richard83
door richard83 Jan 3, 2010 om 14:27
Computers & telefonie

Mail

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.home.nl', Server: 'smtp.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10013, Foutnummer: 0x800CCC0E

Dat krijg ik steets in beeld! Ik kan dus geen mail verzenden.

Gr Richard

3957 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://support.microsoft.com/kb/191687/nl

Kijk hier eens.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

pop.ziggo.nl en mail.ziggo.nl werken ook niet ?

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat moet ik dan daar mee doen!

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarmee?

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@erik

Ook geprobeerd. Lukte ook niet.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat de 2 adressen maar. zijn de nieuwe namen van de pop en mail server.

heb je iets veranderd in je firewall of een andere virusscanner of zoiets ?

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sonjaatje

Ik heb ok die site gekeken! Ik kom daar niet echt uit.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijder alles van de @ en probeer het opnieuw.Misschien heb je iets vergeten.groeten mhofman.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@erik

Heb alleen de nieuwe versie van Norton. Verder is er niks veranderd.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar gaat het mis.
Norton zit tussen de mail en het internet.
Norton heeft een ingang voor de mail die eerst gescand moet worden.
Die ingang staat niet open, of er is iets mis gegaan bij installeren.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijder norton eens met de removal tool.
En zet hem er vervolgens weer op.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag richard83,

Meestal helpt het als je de stekker er 60 seconden uittrekt.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Ik bedoel de stekker/adapter van het modem.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@erik

Dan zal ik is in norton kijken!

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tool staat hier

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@erik

Dan moet ik effe die cd zoeken. Om versie 09 van norton te instaleren weer.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierbij het overicht van verschilldende foutmeldingscodes:

Foutmelding-0x8004210B
Omschrijving van 0x8004210B
Wanneer u een SMTP-e-mailbericht verstuurt met behulp van SSL (Secure Sockets Layer) en een POP3-account, wordt het volgende foutbericht weergegeven en blijft het bericht in het Postvak UIT staan:
'Bij taak Verzenden en ontvangen is een fout (0x8004210B) opgetreden: 'Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met uw serverbeheerder of Internet-provider'.
In het Engels: 'Sending and Receiving' reported error (0x8004210B) : 'The operation timed out waiting for a response from the sending (SMTP) server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP)'.
Oplossing:
Installeer het meeste recente Service-Pack van Microsoft OfficeXP. Dit Service-Pack kunt u downloaden vanaf de Microsoft Site.

Foutmelding-0x80042108
Bij taak pop.uwprovider.nl (voorbeeld) is een fout (0x80042108)opgetreden. Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server (...). Deze foutmelding kunt u bij Outlook (Express) krijgen als u uw mail wilt binnenhalen. Wat is hiervan de oorzaak en kan een oplossing zijn?
De antivirussoftware op uw PC is waarschijnlijk voorzien van een functie waarmee e-mail wordt gescand. Om het probleem op te lossen moet u dan de instellingen aanpassen. De opties kunt u bij veel antivirusprogramma's vinden door te dubbelklikken op het icoontje in de taakbalk rechts waar ook de tijd wordt weergegeven. Een andere manier om bij de instellingen te komen is via Start en Alle programma's (zoek naar de antivirussofteware).

Foutmelding-0x800ccc0d
U herkent foutmelding-0x800ccc0d aan het volgende bericht dat kan verschijnen in Outlook wanneer u mail probeert te verzenden of te ontvangen.
CANT_FIND_HOST - Kan server niet vinden
Mogelijke oorzaken en eventuele oplossingen:
• Is er wel een internetverbinding? Kunt u wel op websites komen dan zijn de account instellingen mogelijk onjuist. Stel een nieuw e-mailaccount in.
• Als er ook geen webpagina's bezocht kunnen worden is er mogelijk geen internetverbinding actief.
• Herstart de computer en probeer het nogmaals
• Schakel virusscanner en/of firewall (tijdelijk!) uit en probeer nogmaals te e-mailen. Controleer op "Wel verbinding geen data"
Lukt het met deze tips nog steeds niet om goed te mailen? Stel dan uw e-mail programma (outlook) helemaal opnieuw in.

Foutmelding-0x800ccc0e
U herkent foutmelding-0x800ccc0e-email aan de volgende berichten die kunnen verschijnen in Outlook wanneer u mail probeert te verzenden of te ontvangen.
Bij het verzenden van email:
Het verbinden met de server is mislukt. Account: 'uw_account', Server: 'uw_SMTP-server', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd (SSL): Nee, Socketfout: 10061, Foutnummer: 0x800ccc0e
Bij het ontvangen van email:
Het verbinden met de server is mislukt. Account: 'uw_account', Server: 'uw_POP3-server', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd (SSL): Nee, Socketfout: 10061, Foutnummer: 0x800ccc0e
De meldingen verschijnen wanneer u de mailservers voor uitgaande en inkomende mail niet juist heeft ingesteld óf bij een geblokkeerde poort 25 en/of poort 110 (door firewall, virusscanner of provider).
Oplossing:
• Zorg ervoor dat het email account correct is ingesteld in Outlook (servernamen inkomende en uitgaande mail)
• Probeer mail te ontvangen of te verzenden met uw firewalls en andere security software uit en kijk of dit het probleem veroorzaakt
• Waneer dit helpt, stel de firewall dan zo in dat hij overweg kan met Outlook

0x800CCC0F Foutmelding bij e-mail Foutmelding 0x800CCC0F wordt veroorzaakt doordat de verbinding met de e-mailserver plotseling is verbroken, bijvoorbeeld door het uitvallen van de (inbel)verbinding of een storing in het dataverkeer met uw modem. Probeert u nogmaals te verbinden en uw e-mail opnieuw op te halen.
Ook kan het zijn dat uw anti-virusprogramma te lang nodig heeft voor het scannen van de binnenkomende berichten. Een oplossing kan zijn de server time-out in uw e-mailprogramma op een langere tijd in te stellen:
• Open Outlook (Express)
• Klik op 'Extra'
• Klik op 'Accounts'
• Klik op het tabblad E-mail
• Selecteer het e-mailaccount
• Klik op Eigenschappen ('Properties')
• Klik op het tabblad Geavanceerd ('Advanced')
• Onder 'Time outs voor de server' ziet u een schuifknop. Zet deze zo ver mogelijk naar rechts
Overige mogelijke oplossingen bij foutmelding 0x800CCC0F
• Schakel de anti-virus programma uit
• Schakel de firewall uit
• Het mail bericht is te groot
• Verwijder het account in Outlook (Express) en maak een nieuw account aan

Foutmelding-0x800CCC19
Foutmelding-0x800CCC19-email wordt veroorzaakt door een beschadigd e-mailaccount in Outlook. U kunt geen e-mail ontvangen en verzenden. Alvorens het betreffende account te verwijderen kun u het volgende eerst doen:
• Schakel uw AntiVirus programma uit [tijdelijk!].
• Schakel ook uw Firewall uit [tijdelijk!].
Als dit de oorzaak is weet u dit nu en kunt hier de oplossing vinden. Werk niet zonder (!) firewall of virus-scanner. Lukt het nu nog niet om e-mail te verzenden of te ontvangen, dan kunt u een backup maken van uw mailbestanden en account verwijderen uit Outlook Express. Vervolgens maakt u een nieuw mail account aan.
• Ga als volgt te werk en maak éérst een backup van het e-mailaccount dat u gaat verwijderen. U doet dit als volgt:
• Open: Outlook Express (er hoeft geen verbinding gemaakt te worden)
• Klik op Extra en dan op Opties
• Klik op het tabblad: Onderhoud
• Klik op de knop Opslag Map Het scherm opslaglokatie wordt geopend
• Klik met de rechter muisknop in de invulregel en selecteer alles met de linker muisknop
• Klik nogmaals met de rechter-muisknop in die regel en vervolgens met de linker muisknop op Kopieren Sluit Outlook (Express)
• Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren
• Klik met de rechter-muisknop in de opdrachtregel en klik op Plakken Nu verschijnt de regel die u gekopieerd hebt uit Outlook Express
• Klik nu op OK Er wordt een venster geopend waarin alle mailbestanden zichtbaar zijn.
• Klik bovenin op Bewerken en daaronder op Selecteer alles
• Klik bovenin op Bewerken en daaronder op kopieren
• Sluit alle openstaande vensters
• Maak een nieuwe map op het bureaublad en noem deze bijvoorbeeld backup-mail
• Plak alle bestanden in deze map (rechtermuis-knop) U heeft nu een backup van de e-mailbestanden
Wanneer u nu:
• via Extra en Accounts (bovenin Outlook) uw corrupte e-mail account verwijdert,
• vervolgens Outlook eerst afsluiten en dán
• een nieuw account weer aanmaakt in Outlook
dan zou uw mail-account weer naar behoren moeten werken.

Foutmelding-0x800CCC79-0x800CCC78
Foutmelding-0x800CCC79-0x800CCC78-email kan meerdere oorzaken hebben.
Enkele vaak voorkomende oorzaken zijn:
• Ongeldige tekens in eigen e-mailadres of e-mailadres van de geadresseerde
• Ongeldig(e) e-mailadres(sen) in het adresboek (controleer deze en vewijder ze, leeg daarna uw Postvak Uit)
• Inbellen via andere provider dan eigen inbelprovider (niet bij ADSL/Kabelinternet).
oplossing
• Open Outlook (Express)
• Klik bovenin op Extra en daarna op Accounts
• Klik op het tabblad E-mail
• Klik op het account waarbij zich foutmelding-0x800CCC79-0x800CCC78-email voordoet
• klik op Eigenschappen
• Klik op het tabblad Algemeen
• Controleer vervolgens dit e-mailadres op juistheid en eventuele vreemde of weggelaten tekens.
• Verwijder alle e-mailberichten in Postvak Uit van Outlook

Foutmelding-0x800CCC79-0x800CCC78-email
Foutmelding-0x800CCC79-0x800CCC78-email kan meerdere oorzaken hebben.
Enkele vaak voorkomende oorzaken zijn:
• Ongeldige tekens in eigen e-mailadres of e-mailadres van de geadresseerde
• Ongeldig(e) e-mailadres(sen) in het adresboek (controleer deze en vewijder ze, leeg daarna uw Postvak Uit)
• Inbellen via andere provider dan eigen inbelprovider (niet bij ADSL/Kabelinternet)

oplossing

• Open Outlook (Express)
• Klik bovenin op Extra en daarna op Accounts
• Klik op het tabblad E-mail
• Klik op het account waarbij zich foutmelding-0x800CCC79-0x800CCC78-email voordoet
• klik op Eigenschappen
• Klik op het tabblad Algemeen
• Controleer vervolgens dit e-mailadres op juistheid en eventuele vreemde of weggelaten tekens.
• Verwijder alle e-mailberichten in Postvak Uit van Outlook

0x800CCC80 Foutmelding bij e-mail
Foutmelding 0x800CCC80 wordt veroorzaakt doordat een instelling niet goed staat in Outllook (2007).
Ga als volgt te werk:
• Open Outlook (2007)
• Ga naar Extra en vervolgens naar Opties
• Klik op het tabblad Email-Instellingen
• Ga nu naar E-mailaccounts
• Selecteer het betreffende account en klik Wijzigen
• Ga naar Meer Instellingen
• Klik op het tabblad Server voor uitgaande e-mail
Hier is een optie "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" aan- en uitvinkbaar. Waarschijnlijk staat bij de foutmelding 0x800ccc80 de optie aangevinkt. Haal het vinkje weg en klik vervolgens op OK (Opslaan). Sluit Outlook af en open het opnieuw. Als het goed is komt de foutmelding 0x800ccc80 nu niet weer terug.

foutmelding-0x800ccc92-email
De foutmelding-0x800ccc92-email kan verschijnen wanneer uw instellingen niet correct zijn in Outlook of Outlook-Express. Het wachtwoord of de gebruikersnaam zijn dan niet goed ingevoerd.
De volgende melding verschijnt wanneer u uw mailprogramma opent en berichten wilt binnenhalen of verzenden:
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'alias on Server', Server: 'server', Protocol: POP3, Server Response: '-ERR Logon failure: unknown user name or bad password.', Port 110, Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC92
Steeds weer wordt het wachtwoord voor Outlook Express of Outlook gevraagd. De foutmelding-0x800ccc92-email kunt u proberen op te lossen door de juiste gegevens in te voeren.
Oplossing
Uw accountnaam controleren in Outlook Express
• Klik op Accounts in het menu Extra.
• Open het tabblad E-mail en klik op uw e-mailaccount.
• Klik op Eigenschappen en open het tabblad Servers.
Let op!: Bij veel providers is de de loginnaam (gebruikersnaam) dezelfde is als het volledige e-mail adres. Controleer dat voor uw account!

Foutmelding-0x800CCC62-email
De foutmelding-0x800ccc62-email in het mailprogramma Outlook verschijnt als de mailserver voor de uitgaande mail in het mailaccount onjuist is ingesteld of indien het poortnummer voor uitgaande mail 25 is geblokkeerd. Dit laatste kan door een firewall, een virusscanner of uw internet provider gedaan zijn.
De officiële uitleg van Microsoft is:
FOUTCODE 0x800CCC62
TYPE FOUT SMTP_500_SYNTAX_ERROR
BESCHRIJVING Syntaxisfout geretourneerd
Sommige ISP's (Internet Service Provider, uw internet provider) staan het niet toe dat e-mail wordt verzonden buiten de eigen mailserver om van deze ISP. Poort 25 voor uitgaande e-mail wordt dan geblokkeerd. U dient dan voor de uitgaande mailserver (SMTP) de mailserver van uw internet provider gebruiken.
Mailbox-loopt-vol | Te veel berichten op de server
Bij gebruik van Outlook of Windows Mail kan het volgende probleem ontstaan: de mailbox-loopt-vol op de server. Bij sommige internet-providers krijgt u beperkte ruimte voor uw berichten op de server. U gebruikt een email-programma als Outlook, Outlook Express of Windows Mail. Normaal gesproken halen deze progamma's de berichten van de server en downloaden deze naar uw PC. Toch, de mailbox-loopt-vol...
De oorzaak voor dit probleem kan liggen in de instellingen van uw mailprogramma. Deze laat dan een kopie van de berichten op de server staan en uw mailbox-loopt-vol. Hieronder leest u hoe dit eenvoudig is te verhelpen in uw mailprogramma.
Outlook Express
• Open Outlook Express
• Ga naar Extra en naar Accounts
• Selecteer het tabblad E-mail
• Klik op de betreffende account (selecteren)
• Klik vervolgens op Eigenschappen (Properties)
• Ga naar het tabblad Geavanceerd
• Ga naar het onderdeel Bezorging
• Vink af: Een kopie van berichten op de server achterlaten
• Klik op OK

Outlook-ongeldige-bewerking Wanneer u een bericht wilt binnenhalen of verzenden en u ontvangt de melding 'Outlook-ongeldige-bewerking uitgevoerd' (meestal begeleidt door de melding of u van de de foutmelding een rapport naar Microsoft wilt verzenden), kunt u het beste éérst het volgdende uitproberen: Ga naar webmail. Dit is de online plek bij uw provider waar u uw email kunt bekijken en post kunt verzenden, inzien en/of ontvangen.
Weet u niet hoe u daar kan komen? Informeer dan bij uw internet- of hostingprovider. De meeste providers bieden u de namelijk de mogelijkheid om naast het gebruik maken van een email-programma als Outlook of Incredimail de mail rechtstreeks op intenet te benaderen. De oorzaak van de Outlook-ongeldige-bewerking kan hem namelijk zitten in een corrupte (lees: foute) email, of een mail die voor een spam of hoax wordt aangezien.
Ga als volgt te werk:
• Ga naar webmail (meestal via de homepage van uw provider)
• Log vervolgens met uw gebruikersnaam en wachtwoord in
• Neem de oudste mail die u daar ziet en open deze
• Maak evetueel een kopie van deze mail (plakken en knippen)
• Verwijder de mail
• Probeer uw mailprogramma nogmaals
• Als deze nog niet werkt, neem de eerstvolgende oudste mail
• Maak evetueel een kopie van deze mail (plakken en knippen)
• Verwijder de mail
• Probeer uw mailprogramma nogmaals
• Herhaal deze procedure tot uw mailprogramma weer functioneert

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@raadgever

Bedankt voor de info!

Ik heb de cd nog niet kunnen vinden!

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

En anders contact opnemen met de provider...

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jasper

Dat was ik ook van plan. Ik dag eerst zelf proberen op te lossen.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Richard, geen dank. het is handig om dat overzicht te copieëren. Ik heb het al aantal keren prima kunnen gebruiken.

Nu ben ik leek op dat gebied maar als ik onderdelen van mijn virusprogramma wil uitschakelen (ivm e-mailproblemen) ga ik met de cursor op het icoontje, rechts onder het bureaublad, staan. Daar staan een aantal onderdelen op van virusprogramma die dan tevoorschijn komen. (Guard active - MailGuard active - WebGuard active). Vervolgens ga ik druk ik de rechter muisknop in. Dan verschijnen die onderdelen in iets groter formaat met de teksten Guard Enable enz. Vervolgens met de cursor op bijv. GuardEnable en dan met linkermuisknop klicken. En zo doe ik dat bij alle 3.
Dan naar e-mailprogramma en verzenden aanklikken.

In 8 v.d. 10 gevallen is het probleem dan opgelost.
Als het helemaal niet wil schakel ik even de firewall uit.

Dan heb ik het over dezelfde foutcode die u ook aangeeft.
Ik heb Avira Anti Vir Premium programma. Weet natuurlijk niet hoe dat bij uw virusscanner is.

Veel succes d'r mee.

Met vriendelijke groet.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb er nog geen tijd voor gehad.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Er is een mailstoring bij Ziggo / Home
Probeer voorlopig alleen online via webmail te emailen.
Dat schijnt wel te werken.

Vrgr. AF