av
door avgpech May 18, 2015 om 22:06
Geldzaken & recht

Loterijverlies

Op verzoek van een bekende heb ik begin februari 2015 telefonisch contact opgenomen met Loterijverlies, want ze wilde zag toch van deelname af. (Ze had zich aangemeld op 31 januari 2015). De medewerkster van Loterijverlies gaf aan, dat ze niet kon zien of ze was aangemeld, vermoedelijk vanwege achterstand door drukte. Ze liet mij weten, dat ze zodra het bedrag werd geïnd, ze het kon storneren. Ik liet haar weten, dat ze ook geen deelnamebevestiging had gekregen, zoals op de site stond. Ze zei, dat dat wel vreemd was, maar omdat ze ook nog niet kon zien in het systeem dat ze deelnam, zou het vermoedelijk door de achterstand komen en de deelnamebevesting nog wel zou ontvangen. Op 24 maart 2015 is het bedrag van haar rekening geboekt en ze heeft het direct gestorneerd. Vervolgens heeft ze op 6 mei 2015 een betalingsherinnering ontvangen! Ik heb hierover voor haar gecorrespondeerd met hen, mede omdat ze geen deelnamebevestiging heeft ontvangen en kreeg de onderstaande reactie:

Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bericht.

Zoals in onze onderstaande email reeds is aangegeven is het niet meer mogelijk om af te melden, omdat in onze algemene voorwaarden duidelijk is opgenomen dat u zich na de aanmelding niet meer kan afmelden en u deze algemene voorwaarden heeft geaccepteerd door te klikken op “Ik heb de voorwaarden gelezen en ga hiermee akkoord.”

Tevens heeft u gekozen voor een incasso betaling waarbij u aan ons een incasso machtiging heeft gegeven om het inschrijfbedrag van uw rekening te incasseren. Hierbij was u er derhalve goed van op de hoogte dat er inschrijvingsgeld betaald diende te worden. Tevens staat op meerdere plaatsen op onze website dat er bij een schadevergoeding 20% van het uit te keren bedrag door ons wordt ingehouden. Hiermee bent u ook akkoord gegaan, omdat dit ook in onze algemene voorwaarden is opgenomen, welke u heeft geaccepteerd.

Tot slot kunt u zich niet meer beroepen op uw wettelijke bedenktermijn van 14 dagen bij de overeenkomst op afstand, omdat (i) wij reeds werkzaamheden in uw dossier hebben verricht, zodat deze bedenktermijn niet meer van toepassing is – dit is eerder door de Hoge Raad bepaald, en (ii) deze termijn reeds is verstreken.

Het inschrijfbedrag zal derhalve binnen 4 weken van uw rekening geïncasseerd worden en de inschrijving kan niet meer ongedaan gemaakt worden. Indien u dit bedrag storneert, zien wij ons genoodzaakt om juridische stappen te nemen in de vorm van het sturen van een aanmaning en, indien de betaling alsnog uitblijft, het inschakelen van een deurwaarder, waarbij kosten die hieruit voortvloeien voor uw rekening zullen komen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Kind regards,

Mijn vraag:
De deelnemer heeft nooit een bevestigingsbrief ontvangen, terwijl die wel op de website stond aangegeven. Na ontvangst, zou ze nog de wettelijke bedenktijd hebben. Nu schetst men, dat de wettelijke bedenktijd in dit geval niet van toepassing is. Kan dit zomaar? Bovendien schrijft men, dat men in de bedenktijd al kosten heeft gemaakt, ze spreken zichzelf dus tegen!

Graag advies om alsnog van deelname af te zien, zonder kosten. Alvast bedankt voor uw reactie

3345 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 18, 2015 om 22:50
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Is al eerder gesteld (helaas) de Stichting Loterij Verlies is er niet voor de mensen maar voor zichzelf. Maar ik zou gewoon (indien niet geaccepteerd door de Stichting) nogmaals storneren en de bank opdracht geven geen afschrijvingen meer toe te staan. Moet kunnen, zij werken, zo uit uw schrijven te lezen, ook niet echt legaal. Door de bedenktijd te rekken.

pino123
door pino123 - May 19, 2015 om 14:25
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 18 mei 2015, 22:50]Is al eerder gesteld (helaas) de Stichting Loterij Verlies is er niet voor de mensen maar voor zichzelf. Maar ik zou gewoon (indien niet geaccepteerd door de Stichting) nogmaals storneren en de bank opdracht geven geen afschrijvingen meer toe te staan. Moet kunnen, zij werken, zo uit uw schrijven te lezen, ook niet echt legaal. Door de bedenktijd te rekken.

En wat ga je storneren op het moment dat er met koeienletters op de site staat, dat als je akkoord gaat, je het bedrag verschuldigd bent.

Wat is er niet 'echt' legaal aan dan? Bedenktermijn gaat in deze niet op. Hoe vervelend ook, de stichting heeft zich aardig ingedekt.

Bij aanmelding ( van de site gehaald):

Bij het registreren van een gebruikersaccount van deze website gaat u akkoord met de Algemene Voorwaarden betreffende de actie tegen de Staatsloterij. Verder wordt daarbij door u verklaard de algemene voorwaarden gelezen en begrepen te hebben en onvoorwaardelijk akkoord te gaan met deze voorwaarden. Daarnaast machtigt u de Stichting Loterijverlies.nl/Loterijverlies.nl B.V. om voor en namens u de opdracht in behandeling te nemen en in recht op te treden.

Aanmelden
Inschrijven voor deze procedure kost € 35,00

Hoe duidelijk moet het gesteld worden. We kunnen nu wel wijzen naar deze stichting, maar het niet ontvangen van een bevestigingsbrief betekent niet dat u niet ingeschreven bent.

av
door avgpech - May 19, 2015 om 22:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

Toevoeging:
Vooraf gaande aan de deelname heeft ze telefonisch contact gehad met Stichting Loterijverlies. Er is toen aangegeven, dat er een schriftelijke bevestigingsdeelname zou volgen en dat vanaf dan de wettelijke bedenktijd in zou gaan. Deze brief is dus niet ontvangen. Elders op de website van Kassa, las ik een soortgelijkprobleem: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/ervaringen-met-loterijverliesnl/?vHash=c749c73j

pino123
door pino123 - May 20, 2015 om 14:01
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=avgpech schreef op dinsdag 19 mei 2015, 22:16]Toevoeging:
Vooraf gaande aan de deelname heeft ze telefonisch contact gehad met Stichting Loterijverlies. Er is toen aangegeven, dat er een schriftelijke bevestigingsdeelname zou volgen en dat vanaf dan de wettelijke bedenktijd in zou gaan. Deze brief is dus niet ontvangen. Elders op de website van Kassa, las ik een soortgelijkprobleem: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/ervaringen-met-loterijverliesnl/?vHash=c749c73j

Tja.... Maar er staat niets op papier. Dus dat wordt zeer lastig. Ga maar eens bewijzen dat dat door de telefoon verteld is geworden.

eu
door eusje53 - Jun 9, 2015 om 17:15
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=avgpech schreef op maandag 18 mei 2015, 22:06]Op verzoek van een bekende heb ik begin februari 2015 telefonisch contact opgenomen met Loterijverlies, want ze wilde zag toch van deelname af. (Ze had zich aangemeld op 31 januari 2015). De medewerkster van Loterijverlies gaf aan, dat ze niet kon zien of ze was aangemeld, vermoedelijk vanwege achterstand door drukte. Ze liet mij weten, dat ze zodra het bedrag werd geïnd, ze het kon storneren. Ik liet haar weten, dat ze ook geen deelnamebevestiging had gekregen, zoals op de site stond. Ze zei, dat dat wel vreemd was, maar omdat ze ook nog niet kon zien in het systeem dat ze deelnam, zou het vermoedelijk door de achterstand komen en de deelnamebevesting nog wel zou ontvangen. Op 24 maart 2015 is het bedrag van haar rekening geboekt en ze heeft het direct gestorneerd. Vervolgens heeft ze op 6 mei 2015 een betalingsherinnering ontvangen! Ik heb hierover voor haar gecorrespondeerd met hen, mede omdat ze geen deelnamebevestiging heeft ontvangen en kreeg de onderstaande reactie:

Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bericht.

Zoals in onze onderstaande email reeds is aangegeven is het niet meer mogelijk om af te melden, omdat in onze algemene voorwaarden duidelijk is opgenomen dat u zich na de aanmelding niet meer kan afmelden en u deze algemene voorwaarden heeft geaccepteerd door te klikken op “Ik heb de voorwaarden gelezen en ga hiermee akkoord.”

Tevens heeft u gekozen voor een incasso betaling waarbij u aan ons een incasso machtiging heeft gegeven om het inschrijfbedrag van uw rekening te incasseren. Hierbij was u er derhalve goed van op de hoogte dat er inschrijvingsgeld betaald diende te worden. Tevens staat op meerdere plaatsen op onze website dat er bij een schadevergoeding 20% van het uit te keren bedrag door ons wordt ingehouden. Hiermee bent u ook akkoord gegaan, omdat dit ook in onze algemene voorwaarden is opgenomen, welke u heeft geaccepteerd.

Tot slot kunt u zich niet meer beroepen op uw wettelijke bedenktermijn van 14 dagen bij de overeenkomst op afstand, omdat (i) wij reeds werkzaamheden in uw dossier hebben verricht, zodat deze bedenktermijn niet meer van toepassing is – dit is eerder door de Hoge Raad bepaald, en (ii) deze termijn reeds is verstreken.

Het inschrijfbedrag zal derhalve binnen 4 weken van uw rekening geïncasseerd worden en de inschrijving kan niet meer ongedaan gemaakt worden. Indien u dit bedrag storneert, zien wij ons genoodzaakt om juridische stappen te nemen in de vorm van het sturen van een aanmaning en, indien de betaling alsnog uitblijft, het inschakelen van een deurwaarder, waarbij kosten die hieruit voortvloeien voor uw rekening zullen komen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Kind regards,

Mijn vraag:
De deelnemer heeft nooit een bevestigingsbrief ontvangen, terwijl die wel op de website stond aangegeven. Na ontvangst, zou ze nog de wettelijke bedenktijd hebben. Nu schetst men, dat de wettelijke bedenktijd in dit geval niet van toepassing is. Kan dit zomaar? Bovendien schrijft men, dat men in de bedenktijd al kosten heeft gemaakt, ze spreken zichzelf dus tegen!

Graag advies om alsnog van deelname af te zien, zonder kosten. Alvast bedankt voor uw reactie

eu
door eusje53 - Jun 9, 2015 om 17:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 18 mei 2015, 22:50]Is al eerder gesteld (helaas) de Stichting Loterij Verlies is er niet voor de mensen maar voor zichzelf. Maar ik zou gewoon (indien niet geaccepteerd door de Stichting) nogmaals storneren en de bank opdracht geven geen afschrijvingen meer toe te staan. Moet kunnen, zij werken, zo uit uw schrijven te lezen, ook niet echt legaal. Door de bedenktijd te rekken.

eu
door eusje53 - Jun 9, 2015 om 17:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 18 mei 2015, 22:50]Is al eerder gesteld (helaas) de Stichting Loterij Verlies is er niet voor de mensen maar voor zichzelf. Maar ik zou gewoon (indien niet geaccepteerd door de Stichting) nogmaals storneren en de bank opdracht geven geen afschrijvingen meer toe te staan. Moet kunnen, zij werken, zo uit uw schrijven te lezen, ook niet echt legaal. Door de bedenktijd te rekken.

Ik heb hetzelfde probleem:
Heb me inderdaad opgegeven en na het zien van de uitzending van Kassa heb ik het afgeschreven bedrag, gestorneerd. Kreeg eerst een betalingsherinnering en nu heb ik weer een betalingsherinnering gekregen met daarin de dreiging dat ik binnen 14 dagen moet betalen omdat ik anders een boete krijg en ze de inning overdragen aan een incassobureau. Wie weet hoeveel risico ik loop door het niet te betalen?

tijger1
door tijger1 - Jun 9, 2015 om 18:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eusje53

U hebt zich niet( tijdig) afgemeld, alleen maar de incasso gestorneerd.

Als u niet betaalt stapelen de kosten zich op en kunt u voor de rechter gedaagd worden, om tot betaling gedwongen te worden.