stern
door stern Apr 13, 2014 om 13:13
Computers & telefonie

Lezen van works documenten (.wps) in Windows 8.1

In Windows XP gebruikte ik de tekstverwerker Works. Deze documenten met de extensie .wps kunnen echter niet gelezen worden door Windows 8.1. Ik heb reeds wordviewer gedownload, maar ook hiermee lukt het lezen niet. Graag een oplossing.

545 6 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Apr 13, 2014 om 13:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dit misschien?

haarp
door haarp - Apr 13, 2014 om 13:24
514 Antwoorden / 62 Vragen
edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2014 om 13:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo stern,

Dat zijn oudjes! Nog uit de tijd van W95 en W98.

Gelukkig is er een mogelijkheid om ze te converteren:

WPS online omzetten

Zamzar
Deze website kan WPS documenten omzetten naar een ander soort bestand. Het werkt eenvoudig: registratie is niet nodig, je geeft alleen een e-mailadres op. Na het uploaden van het bestand wordt een link gestuurd, waarmee je het nieuwe bestand kan downloaden. Het kan een paar minuten duren voor de link binnenkomt.
WPS kan worden omgezet naar: .doc .odt .pdf .ps en .txt

Informatie overgenomen van: http://www.pepermunt.net/software/wps-openen.html#ixzz2ylYXjtOa

Suc6

stern
door stern - Apr 14, 2014 om 15:57
13 Antwoorden / 4 Vragen

Hartelijk dank voor de reacties. WPS wordt nu omgezet en ik kan de documenten weer lezen.

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2014 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@stern,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.
(En voor welke oplossing heb je gekozen?)

Met vr.gr.

stern
door stern - Apr 15, 2014 om 14:19
13 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo edrck3
Ik heb gekozen voor HAARP, dat is een works conv. programma. Samen met wordviewer kan ik de documenten lezen.
Nogmaals hartelijk dank voor de snelle reactie.