ek
door ekje Jul 13, 2015 om 18:33
Auto & vervoer

Leveringsvoorwaarden

Ik heb op 27 juni 2015 een aantal goederen gekocht bij baby en tienerstore in Sliedrecht. De autostoel hadden ze niet op voorraad. Deze zouden ze bestellen en ze hadden mij mondeling verteld dat ik binnen 3 weken mijn autostoel zou krijgen. Dit staat tevens op de bon. Na 2 weken heb ik nog niks ontvangen waarop ik besloot de winkel te bellen. Ik kreeg te horen dat het langer zal duren en de autostoel pas op 5 augustus door de leverancier geleverd kan worden. Ik ben op 7 augustus uitgerekend. Ik heb aangegeven dat ik de autostoel dan liever bij een zaak koopt die m deze week nog kan leveren. Nog geen uur later bel ik opnieuw en krijg ik iemand anders aan de lijn. Deze verteld mij dat de autostoel ook op 5 augustus niet geleverd kan worden en dat ik nog langer moet wachten. Dor vertraging bij de leverancier kan ik m pas in week 33 verwachten.
Bij baby en tienerstore kan het dus nog een aantal weken of misschien wel maanden duren voordat ik iets ontvang, aangezien de afgesproken levertijd nooit bindend is volgens hun voorwaarden. Ik heb de bon getekend maar niet wetende dat ik zo lang moest wachten.
Als ik 'm wil annuleren kost mij dit 25% van de aankoopkosten (229€). Of ze willen mij een tegoedbon geven, maar daar heb ik niks aan want heb alles al gekocht wat ik nodig heb.
Ik zou graag willen weten wat mij rechten zijn. Zowel op de eerste als tweede data die zij mij doorgegeven hebben, kunnen zijn mij niet leveren wat zij mij beloofd hebben. Dit kan toch niet zomaar? Wie kan mij hierbij helpen?

845 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2015 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom betaalt u iets in een winkel wat niet op voorraad is?

edrick3
door edrick3 - Jul 13, 2015 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ekje,

Hartstikke vervelend voor je.
Aangezien ze niet op de beloofde data leveren zou ik de koop ontbinden.
Schrijf een brief.
Lees de info hier.
Goede bevalling.

Met vr.gr.

ho
door hopetobehelping - Jul 13, 2015 om 20:45
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ekje,

zie ook de link in het antwoord van edrick3, u kunt de koop ontbinden.
Ondanks dat de winkelier er wellicht weinig aan kan doen had u, zoals u zelf ook al aangeeft, de koop nooit aangegaan als de levertijd veel langer dan de afgesproken 3 weken zou zijn. Deze 3 weken staan ook op de bon vermeld en daarmee is het wel duidelijk dat deze zeer belangrijk voor u zijn en u derhalve op basis hiervan de koop kunt ontbinden.
Bij de ontbinding van de koop is de winkelier u verplicht om u uw geld terug te geven (en dus geen tegoedbon of zo). Een voorbeeldbrief voor het ontbinden van de koop, vind u hier.

Enne veel plezier voor straks alvast met het kleine wondertje.

ek
door ekje - Jul 18, 2015 om 17:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie tips. Ik heb telefonisch contact gehad en ik krijg mijn geld gelukkig terug.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2015 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ekje schreef op zaterdag 18 jul 2015, 17:36]Bedankt voor jullie tips. Ik heb telefonisch contact gehad en ik krijg mijn geld gelukkig terug.

Mooi zo!
Bedankt voor het terugmelden.

Nogmaals: voorspoedige bevalling.

Met vr.gr.

alfatrion
door alfatrion - Jul 19, 2015 om 11:59
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Als u de koop wilt ontbinden (dus zonder vergoeding van uw kant) dan kunt u het beste een ingebrekestelilng versturen. U doet dit door dat verkoper schriftelijk een laatste kans te geven om binnen een redelijke termijn van 2 weken het product te leveren en daarbij te vermelden dat u anders de koop ontbind.

alfatrion
door alfatrion - Jul 19, 2015 om 12:00
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik was iets te snel. Fijn dat het is opgelost.