ma
door marvinsiet Mar 1, 2015 om 16:02
Computers & telefonie

Lichtnet-adapter Macbook PRO Retina

Terwijl ik aan het leren was voor mijn studie is mijn lichtnet-adapter ontploft. Je kunt in de sluitingkieren zien dat het zwart is. Ik ben terug gegaan naar de winkel en zei vertelden mij dat er geen garantie is op bijgeleverde apparatuur en alleen op de Macbook. Volgendsmij klopt dit niet en zou ik ook gewoon garantie moeten hebben op mijn lichtnet-adapter. Ter informatie heb ik het bonnetje nog en de adapter is nu 1 jaar en 3 maanden. Sta ik hier in mijn recht?

447 7 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 1, 2015 om 16:07
1790 Antwoorden / 3 Vragen
mahadma
door mahadma - Mar 1, 2015 om 16:36
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER voor verdere info.

ro
door ron530 - Mar 1, 2015 om 17:04
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"Als u hardwareproducten van Apple koopt, wordt uw product eveneens gedekt door de Eenjarige Beperkte Garantie van Apple. Deze dekking geldt naast en in aanvulling op uw wettelijke rechten onder de Nederlandse consumentenwetgeving. U kunt ook extra voordelen verkrijgen door het optionele AppleCare Protection Plan of AppleCare+ aan te schaffen."
Apple doet dus niet mee met de Europese richtlijn. Iedereen weet dat Apple qua garantietermijn dwars ligt zij hoeven zich als Amerikaans bedrijf niet aan de Europese richtlijn te houden, handige jongens bij Apple. Op uw vraag of u enig recht heeft kan ik kort zijn nee u heeft geen recht tenzij u voor het tweede jaar garantie heeft bij gekocht.

mahadma
door mahadma - Mar 1, 2015 om 17:12
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Het hangt dus af waar de vraagsteller (Topic Starter) en met welke voorwaarden op papier het ding gekocht heeft. Er zijn zaken die wèl de twee jaar termijn hanteren, ook op appels.

ma
door marvinsiet - Mar 1, 2015 om 17:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is gekocht bij Amac.

mahadma
door mahadma - Mar 1, 2015 om 17:30
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Van de betreffende site gekopieerd:

Amac geeft vanaf nu 3 jaar consumenten garantie* ook op de iPhone! Amac geeft al bij de aankoop van Mac, iPad of iPod standaard 3 jaar garantie. De nieuwe garantieregeling op de iPhone wordt toegepast in alle 22 Amac Stores en ook in de Amac Webshop. Kopen bij Amac betekent vanaf nu dus 3 jaar lang zonder zorgen gebruik maken van je Mac, iPad, iPod én iPhone

Ga eens verder zoeken bij het (beroemde/beruchte sterretje bij het woord garantie.

mahadma
door mahadma - Mar 1, 2015 om 17:32
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Deze garantie is, met ingang van 01/06/2013, van toepassing op alle Apple computers, Apple iPads en Apple iPods in het assortiment en vanaf 01/08/2014 is dit van toepassing op alle Apple iPhones. Amac geeft op Apple ex-demo modellen (Mac, iPad, iPhone en iPod) een beperkte garantie van 1 jaar.