av
door avdwaarsenburg May 20, 2015 om 09:37
Huishouden & energie

Levertijd meubels

Op 18 januari heb ik meubels besteld. Op de orderbon staat een levertijd van 10-12 weken.Op 23 januari kreeg ik een mail dat de levertijd 16 weken zou worden. Daar heb ik op gereageerd met de vraag of daar voor mezelf ook iets tegenover staat. Nee dus. 17 weken zijn voorbij en ben zelf gaan informeren. Nu wordt het 19 weken (wordt gezegd). Moet ik dit zomaar accepteren?
Groet Anneke

6427 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 20, 2015 om 09:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo avdwaarseburg,

Je zou ze een brief kunnen schrijven: klik hier.

Suc6

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 20, 2015 om 10:03
39 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou de algemene voorwaarden van het bedrijf even doorlezen. Vaak staat daar iets in over de verplichtingen van het bedrijf mbt leveren. Het kan zo zijn dat daarin dingen staan die het bedrijf niu moet doen, die gunstig kunnen zijn voor jou als consument! Zeker het checken waard!

Apetjoek
door Apetjoek - May 20, 2015 om 10:12
234 Antwoorden / 16 Vragen

Hallo ,wij zaten in de zelfde situatie en hebben gezegd dat ,toen Zen Lifestyle XXL uit Wijchen de meubels wilde bezorgen 5 weken na de afgesproken leveringsdata , ze de meubels konden houden.
Er was ook diverse malen beloofd dat als er tijdens de uitleverperiode iets veranderde in levertijd er kontakt met ons opgenomen zou worden ,mooi niet dus!
Dit was in het geheel geen probleem want , en hier komt de aap om de hoek kijken , je hebt een overeenkomst getekend voor levering mocht je deze levering annuleren MOET je 30% van het bedrag op de factuur betalen zijnde annuleringskosten dit staat beschreven in de meegeleverde garantiebepalingen.
Dus ze kunnen de meubels nogmaals verkopen en hadden in ons geval een bonus van ruim vierhonderd euro .
goede raad is duur en we hebben de meubels laten bezorgen op een tijdstip dat ONS schikte , en gaat u er maar vanuit dat u altijd de buigende partij bent,klopt niet maar is wel zo
Wij zullen boven genoemd bedrijf mijden als de pest en het ook niet aanbevelen bij andere mensen.

tenormin
door tenormin - May 20, 2015 om 14:16
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Normaal gesproken is een levertijd van 3 á 4 maanden wel 'gewoon'. Het ligt er echter ook aan of de winkel waar u de meubelen gekocht heeft, Nederlandse of buitenlandse leveranciers (fabrikanten) gebruikt. Dan kan een order nog wel eens langer op zich laten wachten. En inderdaad, annuleren betekent 30% kosten. Geen idee of u bij een goed bekend staande zaak heeft gekocht of een "stunter". Hoop voor u dat men alsnog snel de order geleverd krijgt.

zoekster
door zoekster - May 20, 2015 om 14:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Klik even op de link van Edrick3. Kies dan voor optie 2. U stelt zelf een termijn waarbinnen de meubels alsnog moeten worden geleverd. Mij lijkt 2 weken lang zat. Komen de spullen dan nog niet, dan ontbindt u de overeenkomst met optie 3.

Bij ontbinding op basis van een ingebrekestelling zijn er geen annuleringskosten, omdat de verkoper na de gestelde termijn in verzuim is. Ook niet als in de voorwaarden staat dat er bij ontbinding 30% annuleringskosten worden berekend. Annuleringskosten mogen nl alleen worden gerekend als de ontbinding u valt aan te rekenen. In dit geval is het de verkoper die ingebreke blijft.

av
door avdwaarsenburg - May 20, 2015 om 15:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben inmiddels een stuk wijzer.