Leveringstermijn overschreden aanhangwagen!
Beste......,
Ik had een vraag wat betreft levering van een aanhangwagen.
Ik ben zelf zins kort zelfstandige (na lang overwegen toch de stap durven nemen) in de evenementenbranche (verhuur en levering van audiovisuele producten).
Nu heb ik na wat sparen toch weer wat geld bij elkaar kunnen schrapen en om het vervoersprobleem te tackelen toch een aanhanger gekocht (nieuw).
De aankoop heb ik gedaan bij een bedrijf wat ongeveer 60 km van mijn woonplaats aflicht en ben vooraf bij deze handelaar langs geweest om het product toch eventjes met eigen ogen te kunnen bekijken, ter plekken hebben we de aankoop definitief geplaatst!
Wat betreft de levering was er afgesproken dat als ik voor de 1e zou bestellen de aanhanger uiterlijk 3 weken later geleverd kon worden en als de aanhanger binnen is zou ik een berichtje en/of telefoontje krijgen!
Ikzelf had zoiets van o snel bestellen want over 4,5 week heb ik een grotere opdracht lopen waarbij ik de aanhanger wel bij nodig heb!
Eenmaal 4 weken na bestelling toch maar eens contact gezocht met de verkoper om te vragen hoever de vorderingen er tot nu toe bij stonden.
Hij wist hier zo snel geen/moeilijk antwoord op te geven en zou eventjes contact opzoeken met de fabriek waar de wagens gemaakt worden!
Eenmaal een dag verder kreeg ik te horen dat er vertraging opgelopen is met het onderstel van de aanhanger en dat deze nu op dit moment net binnen gekomen is bij de fabriek en ze nu op dit moment over gaan tot de opbouw van de wagen, dit zou betekenen dat ik hierdoor mijn deadline niet ga halen met mijn opdracht en dus of een grotere bus/aanhanger moet huren omdat het qua volume wat aan materiaal mee moet niet met een gewone wagen te vervoeren is en ook omdat het nogal een stukje rijden is het niet te doen is om meerdere malen te rijden want zoals jullie weten THE SHOW MUST GO ON!
Wat zijn jullie adviezen hiervoor? Kan ik de extra kosten die gemaakt moeten worden verhalen op de verkoper of hoe zit of gaat dit?
Als zzp-er zal hij toch wel één en ander op schrift hebben, al was het alleen al voor de belasting, b.t.w. e.d.
Beste allemaal,
Alvast bedankt voor jullie reacties (dit was mijn eerste vraag op dit forum en bewijst meteen dat dit goed werkt!)
Ik heb via de mail al een orderbevestiging binnen met daarop de besteldatum op.
De afspraak dat de aanhanger uiterlijk 3 weken na bestelling binnen zou zijn is inderdaad wel mondeling gegaan!
Ik hoor het de verkoper nog zeggen ow maar als u hem nu besteld is hij zeker sowieso voor de datum dat u uw opdracht heeft binnen hoor! WAT DUS ECHT TOTAAL NIET HET GEVAL IS!
En tja dit zit mij persoonlijk nogal heel erg dwars ik bedoel we hadden een afspraak! Als ik als zelfstandige mijn opdrachten niet of niet goed uitvoer krijg ik daar ook problemen mee met de klant dus vandaar mijn vraag hoe ik dit het beste goed geregeld kan krijgen!
Is het überhaupt mogelijk om aanspraak te maken op een tegemoetkoming vanuit de verkoper of hoe denken jullie daar zelf over? Aangezien er anders wel extra kosten sowieso gemaakt moeten worden!
Zoals gezegd: dit is een forum voor consumenten, dus niet voor zzp'ers.
Je kunt je vraag stellen op het zzp'ers forum
Omtrent de leveringsafspraak staat kennelijk niets zwart op wit. Als de andere partij vervolgens ontkent deze toezegging te hebben gedaan dan heeft u niets.
U kunt natuurlijk uw dilemma voorleggen aan de leverancier wellicht kunt u van hem gratis een aanhanger lenen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer