czar
door czar Jun 7, 2014 om 15:12
Garantie & verzekeringen

Mag een zorgverzekeraar medische gegevens eisen?

Nou,

Eigenlijk staat de vraag al in het onderwerp van de vraag.
Mag een verzekeraar uitbetaling weigeren op basis van we willen meer medische gegevens? En u moet die gaan aanleveren, want anders betalen we niet uit en bekijkt u het maar. Gaat over ongev. 15.000 euro bij de VGZ en verplicht verzekerd zijn.

5195 98 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 7, 2014 om 15:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hier ben je nu toch al weken over bezig? Had je niet al een jurist/advocaat ingeschakeld? Dan kun je toch niet verwachten dat wij je een nog beter antwoord geven?

Wat is de reden waarom je die medische gegevens niet wilt verstrekken? Is het puur om je privacy te beschermen of speelt er iets anders?

czar
door czar - Jun 7, 2014 om 15:41
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 7 jun 2014, 15:19]Hier ben je nu toch al weken over bezig? Had je niet al een jurist/advocaat ingeschakeld? Dan kun je toch niet verwachten dat wij je een nog beter antwoord geven?
Wat is de reden waarom je die medische gegevens niet wilt verstrekken? Is het puur om je privacy te beschermen of speelt er iets anders?

Nee, hoor het is puur privacy.
Ik heb het SKGZ ook ingeschakeld, maar ja, die vragen ook om een overeenkomst waarop je verklaart dat je tot 2 keer toe al je medische gegevens moet vrijgeven.
Nederland is ziek, heel erg ziek.

Op de rekeningen staan al heel veel medische gegevens.
In de wet staat dat een verzekeraar die gegevens moet controleren.
Allemaal misschien wel terecht, al vind ik het systeem al waardeloos.
Op de rekening staat alles gespecificeerd, inclusief alle contactgegevens, dus de verzekering kan dat zo controleren.
In de wet staat niet dat een verzekerde zelf moet aantonen dat hij de behandeling heeft ondergaan. In de wet staat de de verzekeraar het moet controleren, maar niet andersom, dat de verzekerde moet aantonen dat het noodzakelijk was.
Nou, ga maar eens in mijn schoenen staan Zoekster, ik heb letterlijk op papier zelfs gekregen dat ik de volgende dag niet zou halen.

Verzekeringen zijn klojo's , en ik heb niet eens de mogelijkheid ze te weigeren, want het is verplicht.
Deze verzekering, nogmaals VGZ, heeft alles geweigerd, zelfs het huisartsen bezoek hebben ze niet uitbetaald. Ze kijken daar namelijk niet zo nauw. En ik heb zelf duizenden euro's voorgeschoten op basis van toezeggingen van medewerkers van VGZ, maar ja, als het bij de afdeling betalen komt, dan stellen die opeens hele ander eisen.

Ik hoop dat u hetzelfde overkomt, dan zult u begrijpen hoe moeilijk het wordt.
Ik hoop ook dat u dan 15.000 op uw rekening hebt staan, zoekster.

Cookies
door Cookies - Jun 7, 2014 om 15:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 7 jun 2014, 15:19]Hier ben je nu toch al weken over bezig? Had je niet al een jurist/advocaat ingeschakeld? Dan kun je toch niet verwachten dat wij je een nog beter antwoord geven?

Inderdaad, heeft hij daar al het nodige over geschreven. Bovendien vertelt hij hier maar een fractie van het verhaal.

Wat maakt het uit of een zorgverzekeraar je kwaaltjes weet? Tenzij je wat te verbergen hebt. Zal mij een worst zijn dat ze daar weten wat ik allemaal mankeer.

Cookies
door Cookies - Jun 7, 2014 om 15:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Ik hoop ook dat u dan 15.000 op uw rekening hebt staan, zoekster.......

Principes kunnen geld kosten. Take it or leave it.

mahadma
door mahadma - Jun 7, 2014 om 15:51
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Wat u vindt is in deze niet belangrijk. Wilt u de betreffende € 15.000,00? Dan zult u mee moeten werken, privacy of niet. En we hebben al in NL geen enkele privacy meer, de belasting weet alles over je inkomen, via je gsm weet de provider wanneer je waar bent, de ov chipcard idem dito, de banken weten wanneer je waar wat besteedt hebt via de pin betalingen. Amerika ziet je email verkeer. Privacy? Welke privacy? Er staat nog net geen camera in je stemhokje.

czar
door czar - Jun 7, 2014 om 16:12
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 7 jun 2014, 15:44]
Wat maakt het uit of een zorgverzekeraar je kwaaltjes weet? Tenzij je wat te verbergen hebt. Zal mij een worst zijn dat ze daar weten wat ik allemaal mankeer.

Ohh u bent zo gevaarlijk met dit soort opmerkingen, of zal ik zeggen zo dom?
Moet ik nu gaan uitleggen dat u er zelf heel veel problemen mee kunt krijgen als al uw gegevens op straat liggen? Als u het geen probleem vind: geef me uw wachtwoord dan even. Of uw pincode.

Het gekke is dat ik niks te verbergen heb, behalve mijn medische gegevens.
De helft weet de verzekeringsmaatschappij al, want ze hebben de originele gespecificeerde rekeningen. Alles is besproken met de VGZ voor, tijdens en na mijn behandelingen en nooit was er een probleem, totdat het op de afdeling uitbetaling kwam. Kennelijk doen alle besprekingen met medewerkers van hun 0900 nummer er niet meer toe.

Maar die opmerking:

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 7 jun 2014, 15:44]
Wat maakt het uit of een zorgverzekeraar je kwaaltjes weet? Tenzij je wat te verbergen hebt. Zal mij een worst zijn dat ze daar weten wat ik allemaal mankeer.

Is heel, heel, heel, erg dom!
Ik kan er een boek over schrijven hoe dom het is.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 7, 2014 om 16:21
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Is er toestemming vooraf gegaan of de ingreep toegestaan is en zijn daar voorwaarden aan voor gedaan. Dat is normaal de oplossing om daar van te voren met de verz. te overleggen. Dan weet men tenminste waar u aan zou zijn.

czar
door czar - Jun 7, 2014 om 16:32
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 7 jun 2014, 15:51]Wat u vindt is in deze niet belangrijk.

Nou, met uw conclusie ben ik het helemaal eens.
Nederland is verziekt.
Maar we moeten niet toegeven alsof we in een dictatuur leven.
En er zijn natuurlijk privacy-wetten, maar die worden niet nageleefd.
Er zijn bevoegde organen als het SKGZ die er ook niks van bakken.
Maar laten we ons er niet bij neerleggen.

Deze week is er een parlementair onderzoek dat gaat over de groot-graaiers in de ICT-markt en volgens mij ook een onderzoek naar de WBV's.

Daar mogen ze die mislukking van privatisering van de gezondheidszorg wat mij aangaat wel aan toevoegen; VGZ betaalt niet eens het eerste bezoek aan de huisarts. Daar zit 1-of-andere truttebol aan de knoppen die stelselmatig alles weigert, Terwijl haar collega's alles wel hebben toegezegd.

mahadma
door mahadma - Jun 7, 2014 om 16:42
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Het gaat over wel of niet € 15.000,00 ontvangen. De verzekering heeft daar regels voor. U bent ooit met die regels van de verzekering akkoord gegaan door u zich bij hen te verzekeren.

Of NL verziekt is doet niet ter zake.

En "Het gekke is dat ik niks te verbergen heb, behalve mijn medische gegevens.". De medische gegevens van (als voorbeeld) de hoge lieden en de oranjes en de voetballers zullen best wel meer beschermd zijn. Maar als uw principes zwaarder wegen als uw medische gegevens zult u zelf die € 15.000,00 moeten betalen. Die gegevens zijn dan dure gegevens.

Als u ergens iets moet invullen of uw id kaart moet tonen, is dat waarschijnlijk ook al teveel.

czar
door czar - Jun 7, 2014 om 16:53
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 7 jun 2014, 16:21]Is er toestemming vooraf gegaan of de ingreep toegestaan is en zijn daar voorwaarden aan voor gedaan. Dat is normaal de oplossing om daar van te voren met de verz. te overleggen. Dan weet men tenminste waar u aan zou zijn.

Het enige antwoord is JA, volmondig.
Sterker nog, ik ging even met pijn aan mijn teen naar de huisarts, werd doorgestuurd naar een ziekenhuisje en daar werd ik voor 'dood' verklaard, of beide benen kwijt,
Ze hebben 3 uur met het voltallige personeel op me ingepraat, maar toch heb ik besloten (na ondertekening van stukken), gewoon naar huis te gaan om eerst met de verzekering en met de werkgever contact op te nemen. Daarna meteen naar het grote ziekenhuis.
Ook toen ik in het (grote) ziekenhuis lag heb ik contact gehad met de verzekering.
Daarna ook weer contact gezocht met de verzekering en prima geholpen, totdat het bij de afdeling uitbetaling kwam. Die stuurden een brief (die er al snel 2 weken over doet) dat ze niet gingen betalen. Dan denk je dat je alles goed hebt geregeld.

Op de uitbetalings-afdeling van VGZ zitten alleen maar papier-tijgers. De telefonische werknemers zeggen iets anders. Die uitbetalingsafdeling krijg je ook nooit aan de lijn, ook niet als je erom vraagt. VGZ is een hel. Ik heb het hele geval voorgelegd aan de SKGZ en aan UnitedConsumers via wie ik de verzekering ben aangegaan. Allebei waardeloos. VGZ heb ik natuurlijk ook contact mee gezocht, maar dat werd ook niks.

zoekster
door zoekster - Jun 7, 2014 om 16:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als die medische gegevens je zo lief zijn, is er dan geen oplossing te vinden in geheimhouding? Bijv. dat je een absolute garantie van CVZ krijgt dat die gegevens nooit aan iemand anders worden verstrekt, behalve aan CVZ? Ik weet nog steeds niet wat je grootste angst is wat er met die gegevens gebeurt.
Wat is je worst case scenario?

De illusie dat de verzekering niets van mijn medische geschiedenis weet heb ik allang niet meer. Iedere handeling wordt immers doorgegeven.

15.000 euro is toch niet niks. En ik heb niet het idee dat het pure nieuwsgierigheid is van CVZ dat ze die gegevens willen hebben, om de een of andere reden lijken ze eraan te twijfelen of die ingrepen ook echt hebben plaatsgevonden. Was het in Nederland of in het buitenland dat je bent geholpen?

czar
door czar - Jun 7, 2014 om 16:58
1209 Antwoorden / 20 Vragen

zal ik de vraag even fraseren:

Mag een zorgverzekeraar waar je verplicht premie aan betaalt (en je werkgever ook) na toekenning van hun personeel weigeren de kosten te betalen?

En als ze dat dan niet doen, wat moet ik dan doen om hen aan hun afspraken te houden?

zoekster
door zoekster - Jun 7, 2014 om 17:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Maar waarom wilden ze dan niet betalen? Ik had je reactie nog niet gelezen toen ik mijn vorige schreef.
Vonden ze de behandeling te duur, te alternatief?

zoekster
door zoekster - Jun 7, 2014 om 17:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=czar schreef op zaterdag 7 jun 2014, 16:58]zal ik de vraag even fraseren:

Mag een zorgverzekeraar waar je verplicht premie aan betaalt (en je werkgever ook) na toekenning van hun personeel weigeren de kosten te betalen?

En als ze dat dan niet doen, wat moet ik dan doen om hen aan hun afspraken te houden?

Als je niets zwart op wit hebt begin je weinig.

Cookies
door Cookies - Jun 7, 2014 om 17:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......... Als u het geen probleem vind: geef me uw wachtwoord dan even. Of uw pincode.........

Slaat nergens op zo'n opmerking! Heeft totaal NIKS te maken, met wat ik schrijf over medische gegevens zorgverzekeraar!

.........Maar we moeten niet toegeven alsof we in een dictatuur leven........

Ga eens naar een land waar een dictator het voor het zeggen heeft, dan zie je misschien eens het verschil. Over dom gesproken!

Cookies
door Cookies - Jun 7, 2014 om 17:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........om de een of andere reden lijken ze eraan te twijfelen of die ingrepen ook echt hebben plaatsgevonden........

Ik ook. Of in ieder geval een andere behandeling, dan die waarmee VGZ akkoord is gegaan. Al tientallen jaren weten ze alle medische gegevens van czar, en nu ineens beginnen over privacy??

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 7, 2014 om 17:19
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het is nodig om fraude te ontdekken...

Ook artsen kunnen extra dingen noteren die niet zijn uitgevoerd.
Zoals je niet kunt weten als iemand enkele keren van zorgaanbieder veranderde of het nieuwe kunst gebit de eerste keer was met trekken of een vervanging van vele jaren terug....

Ja, er word gefraudeerd en daarom is natrekken gegevens soms nodig.

Ook voor een Foto word soms deze door meerdere artsen bekeken dus 1x foto maar het kijken naar in archief gewoon even het volle tarief voor nieuwe maken berekenen....

Zo is het ziekenhuis rendabel en betalen we teveel en soms dus meerdere keren omdat in jou archiefmap een foto stond dus maken we digitaal een nieuwe van op de rekening.....

Het mag dus.

forever-nl
door forever-nl - Jun 7, 2014 om 17:27
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik denk dat het niet meewerken als er vragen worden gesteld ook alleen maar meer vragen tot gevolg heeft. Mogelijk speelt dat hier mee.

czar
door czar - Jun 7, 2014 om 17:48
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 7 jun 2014, 16:54]Als die medische gegevens je zo lief zijn, is er dan geen oplossing te vinden in geheimhouding?

Juist, en dat is ook wettelijk geregeld, maar daar houdt de VGZ zich dus niet aan.
Zie uitzending Zembla van een paar weken geleden.
Maar is het niet zo dat als je verplicht verzekerd bent, en alles hebt overlegt met de verzekering, , de verzekering gewoon dient uit te betalen? Lijkt mij heel normaal.
En als er dan een dispuut is op een bepaald punt, dan kun je overleggen.
De verzekering, VGZ, betaalt structureel niet uit, want dat doen ze nooit, tenzij je je persoonsgegevens verkoopt. En anders gaat u maar naar de rechter! Dat overweeg ik ook wel.

[quote=zoekster schreef op zaterdag 7 jun 2014, 16:54]> Bijv. dat je een absolute garantie van CVZ krijgt dat die gegevens nooit aan iemand anders
> worden verstrekt, behalve aan CVZ?

Gelooft u dat zelf?

[quote=zoekster schreef op zaterdag 7 jun 2014, 16:54]
Ik weet nog steeds niet wat je grootste angst is wat er met die gegevens gebeurt.
Wat is je worst case scenario?

Dat u nooit meer bij welke verzekering dan ook wordt aangenomen. Dat u een gevaar wordt voor de wereldvrede, dat u internationaal gesignaleerd wordt als moslimstrijder, dat u nooit meer een huis kunt kopen. Meer redenen dan u denkt. Maar u moet dan wel out-of-the-box-denken. En alles wat ik heb genoemd is reeds gebeurd, dus het kan u ook overkomen.

[quote=zoekster schreef op zaterdag 7 jun 2014, 16:54]De illusie dat de verzekering niets van mijn medische geschiedenis weet heb ik allang niet meer. Iedere handeling wordt immers doorgegeven.

Helemaal mee eens.
Alles wordt gespecificeerd op de rekening, Elk medicijn dat wordt vergoedt is bekend.
Maar waarom dan om een diepgravend medisch rapport vragen? En indien niet vertrekt gewoon niet uitbetalen? Ik ben toch verzekerd en heb alles vooraf overlegd en heb keurig alle originele rekeningen ingediend.

Mag een verzekering dan nog wel weigeren om te vergoeden?

aurora1
door aurora1 - Jun 7, 2014 om 22:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kan het mogelijk samenhangen met het niet willen verstrekken van loongegevens (uw vraag van 10 mei, werken in Nederland en wonen in België), bij de één een basisverzekering hebben en aanvullend elders verzekerd zijn.
Was u toen naar het Juridisch Loket gegaan? U zou dat anders nu ook kunnen doen.

czar
door czar - Jun 7, 2014 om 23:28
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 7 jun 2014, 22:34]Kan het mogelijk samenhangen met het niet willen verstrekken van loongegevens (uw vraag van 10 mei, werken in Nederland en wonen in België), bij de één een basisverzekering hebben en aanvullend elders verzekerd zijn.

Nee, want ik woon in Duitsland en werk in Nederland.
Loonsgegevens verstrek ik aan de belastingdienst altijd.
Ik heb geen vraag gesteld "werken in Nederland en wonen in België", maar de situatie is op zekere hoogte wel vergelijkbaar. Er bestaat een belastingverdrag tussen Nederland en Duitsland om dubbele belastingen te voorkomen. Ik betaal uitsluitend in Nederland belasting, over mijn wereld-inkomen.
Maar wat dit te maken heeft met een verzekering die niet uitbetaalt begrijp ik niet.
VGZ staat op het standpunt wel betalen, maar niet uitkeren. Zelfs de eerste gang naar de huisarts niet.

aurora1
door aurora1 - Jun 7, 2014 om 23:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Enfin, u had uw problemen in het topic van een ander voorgelegd, het daarmee ondergesneeuwd of "gekaapt", derhalve de verwarring met de werkelijke vraagsteller van 10 mei. U heeft daar overigens ook reacties gekregen, net zoals hier.

czar
door czar - Jun 8, 2014 om 00:27
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 7 jun 2014, 23:47]Enfin, u had uw problemen in het topic van een ander voorgelegd, het daarmee ondergesneeuwd of "gekaapt", derhalve de verwarring met de werkelijke vraagsteller van 10 mei. U heeft daar overigens oo1k reacties gekregen, net zoals hier.

Slappe reactie. Gewoon niet in inhoudelijk ingaan op de vraag, maar een ongefundeerde mening geven.
Ik heb overigens wel contact gezocht met de SKGZ, maar die wilden ook volledig inzicht in de medische gegevens. Die eisten dus datgene waar het dispuut over ging.
En wat wettelijk dus verboten is.

Overigens, ik heb nog helemaal geen antwoord gekregen op mijn vraag.
Alleen maar reacties met meningen (van vrij dom volk).

alfatrion
door alfatrion - Jun 8, 2014 om 01:20
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Verzekeraars vragen om meer informatie dan zij wettelijk mogen. Zie hierover van Zembla:

Verzekeraars saboteren privacy verklaringen en de de uitzending

=Zembla: Van Eldijk stapt in 2010 namens een groep psychologen en psychiaters naar de rechter. Zij eisen dat GGZ-patiënten ervoor kunnen kiezen om hun psychische aandoening niet te delen met de verzekeraar. De hoogste bestuursrechter van ons land geeft hen gelijk. De diagnose-code mag niet worden verplicht. Omdat deze informatie diep ingrijpt in het persoonlijke leven van de patiënt. Een hele belangrijke uitspraak van de rechter.

pi
door pieterwolters - Jun 8, 2014 om 09:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 7 jun 2014, 16:42]De medische gegevens van (als voorbeeld) de hoge lieden en de oranjes en de voetballers zullen best wel meer beschermd zijn.

Eerder andersom. Zo weten we allemaal dat wielrenner Robert Geesink onlangs is geopereerd wegens hartritmestoornissen. Als de werkgever van een willekeurige burger dat bekend maakt breekt de hel los.

tijger1
door tijger1 - Jun 8, 2014 om 10:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik blijf het nog wel steeds wonderlijk vinden, dat terwijl u bijna dood verklaard was, eerst naar huis ging en met de verzekeraar gast overleggen.

Bij zo'n spoedkwestie doet geen hond dat, maar zoekt per omgaande medische hulp, meldt zo'n opname aan de verzekeraar en dan wordt gewoon betaald.

U had dan wel een speciale aandoening, dat u eerst de tijd nam om te gaan overleggen met de verzekeraar.

Dat zal dus die grote vragen opwerpen.

Cookies
door Cookies - Jun 8, 2014 om 10:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 8 jun 2014, 10:30]Ik blijf het nog wel steeds wonderlijk vinden, dat terwijl u bijna dood verklaard was, eerst naar huis ging en met de verzekeraar gast overleggen.

Bij zo'n spoedkwestie doet geen hond dat, maar zoekt per omgaande medische hulp, meldt zo'n opname aan de verzekeraar en dan wordt gewoon betaald.

U had dan wel een speciale aandoening, dat u eerst de tijd nam om te gaan overleggen met de verzekeraar.

Dat zal dus die grote vragen opwerpen.

Hij is zelfs maanden in overleg geweest met de VGZ??!! Hij zal - net als hier - zaken achterwege gelaten hebben, verkeerde/incomplete informatie gegeven enz. enz. aan de klantenservice van VGZ. Logisch dat ze meer info willen en logisch ook dat Czar nu ineens begint over zijn privacy!

Maar goed, Czar vindt zichzelf super bijdehand en de beantwoorders op dit forum dombo's. Dus zal hij ongetwijfeld dit probleem zelf wel kunnen oplossen. Toch wel vreemd dan dat hij hier regelmatig vragen stelt als hij er zo over denkt.

Quote Czar: Ohh u vind dat iedere idioot serieus genomen moet worden?

Vind ik niet, dus ik reageer daarom ook niet meer.

aurora1
door aurora1 - Jun 8, 2014 om 11:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@zoethout verwees u in het door u gekaapte topic naar een site waarover o.a. over een bepaald formulier gesproken wordt voor als je langdurig in het buitenland woont en in Nederland werkt en verzekerd bent.
Voldoet u eigenlijk wel aan de verzekeringsvoorwaarden? De behandeling heeft kennelijk in Duitsland plaatsgevonden.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom u alsmaar hier vragen blijft stellen terwijl u vindt dat u geen antwoord op uw vraag krijgt (ik denk dat u geen antwoord krijgt dat u wilt horen en naar de zin is, u wilt gelijk krijgen) met al die domme reacties hier van sukkels die dan ook nog bij die verzekering werken.
Overigens vind ik uw woordkeuze voor mensen die u aan de telefoon her en der te woord staan ook respectloos en verre van behoorlijk.
U weet het allemaal zo goed, dus dan kunt u het probleem vast ook goed zelf oplossen, zij het dat ik daar wel mijn twijfels over heb wegens relevante informatie achterwege laten, waar ook @carola.83 op wijst.

ro
door ron530 - Jun 8, 2014 om 11:41
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zo grappig czar gaat met pijn aan de teen naar de huisarts dat consult wordt vergoedt, vervolgens stuurt die huisarts hem door naar het ziekenhuis voor onderzoek wordt op het eigen risico na ook vergoed. Dan begint de ellende van amputatie beide benen tot doodverklaring, czar ook niet gek denkt voordat ik ga hemelen of beide benen kwijt raak ga ik toch maar naar huis om in ieder geval de betaling te regelen zo ziek is czar dus ook niet. VGZ zet dan eigenlijk al vraagtekens bij het verhaal, als het werkelijk klopt gaan ze betalen maar czar moet wel met keiharde bewijzen komen dat de behandeling noodzakelijk is en uitgevoerd is door een erkend medisch specialist. Czar wil vanwege zijn privacy die gegevens niet verstrekken dus houdt het voor de zorgverzekeraar ook op.

czar
door czar - Jun 8, 2014 om 11:53
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zondag 8 jun 2014, 01:20]Verzekeraars vragen om meer informatie dan zij wettelijk mogen. Zie hierover van Zembla:

Yep, die uitzending heb ik natuurlijk gezien (zelfs 2x), op dit forum gemeld en aan de verzekeraar gemeld. Maar het mocht allemaal niet baten, want verzekeraars hebben een lading aan advocaten klaar staan als je eens naar de rechter stapt. Zelfs als je een rechtszaak wint verlies je nog aan je advocaatkosten, zo is dat in Nederland geregeld. En geloof me, ik heb al een paar civiele zaken gedaan in mijn leven.

me
door mein33 - Jun 8, 2014 om 12:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bij materiele controle controleert een zorgverzekeraar of een zorgaanbieder een gedeclareerde prestatie wel daadwerkelijk heeft geleverd (rechtmatig is) en of die prestatie de meest doelmatige
was.
Voor deze controle mag de zorgverzekeraar alleen gebruikmaken van de tot patiënt herleidbare medische gegevens als na eerder onderzoek met geaggregeerde gegevens nog steeds sprake is van een redelijk vermoeden van ondoelmatig of onrechtmatig handelen.
De procedure voor de materiele controle is te vinden in de Regeling Zorgverzekeringen en in het Protocol Materiele Controle, dat een onderdeel is van de gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Zorgverzekeraars.

Met andere woorden : Indien de zorgverzekeraar twijfelt aan de noodzakelijkheid of doelmatigheid van de verleende zorg of twijfel heeft of de gedeclareerde zorgkosten, mag zij alle informatie vragen die zij nodig acht. Zowel de zorgverlener als de zorgontvanger (u ) dient de gevraagde gegevens te verstrekken.

@czar,

Hoewel u van mening bent dat iedereen die op uw vele vragen met de meest ingewikkelde problemen of omstandigheden alleen maar uit "vrij dom volk" bestaat met domme reacties, geef ik u ter overweging om uw vragen en problemen hier niet meer voor te leggen.

Vriendelijke groet, mein33

czar
door czar - Jun 8, 2014 om 12:04
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 8 jun 2014, 10:30]Ik blijf het nog wel steeds wonderlijk vinden, dat terwijl u bijna dood verklaard was, eerst naar huis ging en met de verzekeraar gast overleggen.

Ik begrijp uw verwondering, maar ik voel m'n eigen lichaam het best.
Ik heb stukken ondertekend in het kleine ziekenhuisje en daar een kopie van. Dubbel-onderstreept dat ik de volgende dag dood zou zijn en dubbel onderstreept dat ik de volgende dag de beschikking over mijn beide benen kwijt zou zijn.
Ik vond dat wat al te overdreven en toen ik 3 dagen later (ik wist wel dat het ernstig was) volledig door de Mangel werd gehaald in het grote ziekenhuis, toen bleek dat ik gelijk had. Ik was geen spoed-geval, maar het was wel ernstig.

[quote=tijger1 schreef op zondag 8 jun 2014, 10:30]
Bij zo'n spoedkwestie doet geen hond dat, maar zoekt per omgaande medische hulp, meldt zo'n opname aan de verzekeraar en dan wordt gewoon betaald.

Ik ben het vaak met je eens tijger1, maar hier sla je de plank mis.
De verzekering zegt alles toe, totdat het op uitbetalen aan komt. Ze willen wel betalen, maar in ruil voor mijn medisch dossier en dat moet ik zelf aanleveren.
Doe ik dat niet, dan betalen ze gewoon niet. Zelf doen ze helemaal niks, ze hebben nog niet de moeite genomen even met het ziekenhuis te bellen of de rekening wel klopt. En ik kan ook niet op bezoek komen bij een arts van de verzekering om het e.e.s. te laten checken.

En nee, ik heb hier helemaal niets verzwegen.

door 1953 - Jun 8, 2014 om 12:13
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als het om een vrijwillige aanvullende verzekering gaat wel.

ro
door ron530 - Jun 8, 2014 om 12:14
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Lever het medische dossier in of laat de behandelend arts dat doen dan bent u van het gezeur af. Principes zijn leuk maar ozo kostbaar in uw geval kost dat principe 15.000 euro. Te dom voor woorden.

czar
door czar - Jun 8, 2014 om 12:23
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 8 jun 2014, 11:41]Zo grappig czar gaat met pijn aan de teen naar de huisarts dat consult wordt vergoedt,

Nee hoor, dat consult is ook nog niet vergoedt.

[quote=tijger1 schreef op zondag 8 jun 2014, 10:30]
vervolgens stuurt die huisarts hem door naar het ziekenhuis voor onderzoek wordt op het eigen risico na ook vergoed.

Nee hoor, ook dat is niet vergoedt.
Ik heb beiden wel zelf betaalt NA overleg met de verzekering en voor beiden ook een declaratie ingediend i.o.m. de verzekering en incl. de ORIGINELE facturen, maar er is geen cent vergoedt.
Da's makkelijk geld verdienen, niet?

[quote=tijger1 schreef op zondag 8 jun 2014, 10:30]
betaling te regelen zo ziek is czar dus ook niet. VGZ zet dan eigenlijk al vraagtekens bij het verhaal, als het werkelijk klopt gaan ze betalen maar czar moet wel met keiharde bewijzen komen dat de behandeling noodzakelijk is en uitgevoerd is door een erkend medisch specialist. Czar wil vanwege zijn privacy die gegevens niet verstrekken dus houdt het voor de zorgverzekeraar ook op.

U bent ziek.
Ten eerste heb ik alle gegevens gestuurd die noodzakelijk zijn. Ten tweede heb ik vooraf overleg gehad met de verzekering, wat veel mensen in die situatie al niet zouden doen.
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn: een broek-prothese (in DL heet dat een Y-prothese), 2 tenen geamputeerd en een dubbele stent in het hart. Niet echt zaken die je doet als schoonheids-operatie of voor je lol.
En de verzekeraar heeft uitgebreide specificaties gehad waarvan de dame aan de telefoon vooraf had gezegd dat het geen probleem was.

Tsja, dan blijft mijn vraag staan: mag een zorgverzekeraar medische gegevens eisen?
Ik hoor heel veel meningen, maar zie amper een poging tot een antwoord op de vraag.

De SKGZ zou dan toezichthouder zijn, maar die doet precies hetzelfde.
En laten we eerlijk zijn, op dit moment loopt er weer een parlementair onderzoek, omdat toezichthouders er simpel gezegd een puinzooi van hebben gemaakt.

czar
door czar - Jun 8, 2014 om 12:49
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mein33 schreef op zondag 8 jun 2014, 12:02]
Met andere woorden : Indien de zorgverzekeraar twijfelt aan de noodzakelijkheid of doelmatigheid van de verleende zorg of twijfel heeft of de gedeclareerde zorgkosten, mag zij alle informatie vragen die zij nodig acht. Zowel de zorgverlener als de zorgontvanger (u ) dient de gevraagde gegevens te verstrekken.

Indien de verzekerde voor, tijdens en ook na de behandeling contact heeft gehad met de zorgverzekeraar. De zorgververzekeraar toezeggingen heeft gedaan als dat het geen probleem is en laat u vooral helpen, wij vergoeden het wel. Kan de zorgverzekeraar dan achteraf een medisch dossier eisen op straffe van we betalen anders helemaal niks?
Zover ik weet kun je in Nederland al helemaal je eigen zorgverlener niet kiezen. Doe je dat wel, dan wordt 80% vergoedt. Maar ik heb helemaal niks vergoedt gekregen, nog niet eens het huisartsen bezoek.
Wat me stoort is dat de zorgverzekeraar dit over de hoofden van de patiënten speelt.
Toezeggingen van hun eigen personeel worden afgewimpeld alszijnde met die afdeling heb ik niks te maken. Is het niet zo dat achter die 0900-nummers mensen zitten die niks mogen? Doorverbinden met een beslissingsbevoegde kan niet. Hoezo? Telefooncentrale kapot?
Tuurlijk kan dat wel, maar dat mogen ze niet. Service-desk blijkt Berlijnse muur.

me
door mein33 - Jun 8, 2014 om 12:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 8 jun 2014, 12:
Tsja, dan blijft mijn vraag staan: mag een zorgverzekeraar medische gegevens eisen?
Ik hoor heel veel meningen, maar zie amper een poging tot een antwoord op de vraag.

@czar,

Blijkbaar heeft u mijn antwoord van 12.02h niet gelezen of niet willen lezen.

mein33.

me
door mein33 - Jun 8, 2014 om 12:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@czar,

Ik was blijkbaar iets te snel met mijn voorgaande reactie, excuses daarvoor.

mein33

czar
door czar - Jun 8, 2014 om 12:57
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mein33 schreef op zondag 8 jun 2014, 12:02]Bij materiele controle controleert een zorgverzekeraar of een zorgaanbieder een gedeclareerde prestatie wel daadwerkelijk heeft geleverd (rechtmatig is) en of die prestatie de meest doelmatige
was.
Voor deze controle mag de zorgverzekeraar alleen gebruikmaken van de tot patiënt herleidbare medische gegevens als na eerder onderzoek met geaggregeerde gegevens nog steeds sprake is van een redelijk vermoeden van ondoelmatig of onrechtmatig handelen.
De procedure voor de materiele controle is te vinden in de Regeling Zorgverzekeringen en in het Protocol Materiele Controle, dat een onderdeel is van de gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Zorgverzekeraars.

Met andere woorden : Indien de zorgverzekeraar twijfelt aan de noodzakelijkheid of doelmatigheid van de verleende zorg of twijfel heeft of de gedeclareerde zorgkosten, mag zij alle informatie vragen die zij nodig acht. Zowel de zorgverlener als de zorgontvanger (u ) dient de gevraagde gegevens te verstrekken.

@czar,

Hoewel u van mening bent dat iedereen die op uw vele vragen met de meest ingewikkelde problemen of omstandigheden alleen maar uit "vrij dom volk" bestaat met domme reacties, geef ik u ter overweging om uw vragen en problemen hier niet meer voor te leggen.

Vriendelijke groet, mein33

czar
door czar - Jun 8, 2014 om 13:02
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Nah, zullen we er nog eentje inkoppen?

13 mei 2014: bestuurder VGZ krijgt 8 ton bij vertrek. Zijn vervanger Ab Klink (slechtste minister ooit) krijgt een salaris van maximaal 3 ton, maar dat is natuurlijk excl. onkostenvergoedingen.

me
door mein33 - Jun 8, 2014 om 13:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 8 jun 2014, 12:49

Zover ik weet kun je in Nederland al helemaal je eigen zorgverlener niet kiezen.

@czar,

Dit is afhankelijk van de door de verzekerde gekozen polis.
Een Restitutiepolis geeft u de vrijheid om zelf de behandelkaar te kiezen, de Naturapolis geeft die vrijheid niet.
Maar dit doet niets af aan de in uw topic gestelde vraag en het antwoord daarop is kort en simpel:
Ja u moet de gegevens die worden gevraagd verstrekken anders vist u achter het net.

En de huisartsenhulp zit in het basispakket en wordt rechtstreeks door de verzekeraar vergoed aan de huisarts, of u moet bij een huisarts geweest zijn in uw thuisland (Duitsland) geweest zijn.

czar
door czar - Jun 8, 2014 om 13:09
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote]
Hoewel u van mening bent dat iedereen die op uw vele vragen met de meest ingewikkelde problemen of omstandigheden alleen maar uit "vrij dom volk" bestaat met domme reacties, geef ik u ter overweging om uw vragen en problemen hier niet meer voor te leggen.

Aangezien u slechts uzelf quote kan ik u niet quoten, maar gelukkig wel kopiëren.
Ik heb uw suggestie in overweging genomen, en verworpen.

me
door mein33 - Jun 8, 2014 om 13:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 8 jun 2014, 13:02]Nah, zullen we er nog eentje inkoppen?

13 mei 2014: bestuurder VGZ krijgt 8 ton bij vertrek. Zijn vervanger Ab Klink (slechtste minister ooit) krijgt een salaris van maximaal 3 ton, maar dat is natuurlijk excl. onkostenvergoedingen.

@czar,

Dat inkoppen slaat werkelijk helemaal nergens op en is ook niet ter zake doende.

U bent blijkbaar tegen alles en iedereen en het heeft naar alle waarschijnlijkheid geen zin, voor wie dan ook, u een juist antwoorde te geven.
De door u aangegane discussies blijken u een vreemde vorm van genoegdoening te geven.
Ik doe daar in ieder geval verder maar niet meer aan mee.

Vriendelijke groet,

mein33

mahadma
door mahadma - Jun 8, 2014 om 13:16
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als wij dan "te dom" zijn hier, neem een goede advocaat. Of wilt u niet horen wat er geantwoord wordt?

czar
door czar - Jun 8, 2014 om 13:19
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mein33 schreef op zondag 8 jun 2014, 13:14]
De door u aangegane discussies blijken u een vreemde vorm van genoegdoening te geven.
Ik doe daar in ieder geval verder maar niet meer aan mee.

Ik heb een vraag gesteld in Vraag&Beantwoord.
Als ik een discussie had willen starten (en dat heb ik vanochtend overigens ook gedaan), dan had ik die wel in de rubriek Discussies gezet.

Dat u er niet meer aan mee doet, lijkt me een verstandige beslissing.
U heeft nog geen poging gewaagd de vraag te beantwoorden.

ro
door ron530 - Jun 8, 2014 om 13:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@czar u haalt er van alles bij die niet ter zake doende zijn. Het is vrij simpel de verzekeraar vraagt om gegevens die u niet aan wil leveren, wie blijft er dan in gebreke u of de verzekeraar?. Ze gaan u echt niet uit de zorgverzekering schoppen als u niet gezond bent, ze willen gewoonweg weten wat ze aan de behandelaar gaan vergoeden. U is halsstarrig in de informatie verstrekking terwijl in de polisvoorwaarden van de verzekeraar wel staat dat u alle benodigde informatie dient te verstrekken.
Voor de rest betaal de boel lekker zelf en hoop dat u nooit meer hulp nodig heeft want u is dom bezig.

czar
door czar - Jun 8, 2014 om 13:26
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 8 jun 2014, 13:16]Als wij dan "te dom" zijn hier, neem een goede advocaat. Of wilt u niet horen wat er geantwoord wordt?

Nou, u bent snel op uw teentjes getrapt (bij mij kan dat niet meer).
Als ik een vraag stel en de eerste 8 reacties zijn geen antwoord op de vraag, dan vind ik het vrij dom publiek ja.

mahadma
door mahadma - Jun 8, 2014 om 13:41
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Dan ben ik blij dat ik bij dat "vrij dom publiek" hoor. Ik vink uit. Betaal aub wel op tijd, met € 15.000 worden de incassokosten snel hoger. (gratis advies)

czar
door czar - Jun 8, 2014 om 13:47
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 8 jun 2014, 13:26]@czar u haalt er van alles bij die niet ter zake doende zijn. Het is vrij simpel de verzekeraar vraagt om gegevens die u niet aan wil leveren, wie blijft er dan in gebreke u of de verzekeraar?.

Om te beginnen mag ik er zelf niet voor kiezen.
Ik ben VERPLICHT een ziektekosten-verzekering te nemen.
Mijn werkgever draagt 7,4% van mijn salaris af en ook ik ben verplicht een ziektekosten verzekering te nemen en te betalen. Ik heb niet de vrijheid zelf voor de kosten op te draaien zonder verzekering.
In mijn ogen houdt dat in dat die verzekering ook een verplichting tot betaling heeft. Wel premie jarenlang innen, en als het puntje-bij-paaltje komt niet betalen.

Wat ik er allemaal bij haal? Nou, die 8 ton van de directeur?
Waar denk je dat die van worden betaald? Nou, van de premies natuurlijk.
Ik ben dus verzekerd, maar de verzekering betaalt niet uit, ook niet na alle toezeggingen van hun personeel. Zelfs de kosten van de huisarts worden niet vergoedt.

En nee, ik hou geen gegevens achter, maar ik wil wel graag bescherming op mijn medische gegevens. De verzekeraar weet al heel veel als ze de gespecificeerde rekeningen krijgen. Ze willen die niet controleren (wat hen wettelijk is verplicht).

ro
door ron530 - Jun 8, 2014 om 14:05
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U is door volharding in uw standpunt niet meer te redden, eigenlijk vraagt u ook niet om een oplossing want die is al gegeven maar u wil gewoon gelijk hebben. Die 15000 euro zijn helemaal niet belangrijk meer want blijkbaar kunt u die wel missen, privacy is in uw optiek heilig en daar moet de verzekeraar het maar mee doen.

gerbera
door gerbera - Jun 8, 2014 om 16:20
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Stel voor een nieuwe rubriek te openen speciaal voor czar. En de naam van die rubriek.... Mijn Gelijk

tijger1
door tijger1 - Jun 8, 2014 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In uw reactie van 12.23 haalt u teksten aan en vermeldt dat ik die geschreven zou hebben. Dat is niet het geval.

czar
door czar - Jun 8, 2014 om 20:39
1209 Antwoorden / 20 Vragen

@ron530: ik ben het feitelijk niet met u eens, maar dat is wel wat ik ga doen. Ik ga uiteindelijk de verzekeraar ook wel voorzien van de gevraagde gegevens, maar met grote tegenzin. Ik vind dat de verzekeraar hier way-out-of-line is. Getuige ook de uitzending van Zembla.

Tevens vind ik dat zowel het zorgsysteem als de controle daarop in Nederland verziekt is.
Ik hoef toch niet de schandalen die zich al opstapelen op dit punt nog eens te herhalen?
Klik! winst VGZ verdrievoudigd na een verzesvoudiging in 2012.

Mensen die beweren dat ze niets te verbergen hebben zijn ronduit DOM.
Dat zijn dezelfde types die later komen klagen of een organisatie wel iets met hun gegevens mag doen, als het al te laat is dus.

Voorts vind ik het bedroevend dat op een simpele vraag er slechts een enkeling is die een poging doet een antwoord te formuleren. De meesten hebben een mening over mij of de zorgverzekeraar.

wi
door wilhelmina59 - Jun 9, 2014 om 09:09
507 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Czar,

Basisverzekering is inderdaad een wettelijke verplichte verzekering
Wel met mogelijkheden voor dispensatie
Eventueel kunt u op grond van gemoedsbezwaarden dispensatie aanvragen.
Dit ontslaat u niet van premieplicht, dit wordt nl via de belasting alsnog ingehouden, met dit verschil dat u niet aan een verzekeraar betaald

Verder wil een verzekeraar toch graag weten waarvoor zij een dure behandeling gaan vergoeden. We willen allemaal goed verzekerd zijn en niet te veel premie betalen. U gaf aan deze gegevens alsnog te verstrekken.

Voorts vergeet u in de opsomming van inhoudingen de premie AWBZ(12,65%) van het bruto inkomen.

alfatrion
door alfatrion - Jun 9, 2014 om 13:53
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 8 jun 2014, 11:53]Zelfs als je een rechtszaak wint verlies je nog aan je advocaatkosten, zo is dat in Nederland geregeld. En geloof me, ik heb al een paar civiele zaken gedaan in mijn leven.
Wat houd je tegen om jezelf te vertegenwoordigen? Een advocaat is in veel zaken namelijk niet verplicht.

Het gemachtigde salaris wordt bepaald aan de hand van een puntensysteem, waarbij er gewerkt wordt met een vaste vergoeding per punt en het maximum aantal punten bepaald wordt aan de hand van de hoofdsom.

me
door mein33 - Jun 9, 2014 om 14:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 8 jun 2014, 20:39]@ron530: ik ben het feitelijk niet met u eens, maar dat is wel wat ik ga doen. Ik ga uiteindelijk de verzekeraar ook wel voorzien van de gevraagde gegevens, maar met grote tegenzin.

@CZAR,

Eerst de grote broek aantrekken om vervolgens eieren voor uw geld te kiezen.
Uw poot stijf houden om uw gelijk te halen durft u blijkbaar niet aan.
Eerst iedereen beledigen die aangaf hoe te handelen om vervolgens die "goed bedoelde" raad toch maar gaan op te volgen.

CHAPEAU !!!

ap
door apiejoepie - Jun 9, 2014 om 17:29
130 Antwoorden / 4 Vragen

Wat ik ook niet begrijp ts wil niets delen met zorgverzekeraar
maar zit hier uitgebreid te vertellen wat er allemaal aan scheelt
Lekkere geheimhouding

forever-nl
door forever-nl - Jun 9, 2014 om 17:35
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik begrijp het protest wel, een medisch dossier staat doorgaans vol privacy gevoelige onzin en allerlei doorgedraafde hersenspinsels van medici. Als je hiervoor verplicht geld moet af staan en de uitkerende partij weigert jouw geld uit te keren met iets wat veel op chantage lijkt maar steekt ondertussen wel een flink deel in eigen zak dan is enig protest op de plaats. Of dit in een individueel geval het gewenste effect heeft of alleen maar een grotere privacy schending als gevolg heeft is natuurlijk de vraag.

tijger1
door tijger1 - Jun 9, 2014 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@forever

Dat is het juist. Er staat heel veel onzin in dat dossier. "Morgen dood, benen eraf" . Tijden overleg met verzekeraar. Normaal gesproken geeft een verzekeraar een garantie af aan het ziekenhuis. Hier blijkbaar niet. Hier overlegt de doodzieke eerst uitgebreid met de verzekeraar of het gedekt is.

Complete gekkigheid.

czar
door czar - Jun 10, 2014 om 00:17
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=alfatrion schreef op maandag 9 jun 2014, 13:53]
Wat houd je tegen om jezelf te vertegenwoordigen? Een advocaat is in veel zaken namelijk niet verplicht.

Is het niet zo dat je altijd een advocaat nodig hebt om überhaupt een rechtszaak te starten?
Verdediging zou je dan zelf kunnen doen.

czar
door czar - Jun 10, 2014 om 00:34
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mein33 schreef op maandag 9 jun 2014, 14:26]
Eerst de grote broek aantrekken om vervolgens eieren voor uw geld te kiezen.

Ik beloop de verschillende mogelijkheden, die ook hier zijn aangegeven.
Vervolgens wordt overal de deur dicht gegooid (ik noem bijv. het SKGZ, maar ook mijn eigen verzekering VGZ). Tsja, dan is het overwegen en keuzes maken. Ik ken het civiele systeem en heb daar meermalen mee te maken gehad, ook als aanklager en soms moet je de strijd staken en je energie in andere zaken steken, mijn gezondheid in dit geval.

[quote=mein33 schreef op maandag 9 jun 2014, 14:26]
Uw poot stijf houden om uw gelijk te halen durft u blijkbaar niet aan.

Dat klopt.

[quote=mein33 schreef op maandag 9 jun 2014, 14:26]
Eerst iedereen beledigen die aangaf hoe te handelen om vervolgens die "goed bedoelde" raad toch maar gaan op te volgen.

Ik blijf bij mijn standpunt dat het Nederlandse systeem van zorgverzekeringen verziekt is. Dat de helft van de premies wordt aangewend voor verkeerde zaken en dat de privacy ernstig in het gedrang is. Dat bleek ook uit de uitzending van Zembla en dat blijkt eigenlijk steeds uit de media.

Maar u bent kennelijk op uw teentjes getrapt omdat ik aangegeven heb dat mensen die zeggen dat iedereen alles van hen mag weten nogal dom zijn. U bent kennelijk zo iemand.
Ik heb uw pincode en uw BSN en bankgegevens overigens nog niet ontvangen, misschien kan uw zorgverzekeraar daarover wat helderheid verschaffen?

czar
door czar - Jun 10, 2014 om 00:56
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 9 jun 2014, 18:51]@forever
Dat is het juist. Er staat heel veel onzin in dat dossier. "Morgen dood, benen eraf" .

Je wordt doorgestuurd naar een ziekenhuisje om röntgenfoto's te laten maken en zonder te kijken naar de foto's krijg je van een lokale ziekenhuis-arts een onderzoek met die conclusie. Er wordt 3 uur op je ingepraat door al het nog aanwezige personeel (en ze hebben me ook prima behandeld op basis van hun bevindingen). Ze wilden me niet laten gaan, tenzij ik dat op eigen verantwoording deed, naar wat achteraf bleek volkomen terecht.
Beste Tijger1, ik hoop niet dat je in diezelfde situatie komt, maar ik heb toch echt een afschrift zoals beschreven, ondertekend door de internist van dat ziekenhuis.

Zal ik het publiceren? En ga je het dan nog in twijfel trekken? Of ga je het desnoods onderzoeken?
Daar zal ik je alle ruimte en toestemming voor geven! Wil je de (door VGZ niet betaalde) rekening ook nog zien? Ga je na uitgebreide onderzoeking hier ook publiceren?
Jou vertrouw ik voldoende om alle stukken openbaar te maken.

En als je daarna nog vindt dat het maar een lul-verhaal is, dan mag je dat ook publiceren.

Geloof me, er staat letterlijk "Tot" dubbelonderstreept en "Verlust beide Beine" dubbelonderstreept, en wel voor de volgende dag. Ik ben het wel met je eens dat het onzin was, want ik ben er niet op ingegaan en heb voor eigen risico getekend. Wat ook weer niemand gelooft, want zoiets doen jullie niet. Jullie denken dat artsen heilig zijn en ook dat maakt de gezondheidszorg natuurlijk duur. Nogmaals ik had achteraf bezien gelijk dat het zo'n vaart niet zou lopen.

Nah, neem je de uitdaging aan? Je uitlating dat alles wat ik schrijf nogal onzin is is namelijk nogal kwetsend. Ik heb het letterlijk op papier.

sh
door shine - Jun 10, 2014 om 08:15
107 Antwoorden / 1 Vragen

- Inmiddels hebt u uw medische gegevens al behoorlijk op dit forum openbaar gemaakt.
- ik maak op dat het bij om medische hulp in het buitenland gaat. ( ik lees Beine....in uw formulier)
Bij hulp en kosten declareren (en vergoeding) in het buitenland gelden andere voorwaarden.
http://www.vgz.nl/vergoedingen/buitenland
- gezien bovenstaande begrijp ik uw verontwaardiging dus niet helemaal. U presenteert het hier alsof het allemaal gewoon in Nederland heeft plaatsgevonden, wat feitelijk niet het geval is. Derhalve zijn er dan ook andere regels van toepassing.

Sterkte er mee en beterschap.

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2014 om 09:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@shine

De Ts woont in Duitsland en werkt in Nederland en hij is dus in zijn woonland behandeld.

@czar

Met "onzin" in het dossier, bedoel ik dan ook die conclusies van dat eerste ziekenhuis. Dank voor uw vertrouwen, maar ik ben niet medisch onderlegd. Helaas wel de nodige ervaringen met medici de laatste jaren, maar dat maakt niet dat ik een behandeling kan beoordelen.

Alleen kan ik het een -bijna dood- diagnose niet rijmen met een zere teen en een behandeling die in een ander ziekenhuis € 12.000 moet kosten.

En dat zelfs het consult aan de huisarts niet vergoed wordt, is ook compleet dwaas, want al heb je helemaal niets en ga je naar de huisarts, dan wordt dat betaald.

me
door mein33 - Jun 10, 2014 om 10:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@czar,

In reactie op uw bericht van 10 juni - 00.34h.

Het doet goed te vernemen dat u ook reëel kunt zijn in uw opvattingen.
U hoeft het uiteraard niet met alle reacties eens te zijn en hierop reageren kan al helemaal geen kwaad, maar u zou daaraan wel grenzen kunnen stellen door iedereen in zijn/haar waarde te laten.

En nee, ik ben niet snel op mijn teentjes getrapt en nee, ik deel met niemand zomaar gegevens, maar er moet wel gekeken worden in welke context de gegevens gevraagd worden. Soms is het delen van gegevens nou eenmaal een noodzaak.

Ik wens u wijsheid in de afhandeling van deze zaak.

mahadma
door mahadma - Jun 10, 2014 om 10:20
11520 Antwoorden / 51 Vragen

En neem de adviezen van door u "dom" genoemde mensen ter harte, blijkt dat info geven € 15.000 oplevert i.p.v. zelf betalen. Want als u dat laatste zou doen zullen vele lezers u misschien wel "dom" vinden. Ik wens u een verstandig besluit toe.

aurora1
door aurora1 - Jun 10, 2014 om 14:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraagsteller meldde zondagavond al dat hij toch maar het dossier gaat opsturen...
De buitenlandsituatie voor wonen in het buitenland en werken in Nederland: klik hier. Er wordt gesproken over een formulier 106 en dat mogelijk niet alle kosten die in het woonland worden gemaakt vergoed worden. De verzekering verwijst zelf naar deze pagina.

czar
door czar - Jun 11, 2014 om 00:05
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 10 jun 2014, 09:05]@shine
De Ts woont in Duitsland en werkt in Nederland en hij is dus in zijn woonland behandeld.

En TS werkt in Nederland en betaalt in Nederland de volle mep aan verzekeringspremie.

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 10 jun 2014, 09:05]
Alleen kan ik het een -bijna dood- diagnose niet rijmen met een zere teen en een behandeling die in een ander ziekenhuis € 12.000 moet kosten.

Ohh, maar dat kan ik je wel even uitleggen hoor.
Een zeer pijnlijke teen kan wijzen op een tekort aan bloed dat die teen ontvangt. Je beenmerg sterft dan af en daar zie je in beginsel helemaal niets van aan de buitenkant.
In mijn geval bleek mijn grootste aorta, namelijk die van je hart naar je benen stroomt, grotendeels verstopt. Die kun je alleen vervangen door een kunststof-versie (kransslagaders zijn veel te dun).
Daarvoor gaan ze je dus open snijden vanaf je borstbeen tot aan ver onder je onderbroekgrens en tevens beiden liezen worden open gesneden. Dan een beetje alle organen aan de kant drukken en de aorta op 3 plaatsen door snijden en die vervangen door een kunststof-versie.
De boel dicht nieten en afwachten tot het genezen is. Staat 4 weken voor (in het ziekenhuis).
Tenen bleken niet meer te redden dus die moesten geamputeerd. Hart was ook niet helemaal in orde, dus even 2 stentjes erin en meneer kon 15 kg lichter weer opgelapt naar huis.

De bijna-dood diagnose bleek achteraf ook onjuist, maar ernstig was het wel.

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 10 jun 2014, 09:05]
En dat zelfs het consult aan de huisarts niet vergoed wordt, is ook compleet dwaas, want al heb je helemaal niets en ga je naar de huisarts, dan wordt dat betaald.

Niet door VGZ, want ze hebben het na bijna 9 maanden na het huisartsenbezoek nog steeds niet vergoedt. Ik heb wel betaald overigens en zo duur was dat niet. Maar mijn claim met originele rekening is nog steeds niet uitbetaald, ook die van het eerste bezoek aan de huisarts dus niet.

czar
door czar - Jun 11, 2014 om 00:21
1209 Antwoorden / 20 Vragen

@aurora1: het E-106 formulier is mij bekend, maar toch erg onhandig gezien de verschillende regels in NLD en DL. Een E-106 formulier vraag je aan bij de NLDse verzekeraar en levert die in bij Duitse Krankenkasse. Het houdt alleen maar in dat de Krankenkasse de administratie voert, dat zegt niets over het al dan niet uitbetalen. En wissel je in NLD van verzekeraar dan kun je weer aan de gang met zo'n formulier. Het is ook helemaal niet noodzakelijk. Ik heb gewoon gebeld met de verzekeraar, op voorhand, en die hebben me keurig netjes alle informatie gegeven, totdat het weken later op uitbetaling aan kwam. Toen ging een hele andere afdeling erover en die krijg ik dus heel moeilijk aan de lijn.

En als we het over privacy hebben, 1-vandaag van 10-06-2014:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1423829

Dus ik meteen even opgezocht wie dig-id.nl in handen heeft.
Dat blijkt C van Hilst te zijn, geregistreerd via yourhosting.nl, niet echt een bedrijf waarmee de overheid in zee gaat.

zoekster
door zoekster - Jun 11, 2014 om 00:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Voor iemand die zo enorm op zijn privacy is gesteld ben je behoorlijk openhartig over je medische gegevens zo op de worldwideweb. Het zal er nu wel op uitdraaien dat je binnenkort wordt ontmaskerd als moslimterrorist.

tijger1
door tijger1 - Jun 11, 2014 om 09:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, ik zou zeggen stuur VGZ een link naar dit topic dan kunnen ze het hele verhaal lezen en is wellicht het dossier ook niet meer nodig ;-)

Maar nog verwondert het mij dat door VGZ geen garantieverklaring aan het het ziekenhuis is afgegeven en dat die nota's niet rechtstreeks naar de verzekeraar zijn gegaan.

sh
door shine - Jun 11, 2014 om 10:19
107 Antwoorden / 1 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 10 jun 2014, 09:05
@shine
De Ts woont in Duitsland en werkt in Nederland en hij is dus in zijn woonland behandeld.

Czar schreef:
En TS werkt in Nederland en betaalt in Nederland de volle mep aan verzekeringspremie.
============

Dan is en blijft hij behandeld in het buitenland. En dan gelden er andere regels mbt vergoedingen. Dat is bij iedere verzekeraar het geval. Zie de link die ik in mijn reactie heb toegevoegd.
Als ik of u op vakantie gaan naar het buitenland, er gebeurd wat, dan vindt behandeling plaats in het buitenland en gelden dus bepaalde regels mbt vergoedingen/behandelingen.
Dat TS werkt in Nederland, premies betaald in Nederland....allemaal prima. Maar hij is over de grens behandeld. Dat hij daar woont doet helemaal niet ter zake.

tijger1
door tijger1 - Jun 11, 2014 om 11:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@shine

Er is natuurlijk wel degelijk een verschil in "buitenlandse behandelingen"

Iemand die in het buitenland woont, maar hier werkt, moet hier verzekerd zijn, maar laat zich natuurlijk behandelen in het land waar hij woont.

Dat is niet hetzelfde als iemand die hier woont en voor een behandeling naar het buitenland gaat omdat dat beter uitkomt of zo.

czar
door czar - Jun 11, 2014 om 23:00
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 11 jun 2014, 00:27]Voor iemand die zo enorm op zijn privacy is gesteld ben je behoorlijk openhartig over je medische gegevens zo op de worldwideweb. Het zal er nu wel op uitdraaien dat je binnenkort wordt ontmaskerd als moslimterrorist.

Best een goede opmerking en die gedachte had ik natuurlijk ook.
Echter, ik schrijf hier anoniem.
Ze kunnen het misschien koppelen door alle gegevens, maar zeker weten doen ze het niet.
Mijn naam, adres etc. staan er niet bij. En vergis je niet, er wonen heel veel Nederlanders in Duitsland.
Volgens Wikipedia zo'n 156.000 in maart 2014 en oplopend: klik hier

Moslimterrorist? U brengt me op ideeën :-)
Die worden zeer goed in de gaten gehouden en dat zijn er hooguit een paar honderd.

czar
door czar - Jun 11, 2014 om 23:14
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=shine schreef op woensdag 11 jun 2014, 10:19]tijger1 schreef op dinsdag 10 jun 2014, 09:05
@shine
De Ts woont in Duitsland en werkt in Nederland en hij is dus in zijn woonland behandeld.

Sorry shine, maar Tijger1 heeft gelijk.
Er zijn allerlei verdragen tussen Nederland en Duitsland en dat beperkt zich niet tot belastingverdragen. Wat erg lastig is, is dat beide landen flink elke keer aan het touwtrekken zijn. Verdragen wijzigen soms binnen een jaar en daar worden zelfs cursussen voor gegeven of bijeenkomsten voor georganiseerd.
Een E-106 formulier zegt alleen dat de Krankenkasse de administratie overneemt, voor de rest niks. Dat helpt niks in deze situatie. Het is niet voor niks dat ik direct contact heb gezocht met de zorgverzekering.
Reisverzekeringen gelden alleen als je buiten je woonland reist.
't is wat als je binnen de EU even een paar kilometer over de grens gaat zitten. Het is nog lang geen 1 Europa kan ik je verzekeren.

czar
door czar - Jun 11, 2014 om 23:34
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 11 jun 2014, 09:20]Maar nog verwondert het mij dat door VGZ geen garantieverklaring aan het het ziekenhuis is afgegeven en dat die nota's niet rechtstreeks naar de verzekeraar zijn gegaan.

Erg goed punt!
Ik kreeg voordat ik het ziekenhuis in ging de keus van VGZ: óf meteen regelen dat het ziekenhuis contact met hen opnam, óf het afwachten en achteraf declareren. Nou, als je eerst helemaal door de mangel wordt gehaald, met slecht bericht achteraf, dan heb je je kop wel naar andere zaken staan.
Daarbij ontvang ik graag zelf de rekening, want ik wil wel weten wat ze in rekening brengen. Vergeet niet dat ik vrijwel alle rekeningen (behalve de grote klapper) zelf uit eigen middelen heb voorgeschoten. Van de 10-tallen declaraties was er maar 1 die naar het ziekenhuis moest.
10-tallen? Ja, nazorg ziekenhuis, nazorg thuiszorg, medicijnen apotheek, nazorg huisarts, herhalingsrecepten, taxi naar huis na ontslag ziekenhuis, dat loopt aardig op aan aparte rekeningen. Oh ja, eerste huisarts bezoek, eerste doorverwijzing klein ziekenhuisje om foto's te maken.
Tot nog toe, helemaal 0,00 vergoedt, ondanks toezeggingen vooraf.

VGZ naar dit onderwerp verwijzen is hetzelfde als medische informatie verschaffen :-)
En geloof me, ik ben programmeur en dol op databases, vooral om ze te koppelen.
Ik heb dan ook geen facebook, geen twitter, en hyves ook nooit gehad. Ik heb zelfs geen DigID.
Ik moet er maar op vertrouwen dat Kassa! zorgvuldig met haar data omspringt.

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2014 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Taxi wordt niet vergoed.

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2014 om 00:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

VGZ volgt dit forum. Ik denk niet dat zij veel klanten zullen hebben die in Nederland werken, in Duitsland wonen, de afgelopen tijd een dergelijke operatie met zulke kosten hebben gehad, en waarover ook zo uitgebreid is gebeld en gemaild.

Dus u bent daar nu gewoon bekend. Heeft niets met zorgvuldigheid van Kassa te maken.

Cookies
door Cookies - Jun 12, 2014 om 00:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 12 jun 2014, 00:10]VGZ volgt dit forum. Ik denk niet dat zij veel klanten zullen hebben die in Nederland werken, in Duitsland wonen, de afgelopen tijd een dergelijke operatie met zulke kosten hebben gehad, en waarover ook zo uitgebreid is gebeld en gemaild.

Desondanks is czar toch echt zeer gesteld op zijn privacy.:-)

czar
door czar - Jun 12, 2014 om 00:17
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 12 jun 2014, 00:10]Dus u bent daar nu gewoon bekend..

Mooi, dan kunnen ze alsnog tot uitbetaling over gaan.
Probleem opgelost.

czar
door czar - Jun 12, 2014 om 00:36
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 12 jun 2014, 00:14]Desondanks is czar toch echt zeer gesteld op zijn privacy.:-)

Zo is dat, en u kennelijk niet.
Overigens, nog steeds uw bankrekeningnummer, e-mail adres, BSN-nummer of Dig-Id nog niet ontvangen. Als u dat nog even wilt publiceren, dan doet u uw uitspraak eer aan.
Ik hoor u wel weer als u er last van gaat krijgen.
De vraag is overigens niet wat uw mening is, de vraag is of het wettelijk is toegestaan.
Naar uw mening wordt niet gevraagd, dat is de rubriek discussies op dit forum.

Cookies
door Cookies - Jun 12, 2014 om 00:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Overigens, nog steeds uw bankrekeningnummer, e-mail adres, BSN-nummer of Dig-Id nog niet ontvangen. Als u dat nog even wilt publiceren, dan doet u uw uitspraak eer aan........

Deze uitspraak heb je het toch over: Wat maakt het uit of een zorgverzekeraar je kwaaltjes weet? Tenzij je wat te verbergen hebt. Zal mij een worst zijn dat ze daar weten wat ik allemaal mankeer

Leer eens lezen!

forever-nl
door forever-nl - Jun 12, 2014 om 00:50
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik vind het hele systeem sowieso een beetje raar. De diagnose lijkt een centrale rol te zijn gaan spelen in de behandeling. Zonder diagnose geen geld voor de behandeling. Als na een aantal dure afspraken blijkt dat er toch niets aan de hand is kan de professional dus kiezen, of een foute diagnose stellen en declareren, of dat niet doen en voor niks gewerkt hebben. Dat laatste kun je een paar keer doen maar als het te vaak voorkomt valt er helemaal niets meer te behandelen want dan krijg je ontslag aangeboden of bent zelf failliet. En vervolgens vraagt iedereen zich af waardoor flinke percentages kinderen ineens ADHD 'hebben' en daarvoor niet alleen behoorlijk prijzige maar ook voor het kind schadelijke medicatie krijgen (tot voor kort bekend als harddrugs). Het was sowieso al aantrekkelijk om een diagnose te stellen want de persoon kon dan vervolgens in behandeling genomen worden maar dit hele systeem is door een wereldvreemd iemand bedacht (of door een medicijnfabrikant dat kan ook).

aurora1
door aurora1 - Jun 12, 2014 om 01:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@czar wat staat boven het antwoordvakje en onder Reageren?
U blijft voor het overige zichzelf maar herhalen, hier en veelal ook bij de diverse andere vragen of bij Discussies. Heeft u tussen nu en afgelopen zondagavond dat geheime dossier inmiddels verstuurd?

czar
door czar - Jun 12, 2014 om 02:14
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 12 jun 2014, 01:56]@czar wat staat boven het antwoordvakje en onder Reageren?

Ik weet niet precies waar u op doelt.
Ik zie een vakje 'Quote' en daar boven een linkje 'dit is een topantwoord!'
Bedoelt u dat?

[quote=aurora1 schreef op donderdag 12 jun 2014, 01:56]Heeft u tussen nu en afgelopen zondagavond dat geheime dossier inmiddels verstuurd?

Nope, want dat moet ik volgens VGZ zelf aanvragen en zelf aanleveren en dat kost tijd (en is in strijd met de Nederlandse wet om dat te eisen). Ik moet dus een duitse arts zover krijgen dat hij mijn gegevens naar VGZ stuurt. Tsja, in DL gelden wel privacy-regels. Ik zal het zelf moeten aanvragen, maar dan volstaat een briefje niet.

sc
door scontra - Jun 12, 2014 om 09:45
66 Antwoorden / 28 Vragen

@czar,

Constant Zeer Agressief Reagerend persoon.

webcare vgz
door webcare vgz - Jun 12, 2014 om 11:31
39 Antwoorden / 0 Vragen

Beste czar, wil je ajb je klacht met klantnummer mailen naar webcare@vgz.nl? wij reageren dan zo snel mogelijk inhoudelijk. Mvgr ^MG

me
door mein33 - Jun 12, 2014 om 11:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=webcare vgz schreef op donderdag 12 jun 2014, 11:31]Beste czar, wil je ajb je klacht met klantnummer mailen naar webcare@vgz.nl? wij reageren dan zo snel mogelijk inhoudelijk. Mvgr ^MG

@czar,

Webcare@vgz wil eigenlijk het volgende te zeggen:

Beste czar, wilt u a.u.b. uw klacht met klantnummer mailen naar webcare@vgz.nl ? Wij reageren dan zo snel mogelijk inhoudelijk. M.vr.gr.

czar
door czar - Jun 12, 2014 om 21:56
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=webcare vgz schreef op donderdag 12 jun 2014, 11:31]Beste czar, wil je ajb je klacht met klantnummer mailen naar webcare@vgz.nl? wij reageren dan zo snel mogelijk inhoudelijk. Mvgr ^MG

Ik ga i.i.g. mijn klantnummer nogmaals mailen.
We hebben al uitgebreid contact gehad, tenminste, ik met de uitbetalings-afdeling en ik met de servicedesk. Het hele verhaal staat al in jullie systeem heb ik begrepen van verschillende medewerkers, maar ja, die gaan niet over de uitbetaling.

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2014 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook het webcare team gaat niet over de uit betaling.

czar
door czar - Jun 14, 2014 om 21:01
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 12 jun 2014, 22:17]Ook het webcare team gaat niet over de uit betaling.

U kunt niet meer gelijk hebben, want ik quote de reactie van het Webcare-team:

"Dossier gesloten
Uw klacht is bij ons bekend. Wij noteren alle contactmomenten die u met ons hebt. Op 19 mei 2014 heeft mijn collega u een afsluitende e-mail gestuurd. Wij kunnen u helaas niet verder helpen zonder de medische gegevens die wij meerdere malen bij u hebben opgevraagd. Wij gaan daarom verder niet meer inhoudelijk in op uw klacht."

Kortom: u levert uw medische dossier maar aan
Waarom vragen ze het zelf niet op?
En waarom betalen ze op z'n minst de kosten van het eerste huisarts-bezoek niet uit?
Die was maar een paar tientjes.
Ik kan niet anders concluderen: VGZ wil zonder enige vorm van initiatief tot controle van rekeningen inzicht in mijn medische gegevens. En dat inzicht heb ik telefonisch vooraf al gegeven en valt ook af te lezen aan de gespecificeerde rekeningen. Het systeem in NLD is enorm verziekt.

Mijn advies: bel nooit met VGZ, want je bent afhankelijk van wat die medewerker van de servicedesk (nou ja, service?) invult op hun systeem. Dat had ik in mijn e-mail naar Webcare nog wel duidelijk vermeldt: U hecht meer waarde aan wat uw medewerkers inrammelen in uw systeem, dan hoe de klant dat heeft ervaren.
En de SKGZ is ook een lachertje.

Ik overweeg toch weer een rechtszaak, maar ik besef me dat dat ook veel tijd, energie en geld gaat kosten en eigenlijk kan ik mijn energie beter steken in de mijn gezondheid en mijn toekomst dan in een strijd met zo'n vreselijke verzekeraar.
1 ding kan ik VGZ verzekeren: ik ga nooit meer bij ze weg, want ik ben een risico-geval geworden, gezien de ernstige hart- en vaatproblemen.

czar
door czar - Jun 15, 2014 om 07:29
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 12 jun 2014, 00:48]
Deze uitspraak heb je het toch over: Wat maakt het uit of een zorgverzekeraar je kwaaltjes weet? Tenzij je wat te verbergen hebt. Zal mij een worst zijn dat ze daar weten wat ik allemaal mankeer
Leer eens lezen!

Begrijpend lezen is niet mijn zwakste kant.
Iemand die beweert dat het hem/haar niet uitmaakt dat een zorgverzekeraar een dossier opbouwt over het gezondheidsverloop van een 'klant' noem ik inderdaad DOM.
Daarbij beweren dat als je niet alles over jezelf vertelt je wat te verbergen hebt, is HEEL ERG DOM.

Ik wil het op aanvraag ook wel even uitleggen, waarom het enorm dom is.
Mij lijkt het voor de hand te liggen als u even kijkt naar de belangen, maar dit is de eeuwige discussie tussen domme mensen en mensen die de gevolgen kunnen inschatten.

Cookies
door Cookies - Jun 15, 2014 om 11:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@czar: goed hoor, je kunt zeer goed lezen en ik ben dom!

Succes hoor, Don Quichot!

czar
door czar - Jun 15, 2014 om 12:40
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 15 jun 2014, 11:08]@czar: goed hoor, je kunt zeer goed lezen en ik ben dom! Succes hoor, Don Quichot!

Top-bijdrage aan de discussie!
Laten we er verder maar geen woorden aan vuil maken,

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2014 om 13:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is niet het discussie forum maar Vraag & Antwoord.

czar
door czar - Jun 15, 2014 om 14:31
1209 Antwoorden / 20 Vragen

En het antwoord op de vraag is?

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2014 om 14:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 15 jun 2014, 14:31]En het antwoord op de vraag is?

Dat hebt u al gekregen. U loopt daar tegen een muur.

czar
door czar - Jun 15, 2014 om 15:22
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 15 jun 2014, 14:52]
Dat hebt u al gekregen. U loopt daar tegen een muur.

Dat klopt, maar daar ga ik niet mee akkoord.
Als je een beetje ballen hebt, dan .... breek je de muur af (zoals voormalig Oost-DL).
Je niet laten leiden door dictatoren lijkt mij een goed plan.