zo
door zoefie74 Aug 30, 2015 om 10:07
Voeding & gezondheid

Lavylites sprays - piramidespel?

Hallo,

Wie is bekend met Lavylites ? Ik ben naar een bijeenkomst geweest en krijg sterk de indruk dat het een piramidespel is.

8045 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2015 om 10:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u zelf geld moet investeren om te kunnen verkopen en weer wederverkopers moet proberen aan te trekken, dan nooit aan beginnen.

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2015 om 10:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo zoefie74,

Je indruk zou wel eens juist kunnen zijn!

Met vr.gr.

zo
door zoefie74 - Aug 30, 2015 om 11:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tijger1 en Edrick3,

Ik stap er ook zeker niet in, ben daar te nuchter voor! Was nieuwsgierig ;-)
De dame in kwestie vond het ook niet leuk dat ik zei dat het voor mij een piramidespel is.
Ze zie letterlijk : ik voel je in mijn aura. (Haha) ik dacht "ja natuurlijk!" want ik zeg iets wat je niet zint.

Ik was benieuwd of het in Nederland al meer bekendheid heeft omdat ze aangaven net begonnen te zijn.

ho
door hopetobehelping - Aug 30, 2015 om 11:31
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zoefie74,

wat ik begrijp van Lavylites is dat het de bedoeling is dat u anderen werft en daardoor korting krijgt. Tevens krijgt u inkomsten uit de verkopen van de mensen die u heeft geworven.
Dat lijkt op een piramidespel maar is het volgens mij niet.

Als u initieel een inleg moet doen en afhankelijk bent van hoeveel mensen er geworven worden 'onder u' dan is het inderdaad een piramidespel.
Als dat niet zo is en het puur gaat om een deel van de verkopen door de door u geworven mensen dan is het geen piramidespel maar 'multi-level marketing'.

Piramidespelen zijn in Nederland verboden. Ik ken de details natuurlijk niet die u op de bijeenkomst heeft gekregen maar ik vermoed dus dat het geen piramidespel is (men zal ook weten dat het in Nederland verboden is). De verkopen van de door u geworven verkopers zijn van essentieel belang van wat ik gelezen heb.
Waarschijnlijk betreft het dus het zogenaamde 'multi-level marketing' en dat is wel toegestaan in Nederland.

Geen idee overigens of Lavylites sprays wel een goed en gezond product is. Het is in 2013 gestart in Hongarije en waait nu uit naar andere landen in Europa.

me
door mein33 - Aug 30, 2015 om 11:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het gaat hier niet om een piramidespel maar moet, zoals ik het inschat, gezien worden als een verkoopmethode die ook wordt toegepast door o.a. AVON en IVES ROCHER.
Hetgeen, naar mijn idee, veel tijd, energie vraagt maar ook bepaalde financiële risico's met zich mee brengt.
U verkoopt middeltjes aan familie vrienden en of kennissen.
Uw potentiële klandizie is dus maar zeer beperkt.
U koopt de bestelde (verkochte) artikelen bij het bedrijf en moet maar zien om uw geïnvesteerde geld dan weer terug te krijgen bij de koper op uw party o.i.d. en de risico's liggen dan bij u.
Het komt er op neer dat u veel, vooral tijd, investeert en daar betrekkelijk weinig voor terug krijgt.
Meestal bent u, bij dit soort verkoopmethodes, zelf uw beste klant.
Verzint eer ge hieraan begint !!

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2015 om 11:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het kan dan wel MLM zijn, maar vaak is het toch ern verkapt pyramidespel.

Lees eens hier.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

zo
door zoefie74 - Aug 30, 2015 om 11:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Hopetobehelping,

Je kunt een deel terug "verdienen" door nieuwe mensen aan te brengen. Er wordt van je verwacht dat je 1xp.m. Voor minimaal 80,- bestellingen doet. Daarvan moet je 10% via de bank overmaken en de rest kun je met verworven inkomsten uit de 2-benige organisatie betalen. Alles gaat via Honarije daar wordt je als verkoper ook ingeschreven.

Nou ik vind het nogal wat 516,-- voor een startpakket! Daarbij moet je elke maand voor 80,- inkopen, dat zijn 5 kleine flesjes of 2 grote die je aan de man moet brengen !!

Er werd erg op gehamerd dat er NL nog geen een lijn was en ze nu ongeveer 400 mensen hebben die ingestapt zijn. De nadruk ligt wel erg op aanbrengen van nieuwe mensen.

Nogmaals, iedereen moet lekker zelf weten wat ze doen moet hun geld en ik was alleen benieuwd. Na de voorlichting heb ik al snel besloten dat ik er niet in geloof omdat er geen aantoonbaar wetenschappelijk resultaat is!

ho
door hopetobehelping - Aug 30, 2015 om 12:35
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoefie74 schreef op zondag 30 aug 2015, 11:52]Dag Hopetobehelping,

Je kunt een deel terug "verdienen" door nieuwe mensen aan te brengen. Er wordt van je verwacht dat je 1xp.m. Voor minimaal 80,- bestellingen doet. Daarvan moet je 10% via de bank overmaken en de rest kun je met verworven inkomsten uit de 2-benige organisatie betalen. Alles gaat via Honarije daar wordt je als verkoper ook ingeschreven.

Nou ik vind het nogal wat 516,-- voor een startpakket! Daarbij moet je elke maand voor 80,- inkopen, dat zijn 5 kleine flesjes of 2 grote die je aan de man moet brengen !!

Er werd erg op gehamerd dat er NL nog geen een lijn was en ze nu ongeveer 400 mensen hebben die ingestapt zijn. De nadruk ligt wel erg op aanbrengen van nieuwe mensen.

Nogmaals, iedereen moet lekker zelf weten wat ze doen moet hun geld en ik was alleen benieuwd. Na de voorlichting heb ik al snel besloten dat ik er niet in geloof omdat er geen aantoonbaar wetenschappelijk resultaat is!

Beste zoefie74,

het startpakket en de maandelijkse verplichte afname waren mij nog niet bekend. Dat zijn inderdaad forse bedragen.
Uit uw informatie concludeer ik dat men behoorlijk de grenzen op zoekt en dicht tegen een piramidespel 'aanschuurt'.
U zou er melding van kunnen maken bij de autoriteit kansspelen.

Geef u overigens groot gelijk dat u er niet in stapt. Ik zou het ook niet doen, als er geen wetenschappelijk bewijs is voor het product dan zou ik er ook niet aan beginnen. Dat is dan nog los gezien van de hele verkoop strategie die erachter zit.
Op internet zag ik een filmpje waarin de genezing van een wond door dit product een kwestie van uren zou zijn. En meestal geldt dat als het te mooi is om waar te zijn dat het dan ook zo is. We zijn nu eenmaal geen X-men :-).

freya
door freya - Aug 30, 2015 om 12:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Of je het nu een 'piramidespel' of 'multi-level marketing' noemt, het is maar voor één partij een lucratieve business en dat is het verkopende bedrijf..... Voor de rest is het een piramideconstructie die gedoemd is om ineen te storten.

De verkopers zitten vast aan hun maandelijkse afname en moeten, om het verdienstelijk te maken, nieuwe verkopers werven én producten blijven verkopen. Dat wordt natuurlijk steeds moeilijker, naarmate de piramide steeds hoger en aan de basis steedsa breder wordt.
Uiteindelijk zit de piramide vol met verkopers die hun producten niet meer kwijt kunnen en is er nog maar één lachende partij, in dit geval Lavylites....

Dus hoe je het ook noemt, het is een zeer twijfelachtige manier van geld verdienen....

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2015 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoefie74

"Geen aantoonbaar wetenschappelijk resultaat"?

Dat is gek gezegd nog het minst belangrijke. Voor die club tellen alleen de inkomsten voor het startpakket en de verdere verplichte afname.

Dus al zou het iets zijn wat wel werkt, het is gewoon een pyramidespel en u staat onderaan de vertakkingen, dus weggegooid geld.

En dan fijn. Uw familie, vrienden en kennissen lastig vallen met verkooppraatjes, dat zal u echt geliefd maken.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 30, 2015 om 15:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft een goed gevoel voor dit soort zaken verstandig tocht om zo als u nu doet eerst nagaan en dan pas een beslissing nemen.

ca
door cassiopeia - Oct 9, 2015 om 11:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik verschijn nooit op dit soort forums. Omdat ik walg van de negativiteit. Maar ik kon het nu niet laten want ik voel me echt beledigd. Wat een wantrouw klinkt hier. Bah. Het klinkt hier als een MOETEN. Helemaal niks moet. Ik ben zelf gebruiker van het product en ik ben heel blij dat ik het ben tegengekomen. Het heeft mij en vele anderen om mij heen al zoveel goed gedaan. Het heeft mij in een héél korte tijd van een slijmbeurs afgeholpen en verlicht mijn rugklachten. Wondjes aan de huid dichten waar je bij staat. Ik heb het zelf ervaren en met mij heel veel mensen meer.
En niks moet. Helemaal niks. Of jullie praten elkaar naar de mond om gewoon onnodig slecht te willen praten en dat je er enorm van geniet, of je hebt alleen gehoord wat je wilde horen, maar dat zegt ook genoeg over de persoon. Het is geen piramidespel. Het is uberhaupt geen spel. Het is een fantastisch goed werkend product!! Het gaat helemaal niet om verkopen, het gaat om het product!

Je hoeft helemaal niet een startpakket te kopen, tenzij je zelf zakelijk wilt deelnemen aan het bedrijf. Daar ben je volledig vrij in. Maar volgens mij is het heel normaal als je zakelijk wilt werken en een product wilt verkopen dat je dan eerst materialen inkoopt. Hoe ga je anders ooit een zaak runnen? Als je een winkel start, heb je toch verkoopwaar nodig. Als je een buro start heb je toch inrichting nodig, dus voor het opstarten van een bedrijf moet je investeren. Niks raars aan. Ben ik nou de enige die zoiets simpels begrijpt? En wat is 516 euro aan inkoop en investering voor een bedrijf?!!! Waar hebben we het over?

Wil je niet zakelijk dit product verkopen, prima toch, Dan kun je evengoed gewoon zelf je eigen verbruiksproducten aanschaffen, zonder ook maar enig startpakket. Geen verplichting. En je hoeft niet elke maand iets te kopen. Niks verplichte afname! Je kunt kopen wanneer je er zelf aan toe bent. Je koopt het niet om op de plank te zetten en niets mee te doen en vervolgens te denken, "oh nee nou moet ik al weer een flesje aanschaffen". Larie! Als jij je shampoo gebruikt en hij op is, ga je toch ook nieuwe halen!
Als je dit product gebruikt en het is op, moet je toch ook nieuwe bestellen?!

Het lijkt wel of er hier een sport gemaakt wordt van het jagen op negativiteit. Wat een nare eigenschap. Maar zo zullen jullie wel in elkaar zitten.
Waarom kijk je niet naar het product zelf, hoe fantastisch het is dat iemand dit heeft weten te maken. Ja, het is onderbouwd met wetenschappelijk onderzoek. Voor de basis van dit product is zelfs een nobelprijs gewonnen. De wetenschapper die dit product heeft gemaakt heeft al jaren in alle brandwondencentra zijn brandwondenmiddelen in gebruik. In heel Europa zijn er artsen, fysiotherapeuten, tandartsen en dierenartsen die het met succes toepassen. En met verbluffende resultaten. En jullie, die geen weet hebben van het product, gaan lopen zeuren over een pyramidespel. Jaaaaa, de Nederlanders gaan eerst lekker negatief doen en iets veroordelen zonder ook maar zelf iets geprobeerd te hebben. Zou je je echt in het product verdiepen, dan ben ik er van overtuigd dat je wel anders praat. Ik vind het gewoon een belediging voor al die mensen die enorm veel baat hebben bij het product. Ik heb met eigen ogen heel bijzondere resultaten gezien. Mijn familie, vrienden en kennissen zijn juist heel enthousiast. Waar slaat die opmerking op? Maar jullie denken alleen in spelletjes en sprookjes. Kijk dan maar eens in het spiegel, als je dat sprookje kent weet je heel goed wat je ziet!!!

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2015 om 11:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@cassiopeia

Het is al goed hoor. Val uw omgeving maar lastig met uw verkooppraatjes. Succes gewenst.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2015 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wie heeft die Nobelprijs dan gewonnen? :-)

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2015 om 18:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@cassiopeia, weet u wat eigenlijk ook een nare eigenschap is? Zich speciaal voor een lang reclamepraatje voor peperdure producten bij een website aanmelden en ook nog voor de eigen toko.
Het spul kan natuurlijk álles genezen (als men in sprookjes gelooft).
Jammer dat u familie, vrienden en bekenden en misschien zelfs buren ermee lastig valt. Die kopen natuurlijk om u een plezier te doen.
Ik heb trouwens de indruk dat u niet de spelregels van het forum gelezen heeft.
Ik wacht nog in spanning op de naam van die winnaar van de Nobelprijs.

ma
door marynka scholtzova - Jan 21, 2016 om 00:52
2 Antwoorden / Vragen

Hallo, ik werk al 1 jaar met de producten van de nanotechnologie Lavylites. Dat is geen pyramidespel maar MLM netwerk systeem. Je kunt daarin groeien, je eigen netwerk opbouwen, en daarmee geld verdienen, maar dat is wel hard werken, hoor...? Ik ben destijds begonnen om het uit te proberen en dat zijn zeker super wonder spulletjes, daar ben ik blij mee om het aan mijn clienten aan te bevelen.
Voor de duidelijkheid, alle beste wereld merken werken met MLM. Dat is de inteligente vorm van distributie. Bv. Coca cola, Nestle, Lifeplus, Jeunesse, Fireflies, OneCoin, FGXpres, Comhumans enz.

door 14peter - Jan 21, 2016 om 01:04
567 Antwoorden / 2 Vragen

@marynka scholtzova; Dat u daarvoor speciaal dit toch al niet meer zo actuele topic onder het stof vandaan haalt valt niet op hoor. En  MLM = bijna hetzelfde als pyramidespel...

ma
door marynka scholtzova - Jan 21, 2016 om 01:23
2 Antwoorden / Vragen

Nu pas las ik nog andere reacties op deze vraag...
Nou... uit mijn eigen ervaring, ik bestel als ik nodig heb, ik hoef geen mensen werven, ik krijg altijd mijn pakketje correct binnen, de producten zijn niet te evenaren. En dat maakt, dat ik er gebruik van maak. Maar nogmaals, niet om perse geld mee te verdienen, maar mensen helpen bij hun klachten. Interessant is, dat de shampoo van Lavylites je oorspronkelijke kleur terug geeft, de brandwonden ontzettend snel genezen, je bloedende wond is meteen dicht als je de spray gebruikt, je ekzeem kan zomaar binnen paar dagen verdwijnen, ach ja, veel om op te noemen. Vergeet niet, de wetenschap gaat door, net als bij firma Jeunesse waar ze de stamcellen principe in vitamientjes en cremmetjes hebben toegevoegd, daar weet ik dat die dr. Giampappa de Nobelprijs voor ontving. Is ook MLM. Niets mis mee, mensen, gewoon ervaringen door te geven aan degenen die het nodig hebben. En dat er een verdienmodel erachter zit is maar goed ook. Zo is voor mensen ook andere mogelijkheid gecreerd om te verdienen. Als ze hun baan kwijt zijn bv. En ...je hoeft niet op de top te zijn om ervan te profiteren. Als je hard kunt werken, verdien je ook, al zit je niet op de top...Dat is de waarheid. Ik zit in vele MLM systemen, het is keihard werken, als je van wilt eten. En dat mag dus ook beloond worden vind ik! Want het product verkoopt zich zelf. En is ook niet meer zo als vroeger, dat je moest investeren en dan te zien verkopen. Nee, dat was zo bv. bij Herbalife, maar tegenwoordig hoeft je niets, geen investeringen, gewoon een product aanschaffen, dat je net nodig hebt. Bv. bij Lifeplus, amerikaanse Vitale stoffen, bestel je gewoon een poeder en OPC stoffen, die jou helpen bij je spastische darm of prikkelbaar darmsyndroom, waar je binnen 2 maanden vanaf bent...nou...zeg me dan..is dat niet waanzinnig? Ik ken mensen die jaren met PDS bij de artsen de deur plat lopen zonder enige vooruitgang...en hiermee, alleen met groenten, fruit en kruiden, ben je meteen geholpen...!Echt, mensen, daar gaat het om! Maar ik begrijp ook, dat er mensen zijn met ouderwetse opvattingen, en die mogen hier ook hun waarheid vertellen! Iedereen zijn zin! Maar ik ben gezond! Daar gaat mij er om! En ik gun dat ook iedereen!