sp
door splint Jul 17, 2014 om 08:34
Computers & telefonie

Mail kan niet verzonden worden

Beste lezer,

sinds kort verschijnt bij het verzenden van mail onderstaande boodschao:

SMTP-fout: [554] 5.7.1 : End-of-data rejected: user not permitted to relay

Mijn moeder gebruikt Hoover Webmail en kan wel mail ontvangen maar niet meer verzenden...

Het heeft iets met servers te maken, geloof ik maar ik heb er te weinig verstand van, weet niet waar ik die gegevens kan vinden.

Iemand enig idee?

Dank!

1242 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 17, 2014 om 09:23
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Splint,
u kunt naar de serversite gaan en dan klikken op:
extra
accounts
klik op de server
tabblad servers
bij uitgaande mail bekijken of smpt.(servernaam).nl goed is ingevuld.
Vr. Gr. sjoppie.

sp
door splint - Jul 18, 2014 om 11:31
27 Antwoorden / 22 Vragen

Beste Sjoppie,

Dank je wel voor je reactie. Helaas heb je te maken met iemand die driekwart van je reactie niet snapt.
Wat is een serversite? Waar vind ik die?
En hoe weet ik of de servernaam goed is ingevuld? Want die moet ik dan 'ergens' kunnen vinden?

Graag wat toelichting van je voor een beginner,

Dank je wel,

Splint

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2014 om 11:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo splint,

Je zou ook systeemherstel kunnen proberen met een datum toen alles nog wel werkte.
Baat het niet dan schaadt het niet.
Kun je ook weer terugdraaien.

Voor W7:

Klik op Start > Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven achter 'Weergeven op' op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.
Klik op Ja. Het systeem wordt herstelt. Dit kan enige tijd duren.
(Bron:seniorweb)

Voor Vista:
Klik op Starten > Alle programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeemherstel > Doorgaan.
U kunt nu kiezen om terug te keren naar een aanbevolen herstelpunt (klik op Aanbevolen herstelpunt). Of u kunt zelf een herstelpunt kiezen (klik op Een ander herstelpunt selecteren).
Klik op Volgende om de lijst te zien met aanwezige herstelpunten.
Klik op een herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Volgende > Voltooien > Ja.

Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 18, 2014 om 12:14
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Splint,
met de serversite bedoel ik inloggen bij de server waarbij uw moeder geabonneerd is, bv Windows mail en dan:
extra
accounts
klik op de server
tabblad servers
bij uitgaande mail bekijken of smpt.(servernaam).nl goed is ingevuld.
Succes en laat anders even weten wie de server is.
Vr. Gr. sjoppie.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2014 om 12:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjoppie,

TS schrijft: Mijn moeder gebruikt Hoover Webmail

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 18, 2014 om 20:03
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@ Splint,
u kunt ook de vraag stellen door een mail te sturen naar: help@hover.com.
Zonodig laten vertalen door KLIK
Succes, sjoppie

sp
door splint - Jul 18, 2014 om 22:18
27 Antwoorden / 22 Vragen

Beste Sjoppie en Edrick,

Dank voor jullie moeite en suggesties
Maandag ga ik weer naar mijn moeder.
Dan zal ik systeemherstel uitvoeren (dank voor uitgebreide toelichting) en misschien heb ik dan ook al antwoord terug van de helpservice van Hover (goed ideetje).

Ik zal laten weten wat dat oplevert
Goed weekend!

Splint

aurora1
door aurora1 - Jul 19, 2014 om 01:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees klik hier eventueel ook nog door.
Als dit van toepassing is en uw moeder wifi gebruikt en mogelijk op het netwerk van de buren zit, dan staat in het artikel ook hoe u dit kunt oplossen (klikken op de blauwe tekst onderaan het antwoord van MS).

aurora1
door aurora1 - Jul 19, 2014 om 01:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling: ik zou dat eerst controleren voordat u allerhande aan instellingen gaat wijzigen.

macwouter
door macwouter - Jul 19, 2014 om 02:46
825 Antwoorden / 9 Vragen

Waarom zo moeilijk doen ? Hover has a “no wait” telephone policy. Call us and we pick up the phone - immediately.

sp
door splint - Jul 22, 2014 om 19:48
27 Antwoorden / 22 Vragen

Beste mensen,

de helpdesk van Hover Webmail reageerde snel, zelfs in het weekend.
Dit was de boodschap die ik kreeg en die zal jullie meer zeggen dan mij.
'.....in the back office I see that it is set up to forward emails. I have corrected this back to a mail box setup.'

Dat heeft het hem gedaan: mijn moeder kan weer mail verzenden.

Erg bedankt voor jullie meedenken en suggesties,

groet!

Splint

edrick3
door edrick3 - Jul 22, 2014 om 21:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@splint,

Mooi dat ze het voor je hebben opgelost door de instellingen aan te passen.

Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.