ca
door carla1959 Jan 7, 2015 om 18:56
Elektronica & tv

Loewe TV

Ik heb gisteren de allernieuwste TV van Loewe Connect gekocht nadat de verkoper ons verzekerde, dat dit toestel geen enkel probleem zou hebben met de provider Ziggo, dat er netflix op gekeken kon worden zonder tussenkastje, dat hij geleverd kon worden in de kleur zilver en dat het beeld het meest scherpe was die er te kopen was namelijk uhdh. Ik moest vooruit betalen en de volgende dag is de TV opgehangen en geinstalleerd. Direct bleek al, dat de kleur van de TV zwart met grijs was. Ook is de TV niet goed aan de muurbeugel gehangen en tijdens het installeren constateerde de monteur al dat er via deze TV geen netflix gekeken kon worden en dat er wel degelijk problemen zouden komen met de provider Ziggo. Ik heb de TV in de winkel gezien in een andere kleur en achteraf blijkt, dat de verkoper een demo afspeelde op de TV om zo te laten zien hoe scherp het beeld was. Nu met de tv zenders is het beeld helemaal niet zo scherp. Ik ben direct met de winkelier gaan bellen en heb gezegd, dat hij mij verkeerde informatie over de TV heeft gegeven, wat hij ook toegeeft. Ik kan de TV op laten halen maar krijg geen geld terug, wel een tegoedbon. Deze winkel heeft ook een webshop, en als ik deze tv via hun webshop had gekocht, dat zou ik wel geld terugkrijgen. Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen want ze komen de TV morgen weer ophalen. Ik heb dus een TV gekocht die niet voldoet aan de verwachtingen die de verkoper ons vertelde.

13282 14 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 7, 2015 om 19:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja wat moet men daar nu aan gaan doen? U heeft een keuze gemaakt op voorlichting van de verkoper. Maar u kan er veel aan doen dat wordt iets op een lange adem, als u dit werkelijk gelijk wil krijgen dan zal hier wel met goede bewijzen moeten komen om dat via de rechtspraat op te willen lossen. U heeft een miskoop gedaan maar u zult dus via de rechter dit verder moeten regelen.

aurora1
door aurora1 - Jan 7, 2015 om 19:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees klik hier van de Consuwijzer eens door.

crewmember
door crewmember - Jan 9, 2015 om 12:27
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Netflix op een LOEWE? Knappe verkoper.

En ja er wordt in een winkel altijd een demo op maximale scherpte gedraaid. (Neem aan dat dit gewoon FULL HD 1080P is) Maar deze scherpte kan je thuis ook gewoon behalen hoor. Dat ligt niet aan de tv maar aan je provider.

ca
door carla1959 - Jan 9, 2015 om 12:37
3 Antwoorden / 6 Vragen

Het is inmiddels heel goed opgelost door de winkelier. Deze gaf ons gelijk, hij had ook schoon genoeg van alle klachten over de Loewe TV en nu hebben we een andere TV voor de helft van het geld en het restant van 1500 hebben we terug gekregen. Het ging om bijna 3000 euro dus een goede service vind ik. Een pluim voor Swaak te Leiden!

st
door steenbok1 - Jan 9, 2015 om 21:43
28 Antwoorden / 17 Vragen

Carla1959.

Mijn zoon heeft sinds 3 jaar ook een TV via Ziggo.
Zoals je weet is dat Ziggo nu sinds een maand samen met UPC werkt.
Mijn zoon ontving een brief van Ziggo/UPC dat zijn TV opnieuw geinstalleerd moet worden. Later lazen op ons eigen TV op TV WEST dat het beeld van Ziggo de eerste 3 maanden van 2015 zwart/wit en niet in kleur is te zien. Over netflix weet ik dat het pas in de lucht is. Misschien dat je later wel kan ontvangen.
Ik hoop dat je hiermee iets wijzer is geworden.
Succes verder.
Steenbok1

Cookies
door Cookies - Jan 9, 2015 om 23:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, steenbok, je hebt de klok horen luiden enz. De 1e maanden op zwart-wit, hoe kom je er bij? Nog maar eens het nieuws hierover lezen.

aurora1
door aurora1 - Jan 9, 2015 om 23:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bedoelt u dit bericht? Met digitale ontvangst moeten de frequenties opnieuw worden ingesteld voor degenen die aan de beurt zijn en van wie de tv dan "op zwart" gaat. Dit heeft niets met de gestelde vraag van doen. Die gaat over wat de Loewe tv voor mogelijkheden had en dat dat wat in de winkel erover verteld was niet klopte met de realiteit.

Cookies
door Cookies - Jan 9, 2015 om 23:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=carla1959 schreef op vrijdag 9 jan 2015, 12:37]Het is inmiddels heel goed opgelost door de winkelier. Deze gaf ons gelijk, hij had ook schoon genoeg van alle klachten over de Loewe TV en nu hebben we een andere TV voor de helft van het geld en het restant van 1500 hebben we terug gekregen. Het ging om bijna 3000 euro dus een goede service vind ik. Een pluim voor Swaak te Leiden!

Hoezo een pluim? Ondanks de vele klachten smeert hij je een loewe tv aan en ten 2e heeft hij je helemaal verkeerd geïnformeerd. Dan heb je gewoon recht op geld terug.

di
door digioma - Jan 10, 2015 om 00:44
646 Antwoorden / 29 Vragen

Dat de beelden op welke TV dan ook in de winkel bijna altijd mooier zijn dan de reguliere TV-uitzendingen thuis komt inderdaad doordat voor demonstratiedoeleinden speciaal de mooiste films worden gemaakt door de fabrikanten. Knalrood, diepblauw, grasgroen etc. echt optimaal. Heel anders dan bijv. de Tour de France in een regenbui.
Maar is dat niet met veel dingen zo... kijk eens in een folder met kleding; allemaal maatjes 36 met leuke snoetjes en toch is dat jurkje verkrijgbaar tot en met maat 60. Je kunt bestellen wat je wilt, maar het effect uit de folder bereik je niet wanneer je maat 60 hebt. Nee, ik spreek niet uit ervaring!
En iedereen kent toch de brochures van campings of verre vakantiereizen... alle appartementen hebben zeezicht (en mooi weer) en de zwembaden zijn heel groot, schoon en rustig.... .tja.
Succes met je nieuwe TV toestel... went vanzelf en ja, ook wij moeten over van Ziggo naar UPC.

aurora1
door aurora1 - Jan 10, 2015 om 03:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De link die ik bedoelde is niet meegekomen bij mijn vorige reactie na "...dit bericht." Voor het bericht van TV West klik hier.
Inderdaad een geval van klok en klepel....

door 1953 - Jan 10, 2015 om 03:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=steenbok1 schreef op vrijdag 9 jan 2015, 21:43]Carla1959.

Mijn zoon heeft sinds 3 jaar ook een TV via Ziggo.
Zoals je weet is dat Ziggo nu sinds een maand samen met UPC werkt.
Mijn zoon ontving een brief van Ziggo/UPC dat zijn TV opnieuw geinstalleerd moet worden. Later lazen op ons eigen TV op TV WEST dat het beeld van Ziggo de eerste 3 maanden van 2015 zwart/wit en niet in kleur is te zien. Over netflix weet ik dat het pas in de lucht is. Misschien dat je later wel kan ontvangen.
Ik hoop dat je hiermee iets wijzer is geworden.
Succes verder.
Steenbok1

De klok horen luiden en zeker de klepel niet precies weten.

ZIGGO is overgenomen door de Liberty Global, de moedermaatschappij van UPC.
ZIGGO gaat verder als merknaam en UPC verdwijnt op den duur als merknaam.
ZIGGO wordt geharmoniseerd in het bestaande netwerk van UPC.
ZIGGO gaat voor maanden op zwart, slechts een korte tijdsduur, waarna opnieuw de zenders dienen te worden herinstalleert en vervolgens dan de zenders weer te zien zijn al dan niet op een nieuwe zenderlocatie.

Netflix is een geruime tijd al actief in Nederland.

door 1953 - Jan 10, 2015 om 03:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carla1959 schreef op vrijdag 9 jan 2015, 12:37]Het is inmiddels heel goed opgelost door de winkelier. Deze gaf ons gelijk, hij had ook schoon genoeg van alle klachten over de Loewe TV en nu hebben we een andere TV voor de helft van het geld en het restant van 1500 hebben we terug gekregen. Het ging om bijna 3000 euro dus een goede service vind ik. Een pluim voor Swaak te Leiden!

Fijn dat het toch is opgelost.

hutch
door hutch - Jan 10, 2015 om 09:23
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=carla1959 schreef op vrijdag 9 jan 2015, 12:37]Het is inmiddels heel goed opgelost door de winkelier. Deze gaf ons gelijk, hij had ook schoon genoeg van alle klachten over de Loewe TV en nu hebben we een andere TV voor de helft van het geld en het restant van 1500 hebben we terug gekregen. Het ging om bijna 3000 euro dus een goede service vind ik. Een pluim voor Swaak te Leiden!
Dat het voor u 'goed' opgelost is, wil nog niet zeggen dat deze winkelier goed gehandeld heeft.

Ondanks de vele klachten over Loewe (die echt niet in die 2 dagen -tussen plaatsing van uw klacht en de afhandeling- gedaan zijn bij die zaak...) heeft hij u dus tijdens dat verkooppraatje (terwijl hij wist van die klachten) u een sprookje voorgespiegeld om zijn eigen portemonnee te spekken.

Kwam die, zogenaamde 'goede' oplossing, soms doordat u zijn handelen op een openbaar forum geplaatst heeft? En hoe heeft hij al die andere klachten afgehandeld?
Hoeveel zitten er nu met een heel slecht gevoel thuis naar een, door hem verkocht, Loewe toestel te kijken?

Dit is dus absoluut geen goed reclame voor dat 'bedrijfje' uit Leiden.
Dus ook helemaal geen 'pluim'. In tegendeel zelfs!
Een waarschuwing voor alle klanten in spe.

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2015 om 10:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Deze verkoper heeft het helemaal niet goed opgelost. Hij heeft u in eerste instantie met een tegoedbon willen afschepen, terwijl u gewoon recht had op geld terug, aangezien de tv die hij u mondeling verkocht feitelijk niet kon leveren. Dan had u met uw 3000 euro overal kunnen gaan shoppen (internet) en een behoorlijke tv kunnen kopen.

Bovendien was u duidelijk niet de eerste met klachten over deze Loewe tv en het toch maar even proberen. Overigens had ik nog nooit gehoord van dit merk.
Nee, bij Swaak in Leiden moet je niet zijn.