si
door sivletcb Feb 8, 2005 om 22:15
Geldzaken & recht

Leenotheek, Geldbutler, etc.

Weet iemand goede (slechte) dingen over de "betaalcard" van bovenstaande maatschappijen te vertellen? Zij verstrekken "kleine" leningen en behoren aan "Xeeper"? Mijn vraag is: zijn ze betrouwbaar, kan ik ze beter mijden, goede service, dat soort dingen... Anyway, ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt!

4086 16 Rapporteer

gepriso
door gepriso - Feb 8, 2005 om 22:34
113 Antwoorden / 1 Vragen

Voor zover ik heb kunnen vinden zijn het tussenpersonen. Ze bemiddelen op internet voor DSB bank, de zelfde bank als van frisia financieringen. Waarschijnlijk kun je rechtstreeks bij deze bank de zelfde leningen afsluiten.

si
door sivletcb - Feb 8, 2005 om 22:41
6 Antwoorden / 3 Vragen

Dat van de DSB bank had ik ook al gevonden. Dus Frisia zit ook in dat rijtje?

Nou zit ik nóg met een probleem want via Frisia, Lenen.com, Becam, whatever, kan ik géén doorlopend krediet krijgen, maar via "Leenotheek" dus wél?

Zit er ergens een gigantische adder onder het gras of... ja, help ;-)

gepriso
door gepriso - Feb 11, 2005 om 12:19
113 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij kun je ook frisia en lenen.nl een doorlopend krediet krijgen. Let er wel op dat sommige rentepercentages acties zijn!

Klik hier:

http://www.frisiafinancieringen.nl/leningen/producten/doorlopendkrediet.asp

http://www.lenen.nl/producten/doorlopend_krediet.asp

gepriso
door gepriso - Feb 11, 2005 om 12:22
113 Antwoorden / 1 Vragen

Vergelijk frisia eens met DSB bank zelf:

http://www.dsbdirect.nl/leningen/leningsoorten/doorlopend.asp

Prachtig resultaat, niet waar?

brynnar
door brynnar - Feb 11, 2005 om 12:58
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Sivletbc,

Kijk wel goed uit met DSB-bank gelieerde ondernemingen. Vaak bieden ze idd een goede rente, maar vaak is dit òf een tijdelijke aanbieding òf wordt je bijna gedwongen om er dure verzekeringen bij af te sluiten. Dit geldt overigens voor de meeste bedrijven, waarvan je die irritante spotjes op tv ziet (Frisia, Becam, Lenen.nl, Autolening.nl, Finata, etc zijn allemaal ook van DSB).

Ik ga je niet dwingen om bij een reguliere bank een lening af te sluiten, maar lees heel goed de kleine lettertjes.

AZ voetbalt niet voor niets zo aardig de laatste tijd :-)

Brynnar

si
door sivletcb - Feb 11, 2005 om 14:11
6 Antwoorden / 3 Vragen

Gepriso, ook jij bedankt voor je reactie. Je hebt me trouwens verkeerd
begrepen: je kunt inderdaad doorlopende kredieten krijgen bij lenen.nl
en frisia en dergelijke... maar IK dus niet! Heeft ongetwijfeld te
maken met het feit dat ik te weinig verdien... wat weer heel onlogisch
is omdat als ik veel zou verdienen ik überhaupt geen lening nodig zou
hebben :-)

si
door sivletcb - Feb 11, 2005 om 14:15
6 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo brynnar, geloof me, ik zou het liefste bij mijn reguliere bank
aankloppen voor een doorlopend krediet. Sterker nog: dat heb ik gedaan
maar mijn inkomen is gewoon té belabberd om iets te krijgen!

Als je die tenenkrommende spotjes op televisie ziet van meneer Bom en
al die anderen, zou je denken dat die met kredieten strooien? Nee
dus... ook niet!

De enige die wél reageert, is "Leenotheek"! Wat betreft "kleine
lettertjes" hoef ik me niet druk te maken want zij lokken je echt niet
met bescheiden rentepercentages! Euh, 21% effectieve rente per jaar...
klinkt toch anders dan... ik bedoel maar :-)

si
door sivletcb - Feb 11, 2005 om 14:18
6 Antwoorden / 3 Vragen

Gepriso, nog even dit... dank voor de link! Ik heb gelijk de
rekenmodule aangeklikt maar... ik krijg volgens hun standaard...
absoluut... niks ;-(

Wel een interessante link trouwens :-)

brynnar
door brynnar - Feb 11, 2005 om 14:30
1782 Antwoorden / 27 Vragen

@ Sivletcb,

Ik ben niet bekend met de Leenotheek, maar asl zij tussenpersoon zijn, bieden ze waarschijnlijk ook andere mogelijkheden dan alleen van de DSB groep. Ik hoop van harte dat je de lening loskrijgt, maar blijf op je hoede. De lening loopt uiteindelijk bij een bank of kredietinstelling en niet bij hun, daarom zijn ze tussenpersoon. Blijf op je hoede voor dure verzekeringen en addertjes (of boa constrictors) onder het gras! :-)

Brynnar

si
door sivletcb - Feb 11, 2005 om 14:57
6 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Brynnar,

"Leenotheek" is ook bekend als "Geldbutler", "Krapbijkas", dat soort
geinige namen :-) Eerstgenoemde is hier te vinden:
http://www.leenotheek.nl/betaalplan/volleknip.asp

Dank voor je lieve wensen, ik hoop ook dat het lukt.

>>> De lening loopt uiteindelijk bij een bank of
kredietinstelling en niet bij hun, daarom zijn ze tussenpersoon.

Ben ik me nú inderdaad heel goed van bewust. Maar eigenlijk, als ik
netjes op tijd rente- en aflossing betaal, dan zullen er geen
vervelende problemen ontstaan, toch? Ik ben absoluut geen wanbetaler of
iemand met een gat in haar hand... dus :-)

Wat betreft dure verzekeringen... ja! Gelukkig kijk ik vaak naar
"Kassa" en was het eerste wat ik deed, het formulier voor een
soortement overlijdensrisicoverzekering (of zoiets dergelijks) in de
prullenmand gooien.

Volgens mij heb ik uiteindelijk toch wel de juiste beslissing
genomen... hoewel ik daar pas over een tijdje écht zeker van kan zijn!
Want het kan net zo goed gebeuren dat ik weldra tóch met zo'n
gigantische boa constrictor om mijn nek zit :-D

Prettig weekend gewenst en bedankt voor de moeite van het meedenken :-D

si
door sivletcb - Mar 4, 2005 om 14:28
6 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Tim,

Dank voor je reactie. Inmiddels heb ik mijn ComfortCard al in huis...
ik heb zelfs al geld laten overmaken op mijn rekening. Alles, maar dan
ook ALLES gebeurt uiterst correct en waanzinnig snel. Of het nou gaat
over de eerste aanvraag, gewoon een mailtje voor informatie of geld
overboeken: alles gebeurt even snel en correct.

Mijn conclusie is dan ook dat ik geen moment spijt heb van mijn besluit
om me tot "Leenotheek" te wenden. Klasse, echt super... warm aanbevolen
:-)

Alvast een prettig weekend gewenst,

sivlETCB :-D

wi
door wijne034 - Mar 4, 2005 om 14:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Leenotheek, Geldbutler, Krapbijkas, Dezekaartisgeldwaard, 2000 euro, 1000 euro spijkerjesaldobij etc etc zijn allen websites toehorende aan het bedrijf Debet Card Services Europe BV uit Uden, onderdeel van Xeeper Group of Companies.

Het bedrijf is volgens mij een correct en net bedrijf wat handelt in het belang van niemand anders dan de consument en volgens de letter van de wet consumptief krediet en gedragscode van de vereniging voor onafhankelijke financiele dienstverleners.

Het bedrijf is lid van de NVF, medewerkers zijn allen gediplomeerd Consumptief krediet, de onderneming heeft een SER inschrijving en staat onder toezicht en administratief beheer van PriceWaterhouseCoopers Accountants en Belastingadviseurs.

De geldverstrekkers achter de websites van Debet Card Services BV is in geen geval DSB te Wognum of gelieerde maatschappijen Frisia, postkrediet, lenen, becam etc.

Debet Card Services BV heeft recent juist DSB in rechten betrokken en een schadeclaim indiend tegen dit bedrijf van totaal 8,6 miljoen euro op basis van het zoek laten geraken van aanvraaggegevens van klanten. Zie ook google.nl trefwoord xeeper en lees wat hier allemaal speelt. In geen geval ligt er dus een verband met DSB anders dan dat Debet Card Services BV via een bodemprocedure haar schade zal verhalen.

Debet Card Services BV heeft inmiddels een kleine honderdduizend tevreden gebruikers en enkele tientallen duizenden tevreden consumenten. Debet Card Services BV omschrijft helder, klip en klaar alle voorwaarden en condities op de homepage van haar websites. Zo ook is er geen sprake van misleidende reclame of superaanbieding ten aanzien van rente die veelal zijn gekoppeld aan een te dure verzekering.

Wanneer er nog behoefte is aan een nadere toelichting kunt U te allen tijde contact met ons opnemen.

Met een gerust hart bemiddelen wij graag op open vizier bij de totstandkoming van iedere geldbehoefte voor de consument.

Met vriendelijke groet,

Debet Card Services BV

Tim Wijnen

Directeur

T 0413 275038

wi
door wijne034 - Mar 4, 2005 om 14:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Leenotheek, Geldbutler, Krapbijkas, Dezekaartisgeldwaard, 2000 euro, 1000 euro spijkerjesaldobij etc etc zijn allen websites toehorende aan het bedrijf Debet Card Services Europe BV uit Uden, onderdeel van Xeeper Group of Companies.

Het bedrijf is volgens mij een correct en net bedrijf wat handelt in het belang van niemand anders dan de consument en volgens de letter van de wet consumptief krediet en gedragscode van de vereniging voor onafhankelijke financiele dienstverleners.

Het bedrijf is lid van de NVF, medewerkers zijn allen gediplomeerd Consumptief krediet, de onderneming heeft een SER inschrijving en staat onder toezicht en administratief beheer van PriceWaterhouseCoopers Accountants en Belastingadviseurs.

De geldverstrekkers achter de websites van Debet Card Services BV is in geen geval DSB te Wognum of gelieerde maatschappijen Frisia, postkrediet, lenen, becam etc.

Debet Card Services BV heeft recent juist DSB in rechten betrokken en een schadeclaim indiend tegen dit bedrijf van totaal 8,6 miljoen euro op basis van het zoek laten geraken van aanvraaggegevens van klanten. Zie ook google.nl trefwoord xeeper en lees wat hier allemaal speelt. In geen geval ligt er dus een verband met DSB anders dan dat Debet Card Services BV via een bodemprocedure haar schade zal verhalen.

Debet Card Services BV heeft inmiddels een kleine honderdduizend tevreden gebruikers en enkele tientallen duizenden tevreden consumenten. Debet Card Services BV omschrijft helder, klip en klaar alle voorwaarden en condities op de homepage van haar websites. Zo ook is er geen sprake van misleidende reclame of superaanbieding ten aanzien van rente die veelal zijn gekoppeld aan een te dure verzekering.

Wanneer er nog behoefte is aan een nadere toelichting kunt U te allen tijde contact met ons opnemen.

Met een gerust hart bemiddelen wij graag op open vizier bij de totstandkoming van iedere geldbehoefte voor de consument.

Met vriendelijke groet,

Debet Card Services BV

Tim Wijnen

Directeur

T 0413 275038

jo
door jos s. - Nov 11, 2011 om 13:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Dames en Heren,

Ik heb zelf helaas in het verleden ook een minilening lening afgeloten bij www.minilening.nl, dit was in Augustus van dit jaar. Dit bedrijf viel toen al onder de regels van de AFM. Er zijn een hoop dingen gebeurt die ik heb uitgezocht en waar de regels zijn overtreden.
Ik heb de AFM dit gemeld en zei vertelde dat ze hier druk mee bezig zijn, maar adviseerde mij om een dossier op te bouwen. Mijn man is jurist en wij hebben al een goed dossier gemaakt. Wat wij nu hebben gedaan is een stichting opgericht om nog meer gedupeerde te kunnen helpen.
Wij willen nu met een grote groep gedupeerden de zaken aanhangig maken bij de AFM en het KIFID (is het originele klachten instituut).
Wij hopen dat jullie je willen aansluiten om zo een sterke zaak op te bouwen. Onze nekharen gaan overeind staan van de verhalen die de directeur Tim Wijnen in de Media vertelt over zijn bedrijf, alsof het hebben van een vergunning een vrijkaartje is om mensen de afgrond in helpen. Echter heeft mijn man vele zaken gezien die niet volgens wet en regelgeving gaan.
Wij zullen binnenkort de media ook inlichten over deze stichting, zodat we nog meer gedupeerden kunnen aanspreken.

Wat vragen wij:

U kunt zich aanmelden bij onze stichting via stichtingminilening@hotmail.com, u hoort dan van ons wat de stappen zijn die we gaan ondernemen.
LET WEL; Helaas kunnen wij door onze eigen ervaring alleen de diensten van minilening.nl aanpakken. Wij kunnen u dus niet helpen bij andere aanbieders (deze hebben namelijk geen vergunning)

Bij voorbaat dank.

ni
door nico w. - Nov 11, 2011 om 14:50
142 Antwoorden / 4 Vragen

Toch even en kanttekening bij het verhaal van jos. s
De AFM is in Nederland de toezichthouder op de financiele sector. Maar de AFM is geen geschillenbeslechter tussen boze consumenten en een bank, verzekeraar, tussenpersoon of (mini)kredietverstrekker. Voor een klachtprocedure bij een geschil kan een consument terecht bij het KIFID. Zie de website www.kifid.nl Volgens mijn informatie kan een klagende consument alleen individueel een klachtprocedure starten en dit kan dus m.i. niet collectief. Wel las ik onlangs dat het KIFID bezig is om de procedurereglementen te wijzigen. Misschien zijn collectieve geschilprocedures in de toekomst wel mogelijk, bijvoorbeeld door een erkende consumentenorganisatie (Consumentenbond, Vereniging Consument & Geldzaken etc.).

ce
door cedonulli - Dec 9, 2011 om 12:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

In het kader van hoor en wederhoor hierbij de visie van de geldverstrekker daar de redactie van dit fora ondanks herhaalde verzoeken niet is overgegaan tot vrijwillige verwijdering van laster en smaad berichtgeving.

Op 14 november 2011 schreven wij aan diverse uitgevers zoals Tros Radar, Vara Kassa en AM Web van Kluwer :

Goedemorgen,

Namens cliënt Debet Services BV hierbij het vriendelijke doch dringende verzoek om commentaar van specifiek auteur Josje S. te verwijderen binnen de termijn van 24 uur na heden.

Commentaar door dit alias is te betitelen als laster, smaad en een inbreuk op de privacy van directie en medewerkers. Auteurs komen vermoedelijk uit de hoek van woekeraars die een dag eerder door dezelfde Volkskrant werden omgeschreven in het artikel ‘Geen leenrente maar ondertussen ‘ en/of een ex medewerker van een kredietbemiddelingsbedrijf in de regio Ijsselstein die oneervol werd ontslagen.

Josje J. schrijft:

Ik heb zelf helaas in het verleden ook een minilening lening afgeloten bij www.minilening.nl, dit was in Augustus van dit jaar. Dit bedrijf viel toen al onder de regels van de AFM. Er zijn een hoop dingen gebeurt die ik heb uitgezocht en waar de regels zijn overtreden.
Als vanzelfsprekend hebben wij onderzoek gedaan naar Josje J. In de maand augustus 2011 of zelfs geheel 2011 zijn geen aanvragers bekend en/of consumptieve kredieten gesloten met gelijke voornamen of de letter S in de achternaam.

Josje S. suggereert dat regels zijn overtreden. Vraag is welke regels wanneer überhaupt geen sprake is geweest van een aanvraag laat staan contract. Indien sprake zou zijn geweest van het overtreden van regels zou Josje S. ook moeten kunnen aangeven wat dan niet in de haak zou zijn geweest.

De partner van Josje J. zou jurist zijn. Dan zou hij ook weten dat zijn partner zich te buiten gaat aan laster en smaad. Josje J. is de Nederlandse taal niet machtig gezien de hoeveelheid taalfouten in enkele alinea’s.

Wanneer sprake zou zijn van een klacht hadden wij deze klacht dan al in behandeling moeten hebben / nemen en was onze branchevereniging hierover dan geïnformeerd. Er zijn ons geen klachten bekend. Idem bij het Kifid.

Er worden genoemd terwijl het Alias anoniem blijft. Dit is niet correct en een schending van de privacy. Uit niets is gebleken of zal blijken dat mensen de afgrond in worden geduwd. Wij verzoeken Josje J. dit dan aan te tonen. Sinds 10 jaren is het bedrijf actief als bemiddelaar in consumptieve kredieten waarbij zorgplicht en verantwoord kredietgeverschap de voornaamste pijlers en bestaansrecht zijn van het bedrijf.

Op 15 november 2011 hebben wij op diverse fora onder het laster en smaad bericht de volgende tekst gepubliceerd:

Hierbij dan toch een formele reactie namens directie en medewerkers van het bedrijf.

Er lijkt sprake te zijn geworden van een haat zaai, laster en smaad campagne door ‘ anonieme reageerders’ als vergelding voor publicatie van een artikel in de Volkskrant op woensdag 9 november 2011 met de koptekst ‘geen leenrente maar ondertussen ‘van de hand van journalist Tjerk Gualtherie van Wezel. Hier kunnen wij ons praktisch niet tegen verweren. Wij hebben als vanzelfsprekend geen invloed gehad bij de totstandkoming van dit artikel.

In het bewuste artikel wordt de bedrijfsvoering aan de kaak gesteld van aanbieders van flitskredieten Saldodipje.nl / Ferratum , Voorschotje.nl / Your Finance en Cashbob.nl / BA Finance. Schuldhulpverleners maken zich zorgen. Volgens de AFM gaan deze kredietverstrekkers er ten onrechte vanuit dat zij niet onder het toezicht vallen aldus Gualtherie van Wezel. Uit eigen waarneming zien wij wekelijks tientallen dossiers waarbij sprake lijkt van onverantwoorde kredietverstrekking en/of stelselmatige overkreditering. Joke de Kock heeft hier dus een punt.

Op donderdag 10 november 2011 publiceert dezelfde journalist een vervolg artikel in de Volkskrant. In het kader van transparantie in de financiele branche is de journalist te woord gestaan door woordvoerder de Graaf en is slechts een persoonlijke mening verkondigd. In het artikel staan helaas een aantal zaken anders beschreven dan toegelicht. Directie en medewerkers staan in ieder geval achter de quote dat het goed zou zijn voor de financiele branche wanneer sprake zou zijn geworden van een ‘equal level playing field ‘onder aanbieders van een kortlopend aflopend krediet ofwel iedere aanbieder zou onder toezicht dienen te vallen van de AFM dus vergunningplichtig.

Indien iedere aanbieder vergunningplichtig zou zijn en is gehouden om iedere aanvraag tenminste te toetsen bij het Bureau Krediet Registratie te Tiel zouden schuldhulpverleners en kredietbanken zich in theorie al minder zorgen hoeven te maken. Aanbieders zouden niets anders moeten willen dan in te staan voor verantwoorde kredietverstrekking met zorgplicht. Bestaande vergunninghouders hebben bovendien de plicht om melding te maken van afwijkingen in de financiele branche bij de toezichthouder. Deze visie is sinds 2008 bekend bij instanties zoals het Ministerie van Economische Zaken, de toezichthouder AFM, het Bureau Krediet Registratie te Tiel maar ook aanbieders zonder vergunning van flitskredieten. Ons bedrijf bestaat sinds 2002 en voert het product aflopend krediet als een serviceprodukt. Prospects kunnen krediet aanvragen van EUR 100,- tot EUR 100.000,-.

Reageerder Josje S. vindt het kennelijk geoorloofd om anoniem te suggereren dat ons bedrijf in strijd zou hebben gehandeld met wet- en regelgeving. Een concreet voorbeeld wordt natuurlijk niet gegeven. De ‘ontevreden klant’ komt niet voor in onze database. Wanneer de partner van Josje S. jurist was zou Josje S. dit niet hebben gepubliceerd. Wanneer sprake was een partner zouden ook de partnergegevens van Josje S. bij ons bekend moeten zijn zoals de loonstrook van juli of augustus 2011, alle banktransacties van de partner van Josje S. over een periode van 45 dagen en een kopie legitimatiebewijs. Bovendien had de jurist dan ook de geldleningsovereenkomst met algemene voorwaarden en zorgplichtverklaring mede moeten ondertekenen. Er is geen stichting ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Van überhaupt een klacht is ons niets bekend. Verantwoord kredietgeverschap en zorgplicht zijn de voornaamste kernwaarden van ons bedrijf. Het oproepen tot gedupeerden via wederom een anoniem emailadresje is op niets gebaseerd. Er zijn geen gedupeerden. In geen geval herkennen wij ons niet in de absoluut schadelijke en schandelijke suggesties die hier worden gewekt door Josje S. .

Voor ons staat vast dat anoniem commentaar is geschreven door individuen die zich kennelijk aangesproken voelen door het terecht kritische artikel in de Volkskrant. Redacties zijn verzocht om tevens het bewuste artikel van 9 november 2011 te publiceren en ons in het bezit te stellen van de IP adressen van Josje S. In geen geval laten wij ongemoeid dat anonieme reageerders zich schuldig kunnen maken aan dit soort laster en smaad. Ons bedrijf neemt met verre afstand van de (woeker)praktijken door aanbieders zonder vergunning in de financiele branche. Josje S. nodigen wij van harte uit om een kopie van de klacht binnen de termijn van vijf werkdagen op ons adres kenbaar te maken via email, telefax of aangetekende post.

Op 29 november 2011 verzochten wij diverse uitgevers alsnog vrijwillig over te gaan tot verwijdering via onderstaand bericht :

Hierbij nogmaals het verzoek tot verwijdering van geplaatst commentaar door anonieme gebruikers op de website van AMweb voor 17.00 uur.

Ondanks onze open uitnodiging tot aanlevering van een klachtendossier hebben wij geen klachtendossier mogen ontvangen.

De auteur heeft een dag later onder een vergelijkbaar alias dus niet helzelfde alias weer een stukje geschreven en weerschrijft zich/haar zelf.

Eveneens is op te maken dat het stukje is doorgeplaatst van een andere website van Tros Radar.

Tot slot heeft de auteur opgeroepen ‘gedupeerden’ zich te melden via een gratis emailadres. Te uwer informatie hebben wij vijf verschillende emails verstuurd via vijf verschillende adressen maar geen reactie verkregen.

Het moge u duidelijk zijn dat deze reacties onrechtmatig zijn en kunnen worden betiteld als laster en smaad.

Tot slot wijs ik u ook graag op wat jurisprudentie hieromtrent. U dient op enig moment te bewijzen dat het anonieme commentaar van derden berust op feiten en juistheden. Wij kunnen u nogmaals verzekeren dat hetgeen is gepubliceerd berust op louter laster en smaad.

Inmiddels hebben wij ook een beter beeld omtrent de vermoedelijke auteur. Dit zou zo maar een voormalig medewerker uit de regio Ijsselstein kunnen zijn van de firma Krediet Specialist Nederland die een procedure voor de rechtbank heeft verloren. De persoon in kwestie heeft als levensdoel gekozen om sinds jaar en dag ook banken, verzekeraars en toeleveranciers te beschadigen waaronder ons adres in Uden. Kort na publicatie van de laster en smaad teksten ontvingen wij uit het niets een email van de persoon in kwestie, ene heer Frank F. Tegen deze persoon is door meerdere personen aangifte gedaan in verband met afpersing, laster en smaad.

Wij horen graag van u.

Op 30 november 2011 gaf de hoofdredacteur van Kluwer vrijwillig gehoor aan het verzoek van Debet Services BV. Kennelijk heeft de hoofdredacteur ook ingezien dat sprake is van laster en smaad en berichtgeving op het fora niet berust op feiten. De overige uitgevers worden aangeschreven door onze advocaat.

Geachte heer,

Vanwege andere werkzaamheden ben ik gisteren niet in staat geweest uw mail te lezen, laat staan daarop actie te ondernemen.

Ik deel u bij deze mee dat de reacties zijn verwijderd die stonden onder het artikel Debet Service: 'Wat anderen doen is onverantwoord', zoals dat op 10 november op onze website is geplaatst. Het reactieformulier bij dit artikel is tevens uitgeschakeld.

Ik hoop u hiermee voldoende en naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Henri D.
hoofdredacteur AssurantieMagazine