ta
door takkebeest Sep 23, 2014 om 15:09
Auto & vervoer

Leveringstermijn overschreden aanhangwagen!

Beste......,

Ik had een vraag wat betreft levering van een aanhangwagen.
Ik ben zelf zins kort zelfstandige (na lang overwegen toch de stap durven nemen) in de evenementenbranche (verhuur en levering van audiovisuele producten).
Nu heb ik na wat sparen toch weer wat geld bij elkaar kunnen schrapen en om het vervoersprobleem te tackelen toch een aanhanger gekocht (nieuw).
De aankoop heb ik gedaan bij een bedrijf wat ongeveer 60 km van mijn woonplaats aflicht en ben vooraf bij deze handelaar langs geweest om het product toch eventjes met eigen ogen te kunnen bekijken, ter plekken hebben we de aankoop definitief geplaatst!
Wat betreft de levering was er afgesproken dat als ik voor de 1e zou bestellen de aanhanger uiterlijk 3 weken later geleverd kon worden en als de aanhanger binnen is zou ik een berichtje en/of telefoontje krijgen!
Ikzelf had zoiets van o snel bestellen want over 4,5 week heb ik een grotere opdracht lopen waarbij ik de aanhanger wel bij nodig heb!
Eenmaal 4 weken na bestelling toch maar eens contact gezocht met de verkoper om te vragen hoever de vorderingen er tot nu toe bij stonden.
Hij wist hier zo snel geen/moeilijk antwoord op te geven en zou eventjes contact opzoeken met de fabriek waar de wagens gemaakt worden!
Eenmaal een dag verder kreeg ik te horen dat er vertraging opgelopen is met het onderstel van de aanhanger en dat deze nu op dit moment net binnen gekomen is bij de fabriek en ze nu op dit moment over gaan tot de opbouw van de wagen, dit zou betekenen dat ik hierdoor mijn deadline niet ga halen met mijn opdracht en dus of een grotere bus/aanhanger moet huren omdat het qua volume wat aan materiaal mee moet niet met een gewone wagen te vervoeren is en ook omdat het nogal een stukje rijden is het niet te doen is om meerdere malen te rijden want zoals jullie weten THE SHOW MUST GO ON!
Wat zijn jullie adviezen hiervoor? Kan ik de extra kosten die gemaakt moeten worden verhalen op de verkoper of hoe zit of gaat dit?

674 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2014 om 15:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Geen consumentenvraag natuurlijk, want u bent zzp-er.

Maar goed, wat heeft u op papier over de leveringsvoorwaarden? Het komt op mij over als mondelinge afspraken.

mahadma
door mahadma - Sep 23, 2014 om 15:36
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als er iets over de leverdatum op papier staat heb je wat te zeggen, anders wordt het lastig.

tenormin
door tenormin - Sep 23, 2014 om 17:16
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Als zzp-er zal hij toch wel één en ander op schrift hebben, al was het alleen al voor de belasting, b.t.w. e.d.

ta
door takkebeest - Sep 23, 2014 om 18:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste allemaal,

Alvast bedankt voor jullie reacties (dit was mijn eerste vraag op dit forum en bewijst meteen dat dit goed werkt!)
Ik heb via de mail al een orderbevestiging binnen met daarop de besteldatum op.
De afspraak dat de aanhanger uiterlijk 3 weken na bestelling binnen zou zijn is inderdaad wel mondeling gegaan!
Ik hoor het de verkoper nog zeggen ow maar als u hem nu besteld is hij zeker sowieso voor de datum dat u uw opdracht heeft binnen hoor! WAT DUS ECHT TOTAAL NIET HET GEVAL IS!
En tja dit zit mij persoonlijk nogal heel erg dwars ik bedoel we hadden een afspraak! Als ik als zelfstandige mijn opdrachten niet of niet goed uitvoer krijg ik daar ook problemen mee met de klant dus vandaar mijn vraag hoe ik dit het beste goed geregeld kan krijgen!

ta
door takkebeest - Sep 23, 2014 om 18:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Is het überhaupt mogelijk om aanspraak te maken op een tegemoetkoming vanuit de verkoper of hoe denken jullie daar zelf over? Aangezien er anders wel extra kosten sowieso gemaakt moeten worden!

Cookies
door Cookies - Sep 23, 2014 om 18:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoals gezegd: dit is een forum voor consumenten, dus niet voor zzp'ers.

Je kunt je vraag stellen op het zzp'ers forum

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2014 om 18:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De btw staat toch later op de factuur.

sw
door swat1500 - Sep 23, 2014 om 18:58
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Omtrent de leveringsafspraak staat kennelijk niets zwart op wit. Als de andere partij vervolgens ontkent deze toezegging te hebben gedaan dan heeft u niets.
U kunt natuurlijk uw dilemma voorleggen aan de leverancier wellicht kunt u van hem gratis een aanhanger lenen.