Light in the box (duivelsdoos)
Ik bestel nooit meer wat bij light in the box, diverse artikelen besteld steeds tot rondom de 20 euro dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Levering duurt zes tot 8 weken maar dat wist ik en dat is het probleem ook niet. De kwaliteit is niet zoals vermeld staat, kleding bv sweater is gewoon shirt, maatvoering klopt niet kan verschillen tussen de 1 en 4 cm wat aangegeven staat bij produkt heb zelfs een shirt dat 9 cm smaller is. Als je aangeeft dat de kleding te klein is mag je het niet retour sturen, nadat ik doorgaf dat de maat voering op de site niet klopt mag ik het wel retour sturen op eigen kosten. Geattendeerd op de wet kopen op afstand , toen moest ik eerst maar eens bewijzen dat de kleding te klein is dmv foto's met liniaal erbij, doorgegeven dat ik met dit apparaat niet kan uploaden, moest ik de kleding maar zelf aantrekken en daar een foto van maken??? Wees nog een maal op de wet op kopen op afstand kreeg toen een RMA met de vermelding erbij dat ik alleen de volledige kosten vergoed krijg als de kwaliteit niet goed is en de retour kosten zijn voor mij . Kortom ik ben weer bij het begin. Bovendien heben ze nu de vraag op opgelost gezet en er is niks opgelost.
Dit is wat ik zojuist als antwoord kreeg(18-01-2015)
Beste Klant
U mag et aannemen dat wij de regelgeving beter kennen dan u, wij hebben hier dagelijks mee te maken,
Dat u maar blijft herhalen dat u een eigen opvatting hebt van deze regelgeving is aan u, maar ongeacht hoe vaak u het blijft herhalen, ons standpunt zal niet veranderen,
Wij hebben onze voorwaarden kenbaar gemaakt, het is aan u, ,aar als u zonodig uw eigen opvatting van de regelgeving herhaalt dan zullen wij alle tickets sluiten en ons aanbod intrekken,
met vriendelijke groet
De Klantenservice
WAT moet ik hier nu mee?
Geef het shirt weg of zet het te koop op Marktplaats. Ga in het vervolg naar de winkel dan kunt u passen of koop bij een Nederlandse webshop dan kunt u het terugsturen.
Zou de wet koop op afstand hier van toepassing zijn?
Je doet immers zaken met een Chinese firma die een slecht vertaalde site in het Nederlands online heeft gezet. Ze hebben geen fysiek adres in Nederland ook geen afhaalpunten o.i.d.
Ben bang dat u aan het kortste eind trekt.
Ben heel nieuwsgierig naar uw manier van communiceren als de klantenservice dit gaat schrijven is er vast iets meer gezegd.
@diewilik, light in the box is toch een duidelijke site! Ook dat had de TS zelf ook al gezien wanneer hij schrijft dat tot €20,00 er geen invoerrechten betaald hoefden te worden. En dat het langer duurt voor men iets ontvangt. En als toevoeging: bestellen op een volledig Nederlandse site, tenzij u niets leest, gaan ook veel dingen fout!
Een boeiend antwoord. Duidelijk is, dat men de wet NIET kent zaangaande rechten bij koop op afstand. Iedere aankoop op afstand moet binnen de daarvoor wettelijk genoemde termijn kosteloos terggestuurd kunnen worden met recht op teruggave van de volledige aankoopsom!!!
[quote=gerritaltena schreef op maandag 19 jan 2015, 16:55]Een boeiend antwoord. Duidelijk is, dat men de wet NIET kent zaangaande rechten bij koop op afstand. Iedere aankoop op afstand moet binnen de daarvoor wettelijk genoemde termijn kosteloos terggestuurd kunnen worden met recht op teruggave van de volledige aankoopsom!!!
Boeiender dat sommigen denken dat europese wetten ook in China gelden...
[quote=gerritaltena schreef op maandag 19 jan 2015, 16:55]Een boeiend antwoord. Duidelijk is, dat men de wet NIET kent zaangaande rechten bij koop op afstand. Iedere aankoop op afstand moet binnen de daarvoor wettelijk genoemde termijn kosteloos terggestuurd kunnen worden met recht op teruggave van de volledige aankoopsom!!!
Tuurlijk kan men de wet wel, maar dat had je zelf ook kunnen vinden met twee woorden Googlen:
Quote:
Retourbeleid
Bij LightInTheBox is retourneren gemakkelijk! Wij streven ernaar de best mogelijke winkelervaring te bieden, inclusief snelle en probleemloze retourzendingen. Wij verzoeken u om voor het verwerken van uw retourzending contact op te nemen met de Klantenservice.
Moet ik producten helemaal terugsturen naar China?
Europese klanten kunnen hun producten retourneren naar ons Europese magazijn. Amerikaanse klanten kunnen een zending op het aangegeven adres laten ophalen door UPS. Klanten uit andere landen moeten hun producten naar ons magazijn in China sturen.
De producten zijn prima, maar ik ben van gedachten veranderd
Producten zonder kwaliteitsgerelateerde problemen kunnen worden geretourneerd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling. Kies voor details over het retourbeleid de regio waar de bestelling is afgeleverd: Europese Unie of Verenigde Staten en de rest van de wereld.
Bij op bestelling gemaakte kleding komt u, als de producten niet passen maar wel waren gemaakt volgens uw specificaties, in aanmerking voor een eenmalige gratis aanpassingsservice. U bent zelf verantwoordelijk voor alle verzendkosten.Voor op maat gemaakte trouwjurken is een gratis levenslange aanpassingsservice beschikbaar.
Producten die zijn gebruikt komen niet in aanmerking voor retourzending. Geretourneerde artikelen moeten ongebruikt zijn, met de originele labels en verpakking.
Producten met kwaliteitsproblemen
Binnen de in de onderstaande tabel aangegeven garantieperiode bieden wij op al onze producten garantie tegen materiaal- en afwerkingsfouten. Als een product niet staat aangegeven, is de garantieperiode 30 dagen. Als er sprake is van een defect en de Klantenservice ontvangt binnen de garantieperiode een geldige claim, kunnen we een omruil, reparatieservice of vervangingsonderdelen aanbieden. Wij zijn verantwoordelijk voor alle verzendkosten.
Klik hier voor product-specifieke voorwaarden en garantieperioden.
Klik hier-> Retourbeleid LightInTheBox
[quote=14peter schreef op maandag 19 jan 2015, 17:07][quote=gerritaltena schreef op maandag 19 jan 2015, 16:55]Een boeiend antwoord. Duidelijk is, dat men de wet NIET kent zaangaande rechten bij koop op afstand. Iedere aankoop op afstand moet binnen de daarvoor wettelijk genoemde termijn kosteloos terggestuurd kunnen worden met recht op teruggave van de volledige aankoopsom!!!
Boeiender dat sommigen denken dat europese wetten ook in China gelden...
Boeiender dat sommigen denkenNederland heeft zich te houden pese wetten ook in China gelden...
Elk bedrijf wat zaken doet in nederland heeft zich te houden aan de Nederlandse wetgeving. Dus ook Chinese bedrijven
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
De water electrolizer, kraanwater en schadelijke stoffen
De water electrolizer, zou aantonen dat kraanwater(en sommige fleswater) vol zit met allerlei scadelijke stoffen.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer