door wildsang Apr 16, 2014 om 21:06
Huishouden & energie

Levering keuken

Ik vraag mij af wat ons recht is met betrekking tot de levering van onze keuken.

In november 2013 hebben wij een keuken besteld, deze is volgens afspraak in februari 2014 geleverd. Volgens afspraak zou het blad later geleverd worden, zodat deze goed ingemeten kon worden.
Tot onze verbazing was de keuken niet af, maar dat zou allemaal goed komen met de levering van het blad, maar... we zijn nu 1 maand verder en nog steeds wachten wij op een keukendeurtje, een plankje in een kastje, afwerking in een andere kast en de lampjes.

Ze werken als volgt: ze leveren een keuken als 80% van alle onderdelen aanwezig zijn en dan leveren ze de overige onderdelen wanneer ze in de omgeving zijn en ze dus bij meerdere huishoudens moeten zijn. Zijn er geen andere huishoudens bij wie ze langs moeten, kan jij wachten of extra betalen.

Dit betekent dat zij bepalen wanneer ze langs komen en dat wij vrij moeten nemen wanneer zij dit bepalen.
Nu moet ik er wel bij zeggen wij wonen niet in de directe omgeving van de leverancier, maar dit had ik niet verwacht.

Wat mogen wij "eisen" zonder dat het ons extra geld gaat kosten, zodra ze extra voor ons gaan rijden, rekenen ze direct alle vervoerskosten aan ons door.

553 2 Rapporteer

forever-nl
door forever-nl - Apr 16, 2014 om 21:26
400 Antwoorden / 11 Vragen

Schrijf het bedrijf een duidelijke brief met de mededeling dat men in gebreke is. Geef het bedrijf ook een redelijke termijn om alle problemen op te lossen (in dit geval lijkt me twee weken redelijk). Doen zij dit niet stuur dan nog een brief met nogmaals hetzelfde verzoek maar de aanvullende mededeling dat zij indien het niet opgelost is binnen wederom een redelijke termijn u zich genoodzaakt ziet het probleem zelf op te lossen via een andere partij en de kosten zal doorberekenen. Zorg in ieder geval ook voor bewijs. Bewaar een kopie van de brieven voor uw eigen administratie, neem telefoongesprekken over de zaak op en ook belangrijk maak foto's waarop te zien is dat er van alles ontbreekt.

zoekster
door zoekster - Apr 16, 2014 om 22:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is wel de meest idiote kolder van een keukenboer die ik ooit heb gelezen. Extra betalen om op tijd te leveren!
Heeft u wel al het volle bedrag betaald, of houdt u nog 20% van het te betalen bedrag achter de hand?
Als ik u was zou ik morgen even bellen met het bedrijf en eisen dat ze binnen 2 weken de toebehoren leveren/monteren of dat u anders op de Kassasite bekend gaat maken welke keukenboer zulke mallotige regels hanteert.