an
door andruth Mar 4, 2015 om 15:05
Geldzaken & recht

Mag ING dat zo maar.

Geachte lezers,
Mag ING bank mij bepaalde services weigeren, waar ik wel voor betaal via abonnement, alleen omdat ik als dove geen gebruik kan maken van een gewone spraaktelefoon. In mijn geval wordt ook een tekstbericht geweigerd.Ik vind dat discrimineren van clienten met een handicap. Die bank denkt daar anders over.

838 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 4, 2015 om 15:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....bepaalde services ... waar ik wel voor betaal via abonnement.....

????
Is dit te verduidelijken?

Kan me overigens wel voorstellen dat de ING niet zomaar via tekstberichten kan communiceren.

mahadma
door mahadma - Mar 4, 2015 om 15:23
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Zonder bijbedoelingen, maar communiceren via email en uw situatie uitleggen kan dat helpen?

pi
door pieterwolters - Mar 4, 2015 om 15:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Om wat voor tekstbericht gaat het? En bieden ze zo'n dienst wel aan?

valerius-2
door valerius-2 - Mar 4, 2015 om 16:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat meer duidelijkheid kan wel nuttig zijn waar het precies overgaat.

mahadma
door mahadma - Mar 4, 2015 om 16:11
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Mogelijk, let wel mogelijk, er bestaan tekst telefoons en spraak telefoons, mogelijk lijkt het er op dat de TS een abo oid heeft voor tekst telefoon oproepen bij de ing?

aurora1
door aurora1 - Mar 4, 2015 om 17:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U gebruikt n.m.m. het woord discriminatie vrij losjes.
Kunt u uitleggen wat er aan de hand is en wat voor abonnement en met wie u bedoelt?

ja
door janf43 - Mar 4, 2015 om 19:10
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bank al jaren bij de ING. Ik heb ze nog nooit aan de telefoon gehad, voor welke dienst dan ook. Alles per computer en zonodig per e-mail/post. Om welke dienst gaat het?

an
door andruth - Mar 5, 2015 om 03:29
4 Antwoorden / 2 Vragen

De beantwoorders van mijn vraag of ING discrimineerd vragen bijzonderheden. Ik wil natuurlijk niet mijn hele financiele hebben en houden zomaar op internet zetten. In het kort komt het hier op neer. Ik heb een creditcard en een van de "voordelen" is dat je op die card extra credit kunt krijgen. De kosten voor het gebruik van die card zijn 16,50€ per kwartaal.
Een voorbeeld een horende wil 3000€. Procedure is dan hij belt ING en vraagt dat bedrag. De aanvraag wordt gecontroleerd en bij goedkeuring is het bedrag binnen 5 werkdagen op zijn rekening bijgeschreven.
Nu wil een dove 3000€. Bellen kan dus niet. Hij laat het zijn vrouw proberen maar dat wordt niet geaccepteerd hij moet zelf bellen. Dat kan dus niet. Schriftelijk aanvragen wordt ook niet geaccepteerd. Als hij dat bedrag toch wil moet hij 3 keer naar een ING pinautomaat en daar 3 keer 1000€ opnemen. Maximum bedrag per dag is 1000€. Dat kost 3 keer 4,50 administratiekosten plus drie keer 10 km. rijden naar de dichtsbijzijnde ING pinautomaat. Plus parkeren enz. Dat scheelt nogal met de kosten die een horende moet maken n.l. een telefoontje, daarom noem ik dit systeem van de ING discriminatie van een dove client.

ingwebcare
door ingwebcare - Mar 5, 2015 om 10:28
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Andruth,

Wat een vervelende situatie. Ik snap dat je hier van baalt! Je kunt de limiet van je card ook wijzigen op een ING-kantoor. Dat lijkt mij een mooie oplossing. Een overzicht van ING-kantoren vind je hier: http://bit.ly/1vxOjyO

Ik hoop dat het zo lukt! Excuses voor het ervaren ongemak.

Groet,

Gerard– ING Webcare team (www.ing.nl/webcare)

an
door andruth - Mar 5, 2015 om 10:29
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=andruth schreef op woensdag 4 mrt 2015, 15:05]Geachte lezers,
Mag ING bank mij bepaalde services weigeren, waar ik wel voor betaal via abonnement, alleen omdat ik als dove geen gebruik kan maken van een gewone spraaktelefoon. In mijn geval wordt ook een tekstbericht geweigerd.Ik vind dat discrimineren van clienten met een handicap. Die bank denkt daar anders over.

an
door andruth - Mar 5, 2015 om 10:30
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ingwebcare schreef op donderdag 5 mrt 2015, 08:33]Beste Andruth,

Wat een vervelende situatie. Ik snap dat je hier van baalt! Je kunt de limiet van je card ook wijzigen op een ING-kantoor. Dat lijkt mij een mooie oplossing. Een overzicht van ING-kantoren vind je hier: http://bit.ly/1vxOjyO

Ik hoop dat het zo lukt! Excuses voor het ervaren ongemak.

Groet,

Gerard– ING Webcare team (www.ing.nl/webcare)

Cookies
door Cookies - Mar 5, 2015 om 10:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

...... Ik heb een creditcard en een van de "voordelen" is dat je op die card extra credit kunt krijgen. Een voorbeeld een horende wil 3000€. Procedure is dan hij belt ING en vraagt dat bedrag. ....

Dat kun je toch ook via het internet regelen.