mo
door moniyue Sep 13, 2014 om 22:21
Huishouden & energie

Mag dit zomaar

ik had 4 stoelen besteld,daarvoor moest ik de handtekeningzetten..binnen4 dagen kreeg ik spijt van de bestelling wou ik afbestellen. ik moest een boete van 150 euro betalen.kan dit zomaar.????
IK had daar al een bestelling lopen wat ik wel neem.dat zijn clubjes voor de woonkamer
een bedrag van bijna 3000 euro

647 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Sep 13, 2014 om 22:57
16826 Antwoorden / 108 Vragen
0

Hallo moniyue, eerst even vraagje: stenen winkel of online, want dat maakt verschil. In winkel is koop een koop, online krijg je (geloof tegenwoordig) 14 dagen bedenktijd.

czar
door czar - Sep 13, 2014 om 22:57
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0


U heeft handtekeningen gezet, dus u bent in een winkel een koopovereenkomst aangegaan?
Zo ja, dan mag u van geluk spreken met die 150 euro, want de leverancier kan u gewoon aan de koopovereenkomst houden, tenzij er ergens in zijn leveringsvoorwaarden staat dat u de aankoop ongedaan kunt maken binnen een bepaalde tijd.
In een winkel geldt: koop is koop, en al helemaal als u ervoor getekend heeft.
Waarom bestelt u bij twee leveranciers tegelijk?

mahadma
door mahadma - Sep 13, 2014 om 22:59
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

ik had 4 stoelen besteld,daarvoor moest ik de handtekening zetten..
Lijkt mij logisch dat er getekend moet worden onder een contract. Dit betekent voor de koper en de verkoper duidelijkheid. De verkoper moet leveren, de koper moet betalen. Eenvoudiger is het niet.

binnen4 dagen kreeg ik spijt van de bestelling wou ik afbestellen.
U heeft vrijwillig getekend en besloten om tot de aankoop over te gaan, en spijt na 4 dagen? Tja, waarom eigenlijk?

ik moest een boete van 150 euro betalen, kan dit zomaar.????
Ja. Officieel is dat 30%. Omdat u niet het aankoop bedrag schrijft is het percentage niet te controleren. Derhalve is het bedrag van € 150 een relatief gunstig bedrag waar je niet voor naar een rechter hoeft te gaan.

IK had daar al een bestelling lopen wat ik wel neem.dat zijn clubjes voor de woonkamer
een bedrag van bijna 3000 euro

Dan is de lage annuleringsprijs omdat u er klant bent.

Voortaan niet 1 2 3 tekenen.

tenormin
door tenormin - Sep 13, 2014 om 23:07
16826 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=czar schreef op zaterdag 13 sep 2014, 22:57]
Waarom bestelt u bij twee leveranciers tegelijk?


Okay, er is kennelijk in stenen winkel gekocht, lees alleen niet dat er twee leveranciers in het spel zijn. De TS had daar al een bestelling lopen. Ik was daar als meubelzaak veel soepeler mee omgegaan. Komt ze nog eens terug, hoop(te) ik altijd (mond op mond reclame). ;-)

zoekster
door zoekster - Sep 13, 2014 om 23:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Erg klantonvriendelijk, als u daar ook nog een bestelling van 3000 euro heeft lopen.

Kunt u ons vertellen hoeveel de stoelen kostten? Het kan zijn dat de annuleringskosten onredelijk hoog zijn. Men denkt vaak in de richting van 10 tot 15 procent van het aankoopbedrag.

czar
door czar - Sep 14, 2014 om 00:18
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0

@zoekster

1. Scherp opgemerkt, ik had over het woordje 'daar' heen gelezen
2. Op zich maakt het niet uit, misschien wilde TS wel 10 setjes kopen?
Ik lees nergens dat het ene setje een vervanging van het andere setje zou zijn.
Als je al een bestelling had lopen, dan teken je toch niet zomaar voor een nieuw setje?

moniyue (TS) zou wat meer duidelijkheid moeten geven hoe het precies is gegaan.
Wat de afspraken zijn geweest.

19
door 1953 - Sep 14, 2014 om 02:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Ja! In de winkel overeengekomen mondelinge e/o. schriftelijke afspraak is bindend, koop=koop!

Was dit via de website gegaan, dan kon u de bestelling herroepen ook wel annuleren genoemd.

pi
door pieterwolters - Sep 14, 2014 om 19:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Draai het eens om: stel dat iemand iets bij jou koopt, jij gaat bestellingen plaatsen e.d. en de klant besluit om het toch maar niet te doen. Zou je dan ook gewoon zeggen "jammer maar helaas" en de gemaakte kosten zonder meer accepteren?

user123
door user123 - Sep 14, 2014 om 22:45
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op zaterdag 13 sep 2014, 23:57]Erg klantonvriendelijk, als u daar ook nog een bestelling van 3000 euro heeft lopen.
.

Erg onvriendelijk van de klant inderdaad om terug te komen op gemaakte afspraken.

Misschien is de winkel bang dat de andere order van 3000 euro met hetzelfde gemak de prullenbak in kan?

Waarom maak je tegenwoordig nog een koopovereenkomst ?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

tg
tglatzel - Apr 16, 2024 om 10:45
Auto & vervoer

Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?

Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer

It
Ita8888 - Apr 17, 2024 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?

Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer