an
door angel1965 Jul 21, 2014 om 13:33
Computers & telefonie

Mag dit zomaar van Vodafone?

Ik ben sinds een jaar tevreden klant bij Vodafone. Heb zelf een iPhone 5s 64Gb gekocht en besloot dus tot de aanschaf van een Red SimOnly abonnement. Dit abonnement kost mij €33 pm. Heb dan:

2GB Internet
30Mbps downloadsnelheid
Onbeperkt bellen en SMS

Kreeg verleden week een brief. Ze zijn heel blij met mij als klant en ik mocht daarom gebruik maken van een speciale aanbieding:

2GB Internet
30Mbps downloadsnelheid
Onbeperkt bellen en SMS
Gratis Samsung Galaxy S5 en gratis Gear FiT

Wow POWER TO ME!... totdat ik zag dat deze speciale aanbieding voor een 2 jarig contract was EN... €52 per maand gaat kosten.

Euhm wacht even.... ik krijg dus precies hetzelfde voor €19 per maand extra want de Samsung en Gear Fit waren toch gratis?

Ik betaal dan over 2 jaar maar liefst €456 meer.

Vodafone verkoop gebeld..... de reactie was:

"ja maar meneer als u een gratis toestel krijgt dan is het toch logisch dat de maandbedragen hoger zijn... dat begrijpt u toch wel?"

Nou nee want dat is misleidend. Mag dit zo maar?

703 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2014 om 13:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo angel1965,

.....Mag dit zo maar?.....
Ja.

..... als u een gratis toestel krijgt dan is het toch logisch dat de maandbedragen hoger zijn.........
Inderdaad, dat weet zo langzamerhand iedereen toch wel?
Er is niets 'gratis'; voor niets gaat de zon op.
Die zgn. 'gratis' toestellen worden verrekend in de abonnementsprijs.
Ze zijn toch niet gek. ;-)

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Jul 21, 2014 om 14:42
11522 Antwoorden / 51 Vragen

Als een provider "Gratis" toestel schrijft, bedoelen ze "inclusief" en "afbetaling" per maand. Dat mag je toch zo zachtjes aan wel als bekend beschouwen.

ekiem
door ekiem - Jul 21, 2014 om 17:34
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ja natuurlijk mag dit, maar je bent niets verplicht. Als je tevreden met met het huidige abonnement dan kan dit toch zo blijven en anders gewoon overstappen.

Ik zou persoonlijk nooit een abbonement met toestel nemen, deze kost nl altijd enorm veel . Je betaalt die tenslotte toch zelf.

Ekiem

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zit gewoon een toestel op afbetaling bij. Dat is het nieuwe "GRATIS" in Nederland.

kr
door krieno - Jul 21, 2014 om 18:22
60 Antwoorden / 1 Vragen

Ja waarom zou dit niet mogen, u hoeft toch niet op het aanbod in te gaan, heb ook net een abo afgesloten, maar kreeg ook een brief met een voorstel wat idd meer koste, gewoon brief weggegooid.
Men kan het toch proberen, als mensen er op in gaan okee, maar het hoeft niet, dus zie het probleem

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 21, 2014 om 21:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

"ja maar meneer als u een gratis toestel krijgt dan is het toch logisch dat de maandbedragen hoger zijn... dat begrijpt u toch wel?"
Precies welke voorstelling ik heb van de medewerkers van Vodafone.

Overigens an sich helemaal niet zo duur, toestel los kost 500+ euro :-). Toch liev van Vodafone jouw 5 tientjes te laten besparen, zijn toch maar mooi 1 euro en 4,2 centjes per maand.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 22, 2014 om 08:52
779 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo angel1965,

Indien je kiest voor een abonnement zonder toestel ontvang je korting. Het Sim Only abonnement is dus dezelfde variant als het abonnement met toestel maar dan met extra korting.

Je bent uiteraard vrij in je keus. Indien jij toekomt met een Sim Only abonnement zonder toestel dan ben je vrij om hiervoor te kiezen. Als je graag een nieuw toestel wenst dan is het vaak voordeliger om te kiezen voor een abonnement inclusief toestel.

Groet,

Melanie
Vodafone, 24/7 Web Crew

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2014 om 09:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vodafone

U bent een beetje in de war.

Met een abonnement zonder toestel ontvang je korting? Weer wat nieuws. Je betaalt dan gewoon voor wat je krijgt.

Neem je een abonnement MET toestel, dan krijg je zogenaamd een beetje korting op de toestel prijs.

crewmember
door crewmember - Jul 23, 2014 om 10:00
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 22 jul 2014, 09:42]@vodafone

U bent een beetje in de war.

Met een abonnement zonder toestel ontvang je korting? Weer wat nieuws. Je betaalt dan gewoon voor wat je krijgt.

Neem je een abonnement MET toestel, dan krijg je zogenaamd een beetje korting op de toestel prijs.

In hoeverre dit nog waar is weet ik niet. Vroeger was altijd een los toestel + sim only het goedkoopst. De laatste tijd hangt het zeker bij goedkope toestellen redelijk om het even.

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2014 om 10:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@crewmember

Het ging me om de dwaze formulering van Vodafone. Zij stellen dat als je een sim-only neemt, je dan "korting" krijgt. Onzin natuurlijk.

Het gaat tenslotte om het abonnement en niet om het toestel.

zoekster
door zoekster - Jul 23, 2014 om 10:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het zou ook wel grappig zijn als de webcare Vodafone zou zeggen: Luister eens, we zeggen wel dat dat toestel gratis is, maar natuurlijk is de prijs voor een abo met toestel hoger dan een abo zonder toestel, anders moeten WIJ voor de kosten voor de telefoon opdraaien en dat is niet de bedoeling. Gratis daar doen we niet aan, maar we handelen nu eenmaal in illusies....

Gewoon eerlijk zijn, hoe moeilijk is dat?
(retorische vraag)