bierkat
door bierkat Jun 29, 2015 om 12:38
Voeding & gezondheid

Lekke lenzendoosjes

Hallo,
Ik ben al meer dan 5 maanden in conflict met de HEMA. Het gaat om 4 lenzendoosjes waarin mijn kleurlenzen zijn verdroogt. Ze zijn bij het kwaliteitscentrum geweest daar en die geven toe dat ze niet 100% dicht zijn,maar mijn klacht wordt toch ongegrond verklaard na uitvoerig testen. Ik heb de doosjes retour ontvangen maar kan duidelijk zien dat er niets mee gedaan is. Deze doosjes zijn niet getest. Mijn lenzen zitten op dezelfde manier in de doosjes geplakt als toen ze weg gingen.
Ik heb een schade van meer dan €100 en de HEMA doet niets. Ze willen alleen een tegoedbon geven van de HEMA om de doosjes te vergoeden. Hier ga ik niet mee accoord.
Wat kan ik doen?

2396 14 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 29, 2015 om 12:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Moeten lenzen niet in een vloeistof bewaard worden? Of bedoelt u dat de vloeistof eruit weglekte?

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2015 om 13:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bedoel je nu contactlenshouders? Zo ja, hoe konden de lenzen daar in uitdrogen?

pino123
door pino123 - Jun 29, 2015 om 13:48
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Waren bij het openen van de verpakking de lenzen verdroogd, of was dat nadat je ze had ingehad en in een lenzendoosje hebt geplaatst. Als je ze namelijk in een lenzendoosje hebt geplaatst ligt de verantwoordelijkheid bij jou.

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2015 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoelang hebben die lenzen in dat doosje gezeten voordat de vloeistof verdampt was of weggelekt?

bierkat
door bierkat - Jun 29, 2015 om 14:07
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben niet helemaal duidelijk geweest.
Ik heb voor verschillende kostuums gekleurde lenzen. Deze bewaar ik in van die doosjes (bewaardoosjes.....2 van die rondjes naast elkaar). Ik koop hier speciale vloeistof voor en er is een gebruikshandleiding. Minimaal 1 keer per maand verschonen en bewaren in een lenzendoosje. Ik heb van vele merken doosjes en dus ook 4 van de HEMA. De lenzen zijn dus binnen 1 maand verdroogd in de doosjes.
Ik kan me voorstellen dat als het om 1 doosje ging,ik het fout had afgesloten.................alleen met 4 tegelijk? en met mijn andere 7 doosjes van een ander merk geen last. Ik heb ervaring met gebruik van gekleurde lenzen (al meer dan 10 jaar) en heb tot deze doosjes nog nooit last gehad.

zoekster
door zoekster - Jun 29, 2015 om 14:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk dat het teveel gevraagd is om een schadevergoeding te eisen, omdat na een maand de vloeistof is verdampt omdat het doosje niet volledig luchtdicht is. Daar zijn ze volgens mij niet voor gemaakt. Meestal worden lenzen opgeborgen voor de nacht.

bierkat
door bierkat - Jun 29, 2015 om 14:33
4 Antwoorden / 2 Vragen

Nee hoor! ik Heb het speciaal gevraagd bij de kassa en ze hangen naast de kleurlenzen van de HEMA in het rek.
Ook bij de opticien zeggen ze dat ze minimaal 2 maanden in een doosje moeten kunnen blijven zitten.

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2015 om 14:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb van die doosjes waar na een jaar de vloeistof nog niet verdampt is, die sluiten dus wel goed af. Kennelijk doen de Hema doosjes dat dus niet. Maar, tenzij die doosjes worden verkocht om lenzen lang te bewaren, en dat lijkt mij niet, heb je geen zaak. Normaal gebruik zal het dagelijks gebruik, dus elke dag lenzen er opnieuw in opbergen, zijn.

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2015 om 14:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=bierkat schreef op maandag 29 jun 2015, 14:33]Nee hoor! ik Heb het speciaal gevraagd bij de kassa en ze hangen naast de kleurlenzen van de HEMA in het rek.
Ook bij de opticien zeggen ze dat ze minimaal 2 maanden in een doosje moeten kunnen blijven zitten.

Dan moet je de doosjes bij de specialist, dus de opticien, kopen. Ik zou nooit op het advies van de kassière van de Hema afgaan voor zoiets.

zoekster
door zoekster - Jun 29, 2015 om 14:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=bierkat schreef op maandag 29 jun 2015, 14:33]Nee hoor! ik Heb het speciaal gevraagd bij de kassa en ze hangen naast de kleurlenzen van de HEMA in het rek.
Ook bij de opticien zeggen ze dat ze minimaal 2 maanden in een doosje moeten kunnen blijven zitten.
Als bij de kassa is gezegd dat de lenzen 1 maand in het doosje moeten kunnen zitten zonder dat de vloeistof verdampt, dan heeft u een punt. Dan kunt u een schadevergoeding eisen.

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2015 om 16:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan dus maar bewijzen dat de caissière dat gezegd heeft.;-((

bierkat
door bierkat - Jun 29, 2015 om 17:03
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 29 jun 2015, 16:17]Dan dus maar bewijzen dat de caissière dat gezegd heeft.;-((

Ja dat gaat dus niet.........we hebben het hier over meer dan een half jaar geleden. De doosjes hebben voor 5 maanden ter "test" bij het HEMA kwaliteitscentrum gelegen.

bierkat
door bierkat - Jun 29, 2015 om 17:22
4 Antwoorden / 2 Vragen

Verder zijn er ook mensen die een bril dragen en voor zwemmen lenzen gebruiken (mijn vriendin). Die doen ook niet elke dag de lenzen verversen.

pi
door pieterwolters - Jun 29, 2015 om 22:42
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 29 jun 2015, 14:39][quote=bierkat schreef op maandag 29 jun 2015, 14:33]Nee hoor! ik Heb het speciaal gevraagd bij de kassa en ze hangen naast de kleurlenzen van de HEMA in het rek.
Ook bij de opticien zeggen ze dat ze minimaal 2 maanden in een doosje moeten kunnen blijven zitten.
Als bij de kassa is gezegd dat de lenzen 1 maand in het doosje moeten kunnen zitten zonder dat de vloeistof verdampt, dan heeft u een punt. Dan kunt u een schadevergoeding eisen.

Waarop HEMA zou kunnen zeggen dat een kassamedewerker daar geen uitspraken over kan doen.