na
door nannaperduta Nov 16, 2013 om 10:52
Geldzaken & recht

Mag dit zomaar?

Mij is onterecht een schuld van € 45.000,- opgelegd agv handelen van de bank. Wachtende op de rechtszaak heeft een deurwaarder beslag gelegd op mijn AOW, hoogte was € 845,- er is een beslag van € 327,, houd dus weinig AOW over. Nu hen de datum van het kort geding tegen de beslaglegging is toegestuurd heeft hij dat met een kort briefje naar mij verhoogd met ruim het dubbele! Ik zit nu ver onder de de norm, wanneer dit doorgaat is mijn totale inkomen € 833,-. Mijn vaste lasten zijn bijna € 1200,- het inkomen was € 1469,- het beslag is € 666,40! Mag dit zomaar zonder tussenkomst van een rechter? Ik vind dit pure intimidatie en pesterij. Men wenst niet te wachten op de uitspraak van de rechter en wanneer deze afspraak er binnenkort komt verhoogt men vrolijk de beslaglegging met een exorbitant bedrag zodat ik als AOW'er geen enkel recht of mogelijkheid meer heb op een normaal bestaan. Ik heb nog nooit schulden of betalingsherinneringen gehad maar door malafide handelen van een bank ben ik heel erg de gedupeerd!

440 5 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Nov 16, 2013 om 11:22
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Ineens € 45.000,00 schuld bij een bank en ook ineens beslag? Ik heb het vermoeden dat dit een lang lopende zaak is en dat er niet spontaan ergens een schuld van € 45.000,-- is ontstaan waarvoor ook meteen beslag gelegd is. Hier gaat een heel traject aan vooraf.

Voor het leggen van beslag verleent de rechter overigens verlof en moet er spoedig een zaak aanhangig gemaakt worden.

na
door nannaperduta - Nov 16, 2013 om 12:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Marcel,
het verhaal is idd te lang om uit te leggen! Mijn huis stond al 1,5 jaar ivm de gezondheid te koop, vorig jaar mei heeft de bank mij aangeraden om te gaan verhuren en een ander (huur)huis te zoeken, mijn huis verhuren zou gezien de woningnood, geen probleem zijn. Toen ik echter maanden later een huis had gevonden en was verhuisd, heeft men niet geschroomd om mijn huis te verkopen, uiteraard ver onder de waarde! Om een lang verhaal kort te maken: ik heb een advocaat en er komt een rechtszitting aan, maar zodra dit kenbaar was gemaakt hebben zij een deurwaarder op mij afgestuurd, van een rechter heb ik niets gezien maar vlgs mij mag een gerechtsdeurwaarder dit zonder uitspraak doen of klopt dit niet? de rest heb ik al laten weten. Ik wil alleen weten: mag men dit doen terwijl er al een zaak aanhangig was gemaakt?

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 16, 2013 om 13:35
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De beslag legging, voor dat kan moeten ze eerst berekenen hoeveel U over zult houden dus zomaar een bedrag beslag leggen mag niet.
Ze moeten rekening houden met beslag vrije voet.

Dus laat ze berekenen en teken protest aan.
Ze weten niet eens of er meerdere zijn waar U aan moet betalen.
Verder is verhuren niet altijd de oplossing want de enige die graag morgen
al Uw huis wil zal zeer groene vingers hebben en U blijft dan na enige tijd met de ontruimingskosten en schade wiet plantage zitten....

Wel dient U een berekening te maken wat mogelijk is om nog van te leven.
Dus een opgave van alle vaste kosten die U nog heeft.

getty
door getty - Nov 16, 2013 om 13:52
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Indien de deurwaarder de beslagvrije voet niet wil aanpassen, maak dan eens een afspraak met de sociaal raadslieden of kijk of www.schuldinfo.nl voor een berekening en enkele voorbeeldbrieven.

marcel75
door marcel75 - Nov 16, 2013 om 17:20
5124 Antwoorden / 4 Vragen

De bank mag niet zonder enige aanleiding gebruik maken van het recht van parate executie dat aan het hypotheekrecht verbonden is. Er zal dus al langere tijd niet betaald zijn en een betalingsregeling niet nagekomen zijn. Een andere mogelijkheid is dat u als onderdeel van een betalingsregeling een volmacht hebt verleend aan de bank om de woning te mogen verkopen. Maar ook in dat geval is er al een betalingsprobleem.

Voor het leggen van beslag word verlof gevraagd door de schuldeiser. De schuldenaar wordt daarbij niet opgeroepen.