ma
door marygold Dec 3, 2014 om 21:43
Vakantie & reizen

Mag vliegwinkel.nl eerst boeking laten betalen om vervolgens een meerprijs te vragen?

Mag vliegwinkel.nl eerst boeking laten betalen om vervolgens een meerprijs te vragen? Ik heb vanochtend een vliegreis met hotel geboekt en betaalt. Enige tijd na de booking werd er contact met me gezocht over mijn reis. Ik kon ze alleen terugbellen via het klantenservice nummer dat 40cent per minuut kost. Waar het zowiezo een aantal minuten duurt voordat je iemand aan de lijn hebt. Nu kwamen ze met het verhaal dat het ze niet gelukt was de vliegtickets te regelen voor de afgesproken prijs maar dat het ze wel zo lukken wanneer ik een meerpijs betaalde zo niet kon ik het betaalde bedrag terug krijgen over twee dagen. Ik vroeg waarom ze mij eerst laten betalen voor een gehele reis en mijn tijd verdoen om vervolgens de afspraak niet na te komen en mij om meer geld vragen. Je komt zo in een situatie waarbij je het gevoel hebt toch maar extra te betalen omdat je anders geen trip hebt en je geld voor een nieuwe trip pas over twee dagen weer beschikbaar is. Mijn vraag aan jullie of dit zomaar mag, en wat mijn rechten in deze situatie zijn.

762 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2014 om 00:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dit schijnt de gebruikelijke gang van zaken boj Vliegwinkel te zijn. Daar zijn meer klachten over. Dus geld terug en daar nooit meer boeken.

hutch
door hutch - Dec 4, 2014 om 09:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

Er zijn veel meer klachten over dit clubje.
Zij adverteren als zijnde de 'goedkoopste' en als de klant in de val is getrapt komen de andere kosten om de hoek kijken.

Het lijkt wel kwade opzet, een bepaalde strategie, om klanten te lokken.
Stel dat de helft van de personen die er ook ingetrapt zijn, wel doorgaan met dit clubje. Dat is dan weer mooi meegenomen. Op die wijze kun je altijd wel zogenaamd (!) de 'goedkoopste' zijn.

U krijgt tenminste uw geld nog terug. Ik zou zeggen: deel deze ervaring via Facebook, Twitter enz. en nooit meer met dit clubje in zee gaan.

En.... altijd eerst gaan googelen met de gegevens (naam, adres, telefoonnummer enz. enz.) van een bedrijf om zo te achterhalen of een bedrijf wel betrouwbaar is, althans of er klachten zijn.

En dan die 40 cent per minuut om de klantenservice te bereiken.

Vanaf juni 2014 mag er voor 090x-nummers maximaal €1,- per gesprek berekend worden + de gebruikelijke belkosten, indien men een klantenservice belt.
Dus houdt uw rekening goed in de gaten of dit clubje zich daar wel aan houdt.
Zo niet, gelijk een klacht indienen bij de .
Voor verdere uitleg hierover, klik * *.

ma
door marygold - Dec 7, 2014 om 10:59
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor jullie reacties. Ik alleen helaas mijn geld nog steeds niet terug. Ze hebben woensdag bevestigd dat ze het geld die ochtend over hadden gemaakt. Maar dan zou ik het nu al moeten hebben. Dus blijkbaar is het ook normaal voor ze om te liegen en je geld vast te houden. Ondertussen zijn er bijna geen plekken meer voor de vluchten op de datum die wij nodig hebben. Ik kan er gewoon niet bij dat dit allemaal maar gewoon kan. Op hun algemene voorwaarden hebben ze zelf de kosten van een geschillencommissie gezet. Is de geschillencommissie Reizen de enige plek waar je hiermee terecht kan?

" De Reiziger dient rekening te houden met de volgende kosten indien een klacht aan de Geschillencommissie Reizen wordt voorgelegd:

€ 77,50 voor een factuurbedrag tot € 500,00;
€ 102,50 voor een factuurbedrag van € 500.00 tot 1500,00;
€ 127,50 voor een factuurbedrag vanaf € 1500,00. "

hutch
door hutch - Dec 7, 2014 om 19:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

Wat het vermelden van die betreft:
ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken, dat zij dit gedaan hebben, niet anders dan met het doel om een klant een bepaalde angst in te boezemen, zodat deze niet zo snel een klacht zal indienen. En toch...... dan afwijzen.

Voornoemde kosten krijgt de klant (gedeeltelijk) terug van Vliegwinkel.nl, als hij/zij (gedeeltelijk) in het gelijk wordt/is gesteld.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

Ka
Kassaben - Apr 21, 2024 om 16:35
Winkels & webshops

Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek

Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer