li
door lisevanderplas Jan 2, 2014 om 11:56
Geldzaken & recht

Mag een pintransactie na anderhalf jaar nog worden afgeschreven?

Anderhalf jaar geleden heb ik last-minute een vakantie geboekt. Het appartement zou in eerste instantie d.m.v. creditcard worden betaald, maar vanwege een fout moest ik het bedrag uiteindelijk ter plekke pinnen. Dit bedrag is op dat moment nooit van mijn rekening gehaald. Anderhalf jaar later is dit bedrag, zonder enig bericht, alsnog van mijn rekening gehaald. Mag dit?

8315 13 Rapporteer

costnix
door costnix - Jan 2, 2014 om 12:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat mag. Je hebt immers de vakantie genoten!!!

ltmvz
door ltmvz - Jan 2, 2014 om 12:38
949 Antwoorden / 18 Vragen

Zo wordt uw vakantiegevoel natuurlijk wel (geheel gratis) met anderhalf jaar verlengd!

tenormin
door tenormin - Jan 2, 2014 om 12:43
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u wel goed uw afschrijvingen bekeken, misschien was het bedrag wat hoger (extra te betalen voor transactie buitenland): lees hier. Maar het blijkt vaker voor te komen, dus helaas, de 'gratis' vakantie was achteraf niet gratis. Logisch, maar geef toe, wel een beetje vreemd.

li
door lisevanderplas - Jan 2, 2014 om 12:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap dat ik verplicht ben dit bedrag alsnog te betalen, maar moet er in dit geval niet eerst bericht worden gegeven dat er een fout o.i.d. is gemaakt?

zoekster
door zoekster - Jan 2, 2014 om 13:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is waarschijnlijk geen plicht, maar het zou wel zo netjes zijn. Neem anders eens contact op met je bank en vraag hoe dit in elkaar steekt.

diumenge
door diumenge - Jan 2, 2014 om 13:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Toen u contact met hen opnam dat het geld niet was afgeschreven, wat was toen hun reactie?

edrick3
door edrick3 - Jan 2, 2014 om 13:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 2 jan 2014, 13:02]Toen u contact met hen opnam dat het geld niet was afgeschreven, wat was toen hun reactie?

Juist! ;-)

alfatrion
door alfatrion - Jan 2, 2014 om 13:30
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Jullie controleren altijd of de verschuldigde bedragen worden afgeschreven, begrijp ik.

ltmvz
door ltmvz - Jan 2, 2014 om 13:37
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=alfatrion schreef op donderdag 2 jan 2014, 13:30]Jullie controleren altijd of de verschuldigde bedragen worden afgeschreven, begrijp ik.
Wij controleren inderdaad wel of het saldo is zoals verwacht.

edrick3
door edrick3 - Jan 2, 2014 om 13:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=alfatrion schreef op donderdag 2 jan 2014, 13:30]Jullie controleren altijd of de verschuldigde bedragen worden afgeschreven, begrijp ik.

Inderdaad!
Lijkt me ook wel zo verstandig!

diumenge
door diumenge - Jan 2, 2014 om 14:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=alfatrion schreef op donderdag 2 jan 2014, 13:30]Jullie controleren altijd of de verschuldigde bedragen worden afgeschreven, begrijp ik.Ja, in het algemeen wel en voor grote bedragen (zoals een vakantie) zeker. Jij niet, begrijp ik?

tijger1
door tijger1 - Jan 2, 2014 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men zou veel vaker zijn bankrekening moeten controleren, dan zouden heel wat problemen vlugger opgelost kunnen worden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 2, 2014 om 18:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Daarom pin ik altijd in Duitsland, geeft je toch 2 dagen het idee dat het niet afgeschreven wordt, iedere keer weer opnieuw valt dat vies tegen :-).