Latissima plus Delonghi Nespresso
Melk opschuimgedeelte werkt niet.Twee maal ander mankement.Nespresso zegt dat de fout bij ons ligt, nl cleanen.Dat wordt met grote regelmaat gedaan.Na 1 keer ophalen en cleanen is dat volgens hen voldoende.Binnen een maand weer mis.Ze weigeren een oplossing te vinden.Wij eisen nu nieuwe machine, zij geven per telefoon en dringende emails niet thuis.Zij helpen ons niet bij een oplossing.Garantie tot december 2015..de tijd tikt door.Help, wij weten het echt niet meer.Zijn al vanaf februari bezig.Wat te doen?
[quote=annette738 schreef op zondag 17 mei 2015, 12:30]Melk opschuimgedeelte werkt niet.Twee maal ander mankement.Nespresso zegt dat de fout bij ons ligt, nl cleanen.
Wáár is het apparaat gekocht?
In de garantieperiode, dus tot december 2015 moet je je bij de verkopende partij melden, vandaar.
Dit gaat om de machine van mijn tante.De koffiemachine is door haar neef aangekocht in Zwitserland.
Wij kunnen dus niet zomaar naar de winkel.
Ik ga de winkel bellen/aanschrijven, maar feit blijft dat Nespresso ons niet helpt om naar een oplossing te zoeken en mijn tante in de kou laat staan..Onacceptabel!!Bedankt voor de tip..
Zwitserland is geen lid van de Europese Unie, dus bedrijven daar kunnen ook niet volgens Europees Consumentenrecht gedwongen worden de verplichtingen die in de rest van de EU gelden voor Consumenten te volgen.
Het proberen af te handelen via mail is in mijn optiek de enige oplossing.
Maar zoals zo vaak in dit soort strubbelingen, de toon maakt de muziek.
Suc6
Zwitserland is inderdaad geen EU lid, maar ze volgen wel zo'n beetje alle EU directives. Grote kans dat dit op dezelfde manier werkt als in een EU land.
Maar waarom ga je naar Nespresso voor een DeLonghi machine. Moet je niet bij DeLonghi zijn?
Even voor de duidelijkheid, waar de machine aangeschaft is, maakt niet uit, het is een Nespresso machine aangeschaft in Zwitserland, maar er is wereldwijd service, vandaar dat hij daar gekocht is.
Dat is het probleem ook niet.De machine is eenmalig door Nespresso opgehaald, na enkele malen gebruik gemaakt te hebben van de melkopschuimer is deze wederom defect.Na keurig heen en weer bellen met de klantenservice, geven zij bij de tweede maal defect niet thuis..De machine wordt keurig onderhouden, maar zij geven aan dat mijn tante dan maar na elk bakje moet ontkalken(technische dienst).Wij geven aan dat dit niet zo gaat, zeker omdat wij nog in de garantieperiode zitten, en verzoeken om verder te kijken naar een mankement.Dit wordt wederom niet gehonoreerd.
Wij hebben diverse keurige, doch duidelijke mails verzonden, maar Nespresso negeert ons en geeft ook geen oplossing.Ook het laatste telefonisch consult liep op niets uit.Inmiddels contact gehad met de neef van mijn tante die de aankoop gedaan heeft.Hij gaat nu naar de winkel waar de machine aangeschaft is en brengt gelijk en bezoek aan het hoofdkantoor van Nespresso om zijn beklacht te doen..Hopelijk krijgt hij waar mijn tante recht op heeft, nl een goed werkende machine..Wordt vervolgd..
....en wordt gevolgd door de geïnteresseerde lezers, die ook niets kunnen betekenen vanuit de lage EU-landen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer