jh
door jheesterbeek Oct 19, 2008 om 12:35
Vrije tijd & tuin

Maai robot

Ik zie op internet diverse maairobots, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben opzoek naar een duwtje in de goede richting over prijs en kwaliteit...

John

8231 6 Rapporteer

poltol
door poltol - Oct 19, 2008 om 14:12
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo John,

Op de site staat veel info. Hij is Belgisch maar alle apperaten zijn ook in Nederland te verkrijgen.

http://www.grasrobot.be/robots/grasrobots.asp

Succes, poltol

de
door dewaal - Oct 20, 2008 om 12:51
15 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo John,

Vorig jaar heb ik een Robomow type 550 aangeschaft, aan het einde van het seizoen. Dit seizoen heb ik de Robomow het hele seizoen gebruikt. De Robomow voldoet uitstekend. Alle zaken die op de Robomowsite worden aangegeven zijn goed. Mijn gazon is echt mooier geworden sinds het maaien met de Robomow. Mesten hoeft bijna niet meer. Ik heb dit seizoen 1x extra bemest. Welk model het beste bij je situatie past, kun je zelf beoordelen. Ik heb gekozen voor de 550 ipv de 350 omdat de 350 niet op de motor verrijdbaar is naar het gazon. Dat kan met de 550 wel. Ik stal de Robomow in de garage om eventueel diefstal te voorkomen. Op www.friendlyrobotics.com kun je meer informatie krijgen w.o. een lijst met dealers.

Succes,    Jan de Waal.

li
door lindeman3 - Oct 20, 2008 om 14:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Sind Mei 2005 gebruik ik een Elextrolux Automower tot volle tevredenheid. Op een gazon van ongeveer 500 M2.

Ook ik heb een mooier gazon dan voorheen.met eenmaal mesten per jaar.

Het apparaat is met een pincode tegen diefstal beveiligd.en staat de hele zomer buiten.

W.Lindeman

ha
door harm54 - Oct 21, 2008 om 00:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn moeder heeft sinds vorig jaar een Robomow. Bevalt prima, maar we hadden wat aanloopproblemen met de geleidedraad die rond het veld moet komen te liggen. dat steekt toch behoorlijk nauw. Ook het automatisch terugleiden in het "hok" is niet altijd foutloos. Maaikwaliteit is zeer goed. Echter, de kwaliteit van de 24-volts accu loopt hard terug. Vorig jaar duurde het meer dan twee uur voordat opladen nodig was, nu is de tijd teruggelopen tot minder dan een uur. Deze winter maar eens naar kijken. Nu alles goed is ingesteld is het een fluitje van een cent. Zelfs mijn a-technische moeder van 89 jaar kan zich er mee redden.
Groet, -Harm-

ha
door harm54 - Oct 21, 2008 om 00:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Over prijs / kwaliteit:
Aanschaf van de Robomow was niet niks, zo'n 1500 euro. Maar de afweging was: of tuinonderhoud uitbesteden aan een betaalde tuinman of het maaien door een robot laten doen zodat we zelf het overige tuinwerk kunnen doen. Hoe lang duurt het voordat je 1500 euro aan een tuinman kwijt bent? Niet zo lang, dachten wij.
En het is nog eens machtig leuk, zo'n electronische schildpad in je tuin. Trekt heel wat bekijks en aanspraak. En dat telt voor moeders ook mee.
Kortom, we hebben er zeker geen spijt van. Belang bij (actie)foto's ?
Groet, -Harm-

boreel20
door boreel20 - Oct 29, 2008 om 13:27
41 Antwoorden / 26 Vragen

Beste John,

Ikzelf heb een Robomow maaier die mij prima bevalt en heb hiervoor een Electrolux gehad. Het verschil zit in de constructie. Als je een gazon hebt waar wel eens wat rommel opvalt zoals takjes of blad kan je beter een Robomow nemen. In een Robomow zitten gel accu's die wat langer meegaan dan die van Electrolux. Maar de accu van Electrolux is goedkoper. Ga naar een dealer en bekijk de apparaten goed. Maaien doen ze beiden prima. Vraag bij de Electrolux dealer waarom deze beter is dan een Robomow en doe dat andersom ook. Verder hebben we allemaal de meest oneigenlijke argumenten om onze koop te rechtvaardigen.

Veel succes met je keuze,

Joop van den berg