manecas36
door manecas36 Mar 7, 2014 om 21:22
Voeding & gezondheid

Le creuset Forgées antiaanbaklaag

Ik ben aan het kijken naar een koekenpan (set) van Le Creuset :
Forgées met anti aanbaklaag.
Wie heeft er ervaring met deze pan ?
b. Welk materiaal gebruikt Le Creuset voor de anti aanbaklaag ?

14282 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 7, 2014 om 23:04
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Heb al "tig" jaar Le Creuset: de 'ouderwetse' oranje braadpannen en sinds enige jaren de koekenpannen. koekenpan(nen). Ben er zeer enthousiast over, zeker in vergelijking met de alom bekende Tefal koekenpannen. Wat precies het materiaal is weet ik ook niet: heb ze gewoon gekocht 'op naam', is nog steeds geen desillusie. Wel wat duurder, maar dat wist u al. ;-)

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2014 om 23:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Om nu te verwijzen naar en gesponsord artikel voor die pan? Lekker objectief.

tenormin
door tenormin - Mar 7, 2014 om 23:52
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 23:43]Om nu te verwijzen naar en gesponsord artikel voor die pan? Lekker objectief.

Heeft u ooit iets positiefs te melden over mij? Ik gaf de site alleen maar door: met de mededeling dat ik Le Creuset al jaren tot mijn genoegen in mijn bezit heb. Is dit zo erg dan? Zoek en gij zult vinden: ja, dat staat ook in de Bijbel: ook een bekend gezegde. De verwijzing was alleen maar omdat manecas36 vroeg naar het materiaal: en dat wist en weet ik nog steeds niet. Goede nachtrust gewenst.

zoekster
door zoekster - Mar 8, 2014 om 00:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen
aurora1
door aurora1 - Mar 8, 2014 om 00:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U zou de importeur eens die vraag kunnen stellen via Contacteer ons bovenaan: klik hier.
Als u dergelijke pannen wilt aanschaffen zou ik, ook gezien de prijs, beginnen met een in de maat die u het meeste gebruikt om te zien of het bevalt.

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2014 om 00:48
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 8 mrt 2014, 00:02]truste!

Na zo'n knal? Denk niet dat wakker worden een optie is. ;-)

aurora1
door aurora1 - Mar 8, 2014 om 01:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog een toevoeging: wat betreft (koeken)pannen met binnenin de knopjes van de bevestiging van de steel, dat vind ik minder handig. Ik heb alleen pannen die volledig glad zijn van binnen, dus gemakkelijker schoon te houden. Verder vraag ik me af of een erg zware koekenpan wel handig is.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2014 om 10:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

In die blog staat ook niet waar de anti aanbaklaag van is gemaakt. Wel wat er niet en waarschijnlijk niet in zit.

Maar ik heb zeker wel eens iets positief over u gemeld. Ik vond dat u een goede tip gaf over dat niet meer gewenst abonnement puzzelblaadjes.;-)

manecas36
door manecas36 - Mar 8, 2014 om 17:18
3 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 23:52][quote=tijger1 schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 23:43]Om nu te verwijzen naar en gesponsord artikel voor die pan? Lekker objectief.

Heeft u ooit iets positiefs te melden over mij? Ik gaf de site alleen maar door: met de mededeling dat ik Le Creuset al jaren tot mijn genoegen in mijn bezit heb. Is dit zo erg dan? Zoek en gij zult vinden: ja, dat staat ook in de Bijbel: ook een bekend gezegde. De verwijzing was alleen maar omdat manecas36 vroeg naar het materiaal: en dat wist en weet ik nog steeds niet. Goede nachtrust gewenst.
Dank je wel hoor , tenormin! Dat is alvast 1 ervaring .
En b. Le Creuset vermeldt idd niet welk materiaal zij gebruiken als antiaanbaklaag . Ik ben natuurlijk
eerst gaan zoeken , vervolgens heb ik hen een mail gestuurd maar daar heb ik ( nog) geen antwoord
op gekregen. En pannen van Tefal gaan het niet meer worden. Die wil ik mou juist vervangen.
Fijn weekend en geniet ban het weer!
Ik hoop nog meer reacties te krijgen.

pi
door pieterwolters - Mar 8, 2014 om 21:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat er nog bij moest: die zwart laag is wat Le Creuset beter en duurzamer maakt dan de goedkopere varianten die je her en der ziet. Maar je betaalt er wel voor. Maar als het je leven lang meegaat valt het ook wel weer mee.

manecas36
door manecas36 - Mar 9, 2014 om 20:34
3 Antwoorden / 3 Vragen

@pieterwolters Bedankt! Hier heb ik wel wat aan. Ik denk dat het Le Creuset gaat worden, zeker nu er een actie is bij de kookwinkel.

pi
door pieterwolters - Mar 9, 2014 om 20:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Le Creuset pannen hebben een emaille laag die op een speciale manier wordt aangebracht zodat je een beetje ruw oppervlak krijgt ("gesatineerd zwart emaille" volgens de gebruiksaanwijzing). De truc bij dat materiaal is dat de laag door gebruik een anti-aanbaklaag wordt. Na verloop van tijd komt er een bruinig laagje op die ervoor zorgt dat de boel niet aanbakt. Bij het schoonmaken moet er op letten dat je niet wegboent, want dan begin je weer van voor af aan.

Je moet er even aan wennen, maar als je zo'n pan een paar keer gebruikt heb wil je eigenlijk niet anders meer. Je hoeft in ieder geval niet meer bang te zijn dat je teflon loskrast en per ongeluk naar binnen krijgt.