sp
door spotty Sep 30, 2014 om 18:15
Huishouden & energie

Lek dak

Wij wonen in een huurhuis. Het dak moet vervangen worden. Maar de verhuurder wil van de oude huizen af en alleen nog het hoognodige doen. Dus ze willen niet het dak vervangen. Wij hebben problemen met vocht ,schimmel asbest en er zit een scheur in het dakschot van de berging. Wat zijn onze rechten?

608 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2014 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo spotty,

Je klacht melden bij de huurcommissie .
Hier vind je meer info.

Suc6

ve
door verwijderd - Sep 30, 2014 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

spotty schreef op dinsdag 30 sep 2014, 18:15: Wij wonen in een huurhuis. Het dak moet vervangen worden. Maar de verhuurder wil van de oude huizen af en alleen nog het hoognodige doen. Dus ze willen niet het dak vervangen. Wij hebben problemen met vocht ,schimmel asbest en er zit een scheur in het dakschot van de berging. Wat zijn onze rechten?


Achterstallig onderhoud huurwoning

Als er achterstallig onderhoud is aan je woning, kun je de verhuurder verzoeken om dit onderhoud alsnog te verrichten. Als hij dit niet doet, kun je recht hebben op huurvermindering.

Zowel jij als je verhuurder hebben de plicht om je huurwoning goed te onderhouden. In de wet is vastgelegd wie verantwoordelijk is voor welk onderhoud. Als je verhuurder zich niet aan zijn verplichting houdt om onderhoud te verrichten aan de huurwoning, zijn er enkele mogelijkheden om hem hiertoe te dwingen.
Verrichten achterstallig onderhoud

In eerste instantie kun je de verhuurder schriftelijk verzoeken dat hij het onderhoud verricht. Als de verhuurder daar geen gehoor aan geeft, dan kun je naar de rechter stappen om de verhuurder te dwingen alsnog het onderhoud te verrichten. Een andere mogelijkheid is dat je zelf het onderhoud verricht of laat verrichten en de kosten hiervan via de rechter terugvordert van je verhuurder.
Huurprijs verlagen via Huurcommissie

Als je de verhuurder schriftelijk op de hoogte hebt gesteld van het te verrichten onderhoud en hij heeft binnen zes weken het gebrek nog niet hersteld, kun je ook de Huurcommissie inschakelen. De Huurcommissie bekijkt de klachten en kan vervolgen beslissen dat de huurprijs tijdelijk verlaagd wordt wegens het achterstallig onderhoud. De huurverlaging duurt totdat de verhuurder de gebreken heeft verholpen.
Huurprijs verlagen via rechter

Een andere mogelijkheid om huurprijsverlaging wegens achterstallig onderhoud te realiseren, is via de rechter. Hij gaat kijken of de klachten terecht zijn en kan vervolgens beslissen dat de huurprijs (tijdelijk) verlaagd wordt.

Bron, klik-> Hier

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer