Mag dit zomaar
ik had 4 stoelen besteld,daarvoor moest ik de handtekeningzetten..binnen4 dagen kreeg ik spijt van de bestelling wou ik afbestellen. ik moest een boete van 150 euro betalen.kan dit zomaar.????
IK had daar al een bestelling lopen wat ik wel neem.dat zijn clubjes voor de woonkamer
een bedrag van bijna 3000 euro
U heeft handtekeningen gezet, dus u bent in een winkel een koopovereenkomst aangegaan?
Zo ja, dan mag u van geluk spreken met die 150 euro, want de leverancier kan u gewoon aan de koopovereenkomst houden, tenzij er ergens in zijn leveringsvoorwaarden staat dat u de aankoop ongedaan kunt maken binnen een bepaalde tijd.
In een winkel geldt: koop is koop, en al helemaal als u ervoor getekend heeft.
Waarom bestelt u bij twee leveranciers tegelijk?
ik had 4 stoelen besteld,daarvoor moest ik de handtekening zetten..
Lijkt mij logisch dat er getekend moet worden onder een contract. Dit betekent voor de koper en de verkoper duidelijkheid. De verkoper moet leveren, de koper moet betalen. Eenvoudiger is het niet.
binnen4 dagen kreeg ik spijt van de bestelling wou ik afbestellen.
U heeft vrijwillig getekend en besloten om tot de aankoop over te gaan, en spijt na 4 dagen? Tja, waarom eigenlijk?
ik moest een boete van 150 euro betalen, kan dit zomaar.????
Ja. Officieel is dat 30%. Omdat u niet het aankoop bedrag schrijft is het percentage niet te controleren. Derhalve is het bedrag van € 150 een relatief gunstig bedrag waar je niet voor naar een rechter hoeft te gaan.
IK had daar al een bestelling lopen wat ik wel neem.dat zijn clubjes voor de woonkamer
een bedrag van bijna 3000 euro
Dan is de lage annuleringsprijs omdat u er klant bent.
Voortaan niet 1 2 3 tekenen.
[quote=czar schreef op zaterdag 13 sep 2014, 22:57]
Waarom bestelt u bij twee leveranciers tegelijk?
Okay, er is kennelijk in stenen winkel gekocht, lees alleen niet dat er twee leveranciers in het spel zijn. De TS had daar al een bestelling lopen. Ik was daar als meubelzaak veel soepeler mee omgegaan. Komt ze nog eens terug, hoop(te) ik altijd (mond op mond reclame). ;-)
Erg klantonvriendelijk, als u daar ook nog een bestelling van 3000 euro heeft lopen.
Kunt u ons vertellen hoeveel de stoelen kostten? Het kan zijn dat de annuleringskosten onredelijk hoog zijn. Men denkt vaak in de richting van 10 tot 15 procent van het aankoopbedrag.
@zoekster
1. Scherp opgemerkt, ik had over het woordje 'daar' heen gelezen
2. Op zich maakt het niet uit, misschien wilde TS wel 10 setjes kopen?
Ik lees nergens dat het ene setje een vervanging van het andere setje zou zijn.
Als je al een bestelling had lopen, dan teken je toch niet zomaar voor een nieuw setje?
moniyue (TS) zou wat meer duidelijkheid moeten geven hoe het precies is gegaan.
Wat de afspraken zijn geweest.
Ja! In de winkel overeengekomen mondelinge e/o. schriftelijke afspraak is bindend, koop=koop!
Was dit via de website gegaan, dan kon u de bestelling herroepen ook wel annuleren genoemd.
Draai het eens om: stel dat iemand iets bij jou koopt, jij gaat bestellingen plaatsen e.d. en de klant besluit om het toch maar niet te doen. Zou je dan ook gewoon zeggen "jammer maar helaas" en de gemaakte kosten zonder meer accepteren?
[quote=zoekster schreef op zaterdag 13 sep 2014, 23:57]Erg klantonvriendelijk, als u daar ook nog een bestelling van 3000 euro heeft lopen.
.
Erg onvriendelijk van de klant inderdaad om terug te komen op gemaakte afspraken.
Misschien is de winkel bang dat de andere order van 3000 euro met hetzelfde gemak de prullenbak in kan?
Waarom maak je tegenwoordig nog een koopovereenkomst ?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer