mo
door mol-visser Jan 8, 2010 om 16:51
Huishouden & energie

Lekkage cv-leiding

hallo

Zondag jl. vernamen wij dat de ketel zeer snel leeg liep en na het bekijken van de kruipkelder zagen we dat het waterpeil wel erg hoog stond.
wij hebben direct tempus storingsdienst gebeld maar die vertelde ons dat ze ons niet konden helpen omdat we geen onderhoudscontract hadden.
dat onderhoudscontract ging al sinds juli 2009 moeizaam omdat er bij de ventalatie een pijpje scheen te missen voor schone lucht afvoer of iets dergelijks.
na maandag telefonisch contact te hebben gehad zijn ze dinsdag op hun kosten dat pijpje komen plaatsen omdat de monteur in 2005 het verkeerd had geplaatst en we kregen ook direct ons onderhoudscontract.
de monteur die de pijp plaatste kon ons ook gelijk mededelen dat een onderhoudscontract los staat van de lekkage en dat ze ons gewoon hadden moeten helpen.
donderdag zijn er 2 monteurs langs gekomen om een poging te doen de kruipkelder leeg te pompen maar ze hadden niet de juiste middelen hiervoor en vertelde ons dat de leiding gemaakt kon worden op offertebasis.
vandaag vrijdag zou er iemand langs komen om die offerte op te maken maar na lange tijd gewacht te hebben heb ik ze zelf gebeld.
daar kreeg ik vervolgens te horen dat het niet op offerte basis zou kunnen maar alleen op reggie basis.
ik vroeg die meneer dat dat mij niks uit zou maken want het moet gewoon gemaakt worden en vroeg of het in termijnen betaald kon worden omdat ik niet in 1x 2000 euro zou kunnen betalen.
ook dit was niet mogelijk en ben ik voor alsnog niks opgeschoten.

ik zit nu dus met een groot probleem die nog altijd niet is opgelost en weet even niet meer wat ik nog kan doen.

dat grondwater hier een probleem was wisten we wel maar niet dat het zulke schade zou aanrichten.
we hebben ook de verzekering ingelicht en die dekt de schade niet omdat we dit hadden kunnen voorkomen wat we niet wisten.

hopelijk heeft iemand een oplossing voor ons.

Met vriendelijke groet,

P. mol-visser

7942 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe oud is de instalatie 2000 euro is een hoop geld om een lekkage op te lossen moeten soms alle leidingen onder de vloer vervangen? Dan kan ik het mij wel voorstellen.
Met vr groet Valerius

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

de ketel is van 2005 en ze zeggen idd alle leidingen maar hebben het ook over radiatoren vervangen.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Als de leidingen nu door de vorst stuk zijn gegaan, kunt u vaak wel aanspraak maken op vergoeding van de verzekering.
Maar als leidingen door te hoog water bijvoorbeeld door geroest zijn kan er sprake zijn, van achterstalig onderhoud en dan word het een moeilijker verhaal.
U zult nu toch zo snel mogelijk, dit of een ander bedrijf, deze schade moeten laten maken.
Dat gaat vaak op uur loon basis, dat is vaak niet anders in dit soort gevallen, maar daar hoeft u nu verder geen onderhoudscontract voor aan te gaan, moet dat wel, zoek dan een ander bedrijf.
Maak wel foto's van het voorval, dat u als het toch anders is, dus bijv (vorst bijvoorbeeld of een los geschoten koppeling )mogelijk is als nog schade vergoed zou kunnen krijgen.
En lees anders zelf de polis voorwaarde in deze nog eens goed door of laat het doen.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is gebruikelijk dat een installateur niet meteen komt bij mensen die geen onderhoudscontract hebben. Over het algemeen komen ze wel als ze de lopende storingen bij vaste klanten afgewerkt hebben.
Wat die 2000 euro betreft...
Als zelfs het leegpompen van de kruipruimte al een probleem is voor uw installateur, dan zou ik zelf voor een paar tientjes een dompelpomp kopen bij Cranenbroek, Praxis, Boerenbond of een andere bouwmarkt.
En gelijk op zoek gaan naar een andere serieuze installateur.Even zelf de kruipruimte leegpompen, wat blijkbaar voor uw huidige installateur heeeeel moeilijk is... En uw nieuwe installateur laten kijken naar het probleem.
Maar vrijwel iedereen heeft wel een handige kennis die kan kijken wat er aan de hand is. Leidingwerk vervangen in een kruipruimte is geen prettig werk maar ook niet moeilijk. Een installateur is dan niet nodig.