mo
door moniyue Sep 13, 2014 om 22:21
Huishouden & energie

Mag dit zomaar

ik had 4 stoelen besteld,daarvoor moest ik de handtekeningzetten..binnen4 dagen kreeg ik spijt van de bestelling wou ik afbestellen. ik moest een boete van 150 euro betalen.kan dit zomaar.????
IK had daar al een bestelling lopen wat ik wel neem.dat zijn clubjes voor de woonkamer
een bedrag van bijna 3000 euro

647 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 13, 2014 om 22:57
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo moniyue, eerst even vraagje: stenen winkel of online, want dat maakt verschil. In winkel is koop een koop, online krijg je (geloof tegenwoordig) 14 dagen bedenktijd.

czar
door czar - Sep 13, 2014 om 22:57
1209 Antwoorden / 20 Vragen

U heeft handtekeningen gezet, dus u bent in een winkel een koopovereenkomst aangegaan?
Zo ja, dan mag u van geluk spreken met die 150 euro, want de leverancier kan u gewoon aan de koopovereenkomst houden, tenzij er ergens in zijn leveringsvoorwaarden staat dat u de aankoop ongedaan kunt maken binnen een bepaalde tijd.
In een winkel geldt: koop is koop, en al helemaal als u ervoor getekend heeft.
Waarom bestelt u bij twee leveranciers tegelijk?

mahadma
door mahadma - Sep 13, 2014 om 22:59
11537 Antwoorden / 51 Vragen

ik had 4 stoelen besteld,daarvoor moest ik de handtekening zetten..
Lijkt mij logisch dat er getekend moet worden onder een contract. Dit betekent voor de koper en de verkoper duidelijkheid. De verkoper moet leveren, de koper moet betalen. Eenvoudiger is het niet.

binnen4 dagen kreeg ik spijt van de bestelling wou ik afbestellen.
U heeft vrijwillig getekend en besloten om tot de aankoop over te gaan, en spijt na 4 dagen? Tja, waarom eigenlijk?

ik moest een boete van 150 euro betalen, kan dit zomaar.????
Ja. Officieel is dat 30%. Omdat u niet het aankoop bedrag schrijft is het percentage niet te controleren. Derhalve is het bedrag van € 150 een relatief gunstig bedrag waar je niet voor naar een rechter hoeft te gaan.

IK had daar al een bestelling lopen wat ik wel neem.dat zijn clubjes voor de woonkamer
een bedrag van bijna 3000 euro

Dan is de lage annuleringsprijs omdat u er klant bent.

Voortaan niet 1 2 3 tekenen.

tenormin
door tenormin - Sep 13, 2014 om 23:07
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=czar schreef op zaterdag 13 sep 2014, 22:57]
Waarom bestelt u bij twee leveranciers tegelijk?

Okay, er is kennelijk in stenen winkel gekocht, lees alleen niet dat er twee leveranciers in het spel zijn. De TS had daar al een bestelling lopen. Ik was daar als meubelzaak veel soepeler mee omgegaan. Komt ze nog eens terug, hoop(te) ik altijd (mond op mond reclame). ;-)

zoekster
door zoekster - Sep 13, 2014 om 23:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Erg klantonvriendelijk, als u daar ook nog een bestelling van 3000 euro heeft lopen.

Kunt u ons vertellen hoeveel de stoelen kostten? Het kan zijn dat de annuleringskosten onredelijk hoog zijn. Men denkt vaak in de richting van 10 tot 15 procent van het aankoopbedrag.

czar
door czar - Sep 14, 2014 om 00:18
1209 Antwoorden / 20 Vragen

@zoekster

1. Scherp opgemerkt, ik had over het woordje 'daar' heen gelezen
2. Op zich maakt het niet uit, misschien wilde TS wel 10 setjes kopen?
Ik lees nergens dat het ene setje een vervanging van het andere setje zou zijn.
Als je al een bestelling had lopen, dan teken je toch niet zomaar voor een nieuw setje?

moniyue (TS) zou wat meer duidelijkheid moeten geven hoe het precies is gegaan.
Wat de afspraken zijn geweest.

door 1953 - Sep 14, 2014 om 02:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja! In de winkel overeengekomen mondelinge e/o. schriftelijke afspraak is bindend, koop=koop!

Was dit via de website gegaan, dan kon u de bestelling herroepen ook wel annuleren genoemd.

pi
door pieterwolters - Sep 14, 2014 om 19:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Draai het eens om: stel dat iemand iets bij jou koopt, jij gaat bestellingen plaatsen e.d. en de klant besluit om het toch maar niet te doen. Zou je dan ook gewoon zeggen "jammer maar helaas" en de gemaakte kosten zonder meer accepteren?

user123
door user123 - Sep 14, 2014 om 22:45
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 13 sep 2014, 23:57]Erg klantonvriendelijk, als u daar ook nog een bestelling van 3000 euro heeft lopen.
.

Erg onvriendelijk van de klant inderdaad om terug te komen op gemaakte afspraken.

Misschien is de winkel bang dat de andere order van 3000 euro met hetzelfde gemak de prullenbak in kan?

Waarom maak je tegenwoordig nog een koopovereenkomst ?