be
door bertvanwell Feb 15, 2014 om 15:31
Geldzaken & recht

Lifecard

Heeft iemand ervaring met Lifecard uit Bergschenhoek. Mijn partner is per telefoon benaderd om lid te worden. Zij begreep alles niet goed en nu blijkt dat je een betaald abonement afsluit ben hen. Wil iemand mij helpen om de vorm van oplichting te stoppen

18427 20 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2014 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bertvanwell,

Over wat voor card heb je het nu eigenlijk?
En over wat voor abonnement?

In Bergschenhoek vind ik dit bij Tinq tankstations:
Daarnaast kunt u met een Think for life Card genieten van extra korting op brandstof. De Think for life Card is gratis aan te vragen.

Of gaat het hier over?

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2014 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet wel wat meer gegevens verstrekken. Gaat het over de Live card waar je € 100 per jaar voor moet betalen om iets goedkoper te kunnen kopen?

be
door bertvanwell - Feb 15, 2014 om 17:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat inderdaad over de Lifecard waarvoor je 100 euro per jaar moet betalen. Reageer je niet binnen 7 dagen dan zit je eraan vast. Dit bedrijf Medivlucht benadert onschuldige mensen en maakt misbruik van onwetendheid. Inmiddels hebben we wel de bevestiging dat het abonement is geanuleerd.Maar toch men maakt in het gesprek niet duidenlijk dat er KOSTEN aan verbonden zijn en heeft het allen maar over de grote voordelen. Dergelijk bedrijven zou men moeten kunnen verbieden.

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2014 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bertvanwell,

Gelukkig dan maar dat je er nog zonder verdere problemen vanaf hebt kunnen komen.

Helaas zijn er meer van dit soort bedrijven.

Dus nooit zomaar op reageren!

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Feb 15, 2014 om 17:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Eventueel voor de toekomst: klik hier even lezen).

be
door bertvanwell - Feb 15, 2014 om 17:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 15 feb 2014, 17:45]Eventueel voor de toekomst: klik hier even lezen).

Is nadat ik van het gesprek had vernomen ook direckt gebeurdt.

Bedakt

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2014 om 18:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan nog kunt u gebeld worden. Dus NOOIT op telefonische aanbiedingen ingaan, al zeggen ze honderd keer GRATIS.

pi
door pieterwolters - Feb 16, 2014 om 15:28
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het nog wat strikter willen zeggen: nooit op ongevraagde aanbiedingen ingaan of dat nu telefonisch, aan de deur of op straat is. Alleen maar iets kopen als je het nodig hebt en het initiatief dus van de klant komt.

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2014 om 16:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In aansluiting op het voorgaande lees ook nog klik hier door. Bij de KPN kun je in je account Mijn KPN vermelding in het telefoonboek (o.i.d.) uitvinken. Verder is een telefoonbeantwoorder ook handig want dan verbreken ze de verbinding. In het meldingsbericht niet meer ingeven dan het telefoonnummer en of de beller zijn boodschap wil inspreken.

costnix
door costnix - Feb 18, 2014 om 10:15
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb als slotzin van mijn telefoonbeantwoorder de tekst: "Belt u om commerciële redenen, dan heeft u vette pech, u wordt NIET teruggebeld!!!!!" (En ik heb mij eingeschreven in het BelMeNiet register)

be
door beneda - Jun 10, 2014 om 16:15
5 Antwoorden / 0 Vragen

Bel me niet register helpt niet altijd. Ik sta daar al lang ingeschreven en niemand zou mij mogen benaderen, maar:
LEES GOED (citaat van de site):
Klant of klant geweest van het bedrijf of organisatie
Blokkades in het Bel-me-niet Register gelden alleen voor bedrijven en organisaties waar u geen relatie mee heeft. Ook al bent u ingeschreven in het Bel-me-niet Register, dan mag u toch nog gebeld worden door bedrijven of organisaties van wie u klant bent (geweest) voor een vergelijkbaar product of dienst. --einde citaat--
Je mag dus gebeld worden door een bedrijf voor een vergelijkbaar product !!! (waar je ooit iets mee had? Is lifecard dan de zelfde eigenaar als hotelbon-dinercard?)
Ik werd vandaag benaderd door: http://www.lifecardkortingen.nl/ en voor € 100 krijg je dus kortingen ook voortaan op de supermarkten zoals: jumbo, c1000 etc. Volgens de verkoper bespaar je alleen daarmee al € 50 per maand bij de super, echter ik vind dat nergens op hun site. Wel weer gratis hotelovernachtingen, dinerclub kaart kortingen etc.
Vrijdag krijg ik alles binnen, en ik denk dat ik het al weet, meteen annuleren......het is te ondoorzichtig voor me....

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2014 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@beneda

Hoezo annuleren? Bent u op die onzin ingegaan dan?

be
door beneda - Jun 10, 2014 om 17:35
5 Antwoorden / 0 Vragen

Nee met annuleren bedoel ik dat ik niet op hun aanbod zal ingaan. Ik heb me verkeerd uitgedrukt.
Je bent pas lid na 8 dagen proef. Ik zeg dus al meteen nee, ik doe niet mee.

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2014 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=beneda schreef op dinsdag 10 jun 2014, 17:35]Nee met annuleren bedoel ik dat ik niet op hun aanbod zal ingaan. Ik heb me verkeerd uitgedrukt.
Je bent pas lid na 8 dagen proef. Ik zeg dus al meteen nee, ik doe niet mee.

Dus u bent er wel op ingegaan en moet nu op tijd opzeggen, anders zit u er aan vast. Niet echt slim.

be
door beneda - Jun 10, 2014 om 21:10
5 Antwoorden / 0 Vragen

Niet echt slim? Sorry, ik vind dat ik wel slim handel, ik ga er wel vanuit dat er eerlijke verkopers zijn. Ik ken mijn rechten. Ik onderzoek altijd via google en op internet of het klopt wat ze beweren. Daarom kwam ik ook op deze site terecht. Het telefoontje kost mij niets en een automatische incasso, die nog neit is ingegaan, kan ook meteen ingetrokken worden. Ik krijg wel de kans om iets uit te zoeken en omdat wat die verkopen zei over inkopen bij supermarkten, ik helemaal niets kan terugvinden op internet, ga ik er niet verder meer mee in zee. Mocht dit wel kloppen nml. wat hij beweerde dan verdien je die € 100 wel terug. Ik heb mijn neus nog nooit gestoten aan zulke zaakjes en trek me bijtijds terug als hun verhalen niet kloppen of deugen. Blijkbaar heb jij wel slechte ervaringen opgelopen door zo te reageren.

costnix
door costnix - Jun 10, 2014 om 21:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wees veel assertiever aan de telefoon. Ik geef als antwoord op de vraag: "Bent u mr. X?" "Wat wilt u mij aansmeren?" Dat doe ik op een harde sacherijnige toon. U brengt de beller van zijn/haar stuk. Hou zelf het initiatief en verbreek gewoon de verbinding midden in een vraag van de beller. Die belt natuurlijk weer terug en u verbreekt de verbinding weer.

be
door beneda - Jun 10, 2014 om 21:43
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ja assertiever zijn op die manier? Ik ben wel degelijk op mijn hoede, anders controleer ik dat niet allemaal, maar hard sacherijnig te gaan doen?? U heb dus nooit geluk gehad met een blij telefoontje van iemand die iets leuks komt mededelen. Zoals U hebt gratis een week vakantie gewonnen omdat u met een enquête hebt meegedaan, of een etentje met zijn vieren of noem maar op. Mij is dat wel overkomen en ik kan je zeggen het klopte. Heerlijk vakantie gehad voor niets met zelfs geld erbij, ook andere leuke dingen hebben we wel eens gewonnen. Ik wil eerst overtuigd zijn voordat ik handel een gesprek aanhoren kan in mijn ogen geen kwaad. Ik blijf wel degelijk assertief, maar dat hoeft niet meteen aan de telefoon, ik ben dan al sceptisch en onderzoek eerst.

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2014 om 22:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een week vakantie gewonnen of een etentje? In Kaatsheuvel zeker.

be
door beneda - Jun 10, 2014 om 23:51
5 Antwoorden / 0 Vragen

Tijgertje, ik meld me weer af bij Kassa, dus laatste reactie van mij. Blijkbaar reageer jij alleen maar stom om hoge score te krijgen hier, ik heb het even bekeken en dat systeem deugt hier niet. Ook als is het van de vara, belonen door reactie's te geven is verkeerd. Dat blijkt wel aan de opmerkingen van jou die nergens op slaan. Nee geen Kaatsheuvel etentje, maar een luxe vakantie, zonder kosten en diverse extra's. Dat etentje was in een gewoon luxe restaurant. Jij kunt alleen maar afkraken. Aangezien dat het belonen door reacties te geven wordt beloont meld ik me dus weer af. Groeten aan allen die wel serieus hier iets te melden hebben.

tijger1
door tijger1 - Jun 11, 2014 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@beneda

U bent een grapjas. Vergeet niet u op tijd af te melden voor die card, anders bent u straks € 100 lichter.