jo
door joke1_57 Mar 31, 2015 om 20:53
Elektronica & tv

Mag na 9 maanden alsnog opwaardering prepaid gevorderd worden?

heb een prepaid tel nr bij tele 2. Vandaag ontving ik een brief waarin staat dat er sinds 2012 een fout in hun systeem zit, waardoor soms opwaarderingen niet zijn betaald. Om mij tegemoet te komen ( ik heb niets verkeerd gedaan, toch??) hoef ik "alleen" vanaf 1 april 2014 niet afgerekende opwaarderingen te betalen. Dat zou in mijn geval 1 keer zijn geweest, op 25 juni 2014 om 15.31 uur, 20 euro. Die 20 euro komen bij mijn volgende nota en worden dan extra geind. De fout is inmiddels hersteld.

Mijn vraag: mag dit zomaar? Ik heb gecheckt: ik heb geen betaling op die datum staan, maar weet ook niet meer of ik toen heb opgewaardeerd. Maar ik vind het wel vreemd dat het na zo'n tijd gewoon even meegedeeld wordt en geind.

wie weet hier meer over?
alvast bedankt
Joke

1436 33 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Mar 31, 2015 om 21:05
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste joke1_57,

zou tele2 vragen om bewijs dat u op 25 juni 2014 om 15.31u heeft opgewaardeerd voor € 20,-.
Tele2 eist iets van u dus laat ze dan ook maar met bewijs komen.

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2015 om 21:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Pre-paid en een nota? Beetje met elkaar in tegenspraak.

U moet toch ook wel weten of u na die datum veel gebeld hebt en of dat met het oude tegoed wel kon?

jo
door joke1_57 - Mar 31, 2015 om 21:33
7 Antwoorden / 1 Vragen

ja, ook bij prepaid krijg je achteraf nog een nota :-) vreemd maar waar, als je telefonisch opwaardeert.
Ik heb voor normaal gebruik een vaste telefoon. mijn prepaid is voorwerk, om bereikbaar te zijn ,daar ik niet op een vaste plek werk. Ik belde niet meer dan anders... maar dat is ook het punt niet, het gaat om het feit dat ze na 9 maanden komen met het bericht dat er door een fout niet zou zijn verrekend en dat ze dat nu alsnog even gaan doen.

Dat is wat ik vreemd vind, na zo lange tijd nog. Ik vroeg me af of dat zomaar kan?

Inmiddels heb ik gedaan wat hopetobehelping heeft geadviseerd en Tele 2 een mail gestuurd met de vraag om een bewijs van de opwaardering. Want ik weet echt na 9 maanden niet meer of ik dat gedaan heb, als het niet van mijn rekening is afgeschreven. ( u wel tijger1?)

diumenge
door diumenge - Mar 31, 2015 om 21:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als het klopt, dan mag dat natuurlijk. Ik begrijp wel uw standpunt dat u niet meer weet opgewaardeerd te hebben. Maar stel dat ze het kunnen aantonen en u kunnen overtuigen, dan zou u gewoon moeten betalen.

jo
door joke1_57 - Mar 31, 2015 om 21:46
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb steeds bij iedere opwaardering op mijn mobiel de melding gekregen dat mijn tegoed binnen een kwartier opgewaardeerd zo u zijn en kon dus altijd bellen.
Of het ook altijd van mijn rekening werd afgeschreven, keek ik niet, daar ik ervan uit ging, dat dat het geval zou zijn, anders lukte de opwaardering niet, , leek mij logisch.

als ze het kunnen bewijzen, dan wil ik ook overleggen hoe we het verder doen, maar zomaar incasseren omdat zij zeggen dat dit zo is gegaan , vind ik zelf vreemd.

Ik wacht af wat er nog meer voorbij komt :-) en wat het antwoord van Tele 2 is op mijn vraag om bewijs.

diumenge
door diumenge - Mar 31, 2015 om 21:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo overleggen als ze het kunnen bewijzen? U werkt zelf gratis?

tenormin
door tenormin - Mar 31, 2015 om 21:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wat vreemd! Prepaid betekent voor mij bon met bepaalde waarde kopen, het nummer op de bon invoeren en klaar is kees. Nog nooit van nota gehoord (wat niet zegt dat het niet kan, hoor), vind het alleen maar vreemd. Prepaid zegt toch al dat je van te voren betaald, of ben ik nu ....??

diumenge
door diumenge - Mar 31, 2015 om 21:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Van de site van Tele2: "Prepaid Standaard klanten hebben van Tele2 een persoonlijk opwaardeercode ontvangen. Met deze code kun je opwaarderen via opwaardeerlijn 12444. Volg de instructies en het beltegoed wordt direct toegevoegd aan je saldo.

Je betaalt het beltegoed via je Tele2 rekening. Alleen geschikt voor Tele2 Prepaid Standaard klanten."

jo
door joke1_57 - Mar 31, 2015 om 21:56
7 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer dat ik me hier moet verantwoorden voor mijn telefonisch opwaarderen en voor niet helemaal 100 % word versleten..... terwijl ik alleen maar vraag of iemand meer weet over of dit zomaar kan

ik kan telefonisch opwaarderen, en krijg daar achteraf een factuur van, zo werkt tele 2
kan ik ook niets aan doen. Ik betaal dus vooruit 20 euro en krijg dan 2.50 extra beltegoed, dat kan dag en nacht, wat handig is, als de winkels gesloten zijn en ik toch moet bellen voor mijn onregelmatige werk , ook als de winkels gesloten zijn. Ik kan dat opgebruiken en krijg een sms als het tegoed bijna op is, als waarschuwing.
( zo duidelijker uitgelegd? ;-) ) of ben ik nu....????

Misschien wel handig om voortaan alleen maar bonnen te kopen, dan is dat probleem uit de wereld, bedankt in ieder geval voor de tip.

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2015 om 22:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb een pre-paid kaartje voor mijn I-pad, ik waardeer op met Ideal.

Ik weet natuurlijk niet hoe vaak u opwaardeert, zodat u niet meer zeker weet of dat op die datum ook gebeurd is.

Ik waardeer niet zo vaak op en ja dan weet ik beslist nog wel de maand van de lastste opwaardering.

En waar wilt u dan over overleggen, als ze het kunnen bewijzen?

Ik mag toch aannemen dat u opwaardeert tegen de tijd dat het nodig is. Dan kunt u aan de stand van het bedrag toch zien of er toentertijd moet zijn opgewaardeerd of niet?

jo
door joke1_57 - Mar 31, 2015 om 22:04
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik waardeer maar heel weinig op, omdat dit nummer alleen is om bereikbaar te zijn voor mijn werk, en nee, dan weet ik niet meer wanneer ik voor het laatst heb opgewaardeerd. Ik let alleen op als ik het sms je krijg dat het tegoed bijna op is.
Ik heb mijn aandacht nodig bij belangrijker dingen dan of mijn opwaardering van 9 maanden terug wel is afgeschreven of of dat uberhaupt op die datum was.

hierbij sluit ik deze vraag af,bedankt allemaal voor het reageren

zoekster
door zoekster - Mar 31, 2015 om 22:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u het niet vertrouwd gaat u toch gewoon weg bij Tele2? Ik vind het wel vreemd dat die fout er dan blijkbaar vanaf 2012 al inzit en nu pas wordt ontdekt.

Ik waardeer ook heel weinig op en heb ook geen idee meer wanneer ik voor het laatst precies heb opgewaardeerd.

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2015 om 23:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u stelt hier een vraag. Als ze kunnen bewijzen dat u opgewaardeerd hebt, maar dat dat niet in rekening gebracht is, is er toch geen probleem? Dan mag dat uiteraard alsnog in rekening gebracht worden,

gerbera
door gerbera - Mar 31, 2015 om 23:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Is er geen "houdbaarheidsdatum" bij Tele2. Moet er niet per half jaar opgewaardeerd worden? In dat geval kunt u het controleren tot wanneer uw beltegoed geldig is. Ben niet op de hoogte van Tele2 vandaar mijn vraag.

door 1953 - Apr 1, 2015 om 00:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wie eist die bewijst: Tele2! Met mijn innige deelneming dat u bij Tele2 klant bent.

alfatrion
door alfatrion - Apr 1, 2015 om 10:39
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Eerst moet TS de stelling van Tele2 nog voldoende gemotiveerd betwisten. Dus heeft TS nog het nodige uitzoek werk te doen. De verjaringstermijn is vijf jaar.

crewmember
door crewmember - Apr 1, 2015 om 13:23
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Euhm zou je je niet afvragen hoe TELE 2 aan je adress komt als je pre-paid gebruikt?

Let op dat dit geen scam is van een groep die gewoon 10.000 van dit soort brieven verstuurd en maar kijkt wie er geld op hun rekening stort. Lijkt me bijzonder dat TELE 2 hier mee komt.

Wacht anders gewoon af wat er gebeurt. En als ze verhaal komen halen, laat ze dan bewijzen dat je niet betaald hebt.

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2015 om 13:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@crewmember

Niet gelezen dat de Ts achteraf een factuur krijgt?

Ik vraag mij wel af wat de Ts zou doen als er opgewaardeerd en betaald was en na negen maanden blijkt dat het tegoed niet bijgeschreven is op de telefoon. Vindt de Ts dan dat er ja dan nee nog recht is op dat tegoed als de betaling bewezen kan worden?

tolsma1945
door tolsma1945 - Apr 1, 2015 om 13:56
229 Antwoorden / 6 Vragen

Ondanks dat u het zat bent met al die antwoorden,zal u toch die nota moeten betalen,tenzij u het tegendeel kunt bewijzen.De termijn waar ze aanspraak maken op een fout,kan ik niet onredelijk vinden,alhoewel niet leuk.Kan nog 1 ding zeggen,houd uw afschriften altijd goed in de gaten.Bedankt voor je aandacht.

tolsma1945
door tolsma1945 - Apr 1, 2015 om 14:05
229 Antwoorden / 6 Vragen

Oh ja,en u heeft toen er opgewaardeerd werd een machtiging afgegeven om bedragen van u rekening af te schrijven.

crewmember
door crewmember - Apr 1, 2015 om 14:51
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 1 apr 2015, 13:32]@crewmember

Niet gelezen dat de Ts achteraf een factuur krijgt?

Euhm ja? Wat is nu je punt?

diumenge
door diumenge - Apr 1, 2015 om 18:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 1 apr 2015, 14:51][quote=tijger1 schreef op woensdag 1 apr 2015, 13:32]@crewmember

Niet gelezen dat de Ts achteraf een factuur krijgt?

Euhm ja? Wat is nu je punt?Misschien, het is maar een wilde gok hoor, hebben ze adresgegevens nodig om dat factuur te sturen?

crewmember
door crewmember - Apr 1, 2015 om 19:03
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 1 apr 2015, 18:03][quote=crewmember schreef op woensdag 1 apr 2015, 14:51][quote=tijger1 schreef op woensdag 1 apr 2015, 13:32]@crewmember

Niet gelezen dat de Ts achteraf een factuur krijgt?

Euhm ja? Wat is nu je punt?Misschien, het is maar een wilde gok hoor, hebben ze adresgegevens nodig om dat factuur te sturen?

Ja, en daarom mijn punt. let op dat het geen scammer is. Want met pre-paid heeft je provider soms je adres gegevens niet, waardoor het niet echt van TELE 2 kan zijn.

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2015 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@crewmember

Lees nou toch eens de reactie van de Ts in plaats van zo door te drammen.

door 1953 - Apr 1, 2015 om 22:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=alfatrion schreef op woensdag 1 apr 2015, 10:39]Eerst moet TS de stelling van Tele2 nog voldoende gemotiveerd betwisten. Dus heeft TS nog het nodige uitzoek werk te doen. De verjaringstermijn is vijf jaar.

Is er een verjaringstermijn in het geding?! Als dat zo zou zijn dan is de verjaringstermijn 2 jaren, tenzij stuiting-van-verjaring heeft plaatsgevonden door Tele2 of diens gemachtigde.

Prepaid wil niets anders dan vooruitbetaalde gelden om producten conform de voorwaarden te kunnen gebruiken.

Vermoed dat er lieden op uit zijn om ts een loer te draaien met vermeende facturen die om niet zijn gebaseerd.

jo
door joke1_57 - Apr 2, 2015 om 11:37
7 Antwoorden / 1 Vragen

beste allemaal, bedankt voor de reacties,

het is inderdaad van Tele2, geen scam, voor facturen is inderdaad mijn adres nodig. ( en ik ben niet de enige die dit is overkomen heb ik gezien op de site van tele2)
Ik ben bezig met Tele2 om verder te horen hoe of wat en ik ga mijn rechtsbijstandverzekering vragen of dit zomaar kan
De machtiging voor afschrijven is geblokkeerd, tot nader order. Ik denk ook dat ik voortaan gewoon een prepaid kaartje koop i.p.v. telefonisch opwaarderen, om dit soort gedoe tegen te gaan.
En ze zullen moeten bewijzen dat ik niet betaald heb, op die datum. Alles is wat mij betreft gegaan zoals het altijd ging.Ik hanteer ook het principe: wie eist, bewijst.

Als ik niet opgewaardeerd zou zijn, dan kom ik daar niet na 9 maanden pas achter, want dan kan ik allang niet meer bellen omdat het tegoed dan allang op is . Ik waardeer alleen op als mijn tegoed bijna op is, als ik dan bericht krijg dat mijn tegoed binnen een kwartier is opgewaardeerd, ga ik ervan uit dat alles oke is en geen probleem, de afschrijvingen gingen ook goed, dus waarom die ene dan niet? en zonder bewijs dat dit ook echt gebeurd is en niet afgeschreven, ga ik niet akkoord.

Ik zal nog melden hoe het is afgelopen, voor ieder die daar in geinteresseerd is

met groet
J v A

tijger1
door tijger1 - Apr 2, 2015 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uit uw toelichting maak ik op dat u dus blijkbaar wel opgewaardeerd bent en dat het niet is afgeschreven. Simpel toch?

pino123
door pino123 - Apr 2, 2015 om 16:34
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=alfatrion schreef op woensdag 1 apr 2015, 10:39]Eerst moet TS de stelling van Tele2 nog voldoende gemotiveerd betwisten. Dus heeft TS nog het nodige uitzoek werk te doen. De verjaringstermijn is vijf jaar.

mmmm, is dit niet de omgedraaide wereld, volgens mij moet Tele2 betwisten dat het niet is afgeschreven en niet andersom!

Uit uw toelichting maak ik op dat u dus blijkbaar wel opgewaardeerd bent en dat het niet is afgeschreven. Simpel toch?

TS: En ze zullen moeten bewijzen dat ik niet betaald heb, op die datum. Alles is wat mij betreft gegaan zoals het altijd ging.Ik hanteer ook het principe: wie eist, bewijst.

Ik lees dat niet uit de toelichting.

tijger1
door tijger1 - Apr 2, 2015 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pino

Maar de Ts schrijft: Als ik niet opgewaardeerd zou zijn....... want dan kan ik allang niet meer bellen omdat het tegoed dan op is.

tele2webcare
door tele2webcare - Apr 3, 2015 om 10:02
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Joke_157,

Ik zie dat er wat onduidelijkheid is rondom de brief die je van ons ontvangen hebt. Uiteraard wil ik deze onduidelijkheid graag bij je wegnemen.

Het klopt dat er iets mis is gegaan met de betalingen van je prepaid beltegoed. Zoals in de brief uitgelegd wordt, zijn bepaalde opgewaardeerde bedragen niet toegevoegd aan je factuur en dat betekent dat je soms wel en soms niet hebt betaald voor het opwaarderen. Ik snap best dat dit verwarrend is.

Wanneer je inlogt op de MijnTele2 Prepaidomgeving kun je precies zien wanneer je opgewaardeerd hebt. Eventueel kan ik dit ook voor je uitzoeken, maar dan heb ik wat meer informatie van je nodig. Heb je hier trouwens al eerder contact over gezocht met ons en wat is er toen afgesproken? Ik wil je wel vermelden dat openstaande facturen, ondanks het blokkeren van ons rekeningnummer, wel open blijven staan.

Ik hoop dat ik je op deze manier wat meer informatie heb kunnen geven. Mocht je willen dat ik het één en ander voor je uitzoek, wil ik je vragen een apart topic op ons forum aan te maken en mij via een privébericht jouw volledige NAW-gegevens, klantnummer en geboortedatum te sturen.

Laat je het me even weten?

We houden contact,
Jefta van Tele2

jo
door joke1_57 - Apr 6, 2015 om 14:29
7 Antwoorden / 1 Vragen

beste Jefta van tele2,

inmiddels al twee klachten brieven geschreven ( antwoord hierop duurt 14 werkdagen) , met een live medewerker gechat en gebeld met de klantenservice aan de hand van de factuur die ik opgestuurd heb gekregen, met als termijn van de factuur: over januari t/m maart 2015 die op 6 januari betaald is, dus dat klopt ook al niet.
Ik heb gebeld met Corien, die zegt dat die factuur dus is van juni 2014, maar dat er geen bewijs van kan worden gegeven dat ik heb opgewaardeerd/ niet betaald zou hebben. zij heeft me advies gegeven om naar de afdeling vergoedingen te mailen, met een verzoek om "kwijtschelding" van de factuur van 25 juni 2014 om dat het niet bewezen kan worden vanuit tele 2 dat het misgegaan is.( antwoord hierop duurt 10 werkdagen)

De afschrijving zou 7 april afgeschreven moeten worden, maar is dus geblokkeerd omdat ik die factuur niet onbewezen ga betalen. Ik wacht het antwoord op mijn klachtenbrieven en de afdeling vergoedingen af, evt. bel ik nogmaals als de herinnering binnenkomt, met de mededeling dat het allemaal loopt, dan moet dat maar bij bijzonderheden gemeld worden in het dossier. Ik ga dus ook geen verhogingen oid betalen, ik was op tijd met melden dat ik het er niet mee eens ben, jammer dat alle reacties van tele 2 zo laat komen of helemaal niet ( zoals het terugbellen binnen 24 uur, er is helemaal niet teruggebeld)

verder wil ik nog melden dat het inloggen ook niet lukt, ondanks herhaalde pogingen, dus er mankeert veel aan de site van tele 2 .

het contact komt steeds van mijn kant, helaas....ook nog eens naar u een speciaal bericht gaan doen gaat me te ver, ik heb al voldoende ondernomen om het rechtgezet te krijgen.

zodra de uitslag bekend is , schrijf ik hier weer.

J.v.A.

jo
door joke1_57 - Apr 14, 2015 om 18:20
7 Antwoorden / 1 Vragen

beste allemaal, hier is de uitslag van het hele gebeuren:

vandaag ontving ik een mail van de afdeling vergoedingen, dat mijn aanvraag is bekeken en terecht is bevonden. De factuur is bij deze gesloten.

iedereen bedankt voor het "steentje"bijdragen met ideeen en meningen.

Ik ben blij met de uitkomst

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2015 om 19:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi dat het opgelost is. Bedankt voor het terugmelden.