anonimus
door anonimus Jul 14, 2015 om 12:31
Computers & telefonie

Maakt de MXQ TV Box van gewone TV een smart TV???

Het is een aanbieding van de Telegraaf en ik vraag me af of dit een goed apparaat is en of het werkt zoals wordt gepretendeerd. De specificaties zijn:
Specificaties tv box:

Type: MXQ
Afmeting: 118 x 118 x 25 mm
Resolutie:1920 x 1080
Full HD (1080P)
4 USB poorten en 1 Micro SD/ SDHC slot
LAN: RJ45 / ethernet
WiFi 802.11 b/g/n 150 mbps
Miracast, DLNA, Airplay
AV aansluiting
Audio out aansluiting
Video output: HDMI 1.4 tot 1080p
SDRAM: 1GB DDR3
Geheugen: 8GB NAND Flash
RAM: 1GB DDR3
Software: Android 4.4 KitKat
Gratis Android updates
Duizenden Android (gratis) applicaties van Google Play, zoals Spotify, Skype, Facebook en nog veel meer
De applicaties Netflix, XBMC Media Center en Youtube staan er standaard op
Power on: blauw licht
Standby: rood licht
De tv box is te bedienen met: 2.4GHz draadloze muis, keyboard en afstandsbediening
Prijs 64,95

6294 18 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 14, 2015 om 12:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan je net zo goed Chromecast nemen, stuk goedkoper KLIK

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2015 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo anonimus,

Lees ter info het artikel in ComputerTotaal. Klik hier.

Met vr.gr.

anonimus
door anonimus - Jul 14, 2015 om 12:54
73 Antwoorden / 44 Vragen

Helaas is onze TV geen HD TV maar HD Ready. Hoe maak ik er een HD TV van en maakt het iets uit voor het aansluiten van extra apparatuur om er een smart TV van te maken? Of kan dat helemaal niet?

valerius-2
door valerius-2 - Jul 14, 2015 om 13:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=anonimus schreef op dinsdag 14 jul 2015, 12:54]Helaas is onze TV geen HD TV maar HD Ready. Hoe maak ik er een HD TV van en maakt het iets uit voor het aansluiten van extra apparatuur om er een smart TV van te maken? Of kan dat helemaal niet?

Natuurlijk kan dat niet het scherm is d En om er een smart tv van te maken dan zal u er toch een aansluiting op internet moeten hebben aan u TV.aar toe niet in staat omdat te verwerken. volgens mij mening.

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2015 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nog wat info: klik hier.

aurora1
door aurora1 - Jul 14, 2015 om 14:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Chromecast en HD ready, lees eens klik hier.

ph
door philip36 - Jul 14, 2015 om 14:09
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk eerst eens of uw TV een HDMI aansluiting heeft anders kunt u hem niet op de TV aansluiten.

Wat HD ready betekent klik op http://www.avblog.nl/hd-ready-1080p-wat-is-het-en-wat-niet/

Op internet staan wel wat video's over de MXQ.
Zoek op MXQ en kies het tabblad Video's
Vreemd dat bij de Telegraaf geen typenummer van de MXQ gegeven staat.

anonimus
door anonimus - Jul 15, 2015 om 13:12
73 Antwoorden / 44 Vragen

De TV heeft HDMI aansluiting en is HD Ready 1080p. Als ik de aangeraden informatie goed begrijp en goed gelezen heb, dan zou ik met een Chromecast voordeliger uit zijn en ook het gewenste resultaat hebben?

ph
door philip36 - Jul 15, 2015 om 14:36
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, met een chromecast heeft u veel minder.
Als je met een chromecast Netfliks wilt zien moet je een Netflix app op je tablet of PC hebben.
Met een chromecast kun je alleen maar streamen vanaf een tablet of PC.
Je hebt dus altijd een app of programma nodig op een tablet of PC welke chromecast ondersteunt.
Daarom heeft chromecast ook geen afstandsbediening.
Een chromecast kost €35 en voor die €30 meer heeft u veel meer aan die MXQ.

Kwaliteit kan ik niet over oordelen.

Mocht het geen lang leven hebben dan is die €65 ook nog geen bedrag waar je nachten van wakker ligt.
Als ik moest kiezen zou ik voor de MXQ gaan.
Ik heb een chromecast en een tv box maar de chromecast wordt niet meer gebruikt.

crewmember
door crewmember - Jul 15, 2015 om 16:47
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=anonimus schreef op dinsdag 14 jul 2015, 12:54]Helaas is onze TV geen HD TV maar HD Ready. Hoe maak ik er een HD TV van en maakt het iets uit voor het aansluiten van extra apparatuur om er een smart TV van te maken? Of kan dat helemaal niet?

HD Ready betekend dat je tv 720 pixels verticaal op het scherm heeft. Full HD betekend dat je tv 1080 pixel verticaal op het scherm heeft.

Beide zijn HD tv's

[quote=anonimus schreef op woensdag 15 jul 2015, 13:12]De TV heeft HDMI aansluiting en is HD Ready 1080p. Als ik de aangeraden informatie goed begrijp en goed gelezen heb, dan zou ik met een Chromecast voordeliger uit zijn en ook het gewenste resultaat hebben?

HD Ready 1080p bestaat dus niet. Of hij is HD ready 720p
Of full HD 1080P.

Ondertussen bestaat er ook Ultra HD 4K tv. maar det even ter zijde.

anonimus
door anonimus - Jul 15, 2015 om 17:18
73 Antwoorden / 44 Vragen

We hebben een Pioneer KRL-37V maar als ik dat ga opzoeken via internet staat in de beschrijving dat de TV Full HD is maar er achter staat HDready1080p en in het gebruiksaanwijzing boek wat ik zelf heb gekregen bij aankoop staat alleen HDready1080p........en niet Full HD.......dus wat is het dan nu??????

diumenge
door diumenge - Jul 15, 2015 om 17:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat wil niet meer zeggen dan dat de TV HD-beelden (1080p) kan weergeven, maar dan wel op 720p.

diumenge
door diumenge - Jul 15, 2015 om 17:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij nader inzien lijkt de TV mij wel HD, en is de omschrijving alleen een beetje vreemd, want er staat dat het scherm een resolutie van 1.920 bij 1.080 heeft.

Wat het ook is, voor een 37 inch scherm maakt het niet heel veel uit en de TV box zal gewoon werken.

ro
door ron530 - Jul 15, 2015 om 17:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De tv is wel degelijk full HD de term HD ready zal meer slaan op tv stations die in 2008 bijna niet in HD uitzonden. De door vraagsteller genoemde box kan gezien de mogelijkheden best een toevoeging zijn want het ding kan voor zijn 65 euro best wel veel.

diumenge
door diumenge - Jul 15, 2015 om 18:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=ron530 schreef op woensdag 15 jul 2015, 17:51]De tv is wel degelijk full HD de term HD ready zal meer slaan op tv stations die in 2008 bijna niet in HD uitzonden. De door vraagsteller genoemde box kan gezien de mogelijkheden best een toevoeging zijn want het ding kan voor zijn 65 euro best wel veel. Dat zou het kunnen zijn ja, lijkt er op dat ze term HD ready voor deze TV ten onrechte hebben gebruikt, in hun eigen nadeel eigenlijk.

crewmember
door crewmember - Jul 15, 2015 om 18:13
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 15 jul 2015, 17:26]Bij nader inzien lijkt de TV mij wel HD, en is de omschrijving alleen een beetje vreemd, want er staat dat het scherm een resolutie van 1.920 bij 1.080 heeft.

Wat het ook is, voor een 37 inch scherm maakt het niet heel veel uit en de TV box zal gewoon werken.

Het blijkt nog mooier. HD ready 1080P is een door de EICTA later geintroduceerde term die de door hun neergezette HD ready standaard uitbreid. Echter waren ze zo laat met het opzetten van de 1080P standaard dat iedereen al het FULL HD 1080P logo gebruikte dat door een random fabrikant was bedacht.

Aangezien dit ondertussen al marktstandaard was, hebben maar weinig fabrikanten dit veranderd naar HD Ready 1080P toen die uitkwam.

In feite betekenen ze dus gewoon hetzelfde.
Een FULL HD 1080P/HD Ready 1080P tv is dus ook gewoon HD ready (Want hij kan immers ook 720P aan). Maar niet alle HD ready TV's zijn 1080P/Fullhd.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 15, 2015 om 23:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Buiten het hele HD verhaal om raad ik u dit apparaatje af. 1Gb ram Is echt te kort en supertraag. De prijs Is nou ook niet zo spectaculair iets met zelfde specificaties Kopp je in China voor 35 euro inclusief verzendkosten.

door 1953 - Jul 16, 2015 om 02:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U schreef het al 'De Telegraaf', die nam ik altijd al met een korreltje zout. Zou de krant niet eens in mijn brievenbus willen, ook al zou het een jaar gratis zijn.

Weet niet wat een dergelijke box kost, doch voor die functionaliteiten zou een nieuwe televisie met die faciliteiten mogelijk goedkoper zijn.