hendrik1944
door hendrik1944 Jul 9, 2014 om 15:38
Auto & vervoer

Last van voetballende kinderen in onze tuin.

Wie kan mij helpen.
Wij wonen in een rijtjeshuis van de bouwvereniging en naast on wonen een Marokkaans stel met twee kinderen maar daar hebben wij geen last van. Maar naast hen wonen een Hollands echtpaar met een jongetje van 6 jaar en een meisje van 11 jaar en die zijn steeds aan het voetballen voor het huis met openen tuinen van gras. Als deze kinderen spelen dan komt die bal van hen heel vaak voor ons huis en dan halen ze die dan weer op. Vervelend maar dat laten wij oogluikend toe, met die verstande dat ze de bal wel wat meer bij hun moeten houden. maar nu komt het gene waar wij on wel aan ergeren en dat is zij hebben heel veel vriendjes en vriendinnetjes en dan gaan ze los via de tuin van de Marokkanen en onze tuin. Verschillende keren hebben wij hen weg gestuurd maar ze komen steeds weer terug. Ze schoppen de bal tegen onze ramen aan en als je in de kamer zit schrik je enorm. Wij hebben met de ouders gepraat en die zouden wel uit kijken maar dat is wel even en dan beginnen ze weer. Wij hebben op het einde van de straat 2 mooie grasvelden en dan wil ik ze daar heen sturen maar dat willen de ouders niet.
Nu is mijn vraag moet ik dit allemaal dulden ik dacht dat je niet op straat mocht voetballen en dat ze ons niet mogen lastig vallen omdat wij onze voortuin huren hebben ze bij ons niets te zoeken. Ik kan ze dus volgens mij rustig weg sturen en zeggen dat ik hen niet op mijn stukje grond wil hebben. Die Marokkanen naast ons die willen die buren niet aan vallen omdat ze bang zijn ruzie te krijgen. Wie kan mij hier antwoord op geven?

11327 30 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 9, 2014 om 16:03
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk kunt u ze wegsturen, vooral als er twee plekken zijn waar ze naar hartenlust kunnen voetballen, maar....is het aan het eind van de straat veilig spelen? Voor de rest: u heeft ze weggestuurd en dat helpt niet wat betekent nogmaals, zonder ruzie, met die ouders gaan praten. De bal op de raam krijgen is buitengewoon storend; moeten ook zij kunnen begrijpen. Ook te begrijpen is dat uw naaste buren er zich niet in willen mengen maar...krijgen zij geen ballen op de ramen? Moet vast een oplossing zijn, om de ouders te laten begrijpen dat dit echt niet kan. Succes met het (volgende) gesprek, hoor.

hendrik1944
door hendrik1944 - Jul 9, 2014 om 16:22
27 Antwoorden / 29 Vragen

Beste tenormin.
Nee er is niet met die mensen te praten zij willen baas spelen over onze tuin, Jammer is dat.
Groetjes Hendrik1944.

tenormin
door tenormin - Jul 9, 2014 om 16:48
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Dan zit er niet veel anders op om naar de Woningbouw te gaan en vragen of ze willen bemiddelen. Heeft u geen wijkagent die dit eventueel kan oplossen tussen en die mensen? Is jammer dat de Marokkaanse buren niet mee willen werken; samen sta je sterker.

mahadma
door mahadma - Jul 9, 2014 om 16:49
11539 Antwoorden / 51 Vragen

In deze tijd is voetbal een hot item, wat ze op tv zien (dan wel mee doodgegooid worden), imiteren ze. Dat zijn kinderen. Maar als er een prachtig terrein waar ze wel kunnen schoppen naar hartenlust, en de ouders willen dat niet, vraag ik mij af waarom. Het is een groepje spelende kids, laat anders één van de ouders meegaan.

Je kan afwachten totdat het voetbal weer over en sluiten is en hopen op minder overlast of spreek de wijkagent eens aan als intermediar. Vroeg of laat gaat dit natuurlijk wel ruiten kosten (Ze schoppen de bal tegen onze ramen aan). En dàn ontstaan er pas écht problemen.

diumenge
door diumenge - Jul 9, 2014 om 17:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is het niet mogelijk een afscheiding in de voortuin te zetten?

komsja
door komsja - Jul 9, 2014 om 18:16
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Ik kan de ergernis van hendrik1944 volkomen begrijpen het is natuurlijk logisch dat kinderen moeten kunnen voetballen maar als je om de haverklap die bal voorbij ziet schieten en die bal om de haverklap in je voortuin komt en die bal al dan niet per ongeluk tegen je net gewassen raam aan komt dan is dat zeer ergelijk en als de ouders reageren (zo van ach ze doen niemand kwaad,en ze voetballen alleen maar) Maar die bal komt niet om de haverklap in hun voortuin terecht of tegen hun raam.
Maar moet wel toegeven dat er voor kinderen in de woonwijken maar weinig plekken zijn waar ze zonder problemen hun gang kunnen gaan Toen ik jong was gingen we naar een veldje waar we niemand tot last waren maar zulke plekken zijn er bijna niet meer maar dat neemt niet weg dat de ouders van die gastjes hun kinderen er wel op kunnen wijzen dat ze rekening moeten houden met anderen.
Een bal afpakken heeft geen enkele zin want binnen no-time hebben ze weer een andere bal en zullen ze expres gaan lopen zieken

hendrik1944
door hendrik1944 - Jul 9, 2014 om 18:31
27 Antwoorden / 29 Vragen

Beste diumenge.
Nee een hekje heeft totaal geen zin, ten eerste mag hij niet zo hoog zijn en schoppen ze de bal er overheen. en dan heb je ze weer voor het raam langs vliegen. De ouders kijken toe en lachen wat. het gaat er mij alleen maar om dat ik ze mag weren of verbieden om in onze tuin te komen.
Groetjes Hendrik 1944.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 9, 2014 om 18:50
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ik hoor toevallig van iemand die net haar diploma wijkagent heeft behaald, dat mensen in de woonwijken voortaan geacht worden zelf kleine geschillen op te lossen. Ik zou dus nogmaals met de ouders van die kinderen gaan praten en hun op die mooie grasvelden wijzen en ook op eventuele schade die u op hun gaat verhalen als hun kroost met aanhang in de gemeenschappelijke tuinen blijft voetballen. De kans is echter groot dat men u "uitprobeert". Lekker buurtje pesten. U heeft grote kans dat, wanneer u de kinderen negeert de lol er gauw af is en ze zelf wel in gaan zien dat die grasvelden eigenlijk veel fijner zijn.

pi
door pieterwolters - Jul 9, 2014 om 18:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voegt het feit dat je buren Marokkaans zijn toe aan deze vraag? Waarom niet gewoon over je directe buren en de buren daarnaast praten. Waar ze vandaan komen is niet relevant.

costnix
door costnix - Jul 9, 2014 om 19:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een soortgelijk probleem opgelost door vanuit de badkamer (die bove de voordeur is is) een grote ijkoude emmer water over ze uit te storten. Ik heb de "blagen" nooit meer terug gezien :-D
Praten met de kinderen had totaal geen zin.

tenormin
door tenormin - Jul 9, 2014 om 19:50
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 9 jul 2014, 18:59]Wat voegt het feit dat je buren Marokkaans zijn toe aan deze vraag? Waarom niet gewoon over je directe buren en de buren daarnaast praten. Waar ze vandaan komen is niet relevant.

Het voegt wel iets toe. U weet net zoals iedereen dat "de Marokkaan" bijna altijd in een nare situatie word afgeschilderd. En deze buren weten dat ook en willen niet betrokken worden in dit soort zaken. Dat herken ik zeer goed; het merendeel van de Marokkaanse bevolking is n.l. wel goedwillend. Heb heel wat Marokkaanse buren n.l. Mijn avatar is n.l. een ode aan.....

hendrik1944
door hendrik1944 - Jul 9, 2014 om 21:22
27 Antwoorden / 29 Vragen

Beste tenormin.
Ja deze Marokkanen hebben zeker ook last van die buren maar ze praten er niet over, ook met ons niet zo veel. En zij durven zich niet te uiten en dat vind ik zielig voor hen. Ik ga binnenkort met de bouwvereniging praten en als ik mijn gelijk krijg dat die kinderen niet meer op onze plaats mogen komen dan ga ik ook proberen ze in contact te brengen met de bouwverening. als ze dat tenminste willen. Ik bedank hierbij iedereen die een goede raad voor mij had.
Groetjes van hendrik 1994. O, ja wat ik nog kwijt wil, mijn vrouw en ik zitten al in de 70 dus vind ik het schandalig dat ze ons zo behandelen dit verdienen wij niet. Dan hoor je ook nog van hun dat wij naar een bejaardenhuis moeten maar wij strijden door.

tenormin
door tenormin - Jul 9, 2014 om 21:42
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@hendrik1944, op uw laatste bericht reagerend: de Woningbouw begeeft zich dan wel buiten het boekje: zij hebben toch niets te vertellen dat u naar een bejaardenhuis zou moeten gaan. Als u of uw vrouw gezondheidsproblemen hebben en niet meer thuis kunnen wonen is dat een ander verhaal maar dat komt dan van een arts; een Woningbouw heeft daar geen bal mee te maken ergo niets in de melk te brokkelen. Dus laat dat 'verhaaltje' maar van u afglijden. U bent pas 70, dus op naar de 80! ? Succes en laat u niet ondersneeuwen, hoor.

sw
door swat1500 - Jul 9, 2014 om 22:55
3776 Antwoorden / 0 Vragen

Voetballen op straat is niet per definitie verboden. Dat moet in de locale plaatselijke verordening zijn opgenomen.
Woningbouw informeren en wellicht ds wijkagent vragen op te treden.

hendrik1944
door hendrik1944 - Jul 10, 2014 om 09:49
27 Antwoorden / 29 Vragen

Beste tenormin.
Even iets recht zetten niet de bouwvereniging wil ons het bejaardenhuis in hebben maar die buren van ons waarmee wij en conflict hebben. Wij hebben zelf geen kinderen en dus houden wij ook niet van kinderen maar hoe kan je van kinderen houden als ze je dwars zitten. Dus kortweg wij houden niet van kinderen en moeten maar het bejaardenhuis in.
Groetjes van Hendrik1944.

gerbera
door gerbera - Jul 10, 2014 om 17:00
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Tja als je niet van kinderen houd voelen zij dat feilloos aan. Het is waarschijnlijk met een kleinigheid begonnen waar u mogelijk iets te fel op heeft gereageerd. Per ongeluk een bal in uw tuintje misschien ?. Waar zie je het nog...kinderen die buitenspelen. En zolang u zich ergert aan het gedrag van kinderen zal het alleen maar erger worden. In zo'n geval is het moeilijk terug te draaien want dan bent u, zoals misschien gezegd wordt, een ouwe zeur die in het bejaardenhuis thuis hoort. Probeer eens wat verdraagzamer te worden ten aanzien van de kinderen dan is er mogelijk wel met de buren te praten.

tenormin
door tenormin - Jul 10, 2014 om 17:23
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, wel of niet van kinderen houden heeft er in wezen niet zo veel mee te doen. Jongelui, die in hun huiskamer zitten vinden het, zeker weten, ook niet 'prettig' als de ballen tegen de raam komen. En je zal maar net bloemen en planten geplaatst hebben. Denk niet dat leeftijd er in deze veel toe doet. Okay, een ruit zal vandaag de dag niet zo snel meer breken vanwege meestal dubbelglas hebben, maar toch: ik erger me ook rot als ze tegen mijn balkon, met metalen platen, blijven knallen. Wegsturen heeft bij mij gelukkig wel zin; die luisteren, terwijl ik ook onder de categorie "ouwe zeur" val. C'est le ton qui fait la musique, denk ik. Geef ze n.l. ook wel wat lekkers ?

komsja
door komsja - Jul 10, 2014 om 17:34
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@hendrik1944
Wat de overlast betreft ben ik volkomen met u eens maar verderop lees ik iets wat me totaal niet aanstaat en niet bevalt!!!!!
jij (jullie) zeggen: Omdat jij(jullie) zelf geen kinderen hebben en dus ook niet van kinderen houden en de overlast daarom extra erg vinden Buhwheeee wat zijn jullie een stel verschrikkelijke enge gevaarlijke (mensen) Kinderen kunnen enorm vervelend zijn maar dat jullie (zuurpruimen)beweren dat het kind in z,n algemeenheid dus niks is gaat alle perken te buiten.
Denk dat het beter is om binnenkort een intake gesprekje aan te gaan vragen bij een instantie die jullie van deze walgelijke hersenspinsel af kan helpen.

fl
door flessebon - Jul 10, 2014 om 18:40
418 Antwoorden / 7 Vragen

Misschien helpt het als U zegt dat het (hun ouders) geld gaat kosten als er een raam sneuvelt of als de planten stuk gaan. En vraag of ze dat in hun eigen straat ook doen. Herken dit wel. Kinderen en volwassenen (die als een malloot feesten bij de buren) die overlast veroorzaken komen vaak uit een andere buurt. Kijk of het helpt als U wijst op de nadelige gevolgen die het kan hebben en vraag of hun eigen buren dat gedrag normaal zouden vinden. Succes.

tenormin
door tenormin - Jul 10, 2014 om 18:44
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hendrik1944 schreef op donderdag 10 jul 2014, 09:49]Beste tenormin.
Even iets recht zetten niet de bouwvereniging wil ons het bejaardenhuis in hebben maar die buren van ons waarmee wij en conflict hebben. Wij hebben zelf geen kinderen en dus houden wij ook niet van kinderen maar hoe kan je van kinderen houden als ze je dwars zitten. Dus kortweg wij houden niet van kinderen en moeten maar het bejaardenhuis in.
Groetjes van Hendrik1944.

Deze inzending heb ik kennelijk over het hoofd gezien. Want ik begreep helemaal niets van de commentaren erna. Maar nu begrijp ik het. U schrijft (zelfs als het zo is: hoe durft u): we hebben zelf geen kinderen DUS houden wij ook niet van kinderen.. Shocking! Houd u zoiets voor uzelf, zulke uitspraken. Kan dit gezin met spelende kinderen nu ook wel begrijpen dat ze zeggen dat u in een bejaardentehuis thuishoort. Begrijp nu zelfs nog beter dat ook de Marokkaanse familie daarover met u niet communiceert. Ze zijn in ieder geval wijzer. Vergeet mijn eerst begrijpende commentaren, als u dit gelijk in de openingspost had geschreven......poeh!

fl
door flessebon - Jul 10, 2014 om 18:56
418 Antwoorden / 7 Vragen

Is dat niet iets wat de buren beweren? Of sarcasme?

sy
door sylgin - Jul 10, 2014 om 19:01
44 Antwoorden / 0 Vragen

Het klinkt heel gek en voor iemand die zo een hekel aan kinderen heeft als u zal het even slikken zijn maar probeer het eens met vriendelijkheid en wat lekkers.
In plaats van een ouwe zeur te zijn en gelijk u plekje af te bakenen want stel je voor dat kinderen in je tuin komen.
Door ze continue weg te sturen en door de ouders in te seinen hebben de kinderen nu door dat ze bij u de grootste lol kunnen beleven omdat u op alles reageert en terecht natuurlijk,als ik kind zou zijn zou ik ook de buur opzoeken die op alles reageert.

In u ogen zijn kinderen blagen en vervelende klieren maar ook kinderen hebben recht om met enig respect behandelt te worden.

En nee,ik heb geen kinderen en heb ook geen behoefte om ooit kinderen te krijgen maar ik heb ook geen bloedhekel aan kinderen zoals u want dat is toch wel een erg overdreven en ook beledigende reactie naar kinderen toe.

hendrik1944
door hendrik1944 - Jul 10, 2014 om 19:40
27 Antwoorden / 29 Vragen

Beste tenormin.
Jullie begrijpen het verkeerd. Zeker wij hebben geen kinderen maar wij houden wel van kinderen maar die buren zeggen tegen ons dat wij niet van kinderen houden dus ik hoop dat je deze misverstand begrijpt.
Groeten van Hendrik1944.

tenormin
door tenormin - Jul 10, 2014 om 19:53
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@hendrik1944, dan zou ik uw 9:49 uur bijdrage nog eens goed doorlezen wat u zelf schrijft. Ik schrik daar van en ik niet alleen.

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2014 om 19:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Was wel duidelijk dat dat de opinie was van die buren, hoor .. Zij vinden, omdat u geen kinderen hebt, u niet van kinderen houdt en maar naar een bejaardentehuis moet.

U hoeft niet af te wachten dat de WBV verklaart dat de kinderen niet in uw tuin mogen komen, dat mogen ze gewoon niet.

Maar vaak is het wegsturen en op ze mopperen alleen maar aanleiding dat juist nog eens te doen.

U zou misschien juist eens het tegenovergestelde kunnen doen.

Als de kinderen aan het voetballen zijn, zet u een tafeltje in de voortuin en een kan lekkere limonade plus een doos snoep. Plus uiteraard een stoel voor uzelf.

En dan roept u de kinderen bij zich en deelt snoep en limonade uit.

Met stroop vangt men meer vliegen, dan met azijn.

sl
door slobberbone - Jul 11, 2014 om 10:19
508 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom die voetbal spelende kinderen niet aanspreken ?

Hier ook veel kinderen gehad die te onpas op de schutting klom zelfs de buren en ben daar niet van gediend, dus spreek ze aan en daar zitten ook Marokkaanse kinderen (althans de ouders daarvan) en begrijpen je heus wel.

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2014 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@slobberbone

Het gaat juist niet over de Marokkaanse kinderen.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 11, 2014 om 11:44
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ach Hendrik1944, wat een misverstanden allemaal over Marokkanen, bejaardentehuis en antipathie tegen kinderen. Maar het verhaal is nu tenminste duidelijk. Ik zie al dat het geen zin heeft om nog eens met de ouders van die kinderen te gaan praten. Met terugpesten, zoals die emmer water, bereikt u het tegenovergestelde. De kinderen zullen u terug pakken en zij zullen daarin gesteund worden door hun ouders. Nogmaals, de kinderen, de ouders, het voetballen: gewoon negeren, hoeveel moeite u dat ook kost. De kinderen zullen proberen tot hoever zij kunnen gaan. Misschien worden ze nog wel getipt door hun ouders.
Ik heb ooit ook te kampen gehad met kinderoverlast. De nieuwe overburen hadden 3 jongens, waarvan al bekend was dat zij de boefjes en durfallen van het dorp waren. En zulke "stoere" knapen zijn populair bij vriendjes. Dus toen de verhuizing een feit was, kwamen er hordes jongetjes bij ons in de straat kattenkwaad uithalen en al gauw deden andere buurtkinderen mee. Belletje trekken, buitenkranen open zetten, fietsbanden lek prikken, hondendrollen bij de voordeuren deponeren en afval in de brievenbussen, voetballen waardoor de voortuintjes schade opliepen en ga zo maar door. Terwijl er een park met grote speelweide naast onze huizen was. We hebben er totaal geen aandacht aan geschonken, we hebben de jeugd volkomen genegeerd, zelfs geen oogcontact gemaakt. Daar beleefden zij geen lol aan, dus na een week of twee was het over en zochten ze andere plekken op om zich uit te leven.

sl
door slobberbone - Jul 11, 2014 om 16:08
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 10:39]@slobberbone

Het gaat juist niet over de Marokkaanse kinderen.

Ok is er in ieder geval geen taalbarrière.

Ik spreek de kinderen zelf aan altijd vriendelijk zijn ze het vergeten of iets dergelijke dan persoonlijk kijk ze recht in de ogen aan en maak het duidelijk wat wel of niet kan en werkt erg goed heb zelf ook 4 kinderen dus heb wel enige ervaring ermee :)

Succes !!!

aurora1
door aurora1 - Jul 11, 2014 om 16:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met verwijzing naar de reactie van @tijger1 van 19.54 uur, het werkt doorgaans als een trein als je een gezellig praatje met de kinderen maakt en met wat humor erbij kom je meestal nog verder.
Steeds boos reageren of klagen geeft doorgaans de voeding om door te gaan.