miekmol
door miekmol Mar 1, 2014 om 15:24
Computers & telefonie

Mailstore heeft alleen nog maar DAT. bestanden

Al jaren en jaren maak ik backups via Mailstore en archiveer deze ook. Onlangs heb ik een virus binnengekregen, terwijl ik er twee beschermers op heb zitten. Heel de laptop naar de haaien. Afijn deze is opnieuw geinstalleerd.
De backup had ik gemaakt op een externe schijf.
Nu wil ik de mail terugzetten en zie alleen maar DAT. bestanden in de DefaultFileGroup staan en kan deze niet openen.
Ik heb Mailstore home opnieuw geinstalleerd en deze kan volgens mij niet naar die bestanden.

Wie weet wat ik moet doen?

4594 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2014 om 15:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo miekmol,

Misschien heb je iets aan deze info.

Suc6

miekmol
door miekmol - Mar 1, 2014 om 15:43
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hallo Edric3,

Deze informatie had ik al bekeken, helaas staat daar niets over DAT.-bestanden

ph
door philip36 - Mar 1, 2014 om 16:33
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Voor Windows7
Ga naar
Start>alle programma's>Mailstore home>Mailstore home select data directory
Hier kunt u met Choose Directory de back- up selecteren.

ph
door philip36 - Mar 1, 2014 om 16:43
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Choose Directory moet zijn Choose Archive

ph
door philip36 - Mar 1, 2014 om 16:57
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het kan zijn dat u de back-up eerst naar de computer moet kopiëren en dan met Choose Archive deze selecteren.

miekmol
door miekmol - Mar 1, 2014 om 17:10
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hoi Philip36,

Dit staat er helemaal niet.

Wat er wel staat is het volgende:
startpagina
persoonlijk archief
emails zoeken
emails archiveren
emails exporteren
recente resultaten
beheer hulpmiddelen
back-up naar HDD of USB

ph
door philip36 - Mar 1, 2014 om 18:32
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kan me voorstellen dat uitleg niet duidelijk is.
Hier betere uitleg :
http://en.help.mailstore.com/MailStore_Home_Help:Backup_and_Restore

miekmol
door miekmol - Mar 1, 2014 om 21:17
201 Antwoorden / 50 Vragen

[quote=philip36 schreef op zaterdag 1 mrt 2014, 17:35]U moet het Mailstore Home programma niet starten.
Als u Windows 7 gebruikt moet u als u op Windows startknop hebt gedrukt (linksonder op het computerscherm) en op Alle programma's hebt geklikt in de lijst die dan verschijnt naar het Mailstore Home programma scrollen.
Als u daar op klikt ziet u ,2 programma's, eentje is het starten van het Maistore Home programma en de ander is
Mailstore Home Select Data Directory.
U moet dus niet het Mailstore Home programma starten maar dat andere.

Philip je bent een grote schat!!!
Al mijn mail weer terug kunnen zetten via de manier die jij beschreef..echt klasse.
Ik ben super BLIJ!!!

ph
door philip36 - Mar 1, 2014 om 21:17
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U moet het Mailstore Home programma niet starten.
Als u Windows 7 gebruikt moet u als u op Windows startknop hebt gedrukt (linksonder op het computerscherm) en op Alle programma's hebt geklikt in de lijst die dan verschijnt naar het Mailstore Home programma scrollen.
Als u daar op klikt ziet u ,2 programma's, eentje is het starten van het Maistore Home programma en de ander is
Mailstore Home Select Data Directory.
U moet dus niet het Mailstore Home programma starten maar dat andere.

miekmol
door miekmol - Mar 1, 2014 om 23:12
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hallo Philip

Nu kan ik alle mailtjes lezen in MAilstore.
Ik wilde ze terugzetten in Win. Livemail door ze te exporteren.
Echter nu staan alle mailtjes in de map van Mailstore als DAT BESTAND.
Weet jij hoe ik ze kan importeren in Livemail. Ik heb daarin een UPC account.

Groet Mieke

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2014 om 01:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of je klik hier verder mee komt, zie ook de plaatjes.
Gezien via deze site.
Ook eerst even doorlezen. Gaat wel over .pst bestanden maar in de 1e link handelt het over o.a. omzetten in .eml vanuit Mailstore.

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2014 om 01:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mogelijk vind je klik hier ook nog wat aanwijzingen.

ph
door philip36 - Mar 2, 2014 om 10:07
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Mieke,

Ben vanmorgen een half uur bezig geweest met een antwoord.
Na op de Knop Preview gedrukt te hebben was het hele bericht weg.
Zal zo meteen maar opnieuw beginnen.

miekmol
door miekmol - Mar 2, 2014 om 10:33
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hallo Philip,

Wat ontzettend vervelend van je bericht maar wat fijn dat je me wilt helpen.
Ondertussen ben ik aan de slag gegaan met het antwoord van Aurora.
Ik ben nu zo ver dat ik de berichten kan exporteren naar een willekeurige map.
Dan staan de berichten daar op nummer, je kunt niet zien wat en van wie het is.
Ik kan ze wel openen.
Daarna kan ik via Windows Live Mail de berichten importeren.
Ik heb een zestal accounts ondergebracht in WLM.
Onderaan de acconts komt dan een geimporteerde map.
Vanuit deze map kan ik ze dan weer naar de accounts verplaatsen.
Het is een hele boel werk en ook erg omslachtig lijkt me.
Je moet weten dat ik secretaris van een gehandicaptenvereniging ben en 8,4 GB aan mail heb.
Maar voorlopig ben ik reuze blij dat ik ze nog ergens heb.

fijne zondag
groet Mieke

ph
door philip36 - Mar 2, 2014 om 11:00
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Mieke,

Fijn dat het weer in orde gekomen is.
Heb vanmorgen de laatste update van Mailstore geïnstalleerd.
Nu ook in het Nederlands.
Voor het exporteren van E-mails vanuit Mailstore naar Windows Live Mail.
Start Mailstore.
In linker kolom ziet u onder persoonlijk archief de naam Windows Live Mail met daarvoor een driehoekje (tenminste bij mij)
Als u op het driehoekje klikt ziet u welke E-mail boxen er opgeslagen zijn in Mailstore.
Klikt u op de map Inbox dan verschijnen de E-mails uit de Inbox.
Als u E-mails uit de Inbox naar Windows Live Mail wilt exporteren gaat u als volgt te werk.
Selecteer de E-mails welke u wilt exporteren.
Ga met de cursor op de geselecteerde E-mails staan en klik rechts.
Klik hier op Exporteren naar en klik dan op Directory (bestandssysteem)
In het menu wat verschijnt is EML-bestanden al geselecteerd.
Klik op Volgende en Klik op Bladeren om een map aan te maken op een plaats naar keuze.
Als de map aangemaakt is klikt u op Volgende.
Mailstore kopieert nu de geselecteerde E-mails naar de aangemaakte naam.
Open nu Windows Live Mail en ga linksboven naar het boekje icoontje met het driehoekje.
Klik op het driehoekje en kies voor Berichten importeren.
Kies In dit menuutje voor Windows Live Mail.
Klik op volgende en ga met Bladeren naar de map aangemaakte map met gekopieerde E-mails.
Klik in het volgende en daaropvolgende menu op Verder en het menu wat dan verschijnt op Voltooien.
Als het goed is staat nu in de linker kolom van Windows Live Mail onder Opslagmappen
geïmporteerde map met een driehoekje ervoor.
Klik op de driehoekjes tot u de map Inbox ziet.
Als u hier op klikt verschijnen de uit Mailbox geïmporteerde E-mails.
Mocht het niet lukken dan horen we dat wel.

ph
door philip36 - Mar 2, 2014 om 12:14
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik kan me voorstellen dat u blij bent om de 8,4 GB aan E-mails weer terug te hebben.
Dit forum is geen eenmanszaak, alle hulp is welkom.
Het antwoord van aurora is dacht ik dezelfde oplossing.
Mooi dat u van meerder kanten hulp krijgt want het is niet altijd mogelijk om direct antwoord te geven waar u toch met smart op zit te wachten.
En dan is het fijn dat andere leden u toch snel antwoorden.

Het zal toch wel heel wat tijd gekost hebben om de laptop opnieuw te installeren.
Nu u een virusvrije laptop heeft is het te overwegen om een image van de interne HD te maken.
In geval van een probleem, niet opstarten, virus enz. kost het terugzetten van zo'n image afhankelijk van de grootte van de HD ongeveer een uurtje, zonder dat u er bij hoeft te blijven en elk afzonderlijk programma weer opnieuw moet installeren.
U heeft dan weer de laptopsituatie zoals die was toen de image gemaakt was.
Maar misschien iets voor een koud en regenachtig weekend.
Nu ook een fijne zondag gewenst.

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2014 om 12:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De door @philip36 bedoelde image kunt u maken, uitgaande van bijv. W7, door via Start in het zoekvakje back-up te tikken. U ziet dan staan: een back-up van uw computer maken. Voor wegschrijven naar de externe schijf die eerst aansluiten, vervolgens aanklikken Back-up van uw computer maken, de rest wijst zich dan vanzelf.

miekmol
door miekmol - Mar 2, 2014 om 19:03
201 Antwoorden / 50 Vragen

Philip en Aurora heel hartelijk dank.
Ik ben vandaag niet meer toegekomen aan de mail.
Morgen ga ik weer met frisse moed beginnen.
Ik zal ook een back-up maken. Dit had ik in 2010 ook gedaan maar deze is niet teruggezet.

Eigenlijk heb ik nog een andere vraag. Ik zou een nieuwe vraag kunnen starten maar ik heb zo het idee dat jullie dit misschien ook wel weten.
Ik heb de laptop niet zelf opnieuw geinstalleerd.
Voorheen had ik 3 partities, nu echter had ik er nog maar 2.
Via schijfbeheer heb ik de D-schijf voor de helft kunnen verkleinen en nog een E-schijf gemaakt.
De C-schijf kan nog 50 GB kleiner worden, maar ik kan hiervan geen vierde partitie maken en ook niet D of E vergroten.
Kan dit wel met Partition Magic of hebben jullie nog een ander idee?

ph
door philip36 - Mar 3, 2014 om 12:55
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Voor alle duidelijkheid, met Image bedoel ik een Systeemkopie.

Zelf heb ik geen ervaring met partities wijzigen.
U zou het eens kunnen proberen met de gratis tool EASEUS Partition Master Home Edition.
U kunt over dit onderwerp ook veel info vinden op de www.schoonepc.nl website.