van de wifi verbindingen hebt.
Gebruikersnaam en wachtwoord kunnen bij jou anders zijn.

Klik hier-> Wifi-kanalen wijzigen Ubee EVW320 of EVW321

haarp
door haarp - Jul 9, 2014 om 17:54
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=kreeftje schreef op dinsdag 8 jul 2014, 00:33]Meestal branden er 7 lampjes op mijn modem.
Soms echter 8.
Ik kan niet zien welke woorden/afkortingen erbij staan vermeld maar ik vind dit toch wel vreemd of is dit normaal?
Ik heb al gecontroleerd of het soms is als ik de telefoon ( vadte lijn) gebruik of de desk-top heb aanstaan maar dat heeft geen invloed op het aantal lampjes.
Ook brandde er een keer één lampje blauw terwijl de rest groen is.
Misschien wel een onnozele vraag maar ik heb er weinig tot geen verstand van.
Mijn vraag luidt dus: is het normaal dat er meestal 7 maar soms 8 lampjes op mijn modem branden en zo ja wat is daar de oorzaak van?
Groet en alvast bedankt voor de moeite voor degenen die mij eventueel gaan antwoorden.`

Als alles normaal werkt dan is er toch niets aan de hand. Misschien knippert het lampje af en toe. Kan ook je Wi Fi kanaal zijn.

reinoud10
door reinoud10 - Jul 9, 2014 om 18:01
14 Antwoorden / 0 Vragen

tv kijken op je tablet, ligt aan de verbinding , hoe hoger je abbo op snelheid is bij ziggo , des te minder hij moet bufferen (stilstaand beeld)

diumenge
door diumenge - Jul 9, 2014 om 18:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat ook nog te overwegen valt is om het draadloze router deel uit te schakelen en er een aparte draadloze router achter te hangen. Misschien dat dat de problemen met wifi icm de iPad oplost.

diumenge
door diumenge - Jul 9, 2014 om 18:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=reinoud10 schreef op woensdag 9 jul 2014, 18:01]tv kijken op je tablet, ligt aan de verbinding , hoe hoger je abbo op snelheid is bij ziggo , des te minder hij moet bufferen (stilstaand beeld)TS heeft 90 / 9 Mbit/s, dat is ruim voldoende, 30 / 3 Mbit/s is al voldoende om full HD te streamen.

gompy2
door gompy2 - Jul 9, 2014 om 18:46
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=haarp schreef op woensdag 9 jul 2014, 17:54][quote=kreeftje schreef op dinsdag 8 jul 2014, 00:33]Meestal branden er 7 lampjes op mijn modem.
Soms echter 8.
***knip***

Als alles normaal werkt dan is er toch niets aan de hand. Misschien knippert het lampje af en toe. Kan ook je Wi Fi kanaal zijn.
Het zou best eens kunnen dat als je de andere reactie's zou lezen, TS heeft aangegeven dat niet alles normaal werkt...
Zou best eens kunnen dat ze dat heeft geschreven.
Misschien de andere reactie's ook eens gaan lezen?
Als je rechtsboven op "Toon reacties" klikt, gaat er een wereld voor je open...

endemion
door endemion - Jul 10, 2014 om 02:37
237 Antwoorden / 3 Vragen

Ziggo, hè dat modem/router/AP/ATA combo apparaat staat natuurlijk in de meterkast. Natuurlijk niet de meest ideale plek om een radiozender/ontvanger (wifi) neer te zetten.

Let op als je een wifi versterker gebruikt halveer je daarmee de snelheid van je draadloze netwerk. Wifi kan namelijk doorgaans maar 1 ding tegelijk zenden of ontvangen. Wordt dit signaal onderschept en versterkt weer opnieuw verzonden zal daar op gewacht moeten worden.
Een wifi versterker ook wel een "range extender" genoemd dient er dus ook eigenlijk niet voor om het signaal te versterken maar te verlengen. Stel je hebt op zolder niet zo'n goed ontvangst dan hang je de range extender halverwege de afstand die moet worden overbrugt. Zo'n ding in de buurt van de bron hangen heeft dus weinig nut.
Wil je een echt sterker signaal ben je in principe beter af met betere antennes. Echter apparatuur met los te schroeven antennes worden met de dag schaarser.

Een betere oplossing zou zijn om een 2e AP (wifi zender/ontvanger) te plaatsen die bekabeld (UTP kabel of eventueel via homeplugs (welke ook al een AP ingebouwd kunnen hebben)) op de rest van het netwerk wordt aangesloten.

Maar zoals al gesuggereerd werd kun je eens het wifi kanaal onder de loep nemen. Voor android apparaten zoals veel smartphones en tablets kun je de app wifi analyzer installeren (de equivalent voor apple producten weet ik niet maar zal er vast zijn). Vervolgens kun je met het apparaat in kwestie door het huis lopen om vast te stellen welk kanaal het beste zou zijn in die omgeving. Op hardware.info moet hier een heel artikel over te vinden zijn.

Dat er soms een lampje meer of minder knippert zegt vrij weinig. Stel bv dat er een apparaat op een vd LAN poorten zit aangesloten (UTP/netwerk kabel) dan zal het corresponderende lampje doorgaans alleen aan gaan als dat apparaat ook daadwerkelijk aan staat. Zo zijn er nog tal van voorbeelden te verzinnen waarom een lampje soms wel en soms niet aan kan zijn.

door 1953 - Jul 23, 2014 om 00:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kreeftje schreef op woensdag 9 jul 2014, 16:22]Beste reageerders,
Hartelijk dank allen voor uw reactie.
Ik weet nu wat er bij de betreffende lampjes staat, dat is als volgt : power, DS. US. RDY. TEL1. TEL 2. ( deze brandt niet). WLAN ( deze knippert héél subtiel). WPS, LAN 1, 2, 3 en 4.
De lampjes vanaf WPS t/m LAN4 branden ook niet.
Mijn modem is een Ubee modem, ik zit bij Ziggo met een Alles in één Plus pakket.
Ik heb héél vaak dat op mijn iPad de internetverbinding wordt verbroken tijdens het tv kijken en ook gaat mijn " personal recorder" aangesloten op mijn tv soms zomaar uit zichzelf laden zodat mijn ingeprogrammeerde programma's uitvallen. Knap waardeloos.
Ik heb al een 2e recorder gekregen van Ziggo en voor het tv kijken op mijn iPad heb ik al een versterkertje voor in het stopcontact aangebracht ( kan nu even niet op dat woord komen) maar helpt allemaal niets.
Overigens heeft mijn dochter als zij met haar iPad bij mij is ook last van onderbrekingen en thuis bij haar ( KPN) niet.
Ik overweeg bij Ziggo weg te gaan maar wat moet ik dan nemen?
Dit zijn mijn antwoorden op enkele voornoemde reacties. Ik heb dus wel degelijk ( regelmatig) problemen.
M.vr.gr.,
Kreeftje

Voor de liefhebbers: * dat Oranje maar mag winnen vanavond! *

Dit bracht wat meer duidelijkheid in de duisternis.

De achterzijde van de modem zit een putje waarmee de modem een (harde) reset kan worden gegeven, doe dit met een puntig voorwerp zoals een cocktailprikker ca. 20 secondes ingedrukt houden, de aanwezige lampjes gaan vanzelf dan knipperen en begint de reset.

Zelf heb ik ook een Ubee EVW3200 en daar moeten sowieso de eerste vier lampjes continu (blauw of groen) blijven branden, t.w.: PWR (groen); DS (blauw of groen); US (blauw of groen); RDY (groen).

TEL 1 brandt bij mij groen en bij het telefoneren gaat het groen knipperen.
TEL 2 is bedoeld voor een tweede aansluiting telefonie (of fax).

RTR brandt bij mij groen.

WLAN, bij Wi-Fi, brandt groen

Naar gelang zijn er maximaal LAN 1, 2, 3 en 4 in gebruik. Bij mij brandt LAN1 blauw continu.

U heeft toch ook geen router er tussen staan?

door 1953 - Jul 23, 2014 om 00:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kreeftje schreef op woensdag 9 jul 2014, 16:22]Beste reageerders,
Hartelijk dank allen voor uw reactie.
Ik weet nu wat er bij de betreffende lampjes staat, dat is als volgt : power, DS. US. RDY. TEL1. TEL 2. ( deze brandt niet). WLAN ( deze knippert héél subtiel). WPS, LAN 1, 2, 3 en 4.
De lampjes vanaf WPS t/m LAN4 branden ook niet.
Mijn modem is een Ubee modem, ik zit bij Ziggo met een Alles in één Plus pakket.
Ik heb héél vaak dat op mijn iPad de internetverbinding wordt verbroken tijdens het tv kijken en ook gaat mijn " personal recorder" aangesloten op mijn tv soms zomaar uit zichzelf laden zodat mijn ingeprogrammeerde programma's uitvallen. Knap waardeloos.
Ik heb al een 2e recorder gekregen van Ziggo en voor het tv kijken op mijn iPad heb ik al een versterkertje voor in het stopcontact aangebracht ( kan nu even niet op dat woord komen) maar helpt allemaal niets.
Overigens heeft mijn dochter als zij met haar iPad bij mij is ook last van onderbrekingen en thuis bij haar ( KPN) niet.
Ik overweeg bij Ziggo weg te gaan maar wat moet ik dan nemen?
Dit zijn mijn antwoorden op enkele voornoemde reacties. Ik heb dus wel degelijk ( regelmatig) problemen.
M.vr.gr.,
Kreeftje

Voor de liefhebbers: * dat Oranje maar mag winnen vanavond! *

O ja, u kunt via Ubee login ook nog het e.e.a. zelf doen Ubee login

Inlognaam: ZIGGO
Wachtwoord: draadloos