wu
door wuhler Oct 2, 2014 om 13:01
Geldzaken & recht

Leasecontract

Hallo,
Op 1 okt 2011 zijn wij verhuisd naar een ander bedrijfspand.
Ik heb toen 2 wisselautomaten aangeschaft. Één gekocht en één geleast. Het lease-contract loopt 36 mnd, daarna moet ik 10% van de verkoopprijs betalen en dan ben ik ook eigenaar van de 2de wisselautomaat. Echter kreeg ik toch nog een nota voor de periode tot 31 december 2014. Ik belde met de leasemaatschappij en ik kreeg te horen dat ik verzuimd heb het contract 3 maanden voor de einddatum op te zeggen, consequentie hiervan is dat ik het contract stilzwijgend verlengd is met een half jaar!!
Ik moet nu €760,00 meer betalen dan de daadwerkelijk afgesproken termijn! Ik begrijp dat ik meer moet betalen als ik eerder dan het leasecontract aangeeft wil stoppen met het contract, maar ik heb me keurig aan de betalingstermijn van 36 maanden gehouden. Dan is toch het volledige bedrag betaald, dan ben ik toch klaar?!
Leasemaatschappij zegt dat dit in de kleine letters vermeld staat!
Mag dit zomaar??? En ben ik nu verplicht om €760,00 meer te betalen?
[edit - redactie]

1527 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2014 om 13:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dit is een forum voor consumenten, en u hebt blijkbaar een zakelijk probleem. Misschien kunt u zich beter wenden tot de KvK.

Maar u kunt natuurlijk ook uw contract, waar naar verwezen wordt doirlezen, dan weet u of dat bedrijf gelijk heeft.

target
door target - Oct 2, 2014 om 14:36
297 Antwoorden / 3 Vragen

Tjah. Leasen heeft zo ook zijn nadelen.

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2014 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wuhler,
[edit]
Je hebt die automaten zakelijk geleased?
Dan gelden er andere regels dan voor een particulier.
.....ik heb me keurig aan de betalingstermijn van 36 maanden gehouden. Dan is toch het volledige bedrag betaald, dan ben ik toch klaar?! .....
Niet dus.
Tja, de voorwaarden niet goed gelezen, waarin staat dat de leasetermijn verlengd wordt als je niet tijdig opzegt voor afloop van de leaseperiode.
Jammer; zonde geld.

Met vr.gr.

Redacteur
door Redacteur - Oct 2, 2014 om 15:56
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic wordt gesloten. Vraag & Beantwoord is specifiek voor consumentenkwesties. De KvK heeft een ook een online communitysite waar u eventueel terecht kunt.

De redactie