re
door renedepater Dec 8, 2014 om 11:56
Computers & telefonie

Laptop ,maakt geen verbinding meer

Goedendag,

Ik zit al even met een probleem,
Wat ik zelf niet opgelost krijg, mede komt dat door mijn geringe verstand van pc's
Ik heb een ASUS laptop, uit 2013 aangeschaft. een half jaar geleden, deed het altijd top, inclusief internet.
Nu wil het zo zijn dat ik er sinds vorige week ineens problemen mee heb, met het internet dan.
De laptop verbindt zich met een modem/router, maar dan zegt hij verbinding beperkt of hij doet helemaal niets.
Ik heb het al op verschillende plekken geprobeerd, maar overal het zelfde probleem.
Dat betekend dat het dus iedergeval aan de computer licht.

Ook heb ik het via ethernet geprobeerd, daarmee gaf hij ook geen verbinding.
Mijn driver is een Atheros 9845.
Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar al heeft iemand de gouden oplossing ben ik hem/haar zeer dankbaar

Ik hoor het graag
Vg René

847 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 8, 2014 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....DUBBELPOST.....

Klik hier.

re
door renedepater - Dec 8, 2014 om 13:03
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat heb ik niet gedaan, heb het gewoon 1x gepost

ta
door tazman998 - Dec 20, 2014 om 20:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als je er zeker van bent dat de drivers correct zijn, kun je eventueel het volgende proberen:

Open een terminal scherm (start > uitvoeren > CMD intypen > OK).
In het zwarte scherm, geef je het volgende commando in: "netsh winsock reset" (zonder "" tekens) en druk op Enter.
Zodra dit voltooid is, geef je in: "shutdown -r -f -t 01"
De computer zal afsluiten en opnieuw opstarten, waarna de netwerkinstellingen gereset zullen zijn.

re
door renedepater - Dec 20, 2014 om 21:12
8 Antwoorden / 2 Vragen

@tazman998.
Ik heb dit geprobeerd, en helaas weer met hetzelfde uitkomst, verbinding beperkt en vervolgens geen internet. Ik dank u voor u tip en al weet u nog iets, altijd fijn om te melden!

ph
door philip36 - Dec 20, 2014 om 21:41
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zoals ik al in de dubbelpost heb gezegd, u kunt uw vraag ook eens voorleggen aan de FAQ-man op de dite van computeridee.

http://www.computeridee.nl/forum/#!/?filter=FAQman

ta
door tazman998 - Dec 20, 2014 om 21:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je eventueel ook nog kunt proberen, is een Live-cd van een Ubuntu linux distributie.
Daar kun je het systeem mee opstarten, waarna je een netwerkverbinding kunt proberen te maken.
Als dit wel werkt, ben je in ieder geval 100% zeker van een Software probleem.
Zo niet, dan zijn je netwerk adapters (Hardware) defect.

Check ook (in Windows), voor de zekerheid, dat je netwerkinstellingen op DHCP staan en dat je DNS servers ook op automatisch staan. Aangezien je 'm al op verschillende netwerken hebt geprobeerd, neem ik aan dat het niet aan je router kan liggen.

mo
door moetdat - Dec 21, 2014 om 10:11
104 Antwoorden / 19 Vragen

Router resetten, Ik had de zelfde melding en de had de stroom er ff afgehaald daarna weer verbinding maken. Dit was eigenlijk na werkzaamheden Ziggo.