re
door rensriaad Oct 25, 2014 om 16:18
Geldzaken & recht

Mag ik contant betalen met 5 losse 1 euro cent?

We stonden onderlaatst bij de Action. Ik wilde met 5 losse 1 euro cent betalen. Maar dat weigerde de kassière. Volgens de baas van haar mochten ze dat niet aan nemen????? Mag dat geweigerd worden???

837 13 Rapporteer

door 14peter - Oct 25, 2014 om 16:25
567 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dat mag worden geweigerd zegt de overheid

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze mogen dat natuurlijk wel aannemen, maar dat willen ze niet. En ze mogen het weigeren. U kunt uw losse centen kwijt bij de Aldi. Of natuurlijk in een collectebus.

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2014 om 17:14
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Ja, dat mag. En dat is ook algemeen bekend! En u wist het zelf ook al. Er zijn maar sporadische winkels te vinden die 1 en 2 cent muntjes als wisselgeld geven en accepteren. Zelf ben ik geregeld in België en daar is het weer gebruikelijk (nog wel). Voortaan opletten en pinnen en opletten dat het bedrag op een voor u gunstig bedrag uitkomt, 0,07 = dus 0,05. Dat scheel weer € 0,02 en dat keer 50 keer per jaar is toch al weer een hele Euro!

tenormin
door tenormin - Oct 25, 2014 om 17:44
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 25 okt 2014, 16:42]Ze mogen dat natuurlijk wel aannemen, maar dat willen ze niet. En ze mogen het weigeren. U kunt uw losse centen kwijt bij de Aldi. Of natuurlijk in een collectebus.

Ik raak ze "stiekem" kwijt in de fooienpot van de kapper. Wel gemeen natuurlijk, maar telkens (omdat ik bij de Aldi weleens cash koop) er meestal wel 3 centen terugkrijg. Voor een collectebus vind ik het dan weer zo armoedig staan: de collectant(e) staat er met haar neus bovenop.

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 17:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mahadma

Als men pint, betaalt men wel die 2 cent.;-) weg winst.

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2014 om 17:46
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Dacht ik net het ei van Columbus gevonden te hebben. Moet ik weer ergens anders die euro op jaarbasis op gaan besparen.

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Dan gooit u er toch honderd in. Rammelt ook nog lekker.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 25, 2014 om 21:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Komkommer tijd, daar zijn al zoveel topics over gescreven gelukkig is er nog iemand die dit nog niet wist, komt die ook weer eens uit de motteballen.

zoekster
door zoekster - Oct 25, 2014 om 21:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je vraagt je wel eens af waarom ze die centen eigenlijk hebben gemaakt als ze toch bijna nergens worden geaccepteerd.

tenormin
door tenormin - Oct 25, 2014 om 21:56
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 25 okt 2014, 21:12]Komkommer tijd, daar zijn al zoveel topics over gescreven gelukkig is er nog iemand die dit nog niet wist, komt die ook weer eens uit de mottenballen.

Nou, dat gaat op voor enorm veel topics hoor, dan schrijft men toch ook niet dat het komkommertijd is? Wat dacht u dan van b.v. opzeggen ANWB; problemen Wehkamp en talloze andere (op hetzelfde neerkomende onderwerp? Om over valse e-mails enzovoort maar te zwijgen.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 26, 2014 om 00:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 25 okt 2014, 21:56][quote=valerius-2 schreef op zaterdag 25 okt 2014, 21:12]Komkommer tijd, daar zijn al zoveel topics over gescreven gelukkig is er nog iemand die dit nog niet wist, komt die ook weer eens uit de mottenballen.

Nou, dat gaat op voor enorm veel topics hoor, dan schrijft men toch ook niet dat het komkommertijd is? Wat dacht u dan van b.v. opzeggen ANWB; problemen Wehkamp en talloze andere (op hetzelfde neerkomende onderwerp? Om over valse e-mails enzovoort maar te zwijgen.

Het is bedoeld dat iemand op kassa forum eens gaat zoeken en daarmee gelijk een functie gebruikt die er speciaal voor is. Men wordt niet alleen wijzer door altijd maar te vragen en nooit zelf eens iets gaat leren.

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2014 om 00:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@valerius-2, u vergeet dat er altijd nieuwe mensen bijkomen. Mensen die niet echt weten hoe een site werkt. Heb daar ook geen moeite mee: sommige doen "wat u zegt" en dat is het commentaar: dat topic is al 2 of 3 jaar oud, ze zullen nu wel een bed hebben, of hebben opgezegd of het probleem is allang verholpen. Dus gewoon wat redelijk blijven kan geen kwaad, toch?

door 1953 - Oct 26, 2014 om 02:37
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=14peter schreef op zaterdag 25 okt 2014, 16:25]Ja, dat mag worden geweigerd zegt de overheid

In zoverre is het dan toegelaten tenzij de winkelier het aangeeft bij de kassa of anderszins dit kenbaar heeft gemaakt.