ja
door jasyl01 Jan 18, 2015 om 15:50
Huishouden & energie

Light in the box (duivelsdoos)

Ik bestel nooit meer wat bij light in the box, diverse artikelen besteld steeds tot rondom de 20 euro dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Levering duurt zes tot 8 weken maar dat wist ik en dat is het probleem ook niet. De kwaliteit is niet zoals vermeld staat, kleding bv sweater is gewoon shirt, maatvoering klopt niet kan verschillen tussen de 1 en 4 cm wat aangegeven staat bij produkt heb zelfs een shirt dat 9 cm smaller is. Als je aangeeft dat de kleding te klein is mag je het niet retour sturen, nadat ik doorgaf dat de maat voering op de site niet klopt mag ik het wel retour sturen op eigen kosten. Geattendeerd op de wet kopen op afstand , toen moest ik eerst maar eens bewijzen dat de kleding te klein is dmv foto's met liniaal erbij, doorgegeven dat ik met dit apparaat niet kan uploaden, moest ik de kleding maar zelf aantrekken en daar een foto van maken??? Wees nog een maal op de wet op kopen op afstand kreeg toen een RMA met de vermelding erbij dat ik alleen de volledige kosten vergoed krijg als de kwaliteit niet goed is en de retour kosten zijn voor mij . Kortom ik ben weer bij het begin. Bovendien heben ze nu de vraag op opgelost gezet en er is niks opgelost.

Dit is wat ik zojuist als antwoord kreeg(18-01-2015)

Beste Klant

U mag et aannemen dat wij de regelgeving beter kennen dan u, wij hebben hier dagelijks mee te maken,

Dat u maar blijft herhalen dat u een eigen opvatting hebt van deze regelgeving is aan u, maar ongeacht hoe vaak u het blijft herhalen, ons standpunt zal niet veranderen,

Wij hebben onze voorwaarden kenbaar gemaakt, het is aan u, ,aar als u zonodig uw eigen opvatting van de regelgeving herhaalt dan zullen wij alle tickets sluiten en ons aanbod intrekken,

met vriendelijke groet

De Klantenservice

WAT moet ik hier nu mee?

4869 22 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 18, 2015 om 16:09
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Weinig tot niets. Tik Light in the Box maar in het zoekveld in, bovenaan deze pagina en u krijgt heel wat antwoorden te lezen, zowel heel goede als minder goede ervaringen.

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geef het shirt weg of zet het te koop op Marktplaats. Ga in het vervolg naar de winkel dan kunt u passen of koop bij een Nederlandse webshop dan kunt u het terugsturen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 18, 2015 om 23:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zou de wet koop op afstand hier van toepassing zijn?
Je doet immers zaken met een Chinese firma die een slecht vertaalde site in het Nederlands online heeft gezet. Ze hebben geen fysiek adres in Nederland ook geen afhaalpunten o.i.d.
Ben bang dat u aan het kortste eind trekt.
Ben heel nieuwsgierig naar uw manier van communiceren als de klantenservice dit gaat schrijven is er vast iets meer gezegd.

tenormin
door tenormin - Jan 19, 2015 om 00:09
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@diewilik, light in the box is toch een duidelijke site! Ook dat had de TS zelf ook al gezien wanneer hij schrijft dat tot €20,00 er geen invoerrechten betaald hoefden te worden. En dat het langer duurt voor men iets ontvangt. En als toevoeging: bestellen op een volledig Nederlandse site, tenzij u niets leest, gaan ook veel dingen fout!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2015 om 16:55
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Een boeiend antwoord. Duidelijk is, dat men de wet NIET kent zaangaande rechten bij koop op afstand. Iedere aankoop op afstand moet binnen de daarvoor wettelijk genoemde termijn kosteloos terggestuurd kunnen worden met recht op teruggave van de volledige aankoopsom!!!

door 14peter - Jan 19, 2015 om 17:07
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op maandag 19 jan 2015, 16:55]Een boeiend antwoord. Duidelijk is, dat men de wet NIET kent zaangaande rechten bij koop op afstand. Iedere aankoop op afstand moet binnen de daarvoor wettelijk genoemde termijn kosteloos terggestuurd kunnen worden met recht op teruggave van de volledige aankoopsom!!!

Boeiender dat sommigen denken dat europese wetten ook in China gelden...

gompy2
door gompy2 - Jan 19, 2015 om 17:20
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op maandag 19 jan 2015, 16:55]Een boeiend antwoord. Duidelijk is, dat men de wet NIET kent zaangaande rechten bij koop op afstand. Iedere aankoop op afstand moet binnen de daarvoor wettelijk genoemde termijn kosteloos terggestuurd kunnen worden met recht op teruggave van de volledige aankoopsom!!!
Tuurlijk kan men de wet wel, maar dat had je zelf ook kunnen vinden met twee woorden Googlen:
Quote:

Retourbeleid

Bij LightInTheBox is retourneren gemakkelijk! Wij streven ernaar de best mogelijke winkelervaring te bieden, inclusief snelle en probleemloze retourzendingen. Wij verzoeken u om voor het verwerken van uw retourzending contact op te nemen met de Klantenservice.
Moet ik producten helemaal terugsturen naar China?

Europese klanten kunnen hun producten retourneren naar ons Europese magazijn. Amerikaanse klanten kunnen een zending op het aangegeven adres laten ophalen door UPS. Klanten uit andere landen moeten hun producten naar ons magazijn in China sturen.
De producten zijn prima, maar ik ben van gedachten veranderd

Producten zonder kwaliteitsgerelateerde problemen kunnen worden geretourneerd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling. Kies voor details over het retourbeleid de regio waar de bestelling is afgeleverd: Europese Unie of Verenigde Staten en de rest van de wereld.

Bij op bestelling gemaakte kleding komt u, als de producten niet passen maar wel waren gemaakt volgens uw specificaties, in aanmerking voor een eenmalige gratis aanpassingsservice. U bent zelf verantwoordelijk voor alle verzendkosten.Voor op maat gemaakte trouwjurken is een gratis levenslange aanpassingsservice beschikbaar.

Producten die zijn gebruikt komen niet in aanmerking voor retourzending. Geretourneerde artikelen moeten ongebruikt zijn, met de originele labels en verpakking.
Producten met kwaliteitsproblemen

Binnen de in de onderstaande tabel aangegeven garantieperiode bieden wij op al onze producten garantie tegen materiaal- en afwerkingsfouten. Als een product niet staat aangegeven, is de garantieperiode 30 dagen. Als er sprake is van een defect en de Klantenservice ontvangt binnen de garantieperiode een geldige claim, kunnen we een omruil, reparatieservice of vervangingsonderdelen aanbieden. Wij zijn verantwoordelijk voor alle verzendkosten.

Klik hier voor product-specifieke voorwaarden en garantieperioden.

Klik hier-> Retourbeleid LightInTheBox

ja
door jasyl01 - Jan 19, 2015 om 20:29
5 Antwoorden / 1 Vragen

Boeiender dat sommigen denken dat europese wetten ook in China gelden...

ja
door jasyl01 - Jan 19, 2015 om 20:29
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=14peter schreef op maandag 19 jan 2015, 17:07][quote=gerritaltena schreef op maandag 19 jan 2015, 16:55]Een boeiend antwoord. Duidelijk is, dat men de wet NIET kent zaangaande rechten bij koop op afstand. Iedere aankoop op afstand moet binnen de daarvoor wettelijk genoemde termijn kosteloos terggestuurd kunnen worden met recht op teruggave van de volledige aankoopsom!!!

Boeiender dat sommigen denken dat europese wetten ook in China gelden...

ja
door jasyl01 - Jan 19, 2015 om 20:33
5 Antwoorden / 1 Vragen

Boeiender dat sommigen denkenNederland heeft zich te houden pese wetten ook in China gelden...

Elk bedrijf wat zaken doet in nederland heeft zich te houden aan de Nederlandse wetgeving. Dus ook Chinese bedrijven

tijger1
door tijger1 - Jan 19, 2015 om 20:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent abuis.

ja
door jasyl01 - Jan 19, 2015 om 21:00
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 19 jan 2015, 20:50]U bent abuis.

Hoezo?

tijger1
door tijger1 - Jan 19, 2015 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Trouwens ook kn Nederland hebt u niet altijd recht op kostenloze terugzending als het artikel u niet bevalt.

De kosten voor terugzending komen voor uw eigen rekening.

gompy2
door gompy2 - Jan 19, 2015 om 21:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jasyl01 schreef op maandag 19 jan 2015, 20:33]
Elk bedrijf wat zaken doet in nederland heeft zich te houden aan de Nederlandse wetgeving. Dus ook Chinese bedrijven
Dat is wat LightInTheBox ook doet.
Ik heb een link gegeven, daar kun je op klikken en dan kom je op de site waarvan ik de tekst geciteerd heb.
Als je met je muis bij de tekst [u]Europese Unie[/u] gaat, zie je de tekst:

Producten (exclusief op maat gemaakte artikelen) zonder kwaliteitsgerelateerde problemen kunnen worden geretourneerd tegen terugbetaling, door binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling contact op te nemen met de klantendienst

Dat heb je dus gedaan, echter het verhaal gaat verder:

Je bent zelf verantwoordelijk voor alle retourneringsverzendkosten.

Wat is hier niet duidelijk aan?
Zij hebben duidelijk op de site aangeven dat de kosten voor het retour zenden voor de consument is.
Zouden ze dat niet expliciet aangeven dan zouden de kosten voor dat bedrijf zijn, geheel conform de wet.

Wij als consumenten mochten willen dat alle Nederlandse website's zo duidelijk waren.

ja
door jasyl01 - Jan 19, 2015 om 22:09
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 19 jan 2015, 21:49][quote=jasyl01 schreef op maandag 19 jan 2015, 20:33]
Elk bedrijf wat zaken doet in nederland heeft zich te houden aan de Nederlandse wetgeving. Dus ook Chinese bedrijven
Dat is wat LightInTheBox ook doet.
Ik heb een link gegeven, daar kun je op klikken en dan kom je op de site waarvan ik de tekst geciteerd heb.
Als je met je muis bij de tekst [u]Europese Unie[/u] gaat, zie je de tekst:

Producten (exclusief op maat gemaakte artikelen) zonder kwaliteitsgerelateerde problemen kunnen worden geretourneerd tegen terugbetaling, door binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling contact op te nemen met de klantendienst

Dat heb je dus gedaan, echter het verhaal gaat verder:

Je bent zelf verantwoordelijk voor alle retourneringsverzendkosten.

Wat is hier niet duidelijk aan?
Zij hebben duidelijk op de site aangeven dat de kosten voor het retour zenden voor de consument is.
Zouden ze dat niet expliciet aangeven dan zouden de kosten voor dat bedrijf zijn, geheel conform de wet.

Wij als consumenten mochten willen dat alle Nederlandse website's zo duidelijk waren.

Ik krijg de kleding niet volledig vergoed omdat het te klein is. Bij bijna alle bedrijven waar ik tot nu toe zaken mee heb gedaan kun je kostenloos retour zenden en krijg je 100% vergoed . En bovendrijven hebben we nog een wet op kopen op afstand die in juli is ingegaan.
Zie niet in waarom ik mij hier moet verdedigen.
Werk je soms voor hun?

gompy2
door gompy2 - Jan 19, 2015 om 22:39
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Je geeft in je eerste reactie aan dat je een return merchandise authorization kreeg, maar dat de verzendkosten voor jou waren, en daar is ook niets mis mee, maar over dat feit ben je het dus niet eens en daar is de klacht over.
Je haalt een veranderde wet aan maar daar weet je het juiste ook niet van.
Quote:

Ik stuur een product terug. Moet ik verzendkosten betalen?

Hebt u een overeenkomst gesloten op of na 13 juni 2014?

U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.

Lees maar even rustig door.

Klik-> ConsuWijzer: Ik stuur een product terug. Moet ik verzendkosten betalen?

De verkoper heeft je dus netjes geïnformeerd, toch?

Wat ik dus uit je verhaal begrijp is dat je niet alle kosten vergoed krijgt omdat je de retourkosten zelf moet betalen, en wat heeft dat dan te maken dat de kleding te klein was?
Die kleding was te klein, dát geld krijg je terug, alleen de verzendkosten niet, toch?

Ja ik werk voor hun, al jáááren lang.

tenormin
door tenormin - Jan 19, 2015 om 22:40
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=jasyl01 schreef op maandag 19 jan 2015, 22:09]

Werk je soms voor hun?

Ja, we werken ons allemaal een slag in de rondte voor Chinese bedrijven. Maar de vergoeding is echt enorm, dus de moeite waard! ?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 30, 2015 om 10:00
16845 Antwoorden / 202 Vragen

zie ook BW boek 7 art. 46 lid 1 en 2. In de wet staat niet dat de verkoper vooraf de kosten van terugzenden vooraf moet aangeven. (bij ontbinding - bij een gebrek is terugzenden altijd kosteloos)

audb
door audb - Jan 30, 2015 om 16:21
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Boeiender dat sommigen denken dat europese wetten ook in China gelden...
Ieder bedrijf dat in Nederland handel voert en zich richt op de Europese markt dient zich te houden aan de Europese richtlijnen en wetgeving,

audb
door audb - Jan 30, 2015 om 16:29
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vermoed dat er sprake is van de standaard S tot XXXL maatvoering.
Helaas is dat helemaal geen "standaard" zo als bv maat 140 tot 185 cm maar kan door bijna alle fabrikanten gewoon naar hun zin worden vermeld.
Sterker nog als ik bij Scapino online een jas koop dan neem ik altijd een maat of zelfs twee maten groter dan weet ik zeker dat ze passen koop ik echter bij V&D dan is het soms de vraag of ik wel een XL ipv XXL krijg of gewoon een L daarom is het beter om maar bij een reguliere winkel te kopen.

Maar nog iets wat me opviel is dat u spreekt van invoer rechten maar dat is tot €150,- vrijgesteld.
Wat u bedoeld is inklaring kosten €13 en btw van 21% over het bedrag maar dat geld dan weer van af €22,-
Bron : http://www.invoercalculator.nl/

audb
door audb - Jan 30, 2015 om 16:36
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Deze is wel voor buitenlandse webshops https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/kopen-bij-buitenlandse-webshop

door 14peter - Jan 30, 2015 om 16:59
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=audb schreef op vrijdag 30 jan 2015, 16:36]Deze is wel voor buitenlandse webshops https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/kopen-bij-buitenlandse-webshop

Misschien iets verder doorlezen de volgende keer, dan kom je het volgende ook tegen

Waar moet ik verder op letten als ik iets koop in een land buiten Europa?

Koopt u iets in een land buiten Europa? Dan gelden de regels van dat land...

Bedankt dat je mijn gelijk benadrukt.