mjvanderwerf
door mjvanderwerf Nov 4, 2009 om 18:43
Computers & telefonie

Machtiging ?

"U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren" .
Deze melding krijg ik soms als ik iets wil verwijderen.
Via Config/Gebruikers vind ik echter :
--------------------------------------------
M.J. van der Werf
Administrator
Met wachtwoord beveiligd
-------------------------------------------
Als ik op de icon klik, gebeurt er echter niets.
Wat moet ik doen ?
Groeten,
MJ.

2857 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit klinkt dat dit account met beperte rechten en is beveiligd met een wachtwoord.
die is ooit eens invoerd.
daarom vraag ik mijn af is dit jou account zo ja wie heeft er dan het hoofdaccount.
vraag aan die persoon wat het wachtwoordt is.
is dit niet het geval valt het wel op te lossen maar dat behandelen we wel als het zover is

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk O.S gebruikt je.?
Als je de computer aanzet moet jij dan jezelf als gebruiker opgeven of ga je gelijk door naar het hoofdscherm?
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius schreef op woensdag 4 nov 2009, 19:06: Welk O.S gebruikt je.?
Als je de computer aanzet moet jij dan jezelf als gebruiker opgeven of ga je gelijk door naar het hoofdscherm?
Valerius

Ik krijg een scherm met "M.J. van der Werf" en daaronder moet ik een wachtwoord invullen om verder te gaan naar "Welkom"
Ik heb Vista Home premium en ben vanaf aanschaf de enige gebruiker.
Dank, Valerius,
MJ.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdtweety schreef op woensdag 4 nov 2009, 19:02: dit klinkt dat dit account met beperte rechten en is beveiligd met een wachtwoord.
die is ooit eens invoerd.
daarom vraag ik mijn af is dit jou account zo ja wie heeft er dan het hoofdaccount.
vraag aan die persoon wat het wachtwoordt is.
is dit niet het geval valt het wel op te lossen maar dat behandelen we wel als het zover is

Hallo Birdtweety,
zoals je in mijn antwoord aan Valeius (gedenkklank ?) kunt lezen is deze PC nooit door iemand anders gebruikt.
MJ

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

nu dan stel ik je voor om de pc op te starten in veilige modus.dit doe je door tijdens het opstarten van de pc op de functie toest f8 in te drukken.
dan krijg je op een gegeven moment een zwart venster met een hoop leters hier moet je met de pijltjes op je toetsenbord naar veilige modus gaan en op enter drukken.
laat de pc nu opstarten
je komt nu in het welkoms venster van windows en dan moet je op admin... klikken
wacht even tot het is opgestart
ga dan naar start en dan naar configuratiescherm
ga dan naar gebruikers acounts en klik op de naam waar je het wachtwoordt weg wil hebben.
verwijder het wacht woord en start de pc weer gewoon op.
als het goed is moet het wachtwoordt probleem weg zijn

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Als ik in die veilige modus oppstart, moet ik toch eerst weer een wachtwoord invullen.
Bij gebruikersaccount heb ik het wachtwoord verwijderd.
Daarna : nieuw accounttype geprobeerd maar het accounttype kan niet gewijzigd worden. (Blijft Administrator)
--------------------------------------------------------------------
Na herstart hoef ik geen wachtwoord meer in te voeren.
Ik krijg nog steeds die melding "U bent niet gemachtigd ....."
Maar wel :
- Balk onderin heeft ineens de kleur wit (was zwart)
- In sommige applicaties is het letterformaat ineens veel kleiner geworden !
3 vragen :
- Ander "vista-type" geworden ?
- Wat gebeurt er toch allemaal ?
- Zou een tweede account helpen (Dummy-account) ?
MJ

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

De oplossing zou simpel zijn ware het niet dat jij zegt de enige gebruiker te zijn. Normaal verschijnt zo'n tekst alleen als een bedrijfcomputer op een server is aangesloten en de operators, het personeel dat bij dat bedrijf werkt en dus voor de computer zit, geen wijzigingen mogen doorvoeren, mede omdat die dan op alle aangesloten PC's verschijnen. Als iemand dan bv. de tijd zou wijzigen, gebeurt dat op alle computers in dat bedrijf op die server. Ik heb dat een keer bij een klant meegemaakt en die computer bleek bij een bedrijf te zijn gestolen, en dan klopt het verhaal. Iemand heeft eens bij het installeren van die PC dat wachtwoord erop gezet en dat is meestal een systeembeheerder van een (groot) bedrijf dat met een server (die bedient alle PC's in dat bedrijf) werkt.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

dan heb je als besturings systeem of vista of windows 7 je gaat naar accounts en daar ga je naar gebruikers accont beheer wijzigen als je vista heb zie je een vinkje staan die moet je dan uitschakelen en heb je windows 7 zie je een schuif regelaar die moet je helemaal naar beneden zetten dan ben je van die waarschuwingen af en kan je weer doen met je computer wat je wilt , dat is 1 van die vele over beveiligingen van windows kan je gewoon uitschakelen . krijg je wel een iets onder in je werkbalk te zien dat het uitgeschakeld is maar dat kan je gewoon negeren

labren

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

labren schreef op woensdag 4 nov 2009, 21:24: dan heb je als besturings systeem of vista of windows 7 je gaat naar accounts en daar ga je naar gebruikers accont beheer wijzigen als je vista heb zie je een vinkje staan die moet je dan uitschakelen en heb je windows 7 zie je een schuif regelaar die moet je helemaal naar beneden zetten dan ben je van die waarschuwingen af en kan je weer doen met je computer wat je wilt , dat is 1 van die vele over beveiligingen van windows kan je gewoon uitschakelen . krijg je wel een iets onder in je werkbalk te zien dat het uitgeschakeld is maar dat kan je gewoon negeren

labren

Ik heb Vista en heb dat al uitgeschakeld want ik werd gek van het feit dat bij (bijna) elk programma dat opstartte, werd gevraagd of ik dat wel goed vond.
Bedankt,
MJ.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2009 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb je windows defender geactiveerd moet je die ook even uit zetten.

labren