HappyHenny
door HappyHenny Aug 31, 2014 om 14:24
Computers & telefonie

Layout functies in Windows7

Ik werk met Windows7 en WLM. Als ik functies nodig heb zoals lettergrootte en –soort, cursief, vet, spellingcontrole enz. klik ik op Bericht en dan verschijnt de balk (lint?) met alle opties. Daar kies ik dan iets, waarop onmiddellijk die balk weer verdwijnt. V/h bleef die balk staan. en omdat ik vaak meerdere opties wil aanklikken (bv lettergrootte èn –kleur èn vet) maar ik weet niet (meer?) hoe ik die balk/dat lint weer kan vastzetten. Wie van jullie weet dat wèl?

313 10 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 31, 2014 om 16:08
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Happyh,
zelf heb ik nog Windows Vista maar het zal met bericht schrijven wel op Windows 7 lijken.
Als u op bericht hebt geklikt dan moet het schrijfgedeelte ook nog geactiveerd worden.
Hoop dat dit de oplossing is.
Vr.gr.sjoppie

aurora1
door aurora1 - Aug 31, 2014 om 17:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus eerst de cursor in de nieuwe lege mail zetten waar hij dan gaat knipperen en dan de gewenste opties in het "lint" aanklikken.

HappyHenny
door HappyHenny - Aug 31, 2014 om 18:57
199 Antwoorden / 73 Vragen

Het lijkt zo simpel maar ik doe iets niet goed.
Ik sta in het bericht en de cursor knippert, maar als ik het lettertype heb gekozen is het lint weg en moet ik opnieuw op BERICHT klikken (of in Word op START) om het lint weer terug te krijgen... Maar het lint blijft dus NIET openstaan.

HappyHenny
door HappyHenny - Aug 31, 2014 om 19:31
199 Antwoorden / 73 Vragen

Ach, nu vind ik wel dit: als ik in mijn tekst een woord selecteer en op het geselecteerde woord staand het lint open, dan komt er in het bericht een kleine balk die wèl blijft staan met een aantal opties. weliswaar maar een deel van de opties in het bovenstaande lint. Maar misschien is die kleine balk nog wel uit te breiden??? Ik hoop het! Met jullie hulp ben ik in ieder geval op de goede weg...
Alvast mijn dank!

diumenge
door diumenge - Aug 31, 2014 om 19:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Satan Dr rechtsboven niet ergens weergave opties? Zo is het in Word bij mij namelijk wel. Misschien staat het lint daar op automatisch verbergen?

diumenge
door diumenge - Aug 31, 2014 om 19:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Satan Dr moet Staat er zijn...

gerbera
door gerbera - Sep 1, 2014 om 01:12
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ga in het bovenste gedeelte op de onderste balk (met vraagteken) staan en klik op de rechtermuisknop. Daar staat "lint minimaliseren". Haal daar het vinkje weg, de balk blijft nu in beeld.

HappyHenny
door HappyHenny - Sep 1, 2014 om 01:20
199 Antwoorden / 73 Vragen

Gerbera zei: Ga in het bovenste gedeelte op de onderste balk (met vraagteken) staan en klik op de rechtermuisknop. Daar staat "lint minimaliseren". Haal daar het vinkje weg, de balk blijft nu in beeld.
Daarom: Beste Sjoppie, Aurora1, Diumenge en vooral Gerbera: ik hèb het! Het was toch weer iets anders maar jullie hebben me met z'n vieren steeds dichterbij het EUREKA gebracht.
In WLM istaat bij mij in de gele bovenbalk links ‘Nieuw bericht‘ en vlak daarvóór een pijltje omlaag (met uitrolmenu voor de werkbalk snelle toegang) en daarin zit als laatste de optie ‘lint mini- en maximaliseren’. Hebbes!
In Word staat op diezelfde gele bovenbalk als laatste óók dat pijltje omlaag (met uitrolmenu voor de werkbalk snelle toegang aanpassen) en ook daar is dan de zo gezochte optie ‘lint mini- en maximaliseren’.
Hèhè... hebbes! Ik zal het nooit meer vergeten. Groot is mijn dank aan allen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 1, 2014 om 07:02
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Happyh,
Fijn dat het is opgelost en bedankt voor het melden.
Groet, sjoppie.

gerbera
door gerbera - Sep 1, 2014 om 22:33
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Hai Happyh bedankt voor het terug melden, groeten gerbera