mo
door moesha Aug 30, 2014 om 20:37
Computers & telefonie

Laptop reparatie

ik heb op 15 augustus 2014 mij laptop laten repareren.
en daarbij verder geen reparatie bon of voorwaarden daar over gekregen. ik kreeg op 20 augustus 2014 bericht dat ik hem op kon halen. maar door omstandigheden is dat niet gelukt. ik kreeg vandaag 30 augustus 2014 een telefoontje dat ik me laptop te laat heb opgehaald. en dat hij in de verkoop staat. mij vraag is kan dat zomaar? en wat kan ik er tegen doen?

778 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2014 om 21:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuurlijk kan dat helemaal niet.

Wat is de naam van dat waanzinnige bedrijf?

mahadma
door mahadma - Aug 30, 2014 om 21:47
11539 Antwoorden / 51 Vragen

dat hij in de verkoop staat. mij vraag is kan dat zomaar? Nee.

en wat kan ik er tegen doen? Direct deze lieden een mail sturen.

Er bestaat een retentie recht. D.w.z. als men een reparatie niet ophaalt, dat het gerepareerde artikel ter dekking van de reparatiekosten verkocht mag worden. een termijn van 10 dagen is absurd. Daarom, stuur deze persoon/bedrijf (wie is het?) een email en een brief dat dit NIET kan.

mahadma
door mahadma - Aug 30, 2014 om 21:51
11539 Antwoorden / 51 Vragen

daarbij verder geen reparatie bon of voorwaarden daar over gekregen

Als je zelfs geen reçu hebt gekregen als bewijs van afgifte vrees ik dat je beun de haas terecht gekomen bent.

tenormin
door tenormin - Aug 30, 2014 om 22:32
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=moesha schreef op zaterdag 30 aug 2014, 20:37]ik heb op 15 augustus 2014 mij laptop laten repareren.
en daarbij verder geen reparatie bon of voorwaarden daar over gekregen. ik kreeg op 20 augustus 2014 bericht dat ik hem op kon halen. maar door omstandigheden is dat niet gelukt. ik kreeg vandaag 30 augustus 2014 een telefoontje dat ik me laptop te laat heb opgehaald. en dat hij in de verkoop staat. mij vraag is kan dat zomaar? en wat kan ik er tegen doen?

Nee, dat kan natuurlijk niet zomaar. Vraag me eigenlijk wel af waarom u dan niet even contact met ze hebt opgenomen dat u door omstandigheden de laptop niet kon ophalen. (Of iemand anders even had laten bellen). Ook voor mij de vraag: bij wie heeft u de laptop ter reparatie aangeboden?

mahadma
door mahadma - Aug 30, 2014 om 22:36
11539 Antwoorden / 51 Vragen

@Tenormin, Vraag me eigenlijk wel af waarom u dan niet even contact met ze hebt opgenomen dat u door omstandigheden de laptop niet kon ophalen. Als je een reparatie (door welke omstandigheden dan ook) niet met 2 weken kan ophalen is het niet realistisch of de reparateur te bellen. Deze "reparateur" zit zwaar in de fout. Zeker als de pc verkocht is met alle privé van de eigenaar.

zoekster
door zoekster - Aug 30, 2014 om 22:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 30 aug 2014, 21:47]dat hij in de verkoop staat. mij vraag is kan dat zomaar? Nee.

en wat kan ik er tegen doen? Direct deze lieden een mail sturen.

Er bestaat een retentie recht. D.w.z. als men een reparatie niet ophaalt, dat het gerepareerde artikel ter dekking van de reparatiekosten verkocht mag worden. een termijn van 10 dagen is absurd. Daarom, stuur deze persoon/bedrijf (wie is het?) een email en een brief dat dit NIET kan.
Dat is helemaal geen retentierecht. Retentierecht betekent dat het reparatiebedrijf de laptop onder zich mag houden totdat de rekening is betaald. Dat is bij een vermoeden dat de rekening niet wordt betaald.

Zomaar iemands eigendommen verkopen mag helemaal niet.

tenormin
door tenormin - Aug 30, 2014 om 23:34
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@mahadma, wat is er niet realistisch aan om, als je een bericht krijgt dat je de laptop kunt ophalen, die reparateur even een belletje geeft, of laat geven (weet de omstandigheden natuurlijk niet waarom dit niet mogelijk was om het ding op te halen)? Dat kan toch niet zo moeilijk zijn om even te communiceren? En natuurlijk, wat ik ook al heb geschreven: natuurlijk kan dit niet zomaar als mededeling geponeerd worden. Maar als de TS even laat weten bij wie dit geintje is geprobeerd zou een van jullie er wel achter kunnen komen wie dat reparatiebedrijf is.

door 1953 - Aug 31, 2014 om 00:42
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Absurd voor woorden!

Is het gerepareerde product na drie maanden nog niet opgehaald, dan is dat wel gerechtvaardigd.

Bij elk willekeurige reparatieopdracht om een reçu vragen en zorg dat tevens het serienummer wordt vermeldt en de voorwaarden voor reparatie bekend zijn. Ook de limiet van het reparatiebedrag.