mi
door michelkashoorn Sep 2, 2014 om 13:30
Huishouden & energie

Leen Bakker

Ik heb een matras gekocht bij Leen Bakker. Nu blijkt na keuren dat hij doorzakt waardoor ik recht heb op een ander matras. Ik heb dezelfde genomen omdat dit een fabrieksfout was bij het matras dat doorzakte. Ik moest wel 30 euro afrekenen voor het garantie deel. Op het matras zit een paar jaar garantie. Maar ik moet wel 1 derde van het garantietermijn betalen. Leen Bakker heeft toch al in eerste instantie een matras geleverd van inferieure kwaliteit?
Ik vind het belachelijk dat ik dit moet betalen om een nieuwe te krijgen.

2485 18 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 2, 2014 om 14:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat een onzin, u heeft een ondeugdelijk product geleverd gekregen en dan moet er kosteloos voor herstel worden gezorgd, dat geldt ook voor de bijkoopgarantie (ik neem aan dat dat het is).

Heeft u het matras online gekocht, dan kunt u een klacht hierover indienen bij thuiswinkelwaarborg.

mahadma
door mahadma - Sep 2, 2014 om 15:46
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Hoelang heeft uw testperiode geduurd?

tenormin
door tenormin - Sep 2, 2014 om 16:13
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zou ik ook wel willen weten wat @mahadma vraagt. KLIK. Geen idee welk matras het betreft, maar u heeft kennelijk garantie erbij gekocht. Dat u dus moest bijbetalen is onjuist, maar ligt er natuurlijk aan hoe lang u het matras al had (of hoe kort). En met keuren bedoelt u dat u in de zaak heeft proef gelegen, als ik zo de garantie eens lees onderaan de link.

zoekster
door zoekster - Sep 2, 2014 om 16:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik ging er eigenlijk vanuit dat het matras vlak na aflevering een doorzakker bleek.
Zoals ik het nu lees, wordt de garantie niet bijgekocht, maar is het een soort handelsgarantie van Leen Bakker.

Vraag me af hoeveel het matras kostte bij aankoop.

Ik heb overigens ook wel eens aan proefliggen gedaan bij Leen Bakker. Dat was een kort avontuur. Je wilt er meteen vanaf, wat een ellendige matrassen. Maar daarover zullen de meningen wel verdeeld zijn.

tenormin
door tenormin - Sep 2, 2014 om 16:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 2 sep 2014, 16:25]
Ik heb overigens ook wel eens aan proefliggen gedaan bij Leen Bakker. Dat was een kort avontuur. Je wilt er meteen vanaf, wat een ellendige matrassen. Maar daarover zullen de meningen wel verdeeld zijn.

Dat laatste is zeker. Sommigen zweren bij matrassen van Ikea. En die zijn niet duur. Althans, aanbod vanaf is dat. Ben zelf 'dol' op Dormibella, wat een ander dan weer niets vind. Gelukkig keuze genoeg, maar dat is juist het probleem: welk matras zullen we kopen!

czar
door czar - Sep 2, 2014 om 16:50
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Ik vind de vraag enorm onduidelijk.

1. Op welke datum heeft u het matras gekocht?
2. was die 30 euro voor het bijkopen van extra garantie?

czar
door czar - Sep 2, 2014 om 17:08
1209 Antwoorden / 20 Vragen

en 3: wat is er mis met het matras dat u heeft gekocht?

tenormin
door tenormin - Sep 2, 2014 om 17:19
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 2 sep 2014, 17:08]
en 3: wat is er mis met het matras dat u heeft gekocht?

Hij zakte door, het matras dan.

czar
door czar - Sep 2, 2014 om 17:38
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 2 sep 2014, 17:19]Hij zakte door, het matras dan.
Het gekeurde matras zakte door, maar hij heeft dezelfde genomen omdat het een fabrieksfout was. Wat was dan het probleem van diezelfde zonder fabrieksfout?
Nah, misschien dat ik helemaal verward raak door dat woordje 'keuren'. Ik keur altijd voordat ik koop, daarna lijkt het me nogal zinloos.
Als TS het zo bedoelt dat TS het gekeurde matras heeft aangeschaft, dan kan ik de vraag van @zoekster volgens mij ook beantwoorden: de aankoopprijs was dan 90 euro.

zoekster
door zoekster - Sep 2, 2014 om 17:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 2 sep 2014, 17:38]
Als TS het zo bedoelt dat TS het gekeurde matras heeft aangeschaft, dan kan ik de vraag van @zoekster volgens mij ook beantwoorden: de aankoopprijs was dan 90 euro.

Dat had ik ook berekend, maar ik vond het zo'n extreem goedkoop matras, dat ik me niet voor kon stellen dat ze daar ook nog 3 jaar garantie op geven.

czar
door czar - Sep 2, 2014 om 17:59
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Matrassen vanaf 40 euro hebben ze al KLIK, dus TS heeft een dure uitgezocht :-)

U kunt dit product (mits op voorraad) afhalen in een Leen Bakker filiaal naar keuze. Er worden geen extra kosten gerekend voor de afhaalservice.

Wat is precies de service aan afhaalservice?

tenormin
door tenormin - Sep 2, 2014 om 18:35
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 2 sep 2014, 17:59]

Wat is precies de service aan afhaalservice?

Denk dat men de balie bedoelt waar je met je papiertje, bonnetje of hoe ze dit benoemen je gekochte spulletjes pakken uit de voorraadschuur; dus personeel dat deze "service" verleent. Voor de rest mag je natuurlijk zelf sjouwen. Proest.

ne
door neodutchio - Sep 2, 2014 om 22:18
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als het matras in het eerste jaar is gaan doorzakken (en u heeft de juiste lattenbodem/spiraal voor dit type matras) dan heeft u recht op volledige vervanging of kosten retour.
Her verhaal nu klinkt mij als CBW garantie. Tussen het eerste en tweede jaar betaal je 33% van de waarde en tussen het tweede en derde jaar 66% van de vervangingskosten of reparatiekosten indien mogelijk.

mi
door michelkashoorn - Sep 4, 2014 om 00:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het matras bijna 1 jaar. Helemaal doorgelegen. Terwijl het zelfde matras wat daarnaast ligt nog steeds goed is. Nu moet ik toch nog 30 euro betalen voor de vervangingskosten. Leen Bakker heeft mij toch gewoon een nieuw matras te geven zonder dat daar kosten bij komen? Het is voor mij een principe kwestie. Zo betaal ik mijn eigen garantie terwijl zei mij een matras hebben geleverd van inferieure kwaliteit..... Zucht! Over de last in mijn rug nog maar te zwijgen.

czar
door czar - Sep 4, 2014 om 01:16
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=michelkashoorn schreef op donderdag 4 sep 2014, 00:11]Ik heb het matras bijna 1 jaar. Helemaal doorgelegen. Terwijl het zelfde matras wat daarnaast ligt nog steeds goed is
Mag ik vragen wat u weegt en wat de persoon naast u weegt?
Of ga ik dan te ver?

mi
door michelkashoorn - Sep 4, 2014 om 18:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weeg hetzelfde als de persoon die er naast licht.... Het is ook hetzelfde matras...

door 1953 - Sep 4, 2014 om 18:41
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Kortweg 'ondeugdelijk product' genoemd en geleverd.

czar
door czar - Sep 6, 2014 om 10:10
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 2 sep 2014, 17:59]Wat is precies de service aan afhaalservice?
Dit was een retorische vraag.
Voor de mensen die er toch op hebben geantwoord: wat is dan de service in selfservice?