sepke2008
door sepke2008 Jul 21, 2014 om 13:30
Computers & telefonie

Laptop met goede kijkhoek

Mijn huidige laptop is aan vervanging toe.

Nu doe ik alleen de gebruikelelijke dingen op de laptop (mailen, surfen en office). Als leek heb ik begrepen dat ik hiervoor niet een laptop uit het duurdere segment nodig heb. Echter wil ik wel een laptop met een goede(grote) kijkhoek.
Natuurlijk kan ik naar een winkel gaan en dan testen maar er zijn aantrekkelijke aanbiedingen op internet. Moet ik op een bepaald type scherm letten?

M.v.g.
Sepke

2011 8 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 21, 2014 om 19:27
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Sepke,
misschien staat hier iets voor u tussen. KLIK

Vr. Gr. sjoppie.

gompy2
door gompy2 - Jul 21, 2014 om 20:02
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Is er geen grote winkelketen bij je in de buurt waar je woont?
Zoals Media Markt, BCC en nog een paar van dat soort.
Daar kun je op je gemak de optie's bekijken die je zoekt, aan de verkopers vragen wat je wilt weten, zover als nodig, en als je wat gevonden hebt alsnog je zaken doen daar waar je zelf wilt.
Je hebt dan in ieder geval een eigen beeld hoe de kijkhoeken zijn van de diverse apparaten.
Via hier vragen stellen is is maar net wat iemand anders een goede kijkhoek vind.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 21, 2014 om 20:28
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb een 50" TV als scherm aangesloten en de kijkhoek,
even gekeken maar dat is wel iets meer als de inmiddels 21 jaar oude laptop....

Ja, een TV heeft meestal grotere kijkhoek dus externe monitor en/of TV?

Vergeet niet dat een kleine kijkhoek meer privé geeft.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 21, 2014 om 20:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Hang je met de laptop op de bank/in bed? Of gebruik je hem alleen in 'n vaste positie?

f.weele
door f.weele - Jul 21, 2014 om 21:20
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste sepke, kijk ook gelijk naar een non-glare of een mat scherm. Een "glimmend" scherm is dan toch al minder prettig om naar te kijken i.v.m. lichtinval.
m.vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 21, 2014 om 21:23
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@f.weele +1 voor jouw avatar.

aurora1
door aurora1 - Jul 21, 2014 om 22:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier door (ook de reacties) en zoek eens op internet naar matte screenprotector laptop. Mogelijk hebben ze die zelfs voor weinig geld bij de Action.

sepke2008
door sepke2008 - Jul 22, 2014 om 07:15
191 Antwoorden / 47 Vragen

Bedankt voor de tips.

M.v.g.

Sepke